Helpen bij liefdesverdriet
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Helpen bij liefdesverdriet
Een goede vriend van mij heeft liefdesverdriet. Hij vind een meisje helemaal leuk, hebben een keer gezoend en is helemaal verliefd geworden. Hij dacht zij ook op haar, wat zij eerst ook duidelijk liet merken. Al twee jaar draaien ze een beetje om elkaar heen.. nu was dan eindelijk het moment daar. Ineens begon ze hem te negeren, zonder een reden te geven waarom. Het doet hem zoveel pijn! Hij slaapt slecht en eet bijna niet. Echt een vorm van liefdesverdriet. Heb hem nog nooit zo gezien.
Ik, als goede vriendin, wil hem graag helpen en steunen. Helaas ben ik niet heel erg goed in zulke dingen, ik weet vaak de juiste woorden niet te vinden. Dingen als: "Het komt wel goed.. probeer haar te vergeten.. je verdient veel beter.." dat zijn dingen die hij eigenlijk wel weet maar niet wil horen. Hij wil haar haten, maar kan het nog niet.
Heeft iemand tips? Hoe kan ik hem helpen? Wat zijn geruststellende woorden in zo'n situatie? Welke vragen kan je stellen om er met hem over te praten? Ik ben bang verkeerde dingen te zeggen. Hoop dat jullie wat tips hebben!
Niet quoten a.u.b.
Ik, als goede vriendin, wil hem graag helpen en steunen. Helaas ben ik niet heel erg goed in zulke dingen, ik weet vaak de juiste woorden niet te vinden. Dingen als: "Het komt wel goed.. probeer haar te vergeten.. je verdient veel beter.." dat zijn dingen die hij eigenlijk wel weet maar niet wil horen. Hij wil haar haten, maar kan het nog niet.
Heeft iemand tips? Hoe kan ik hem helpen? Wat zijn geruststellende woorden in zo'n situatie? Welke vragen kan je stellen om er met hem over te praten? Ik ben bang verkeerde dingen te zeggen. Hoop dat jullie wat tips hebben!
Niet quoten a.u.b.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Helpen bij liefdesverdriet
Dat dat meisje een ongelofelijk mietje is. Wat heb je nou aan zo iemand, heb je later een relatie, iets zint haar niet en dan gaat ze je maar negeren :S:S
Gast- Gast
Ik zou zeggen dat je er voor hem bent als hij wilt praten of een schouder nodig heeft. Verder misschien hem proberen op te beuren door wat leuks te gaan doen?
Gast- Gast
Ik zou dat meisje juist niet neer gaan halen, heeft hij ook niet veel aan.
Je kan niet zoveel zeggen en doen.. Gewoon naar hem luisteren, laten merken dat je er voor hem bent en dat je met hem meeleeft. Je kan vragen of je iets voor hem kan doen.. Je kan hem bijvoorbeeld meenemen om te gaan wandelen, ik noem maar iets. Of zorgen voor afleiding. Lief van je dat je er zo voor hem bent.
Je kan niet zoveel zeggen en doen.. Gewoon naar hem luisteren, laten merken dat je er voor hem bent en dat je met hem meeleeft. Je kan vragen of je iets voor hem kan doen.. Je kan hem bijvoorbeeld meenemen om te gaan wandelen, ik noem maar iets. Of zorgen voor afleiding. Lief van je dat je er zo voor hem bent.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Gisteravond hebben we er even over gepraat. Had zelf inderdaad ook al bedacht dat het niet slim zou zijn om dat meisje volledig neer te halen. Hij heeft daar nog niks aan en voor hetzelfde geld komt het ooit nog eens goed. Hij vind haar nu nog te leuk, ziet het negatieve nog niet in.
Heb hem inderdaad laten weten dat ik er voor hem ben, dat ik oprecht geïnteresseerd luister naar zijn verhaal en hij moet laten weten als ik iets kan doen. Verder hebben we er gewoon een gezellige avond van gemaakt! Hopelijk gaat hij snel wat dingen in zien, zodat de pijn en het verdriet minder worden bij hem.
Heb hem inderdaad laten weten dat ik er voor hem ben, dat ik oprecht geïnteresseerd luister naar zijn verhaal en hij moet laten weten als ik iets kan doen. Verder hebben we er gewoon een gezellige avond van gemaakt! Hopelijk gaat hij snel wat dingen in zien, zodat de pijn en het verdriet minder worden bij hem.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Je moet hem gewoon zeggen dat jij hem veel gelukkiger maakt
Nee grapje, ga leuke dingen doen met hem en zorg dat hij vooral afleiding heeft. Als hij er over wil praten doet hij dat zelf wel, belangrijkste is dat hij haar zo snel mogelijk uit zijn hoofd zet.
Nee grapje, ga leuke dingen doen met hem en zorg dat hij vooral afleiding heeft. Als hij er over wil praten doet hij dat zelf wel, belangrijkste is dat hij haar zo snel mogelijk uit zijn hoofd zet.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij is er zijn genoeg. Je moet het toch zelf een plek geven. Wel lief dat je zo aan hem denkt.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Liefdesverdriet 2.0
» Liefdesverdriet
» Wat is liefdesverdriet moeilijk!
» mijn liefdesverdriet
» Tips tegen liefdesverdriet
» Liefdesverdriet
» Wat is liefdesverdriet moeilijk!
» mijn liefdesverdriet
» Tips tegen liefdesverdriet
Pagina 1 van 1