Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau's

+10
Joli86
Mizz_S
Mierzoet
Rush
Melis_je
Prosecco
Shopelle
SuperGrover
Starla
Queen
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Cadeau's Empty Cadeau's

Bericht  Queen ma 22 aug 2011 - 6:32

Vind jij het leuk om een verlanglijstje te maken voor bv. je verjaardag, en wil je dan ook graag iets van je lijstje krijgen? Of ben je ook blij met een echte verrassing? Met dus de kans dat je het niet leuk/mooi/nuttig vindt...

Reden waarom ik dit vraag: mijn vriend wil mij absoluut niet iets geven wat ik graag wil hebben voor mijn verjaardag. Ik vind dat idioot, want ik vind veel dingen niet leuk om te krijgen omdat ik het zonde vind als ik het niet kan gebruiken of niet mooi vind ofzo.

Ben ik nu hebberig? Of hebben jullie dit ook?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 6:37

Ik vind het prima als mensen iets vragen, maar vind het ook wel heel leuk om zelf iets te bedenken (niet voor iedereen trouwens :P). Als ik zelf jarig ben ook. Bij sommige mensen weet ik dat ik als ze vragen wat ik wil ik beter iets kan vragen omdat ze anders met iets aankomen wat ik eigenlijk niet zo leuk vind of niet gebruik. Bij bijvoorbeeld het zusje van mijn vader vraag ik juist bewust iets omdat ik weet dat we wel ongeveer dezelfde smaak hebben en ze het leuk vindt om op zoek te gaan naar zoiets. Dan weet ik dus wel ongeveer wat ik krijg, maar niet hoe en wat :P

En ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je vriend graag zelf iets wil bedenken. Toch leuk juist om een verrassing te krijgen van hem? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 6:41

Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn maar kan hij niks bedenken wat jij leuk zou vinden?
Dat zou ik best raar vinden, tenzij jullie elkaar net een maandje ofzo kennen...

Ik maak nooit lijstjes.

De mensen die een cadeautje voor mij meenemen kennen mij goed genoeg om te weten wat ze voor mij moeten kopen.
En anders geven ze vaak geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Starla ma 22 aug 2011 - 6:42

Ik maak eigenlijk nooit een lijstje. Ik vind het heel lief en ook wel bijzonder dat mensen aan mij denken, en dan speciaal voor mij langskomen en dan ook nog een cadeautje hebben.
Als ik soms hoor wat (volwassen) mensen voor een lijsten opstellen, en dan ook nog teleurgesteld zijn als ze iets anders krijgen, of als ze zeuren om een cadeau bij vriend/familie, krijg ik gewoon last van plaatsvervangende schaamte.
Ik vind het zelf ook heel leuk om cadeautjes voor anderen te kopen/maken, en ga daar ook altijd speciaal voor op zoek.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  SuperGrover ma 22 aug 2011 - 6:45

Ik vind het nogal hebberig en verwend om niet tevreden te zijn met andere cadeaus dan jouw wensenlijst. Dan is het haast een eisenlijst. Het gaat toch vooral om het gebaar, dat iemand de moeite heeft genomen om iets voor jou uit te zoeken, dat diegene bij jou vindt passen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Queen ma 22 aug 2011 - 6:53

Reva schreef:Ik vind het prima als mensen iets vragen, maar vind het ook wel heel leuk om zelf iets te bedenken (niet voor iedereen trouwens :P). Als ik zelf jarig ben ook. Bij sommige mensen weet ik dat ik als ze vragen wat ik wil ik beter iets kan vragen omdat ze anders met iets aankomen wat ik eigenlijk niet zo leuk vind of niet gebruik. Bij bijvoorbeeld het zusje van mijn vader vraag ik juist bewust iets omdat ik weet dat we wel ongeveer dezelfde smaak hebben en ze het leuk vindt om op zoek te gaan naar zoiets. Dan weet ik dus wel ongeveer wat ik krijg, maar niet hoe en wat :P

En ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je vriend graag zelf iets wil bedenken. Toch leuk juist om een verrassing te krijgen van hem? Very Happy

Ik heb wel vaker een verrassing gekregen die dan in de kast verdwijnd... vind ik toch erg jammer.
En ik heb het net even gevraagd: het maakt hem niks uit of ik het wel of niet mooi vind, want het gaat hem om het gebaar....
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Queen ma 22 aug 2011 - 6:55

SuperGrover schreef:Ik vind het nogal hebberig en verwend om niet tevreden te zijn met andere cadeaus dan jouw wensenlijst. Dan is het haast een eisenlijst. Het gaat toch vooral om het gebaar, dat iemand de moeite heeft genomen om iets voor jou uit te zoeken, dat diegene bij jou vindt passen.

Maar wat dan met de dingen die je krijgt waar je niets aan hebt? Dan krijg ik nog liever helemaal niets eigenlijk.
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Shopelle ma 22 aug 2011 - 7:56

Ik vind dit ook nogal hebberig. Een oude vriendin van mij die had een lijstje gemaakt en die had ze naar iedereen doorgemailt. Ik en nog een aantal vriendinnen van haar vonden dat zo raar dat we zelf op zoek gingen naar een cadeautje wat we bij haar vonden passen. Toen ze de cadeautjes had uitgepakt zei ze.. en waar blijven de .... en de .... . Nou dan denk ik: dan heb je je uitgesloofd voor iets leuks en dan krijg je dat te horen.. Gewoon eisend hoe ze dat deed. Bah!
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 8:10


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Starla ma 22 aug 2011 - 14:37

oh Shopelle, dat is helemaal erg, ondankbaar vind ik dat. Die hoefde van mij niks meer te verwachten qua cadeau's.
Net als de opmerking liever niks te krijgen als iets waar je niks aan hebt. Brrrr, wat een verwende en vooral ondankbare uitspraak.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Prosecco ma 22 aug 2011 - 17:31

Ik maak altijd een lijstje, want er zijn altijd mensen die aan me vragen wat ik hebben wil. Dan vind ik het handig als ik wat dingen op kan noemen (in verschillende prijsklassen) zodat mensen zich niet verplicht voelen 1 bepaald cadeau te geven wat ze misschien ook nog te duur vinden.
Sommige mensen vragen ook niet wat ik hebben wil, en zoeken zelf iets uit. Prima, ik ben daar net zo blij mee als iets van mijn lijstje hoor.
En aan mijn vriend hoef ik zeker niks te vragen. Laatst kreeg ik een PIP dekbed van hem cadeau. Dat is iets wat ik niet zo snel zou vragen omdat het gewoon veel te duur is, maar ik was dolblij toen ik het kreeg Very Happy
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 19:42

Ik vind dat cadeaus vooral het gebaar zijn. Als je het echt efficiënt wil aanpakken, geven jullie elkaar niks meer, want zelf weten jullie het beste wat bij jezelf past. Ik vind dat je moet doen alsof je er blij mee bent.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 19:49

Het is wel zo dat het niet om het cadeau maar om het gebaar gaat, maar ik heb dat ook vaak. Als mensen vragen wat ik op mijn verjaardag wil, dan zeg ik altijd dat ik boekenbonnen wil.
Het rare is dat ik ze nooit krijg. Dan vraag ik me af waarom je dan de moeite neemt te vragen wat ik wil.
Het is niet zo dat ik niet blij ben met andere cadeautjes hoor.. Ik kreeg dit jaar o.a. een mooie plant in een pot, raamdecoratie, een mooi bos bloemen. Daar ben ik dan erg blij mee en ik waardeer het gebaar. Maar toch...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 19:50

Ik vind het leuk als mensen zelf iets bedenken, juist omdat ik nooit kan bedenken wat ik nou graag zou willen hebben. Vind het echt moeilijk om verlanglijstjes te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 19:50

BOD, ik denk dat veel mensen (boeken)bonnen saai vinden. Ik vind het ook niet leuk om te geven, maar als iemand er om vraagt, dan zou ik het weer wel doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 20:01

Rush schreef:BOD, ik denk dat veel mensen (boeken)bonnen saai vinden. Ik vind het ook niet leuk om te geven, maar als iemand er om vraagt, dan zou ik het weer wel doen.

ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik vind het ook lullig om met bonnen aan te komen en doe dan ook altijd mijn best een leuk cadeautje te vinden. Tenzij iemand er inderdaad specifiek om vraagt.
Daarom vind ik het stiekem dan ook best wel een beetje jammer dat iemand, die mij nota bene heeft gevraagd wat ik wil, tóch niet met een bon aankomt. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 20:12

Ik zou hem wel gegeven hebben, maar als iemand vraagt om een plant, kan je nog één kiezen. Bij een boekenbon niet. Het is saai om te kopen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Mierzoet ma 22 aug 2011 - 21:54

Ik denk ook omdat het komt doordat mensen dan zien hoeveel jij aan hun uitgeeft. Je weet nooit wat de prijs van een cadeautje is maar wel van een (boeken)bon. Dadelijk vind de ander het te veel of te weinig, met een cadeautje krijg je nooit gezeur om het bedrag.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Mizz_S ma 22 aug 2011 - 21:57

Ik maak meestal wel een lijstje, en als mensen dan vragen wat ik wil hebben noem ik iets wat daarop staat. Vragen ze het niet dan ook prima, dan bedenken ze gewoon zelf wat en dan is het ook leuk. Maar dat is meestal niet echt een gedetailleerd lijstje ofzo maar meer wat suggesties, en mijn vriendinnen weten toch wel wat ik leuk vind, ik heb van hun nog nooit iets gehad wat niet leuk was.
Alleen aan de ouders + broer van mijn vriend vraag ik heel specifieke dingen, want anders krijg je vaak echt vreselijk lelijke dingen (niet dat het mij op zich uitmaakt, want ik doe altijd of ik er blij mee ben, maar ik vind het voor hun zo zonde van hun geld, want het verdwijnt toch meteen naar zolder). Ze hebben gewoon een totaal andere smaak dan ik en daar is niets mis mee, maar dat lijken ze na 8 jaar nog steeds niet door te hebben, dus dan kan ik maar beter duidelijke dingen vragen.
Aan mijn vriend vraag ik trouwens bijna nooit wat, die bedenkt altijd zelf een kado en ik voor hem, ik vind het niet leuk om hem een lijstje te geven.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Joli86 ma 22 aug 2011 - 23:24

Vaak wordt er inderdaad gevraagd wat je voor je verjaardag wil hebben, en nu ben ik dus bijna jarig maar weet gewoon niks te vragen, mij maak je eigenlijk overal blij mee! Net als op je lijstje voor 5 dec...

Ik weet gewoon nooit wat ik dan graag zou willen... meer dames hier last van?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Lenthe di 23 aug 2011 - 0:35

Mensen vragen mij vaak wat ik voor mijn verjaardag wil, maar ik weet meestal niet echt wat ik wil, dus ik ben blij als ze de moeite hebben genomen om wat te kopen. Geld vind ik ook altijd prima.
Alleen bij mijn ouders en 1 vriendin geef ik heel duidelijk aan wat ik wil hebben..

Wel ben ik teleurgesteld als ik een pakketje met doucheschuim en bodylotion krijg, aangezien ik daar echt niet tegen kan en dus nooit gebruik. Maar dan hangt het alsnog af van de persoon van wie ik het krijg. Afgelopen verjaardag had een kennis een douchepakketje gemaakt en echt zijn best gedaan. Degene wist niet dat ik daar niet tegen kan en normaal gesproken komt hij altijd met geld aan, dus ik vond het heel lief dat hij echt zijn best had gedaan om een cadeautje te halen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Serena di 23 aug 2011 - 1:44

Ik weet juist altijd wel dingen te vragen, maar vind het leuker om verrast te worden, dus geef ook nooit te specifieke info, tenzij het om iemand gaat die gewoon altijd van die nutteloze dingen koopt. Maar eigenlijk ben ik altijd wel blij met kadootjes. Ik vind het ook juist leuk om zelf wat te zoeken, dus heb het niet zo op uitgebreide verlanglijstjes..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Emma_ di 23 aug 2011 - 9:50

Ik maak niet echt een verlanglijstje maar mensen vragen eigenlijk altijd wel wat ik graag wil hebben. Dan krijgen ze dus ook een antwoord hierop (ik houd zelf dan wel een lijstje bij zodat ik niet aan iedereen hetzelfde cadeau vraag). Ik krijg van mijn schoonouders vaak vrij dure cadeaus. Ik wil dan van hen ook wel graag hebben wat ik aan hen gevraagd heb voor mijn verjaardag. Vooral bij mijn schoonouders omdat ze anders iets kopen wat ik niet zo leuk vind en dat vind ik dan zonde van hun geld. Vriendinnen vragen meestal wel wat ik wil hebben maar als ik niets weet dan verzinnen ze vaak zelf wel een leuk cadeau.

Ik snap het gedoe rondom/geld en cadeaubonnen nooit zo goed. In mijn vriendenkring vinden veel mensen het stom om dit te geven (maar dan weer niet om dit zelf te krijgen scratch). Ik denk altijd dat als de ontvanger van het cadeau dit leuk vindt, dan koop ik het wel. Ik snap nooit zo goed dat het voor de gever van het cadeau leuk moet zijn om het cadeau te geven. Ik maak iemand liever blij met hetgeen wat ze gevraagd hebben dan dat ik zelf iets bedenk en het risico loop dat het niet in de smaak valt.

Met sinterklaas/ kerst maak ik trouwens wel altijd een verlanglijstje omdat mijn ouders en schoonouders hier specifiek om vragen en ik het ook echt bij ze in moet leveren met mijn naam erop. Zij vinden het heel erg leuk om met verlanglijstjes van alle kinderen + aanhang te gaan shoppen. Eerst wist ik nooit wat ik op die verlanglijstjes moest zetten maar nu schrijf ik door het jaar heen vast wat ideetjes op (bijvoorbeeld als ik een leuke cd, dvd of boek zie) en zet ik dat dan op mijn verlanglijstje. Ik heb vaak genoeg aan zowel ouders als schoonouders aangegeven dat cadeautjes echt niet nodig zijn maar zij willen dit erg graag ons geven.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 10:08


Mijn lijstjes zijn nooit zodanig lang dat het geen ruimte over laat voor mensen die zelf denken iets leuks te kunnen vinden voor me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 3:39

Ligt eraan, ik maak vaak wel een lijstje zodat ik wel mensen tips kan geven als ze het vragen, maar ik vind het ook leuk om verrast te worden met een cadeau. Mijn vriend geeft het liefst iets wat ik leuk vind, en durft het dus niet zelf te kiezen, dat is geen probleem, gaan we samen shoppen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau's Empty Re: Cadeau's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum