Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over steken(naaien)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje over steken(naaien) Empty Vraagje over steken(naaien)

Bericht  Monte vr 19 aug 2011 - 9:28

Ik een vilten hanger gemaakt maar wil hem nog professioneler maken. Als ik de twee lapjes aan elkaar naai meet ik precies af hoeveel de steek van de rand zit en hoelang de steek moet worden. Dan doe ik mijn naald door de stof. Maar de naald gaat dan blijkbaar toch scheef en komt er niet recht uit en daarom zijn dus niet alle steken even lang, de ruimte tussen de steken wisselt ook en niet elke steek zit op dezelfde afstand van de rand af. Hoe moet ik dit oplossen?

Oh ik las op internet dit:
This stitching will act as a decorative detail so try to get the stitches as even as possible. If you're worried about it you can always use a matching thread like I did here:
Vraagje over steken(naaien) Ornament1d
Nu zie ik wel dat witte lijntje met steken, maar daarmee maakt je toch de rode steken niet gelijk?

Dit is trouwens mijn hanger:
Vraagje over steken(naaien) IMG_1684-1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over steken(naaien) Empty Re: Vraagje over steken(naaien)

Bericht  Gizmo vr 19 aug 2011 - 9:32

Ik denk dat het kwestie van oefenen is.
Plaatje wat je erbij hebt gezocht gaat niet helemaal om steken gelijk krijgen, maar dat je dezelfde kleur draad moet nemen als je dat niet helemaal lukt. Rode deel is met rood draad op het witte genaaid. En twee witte delen zijn met wit draad aan elkaar genaaid.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Zininzon vr 19 aug 2011 - 9:32

Het is en blijft handwerk, ik stoor me er niet aan.
Als je het echt heel precies wilt doen, kun je misschien stipjes zetten waar je de naald steken moet?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Monte vr 19 aug 2011 - 9:36

Gizmo: Wat stom dat ik daar zo overheen lees(en zie), nu snap ik het, maar dat vind ik niet zo mooi als een draad in andere kleur.

Dan wordt het inderdaad toch oefenen en het gewoon zien als handwerk. Ik wil een vriendin er een cadeau doen voor haar verjaardag maar maak er dan eerst nog maar een paar voor mijzelf als oefening.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 9:39

Ik vind juist de charme van dit soort handwerk dat het niet helemaal 'klopt'. Bij handwerk horen er naar mijn idee wat oneffenheden in te zitten. Verder denk ik inderdaad dat het een kwestie van oefenen is om het netjes te krijgen, dan krijg je vanzelf het inzicht.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo vr 19 aug 2011 - 9:39

Monte schreef:Gizmo: Wat stom dat ik daar zo overheen lees(en zie), nu snap ik het, maar dat vind ik niet zo mooi als een draad in andere kleur.

Dan wordt het inderdaad toch oefenen en het gewoon zien als handwerk. Ik wil een vriendin er een cadeau doen voor haar verjaardag maar maak er dan eerst nog maar een paar voor mijzelf als oefening.

Ja, ik vind het met contrasterende kleur ook mooier.
Absoluut blijven oefenen. Het is dan wel handwerk, maar dan kan het alsnog wel netjes Wink

(Heb gruwelijke hekel aan zelfgemaakte dingen waaraan je kan zien dat het met iets meer geduld mooier kan zijn. En het dan op 'handwerk' gooien, brrrr.... Sorry, frustratie, heb crea-opleiding gedaan)

Edit: ik vind je hartje trouwens hardstikke netjes gedaan hoor!
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Angela_1986 vr 19 aug 2011 - 10:06

Gizmo schreef:
Monte schreef:Gizmo: Wat stom dat ik daar zo overheen lees(en zie), nu snap ik het, maar dat vind ik niet zo mooi als een draad in andere kleur.

Ja, ik vind het met contrasterende kleur ook mooier.
Absoluut blijven oefenen. Het is dan wel handwerk, maar dan kan het alsnog wel netjes Wink

(Heb gruwelijke hekel aan zelfgemaakte dingen waaraan je kan zien dat het met iets meer geduld mooier kan zijn. En het dan op 'handwerk' gooien, brrrr.... Sorry, frustratie, heb crea-opleiding gedaan)

Edit: ik vind je hartje trouwens hardstikke netjes gedaan hoor!

Dat is inderdaad héél erg zonde! Maar het wordt met handwerk nou eenmaal nooit zo 'strak' als machinaal. Dat wil echter niet zeggen dat het maar afgeraffeld hoeft te worden en niet zorgvuldig in elkaar gezet hoeft te worden.

Wat voor crea-opleiding heb je gedaan?

Ik vind het hartje ook érg netjes hoor! Die kun je gerust kado geven!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gizmo vr 19 aug 2011 - 10:08

Ik heb goudsmeden gedaan. Wat ik soms zie van mensen die sieraden maken, brrr.... No
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Angela_1986 vr 19 aug 2011 - 10:15

Wat leuk, bijzonder!

Tja, sommige mensen zien 'handwerk' als 'n vrijbrief om niet secuur te werken en maar iets in elkaar te flansen. Daar hou ik ook niet zo van. Ik vind het wel leuk om te zien dat iets uniek is en als er dan 'n steekje scheef zit of wat groter is dan de andere, dan is dat zo. Maar je moet wel kunnen zien dat iemand er aandacht aan heeft besteedt.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gizmo vr 19 aug 2011 - 10:17

Angela_1986 schreef:Wat leuk, bijzonder!

Tja, sommige mensen zien 'handwerk' als 'n vrijbrief om niet secuur te werken en maar iets in elkaar te flansen. Daar hou ik ook niet zo van. Ik vind het wel leuk om te zien dat iets uniek is en als er dan 'n steekje scheef zit of wat groter is dan de andere, dan is dat zo. Maar je moet wel kunnen zien dat iemand er aandacht aan heeft besteedt.

Ja precies! Helaas is niet iedereen het daar mee eens Wink
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: