Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naaien

+12
minoessepoes
Fiwen
roosje87
Mizz_S
VeryCherry
Liadan
SarahKey
sterremaan
MissD
Rovine
Rose
Le Chat Noir
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Naaien Empty Naaien

Bericht  Le Chat Noir do 6 sep 2012 - 5:44

Wie naait hier wel eens?
Ik heb paar maand terug een naaimachine gekocht en op m'n verjaardag een boek gekregen over naaien voor beginners Very Happy . Verder dan mezelf leren om een beetje om te gaan met het ding ben ik nog niet gekomen. Ik wil er dit najaar weer mee verder gaan.
Iemand die zijn creaties wil showen? Waar ben jij mee begonnen? Meer beginnende naaisters Laughing?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naaien Empty Re: Naaien

Bericht  Rose do 6 sep 2012 - 5:49

Ik naai af en toe ook wel eens wat, alleen heb ik zelf geen naaimachine Naaien 1371890812
Wil er wel graag 1 hebben maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen.
Hetgene wat ik tot nu toe naai zijn de simpele dingen, broeken korter maken, kleding innemen en gordijn maken (met behulp van m'n schoonmoeder)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Le Chat Noir do 6 sep 2012 - 6:01

Gordijnen maken of innemen lijkt me ook zo handig.
Ik heb een Singer gekocht, was ergens in de aanbieding voor 100€ ofzo. Misschien dat jij ook tegen zo'n aanbieding aanloopt binnenkort!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Rovine do 6 sep 2012 - 7:39

Ik kom net terug van mijn 2e naailes. Very Happy 1x per 2 weken krijg ik 2 uurtjes les in een atelier, samen met 7 anderen. We mogen zelf weten wat we maken, maar als we vastlopen worden we geholpen. Ik ben een keukenschort aan het maken, van een cupcakestofje. Heb zelf het patroon getekend met behulp van het patroon van een jurkje. Vandaag heb ik alles zitten knippen en spelden, volgende keer kan ik gaan naaien denk ik. Vind het leuk om te doen en denk nu al na over een volgend projectje!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Le Chat Noir do 6 sep 2012 - 10:20

Wat leuk! Ik denk ook wel eens aan naailes, maar dan heb je wel meer verplichting zeg maar. Woon jij toevallig in het noorden?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Rovine do 6 sep 2012 - 17:19

Voor mij is die verplichting juist goed, al vind ik het wel fijn dat het niet elke week is. Woon in het Zuiden. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MissD do 6 sep 2012 - 20:20

Ik ga voor mijn dochter wat dingetjes voor haar poppenwiegje naaien (hemeltje, dekbedje, kussentje, sierrandje), wel met behulp van mijn oma die vroeger coupeuse is geweest.

Verder heb ik nog geen idee wat ik kan/wil maken.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 15:06

Toen ik in het verpleeghuis lag, heb ik het aangeleerd. En de mogelijkheden leren kennen, dat je zelfs vanuit bed achter de naaimachine kunt. Toen heb ik met de verkoop van mijn zelfgemaakte kaarten. De dure machine bij elkaar verdient. Want ik had helaas een duurdere nodig, ivm de start stop toets. Kan geen voet pedaal gebruiken. Wat een heel leuk boek is im mee te werken is "juppé tasjes". Ik zelf heb, hoezen voor mijn sling kussens gemaakt, en teckels en poedels, daarnaast kleding, waaronder een gala jurk. En vele tassen. En twee tuniekjes. Nu ligt het even stil, maar ben wel van plan om het na de verbouwingen, en ziekenhuis gedoe weer op te pakken. Maar dacht laat je even weten dat er een leuk boekje is voor die tassen.
En op WWW.naaipatronen.nl kun je kant en klare patronen kopen, in alle maten en kleding soorten. En nog veel meer dingen. Maar pas op je bent.zo verslaafd smile.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Bericht  SarahKey di 11 sep 2012 - 19:34

Ik heb nu twee dingen genaaid:lol: Vooral om te leren en te prutsen. Vind het erg leuk en wil meer dingen gaan maken.

Als eerste heb ik een naamslinger gemaakt tijdens de zwangerschap. Alleen meneer kwam iets te vroeg dus niet alles was af.

Naaien Foto-4BRWOYA3

En gisteren een knuffelteckel (af)gemaakt:

Naaien Foto-TTDK6VQF

Zitten in beide dingen nog fouten en ik zit aardig wat uren te prutsen met dat stomme onderdraad maar het gaat steeds beter.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Liadan di 11 sep 2012 - 19:40

Ik maak regelmatig wat voor de kinderen (voor dochter jurk/rokjes, van alles voor de poppen enz) en ik maak mijn eigen broeken korter. Voor binnenkort staan er pannenlappen op mijn lijstje om te maken. Leuk topic dit!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  VeryCherry di 11 sep 2012 - 19:49

Ik naai ook regelmatig, vooral in combinatie met mijn haakwerk.
Bij Ikea verkopen ze nu ook een naaimachine voor €80.- en dat is best een fijne smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizz_S di 11 sep 2012 - 20:44

Ik ben er een tijdje geleden mee begonnen, ik heb ook nog niet veel gemaakt en ik kan het ook nog niet zo goed, maar ik vind het wel leuk. Ik heb geen naaimachine dus ik doe het met de hand. Maar mijn moeder heeft twee naaimachines, dus ik mag er 1 hebben/lenen. Heb alleen geen flauw idee hoe dat werkt, moet ik nog leren! nerd
Tot nu toe heb ik geurzakjes gemaakt en bloemetjes (daarvan had ik de stof toevallig nog liggen). Tsja, het stelt niet zo veel voor maar ik was best tevreden voor mijn eerste pogingen. Ik heb het overigens niet echt van iemand geleerd, ik heb gewoon maar wat geprobeerd en op internet gezocht naar bepaalde steken.

Laatst aangepast door Mizz_S op wo 12 sep 2012 - 22:44; in totaal 1 keer bewerkt
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  SarahKey di 11 sep 2012 - 23:47

VeryCherry schreef:Ik naai ook regelmatig, vooral in combinatie met mijn haakwerk.
Bij Ikea verkopen ze nu ook een naaimachine voor €80.- en dat is best een fijne Naaien 561177

Ikea heeft ook goedkoop stof. Heb daar 1 meter stof gekocht voor 1,47 om mee te oefenen Laughing Is toch geen geld. Ook duurdere stoffen maar altijd nog goedkoper dan in een echte stoffenwinkel. Ook een handige stoffenschaar daar gekocht.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 12 sep 2012 - 2:57

SarahKey schreef:
VeryCherry schreef:Ik naai ook regelmatig, vooral in combinatie met mijn haakwerk.
Bij Ikea verkopen ze nu ook een naaimachine voor €80.- en dat is best een fijne Naaien 561177

Ikea heeft ook goedkoop stof. Heb daar 1 meter stof gekocht voor 1,47 om mee te oefenen Laughing Is toch geen geld. Ook duurdere stoffen maar altijd nog goedkoper dan in een echte stoffenwinkel. Ook een handige stoffenschaar daar gekocht.

Jaaaa, ik heb daar vorig jaar die witte stof met oranje en zwarte bloemen gekocht om een hemel voor boven de veranda van m'n ouders te maken Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  roosje87 wo 12 sep 2012 - 3:09

Ooh wat een leuk topic!

Ik naai ook wel eens, kussenhoesjes vooral. Mijn vriend wordt er gek van; overal kussens!
Binnekort wil is hoezen maken voor ons poef. heb al stof, alleen het komt er niet van.
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  SarahKey wo 12 sep 2012 - 6:47

Jij bent ook zo handig verycherry! Maar ze hebben er idd leuk stof. Heb er ook simpele blokjesstof gekocht. Volgens mij komt het stof van de tekkel daar vandaan.

Kussenhoesen wil ik ook eens proberen, maar moet ik eerst leren om ritsen erin te zetten Laughing

En pannenlappen, staat ook nog op mijn lijstje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen wo 12 sep 2012 - 8:48

Ik heb jaren naailes gehad met mijn moeder samen. Was echt 'ons' momentje samen. Nu helaas geen tijd voor maar ik hoop na mijn studie weer wel tijd te hebben.
Ik maak nog steeds wel tussendoor wat dingen voor J.uultje. Vooral rokjes en jurkjes.
Deze is een van mijn favoriete jurkjes :cheering:
(ondertussen zit er wel een zoom in hoor :P)
Naaien Img0859bo
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:50

Ik wil ook proberen te gaan naaien en heb een goedkope naaimachine van de ikea gekocht, maar ik heb tot nu toe alleen maar ruzie met de onderdraad, ik krijg 'm er niet goed in...

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 12 sep 2012 - 8:55

Fiwen, volgens mij heb ik hier een patroon liggen dat veel op dat jurkje lijkt, ik vind 'm leuk!
edit: ja, Modkid Isabel, heb je 'm daarvan gemaakt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey wo 12 sep 2012 - 19:26

Maple schreef:Ik wil ook proberen te gaan naaien en heb een goedkope naaimachine van de ikea gekocht, maar ik heb tot nu toe alleen maar ruzie met de onderdraad, ik krijg 'm er niet goed in...

Herkenbaar. Bij de namenslinger heb ik 3 avonden lopen prutsen om sowieso te kunnen naaien Naaien 1270000679 Maar het word steeds beter, dat moet je echt geoefend hebben. Al loop ik nog soms te mopperen Naaien 827601
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 12 sep 2012 - 19:49

Kussenhoezen kan je ook maken zonder ritssluiting hè, ik zal even een plaatje zoeken smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry wo 12 sep 2012 - 19:50

Dan vouw je de hoes zeg maar een stukje over elkaar heen en krijg je dit resultaat.

Naaien Accessoireskussenbloemstipak
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey wo 12 sep 2012 - 23:06

Dat ziet er simpel uit! Dat zal me eerder lukken dan met een ritssluiting Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 12 sep 2012 - 23:52

Zal ik kijken of ik ergens een beschrijving voor je kan vinden?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes do 13 sep 2012 - 1:27

Naaien %3Ca%20href=Naaien Tas</A>Naaien %3Ca%20href=Naaien Aap2</A>Naaien %3Ca%20href=Naaien Aap</A>Naaien %3Ca%20href=Naaien IMG00056-20120411-2109</A>Naaien %3Ca%20href=Naaien Untitled2

</A>Ik vind het ook leuk om te naaien, ik heb een korte cursus gedaan, dat vond ik heel leuk en nu heb ik wel echt de basis om zelf dingen te kunnen maken. Ik maak simpele dingen voor in huis zoals een tafelloper en kussenhoesjes en ik vermaak simpele dingen aan kleding.

Tegenwoordig maak ik vaak een sok aapje als er weer een kindje geboren is, die stuur ik dan op in plaats van een kaart of geef ik met een cadeaubon van de Prenatal bijvoorbeeld. Voor 1 euro maak ik zo'n ding. Ook vind ik het leuk om leer te kopen en daar een tas van te maken bijvoorbeeld, dan teken ik gewoon zelf een patroon. Ook maak ik al jaren carnavalspakjes, meestal teken ik ook zelf het patroon, zo ook bij het bovenstaande pakje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud