Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

+5
sterremaan
SuperGrover
Jules
Serena
SleepingBeauty
9 plaatsers

Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  SleepingBeauty zo 30 jan 2011 - 4:40

Was laatst bij mijn vriendin en die was leuke tassen aan het maken en voor haar baby dekentjes enz.
Van quilts ofzo..

Ze maakte echt hele leuke dingen..

Lijkt mij ook wel leuk, wie weet begin ik er ook nog wel een keer mee Wink haha
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:40

Vond je je topic-titel te dubbelzinnig ofzo? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:44

Ik wil heel graag leren naaien. Heb ooit eens een 6-strokenrok gemaakt, dat werd bij mij een 7-strokenrok omdat de naaimachine op hol sloeg (naja, ik dus ook een beetje :P).
Een ex-collega van me gaat naaicursussen geven, dus dat lijkt me wel wat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:48

Ik kan het wel, niet dat ik echt dingen maak ofzo.
Maak zelf mijn broeken korter en heb samen met mijn schoonmoeder onze gordijnen in elkaar genaaid.

Ik wil nu wel graag zelf een naaimachine zodat ik ook kussentjes enz. zelf kan maken!
Maar moet nog even uitzoeken wat een goeie naaimachine is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Serena zo 30 jan 2011 - 4:52

Ik maak weleens kleren voor mezelf, uit zo'n boekje. Nu alleen een tijd niet meer gedaan omdat ik zelf nog geen naaimachine heb, maar die krijg ik in april ofzo! dus dan kan ik weer iets maken smile Ik heb het trouwens van mn moeder geleerd en de meeste dingen die ik heb gemaakt heb ik een klein beetje met behulp van mn moeder of zus gemaakt :P
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  SleepingBeauty zo 30 jan 2011 - 5:11

Purple schreef:Vond je je topic-titel te dubbelzinnig ofzo? Wink
ja Embarassed haha ik denk voor er een hele berichten stroom komt ....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Jules zo 30 jan 2011 - 5:28

Ik heb een paar maanden geleden een naaimachine gekocht. Hij zit nu ergens in een verhuisdoos, maar zodra het huis meer op orde is wil ik graag weer eens aan de slag. Helaas ben ik echt nog een beginner, maar ik hoop mezelf wel het een en ander aan te kunnen leren.
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 5:29

Nopes, maar mn moeder maakte veel en ik zou wel heel erg graag willen leren naaien. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  SuperGrover zo 30 jan 2011 - 5:35

Nee, niet meer. Aantal jaren geleden heb ik 4 knuffels en een kussentje genaaid, met de hand, uit pure verveling. Maar ze zijn wel vet geworden smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  sterremaan zo 30 jan 2011 - 22:52

Ja, ik wel. Wil straks als ik weer redelijk in mijn stoel kan. Beginnen aan een jurk voor de vakantie. Aangezien wij altijd een thema op de boot hebben.
Het is nu griezel en gruwel. Dus word een Gotic jurk. Wel gaaf om te doen.
En, ik heb al een gala jurk gemaakt. Diverse tassen. Poedels en teckels.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  pantuf zo 30 jan 2011 - 22:53

Ik probeer wel eens wat, maar ik vind het best pittig. Maar oefening baart kunst (hoop ik :P )
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  minoessepoes zo 30 jan 2011 - 23:10

Ja en daarom ben ik een cursus aan het volgen voor de basis technieken, aangezien mijn moeder mij eerst altijd hielp maar ik nou niet meer zo dicht bij haar woon.
Ik maak niet echt mijn eigen kleding, maar wel vaak dingen aanpassen, customizen of verstellen. Verder maak ik bijna elk jaar carnavalskostuums, heb ik een galajurk gemaakt, kussens voor de bank en 2 stoelen opnieuw gestoffeerd. Ik vind het zowel handig om te doen als leuk om iets te hebben wat niemand anders heeft!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 23:28

Ik zou het heel graag willen kunnen om spullen voor in huis zelf op te leuken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  sterremaan zo 30 jan 2011 - 23:41

Iedereen kan het leren hoor. Zelf ik haha en dat wil wat zeggen. Want vroeger waren stof naald en draad voor mij geen goede combi.. Hahaha..
Ik heb dit al gemaakt.

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Foto-BM3XPQE6

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Foto-MYHMHBXS

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Foto-SDB6C3RU

En in een jaar tijd geleerd. En niet eens op een erkende naaischool of iets dergelijks. Dus ik ben ervan overtuigt dat iedereen het kan.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:35

Ik heb laatst ook een naaimachine gekocht maar ik heb nog geen tijd gehad om 'm uit te proberen. Ik heb echt 0,0 ervaring met zo'n ding en mijn eerste project is een dekbedovertrekje maken voor m'n zoon. Ik ga eerst los op een oud stukje stof en daarna ga ik het gewoon proberen. Eigenlijk moet het niet moeilijk zijn want het zijn alleen maar rechte stukken. Het stof is al in huis nu alleen nog maar tijd vinden Wink


Laatst aangepast door Razz_ op ma 31 jan 2011 - 10:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Makamba ma 31 jan 2011 - 0:41

Ik zou het wel heel erg graag willen leren! Mijn moeder zou het me deze winter gaan leren, maar omdat er steeds weer van alles tussen komt en zij ontzettend druk is komt het er steeds maar niet van. Toch wil ik er graag nog een keer mee beginnen.

@ Sterremaan, wat gaaf dat je je eigen jurk hebt gemaakt! Ziet er goed uit. Very Happy
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  SleepingBeauty ma 31 jan 2011 - 5:34

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) IMG_7274
Mijn vriendin heeft zulke dingen gemaakt. o.a. voor dat verschoonkussen op de comode. hoes in de box. en nog een dekentje.
Dit is niet van hoor, maar het idee.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:46

Nee, daar heb ik mijn moeder voor Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Jeanette ma 31 jan 2011 - 12:18

Lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar ik kan het niet haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:31

ja, best vaak, ik ben begonnen in mijn zwangerschapsverlof, toen heb ik een boxkleed gemaakt, een ringkussentje voor ons trouwen, een dekbedovertrek, stoffen letters in de naam van mijn dochter, een babydrager en nog wat andere kleine dingetjes. Erg leuk om te doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 2:00

Ik heb een naaimachine en maak o.a. mijn eigen broeken korter. Ik vind 't echt handig, zou niet meer zonder kunnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

naaien jullie wel eens (achter de naaimachine) Empty Re: naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum