Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spullen naaien voor baby

4 plaatsers

Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:27

Meiden, ik raak thuis een beetje boel verveeld.
Dus nu kan ik als het goed is een naaimachine lenen. En wil dan zo en zo graag een naamslinger maken voor na de geboorte. Wie heeft er 1 gemaakt en hoe groot waren jullie vlagentjes.
En hebben jullie nog meer ideeen om zelf te maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Nijntje zo 13 maa 2011 - 2:51

Ik heb dekbedhoesje gemaakt. Ik vind die lakentjes zo irritant. Erg leuk als ze klein zijn, maar nu niet meer (4 maanden) Ik vind dat veel makkelijker werken, en als je ze in de winkel koopt moet je eerst iets vinden wat je leuk vindt en dan is het vaak nog erg prijzig.
Heb trouwens voor in de wandelwagenbak er ook een gemaakt, kleiner dan.

ik weet ook iemand die maakt de mei tai zelf, zo'n draagzak. Misschien ook een idee.

je kunt misschien ook nog een box of speelkleed maken?

Ideeën genoeg? Wink
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:53

ik heb een hoes voor een boxkleed gemaakt, gevulde stoffen letters, de mei tai die hier al voorbij komt en een andere drager.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:56

Nijntje, kinderen onder een jaar mogen toch nog niet onder een dekbedje? Of doe je een dekentje erin?

Die naamslinger klinkt ook wel heel leuk! En misschien kun je ook wel zelf labeldoekjes maken?
Spullen naaien voor baby 2010-09-01+labeldoekje+Ninthe

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Meeko zo 13 maa 2011 - 3:15

Ik ben ook veel aan t knutselen. Heb ook een naamslinger gemaakt. De bovenkant is 21 cm breed weet niet precies hoe hoog ze zijn. Heb 12 vlaggetjes aan een lint van 5 meter en dan een aantal met de letters van de naam erop met vilt.
Heb zelf een lamp gemaakt, de gordijnen, aankleedkussenhoes, labeldoekje, een kussentje, een kruikzak en schilderijtjes met de naam erop. Verder ga ik nog een omslag maken voor een fotoalbum, een vogelhuisje voor Senna der kamertje, een lijstje waar haar knipjes aan kunnen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  *Lookie* zo 13 maa 2011 - 3:35

Ik heb ook al verschillende babydingetjes genaaid als kraamcadeautjes: onder andere slingers maar ook knuffeltjes enzo. Voor de slingers heb ik een kartonnen mal gemaakt, het formaat wat ik heb aangehouden is ongeveer 13 cm breed en 18 cm lang maar je kunt ze ook breder, smaller, langer of korter maken. Ik heb er een naam opgemaakt, de letters heb ik uit vilt geknipt. Hieronder een foto van een kraamcadeautje, ik zal kijken of ik ook nog een foto heb van de slingers (had er 2 gemaakt: 1 in blauw/groen voor een jongetje en 1 in roze/rood voor en meisje.Spullen naaien voor baby Kraamcadeau+M%26R

En nog meer ideetjes om te naaien: figuurtjes voor aan een mobiel of boxhanger, een aankleedkussenhoes, een kruikenzak, kleertjes (als je 'patroon babykleding' intikt op google krijg je verschillende links, er staan makkelijke en lastigere projecten bij, onder andere een heel schattig zomerjurkje), een wandkleed voor de babykamer..


Laatst aangepast door *Lookie* op zo 13 maa 2011 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:39

Meeko schreef:Ik ben ook veel aan t knutselen. Heb ook een naamslinger gemaakt. De bovenkant is 21 cm breed weet niet precies hoe hoog ze zijn. Heb 12 vlaggetjes aan een lint van 5 meter en dan een aantal met de letters van de naam erop met vilt.
Heb zelf een lamp gemaakt, de gordijnen, aankleedkussenhoes, labeldoekje, een kussentje, een kruikzak en schilderijtjes met de naam erop. Verder ga ik nog een omslag maken voor een fotoalbum, een vogelhuisje voor Senna der kamertje, een lijstje waar haar knipjes aan kunnen.

Foto's?

Het lijkt mij zo heerlijk om te freubelen! Ik weet voor mezelf niets te freubelen, maar voor kinderen lijkt me dat echt helemaal super. Die houten letters die in een ander topic naar voren kwamen zou ik tegen die tijd ook graag zelf willen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  *Lookie* zo 13 maa 2011 - 3:42

Oh, ik lees nu pas het bericht van Meeko, ik kom dus met allerlei suggesties die al gedaan zijn, sorry!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:49

leuk al die ideeen.
Had inderdaad ook al dekbedhoesjes in gedachten voor in het ledikant straks. Want die we nu hebben zijn blauw.
Mag inderdaad geen dekbedje in, maar doe het hier met een ledikant deken ipv deken en lakentje.
Verder zocht ik ook nog steeds iets leuks voor aan het wiegje, dus kan straks mischien ook zelf gemaakt.
Dinsdag eerst maar eens bij de stoffenwinkel kijken voor stofjes voor de naamslinger.

Hebben jullie trouwens nog een site waar je online stoffen vandaan kunt halen?

Meeko, zo jij hebt nog een heel lijstje om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  *Lookie* zo 13 maa 2011 - 4:02

Ja, ik koop af en toe online stofjes, onder ander bij yourzoap.nl, stoffenkraam.nl, stoffenstunter.nl en via marktplaats.
Ik koop ook veel stofjes bij het stoffenspektakel, dat is een markt die door heel Nederland gaat elk voorjaar en najaar (agenda staat op stoffenspektakel.nl)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:48

Stoffenvosje.nl

Deurhangers (Ik heb voor H een hartje met een verschillende voor-achterkant en dan een lint eraan)
Kussentjes, box/speelkleed, knuffeltjes, babyballen/kubussen, een speeltas voor aan de box, kleding (je hebt best makkelijke patronen volgens mijn moeder) etc etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 6:41

Ik moet nog steeds beginnen met een dekbedovertrekje. De stof,garen en de naaimachine heb ik al in huis. Nu nog tijd hebben :P


Laatst aangepast door Razz_ op zo 13 maa 2011 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Meeko zo 13 maa 2011 - 8:11

Ik heb wel foto's, alleen niet van de slinger en lijstjes van de baby, naam staat daarop Wink

Spullen naaien voor baby 1197345744_5_zhEK
De lamp

Spullen naaien voor baby 1197345670_5_T-P0
kussenhoes



Spullen naaien voor baby Foto-3YEVJ64X
labeldoekje


.Spullen naaien voor baby Foto-YOJVPRDM
Lijstjes Senna. Van de baby is t met paars, wit en zilver.



Spullen naaien voor baby Foto-B6KIJU6R
Lamp van Senna.




oh ja wil ook nog een spenenkoord maken
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Parisienne zo 13 maa 2011 - 10:47

Ik wil ook heel graag gaan naaien. Kan mijn moeders naaimachine krijgen, zij doet er toch niks meer mee. Ik heb echter geen ervaring, maar het lijkt me erg leuk om met simpele dingen te beginnen, zoals inderdaad een boxkleed, dekbedovertrekje, hoes voor om onze kinderstoelverkleiner, een leuk doekje, etc.

Mijn moeder heeft vroeger voor ons dit soort popjes gemaakt:

Spullen naaien voor baby Article971281

Spullen naaien voor baby CB%20knuffelpopje%20ruit

Zulk soort leuke dingetjes wil ik ook voor N. gaan maken, maargoed.. eerst maar eens beginnen met de basis!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Parisienne zo 13 maa 2011 - 10:49

@ Maple: ik gebruik voor N. ook wel eens een dekbedovertrek (wel 100% katoen). Doe dan gewoon haar deken (welke je normaal combineert met een lakentje) erin. Dan mag het wel. Met een dekbedje mag nog niet, tot een jaar of 2 geloof ik.

Vind dekbedovertrekjes een stuk makkelijker. N. is nogal erg beweeglijk in bed en dan trekt ze altijd alles helemaal door elkaar.. hoe ze het doet.. geen idee! Maar met een dekbedovertrekje blijft alles beter liggen en kan ik haar weer makkelijker toedekken. Heb 's nachts weinig zin om haar lakentje en dekentje weer goed te doen Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:16

Nog even een vraagje over de vlaggentjes met naam.
Hebben jullie ze enkel of dubbel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Meeko ma 14 maa 2011 - 2:38

woezel schreef:Nog even een vraagje over de vlaggentjes met naam.
Hebben jullie ze enkel of dubbel?

Dubbel, maar dan de achterkant gewoon wit.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen naaien voor baby Empty Re: Spullen naaien voor baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum