Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!

+9
Rovine
Effie_O
Minx
Blond
Lotus
Dora
Jeanette
Moon
Caro
13 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen! - Pagina 3 Empty Re: Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!

Bericht  Merai di 21 dec 2010 - 10:47

Ik vind het een belachelijk idee, wat is de volgende stap? Alle mensen met studiefinanciering moeten blaadjes vegen? Laat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, daar hoeft de regering zich wat mij betreft niet mee te bemoeien.

Overigens zou ik ook graag zien dat klaplopers worden aangepakt maar sommige mensen kennen nu eenmaal alle mazen in de wet en dit lijkt me niet de manier om dat op te lossen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen! - Pagina 3 Empty Re: Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:09

Isa schreef:
Lagom schreef:
Teigertje schreef:Ja en nee,
degene die kunnen zouden dat best kunnen doen... Er zullen er ook bij zijn die dit lichamelijk niet kunnen.
Maar zet er dan wel iets tegenover zoals een keer een extraatje ofzo...

Ik geloof niet dat dat de insteek is van de VVD en persoonlijk vind ik het ook overdreven. Je krijgt elke maand geld, is dat niet genoeg? Ik vind het prima hoor dat er uitkeringen enzo zijn, echt geen problemen mee maar dat constante verwachtingspatroon van half NL dat iedereen maar aan zijn handje vastgehouden moet worden door de overheid ben ik wel zat.

Nu twijfel ik even op jij hetgeen zegt waarmee ik het eens ben of dat ik het verkeerd lees. Heeft niets met jouw schrijfstijl te maken, maar met het feit dat ik even loop te staren naar heel erg veel en het niet kan plaatsen. Embarassed

De meeste bijstandsgerechtigden kiezen zelf voor dit bestaan. Ik vind daarom dat zij zo nu en dan best eens een vrijwilligersklus mogen doen, zoals bijvoorbeeld sneeuw ruimen. Hier hoeft geen extra voor tegenover te staan, omdat de extra op zichzelf al een uitkering is. Ik werk bv. 40u en ik heb heel lang, tot deze baan, ook geen extra kunnen kopen. Maar ik stond wel elke dag om 07.00u naast mijn bed, terwijl mijn overbuurvrouw met uitkering pas om 11.00u haar dag begon en in aanmerking kwam voor alles wat los en vast zat, omdat ze uitkeringsgerechtigd was en onder het minimum leefde. Ze lachde me uit als ik vertelde dat ik wel dagelijks naar mijn werk moest, maar niets minder dan haar kreeg.

We zijn het met elkaar eens. Hoezo moet je een extraatje, ik zie dat niet zo. Een uitkering moet niet gezellig worden, zo is een uitkering niet bedoelt. Je krijgt geld en als je in ruil daarvoor iets voor de overheid zou kunnen betekenen zou dat zo gek nog niet zijn, lijkt mij. Zie bovenstaande uitspraak, daar krijg ik echt jeuk van. 'Ik krijg mijn geld toch wel dus waarom zou ik er nog iets voor doen?' Wat is dat voor een instelling?

Ik ben geen voorstander van alle potjes, alle uitzonderingen, alle kortingen en alle uitsluitsels die er voor hen zijn. Ik werk normaal ook gewoon 40 uur in de week, verdien echt geen vetpot maar moet wel zelf al die dure rekeningen betalen. Sterker nog, ik wordt ook nog eens afgestraft omdat ik alleenstaand ben. Dan ben je gewoon nog duurder uit ook. Ik ken ook mensen die je dan gewoon uitlachen maar ik kan hun ook niet al te serieus nemen geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:16

Lagom: Jij alleenstaand? Of op papier alleenstaand?

Ik ben het eens dat ik ook klaar ben met alle potjes, maar niet voor de potjes die er bestaan voor mensen die echt niet kunnen. Maar ik ben ook erg van mening dat als je ziek bent, je niet in de bijstand hoort. Bijstand zie ik als iets dat in het leven is geroepen door zorgnederland en dat enkel om hen te onderhouden in hun primaire levensbehoeften. Als ik alleen kijk naar andere mensen, dan zie ik hen meer geld uitgeven aan mooie dingen, dan ik kan.

Als ik naar mezelf kijk, als alleenstaande, dan betaal ik voor alles de volle mep zonder dat iemand tegen mij zegt:"Isa, jij bent alleenstaand. Voor jou de helft van het geld". Ik kies hier zelf voor, dat idee krijg ik wel als ik zie hoeveel mensen in mijn omgeving een goed leven leiden met uitkering, en zeggen: "Je kiest er toch zelf voor om te werken?" maar ergens is het gewoon niet eerlijk.

Laten we alle mensen in een herkeuring gooien. Een eerlijke. Wedden dat mijn onderbuurman, mijn beste vriend, mijn overbuurvrouw en mijn vriendje van hyves gelijk mee mogen dingen in de arbeidmarkt?

Nogmaals, zieken hier niet meegeteld!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:21

Weet je, ik krijg hoge rekeningen van mijn huis enzo. Heb je een uitkering, dan worden dat soort dingen gewoon kwijtgescholden. Alsof ik het zo makkelijk op kan hoesten. Wil ik naar een musical, kost me dat een behoorlijk bedrag maar voor iemand met een uitkering is er wel een potje en die kan voor de helft van de prijs. Daar kan ik niet goed tegen. Maar nee, eerlijk gezegd zie ik niet zo zeer dat anderen zo veel meer kopen dan ik ofzo maar daar let ik sowieso al niet echt op geloof ik.

Edit; over dat alleenstaand. Idd op papier smile. Voor mijn afval bijvoorbeeld. Ik weet de prijzen niet meer uit mijn hoofd maar alleenstaande betaald bv 220 euro en ben je met twee dan betaal je 235 euro per jaar. Wat is dat nou weer voor verschil? Waarom betaal ik alleen zo veel meer terwijl ik amper afval heb? Ik kan je wel vertellen dat je met twee veel meer afval hebt dan met 1... Aangezien ik inmiddels (niet op papier) wel met twee woon... Ik vind dat soort dingen echt storend. Het lijkt af en toe wel of je niet alleenstaand mag zijn in deze maatschappij...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:28

Lagom schreef:Weet je, ik krijg hoge rekeningen van mijn huis enzo. Heb je een uitkering, dan worden dat soort dingen gewoon kwijtgescholden. Alsof ik het zo makkelijk op kan hoesten. Wil ik naar een musical, kost me dat een behoorlijk bedrag maar voor iemand met een uitkering is er wel een potje en die kan voor de helft van de prijs. Daar kan ik niet goed tegen. Maar nee, eerlijk gezegd zie ik niet zo zeer dat anderen zo veel meer kopen dan ik ofzo maar daar let ik sowieso al niet echt op geloof ik.

Ik houd niet van het theater, misschien dat het daaraan ligt. :P Ik heb alleen een goed oog voor nieuwe dingen in iemands woning. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:32

Lagom schreef:
Edit; over dat alleenstaand. Idd op papier smile. Voor mijn afval bijvoorbeeld. Ik weet de prijzen niet meer uit mijn hoofd maar alleenstaande betaald bv 220 euro en ben je met twee dan betaal je 235 euro per jaar. Wat is dat nou weer voor verschil? Waarom betaal ik alleen zo veel meer terwijl ik amper afval heb? Ik kan je wel vertellen dat je met twee veel meer afval hebt dan met 1... Aangezien ik inmiddels (niet op papier) wel met twee woon... Ik vind dat soort dingen echt storend. Het lijkt af en toe wel of je niet alleenstaand mag zijn in deze maatschappij...

Ow, maar dat is met alles. smile Koop een zak krieltjes. Die is meestal gemaakt op twee personen. Zo niet, dan betaal je bijna net zoveel als voor een hele zak. Wink

Ik betaal 1.60 euro per zak om te deponeren. Maar met twee personen ook. Ik weet wel dat ik hier echt voor heb gekozen, ik wil ook niet samenwonen, maar eerlijk is het niet. Alhoewel, misschien doe ik er wel twee keer zo lang over om de zak vol te krijgen.... Nee, daar geloof ik niet in... :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 11:37

Nou ja het is niet echt de issue in dit topic hoor dus laten we hier maar over op houden Wink.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes di 21 dec 2010 - 20:30

Er zijn mensen die gewoon niet WILLEN werken, sorry maar erger ik me dus mateloos aan.. Als je niet WILT werken, dan vind ik dat je ook niks mag ontvangen, heel simpel.
Ik ben altijd opgevoed met de mentaliteit dat je moet werken voor je geld...

Kún je niet werken ok, maar er zijn zóveel mogelijkheden tegenwoordig..

Dus ja. Ik denk dat het voor de misbruikers van ons systeem best een goed idee is: laat ze maar wat doen voor hun centen.

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 20:34

En het handige is dat er in het systeem zo een uitdraai te maken is van die misbruikers. Dat ze daar verder niets mee doen maar ze wel sneeuw gaan laten schuiven. Echt fijn zo'n systeem.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: