Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!
+9
Rovine
Effie_O
Minx
Blond
Lotus
Dora
Jeanette
Moon
Caro
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!
PrinsesBo schreef:Youandi schreef:Dat is gemeen!
Dan zou ik het in ieder geval niet verplicht stellen, maar open laten voor geïnteresseerden.
Weetje wat gemeen is, mensen die naar zn werk moeten zn nek laten breken!
Ik vind dat je (in de meeste gevallen) best wat mag doen voor je uitkering hoor!!!
Oh ja, absoluut mee eens hoor!! Maar sommige mensen kunnen lichamelijk zwaar werk niet aan en wat Donnaa zegt: konden ze maar filteren.. Sommige mensen doen er echt niks aan om weer aan het werk te komen en daar heb ik een schurft hekel aan. Zulke mensen zouden ze dan wél hiermee even een goede schop onder de luie reet kunnen geven
Gast- Gast
Youandi schreef:PrinsesBo schreef:Youandi schreef:Dat is gemeen!
Dan zou ik het in ieder geval niet verplicht stellen, maar open laten voor geïnteresseerden.
Ik vind dat je (in de meeste gevallen) best wat mag doen voor je uitkering hoor!!!
Oh ja, absoluut mee eens hoor!! Maar sommige mensen kunnen lichamelijk zwaar werk niet aan en wat Donnaa zegt: konden ze maar filteren.. Sommige mensen doen er echt niks aan om weer aan het werk te komen en daar heb ik een schurft hekel aan. Zulke mensen zouden ze dan wél hiermee even een goede schop onder de luie reet kunnen geven
Op die mensen doel ik idd ook
Gast- Gast
Lagom schreef:Maar als je vrijwilligerswerk kunt doen, kun je dan niet ook gewoon werken eigenlijk?
Ik zou maar een paar uur per week kunnen werken, en omdat het zo weinig is, ben ik volledig afgekeurd. Er zijn ook mensen die heel slecht tegen druk kunnen en als je vrijwilligerswerk doet, ligt er meestal minder druk op je.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Inderdaad.. Maar dan zit je direct op het punt wat Lagom noemt.. Voordat je zoiets hebt gefilterd is de sneeuw al weg.. (of zijn we in een nieuwe ijstijd beland:P )PrinsesBo schreef:Youandi schreef:PrinsesBo schreef:Youandi schreef:Dat is gemeen!
Op die mensen doel ik idd ook
Gast- Gast
Ik zou het nog niet zo'n slecht idee vinden. Voor de mensen die dat kunnen dan. Je kan moeilijk iemand die is afgekeurd vanwege ernstige reumaklachten dat laten doen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja waarom niet
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Nah ik heb zelf ook een tijd een uitkering gehad omdat ik ziek was en daarna geen werk had. Ik deed er alles aan om werk te vinden maar helaas. (heb intussen wel werk) Ik zou dan opzich best wel willen sneeuwschuiven maar vind wel dat ik daar dan een een extraatje tegenover moet staan. Ik bedoel die uitkering krijg je toch al dus waarom zou je gaan sneeuwschuiven als je er niks voor krijgt? En ja dat filteren lukt toch niet, ik ken iemand die heeft een paar jaar gewoon thuisgezeten en van zijn uitkering geleefd. Hij had zoiets van ja maar als ik werk, krijg ik bij wijze van 100 euro extra. Dus dat stimuleert ook niet om werk te gaan zoeken.
Gast- Gast
Ik vind het wel een beetje mensonterend. Mijn moeder zit in de bijstand en vind het verschrikkelijk, het zou voor haar een enorme psychische klap zijn als je haar ook nog aan het vegen zet. Met het idee dat mensen je kunnen zien en zeggen 'zo, die zit dus ook in de bijstand'. Er hangt nogal een negatief label aan, merk ik hier in dit topic ook ('luie mensen'), zo kunnen anderen ook tegen jou aan gaan kijken als ze je zien vegen met zo'n groep.
Natuurlijk zijn er mensen voor wie het wel eens goed zou zijn (de luie mensen waar al over gesproken is, die zullen er zeker zijn), maar voor mijn moeder die zo ontzettend graag wil werken maar gewoon geen geschikt werk kan vinden, zal het vreselijk mensonterend zijn.
Waar trek je dan de grens? Vreemd idee.
Natuurlijk zijn er mensen voor wie het wel eens goed zou zijn (de luie mensen waar al over gesproken is, die zullen er zeker zijn), maar voor mijn moeder die zo ontzettend graag wil werken maar gewoon geen geschikt werk kan vinden, zal het vreselijk mensonterend zijn.
Laatst aangepast door Effie_O op di 21 dec 2010 - 3:06; in totaal 1 keer bewerkt
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Eens met Effie O. Bovendien is het echt verschrikkelijk koud buiten en dat vind ik gewoon nogal sneu, als je mensen gaat dwingen daarin te gaan staan. Dat doe ik zelf ook liever niet. Natuurlijk zijn er wel meer mensen nu buiten aan het werk, maar om dan uitkeringsgerechtigden te dwingen vind ik wel een ander verhaal.
Gast- Gast
Lily schreef:Nah ik heb zelf ook een tijd een uitkering gehad omdat ik ziek was en daarna geen werk had. Ik deed er alles aan om werk te vinden maar helaas. (heb intussen wel werk) Ik zou dan opzich best wel willen sneeuwschuiven maar vind wel dat ik daar dan een een extraatje tegenover moet staan. Ik bedoel die uitkering krijg je toch al dus waarom zou je gaan sneeuwschuiven als je er niks voor krijgt? En ja dat filteren lukt toch niet, ik ken iemand die heeft een paar jaar gewoon thuisgezeten en van zijn uitkering geleefd. Hij had zoiets van ja maar als ik werk, krijg ik bij wijze van 100 euro extra. Dus dat stimuleert ook niet om werk te gaan zoeken.
Juist, je krijgt het van de overheid dus waarom zou je er niets voor terug kunnen doen. De overheid helpt jou, kun jij de overheid helpen. Ik vind het niet eens zo'n slecht idee maar aan de andere kant geef ik Effie ook wel weer gelijk dat het te mensonterend is omdat je dan echt zo een groep mensen 'te kijk' zet naar mijn idee. Je zou het dus als optie kunnen aanbieden, je zou mensen in het algemeen al kunnen oproepen of er vrijwilligers zijn die willen helpen (dus niet alleen bijstands). Maar nogmaals, een extraatje vind ik echt niet nodig.
@ Effie, dat van die luie mensen was ik maar dat bedoelde ik niet serieus hoor, vandaar die smilie erachter?
Gast- Gast
Je kunt ook vooraf filteren welke mensen wat kunnen. Sneeuwruimen valt onder fysieke arbeid in de kou voor een paar uurtjes, verzin eens een ander random zomerklusje en zo kun je een lijst maken. Niet hele wegen hoeven schoongeveegd worden, maar je kunt de verantwoording voor bijvoorbeeld 1 publiek gebouw bij 1 persoon leggen. Neem bijvoorbeeld de bibliotheek of gemeentehuis, daarvan de toegangen sneeuwvrij houden. Is paar uurtjes werk, niet echt stigmatiserend in een groep en een kleine geste in ruil voor die uitkering.
Onze directeur stond gisteren ook gewoon te vegen, waarom zou een ander die alle tijd heeft dat dan niet kunnen?
Onze directeur stond gisteren ook gewoon te vegen, waarom zou een ander die alle tijd heeft dat dan niet kunnen?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
@Lagom, ik doelde ook niet direct op jou hoor er waren een paar reacties waarin het over luie mensen ging of dat het in die richting ging.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Effie_O schreef:@Lagom, ik doelde ook niet direct op jou hoor er waren een paar reacties waarin het over luie mensen ging of dat het in die richting ging.
En ik zei: 'Sommige mensen doen er echt niks aan om weer aan het werk te komen en daar heb ik een schurft hekel aan. Zulke mensen zouden ze dan wél hiermee even een goede schop onder de luie reet kunnen geven..'
Dus ook niet gericht op mensen zoals jouw moeder
Gast- Gast
Het zou best goed zijn als bijvoorbeeld ieder dan zijn of haar eigen straat (de stoep) zou doen. Alle beetjes helpen, en de werkende mens wordt ook blij om thuis te komen en je hoeft niet te glibberen. Maar ja, hoe controleer je dat dan weer...
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Effie_O schreef:Ik vind het wel een beetje mensonterend. Mijn moeder zit in de bijstand en vind het verschrikkelijk, het zou voor haar een enorme psychische klap zijn als je haar ook nog aan het vegen zet. Met het idee dat mensen je kunnen zien en zeggen 'zo, die zit dus ook in de bijstand'. Er hangt nogal een negatief label aan, merk ik hier in dit topic ook ('luie mensen'), zo kunnen anderen ook tegen jou aan gaan kijken als ze je zien vegen met zo'n groep.
Eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Lagom schreef:Teigertje schreef:Ja en nee,
degene die kunnen zouden dat best kunnen doen... Er zullen er ook bij zijn die dit lichamelijk niet kunnen.
Maar zet er dan wel iets tegenover zoals een keer een extraatje ofzo...
Ik geloof niet dat dat de insteek is van de VVD en persoonlijk vind ik het ook overdreven. Je krijgt elke maand geld, is dat niet genoeg? Ik vind het prima hoor dat er uitkeringen enzo zijn, echt geen problemen mee maar dat constante verwachtingspatroon van half NL dat iedereen maar aan zijn handje vastgehouden moet worden door de overheid ben ik wel zat.
Nu twijfel ik even op jij hetgeen zegt waarmee ik het eens ben of dat ik het verkeerd lees. Heeft niets met jouw schrijfstijl te maken, maar met het feit dat ik even loop te staren naar heel erg veel en het niet kan plaatsen.
De meeste bijstandsgerechtigden kiezen zelf voor dit bestaan. Ik vind daarom dat zij zo nu en dan best eens een vrijwilligersklus mogen doen, zoals bijvoorbeeld sneeuw ruimen. Hier hoeft geen extra voor tegenover te staan, omdat de extra op zichzelf al een uitkering is. Ik werk bv. 40u en ik heb heel lang, tot deze baan, ook geen extra kunnen kopen. Maar ik stond wel elke dag om 07.00u naast mijn bed, terwijl mijn overbuurvrouw met uitkering pas om 11.00u haar dag begon en in aanmerking kwam voor alles wat los en vast zat, omdat ze uitkeringsgerechtigd was en onder het minimum leefde. Ze lachde me uit als ik vertelde dat ik wel dagelijks naar mijn werk moest, maar niets minder dan haar kreeg.
Gast- Gast
@Isa: Hoe kom je erbij dat de meeste bijstandsgerechtigden hiervoor kiezen?? In de bijstand komen is geen keuze hoor. Het is het allerlaatste vangnet voor mensen die geen inkomen hebben en verder ook geen recht meer hebben op een andere uitkering. De insteek is gewoon dat mensen moeten reïntegreren en je verplicht bent werk aan te nemen (ook werk dat niet aansluit bij je wensen/opleiding) tenzij je om bepaalde redenen vrijgesteld bent van de arbeidsplicht.
Gast- Gast
vruchtenhagel schreef:@Isa: Hoe kom je erbij dat de meeste bijstandsgerechtigden hiervoor kiezen?? In de bijstand komen is geen keuze hoor. Het is het allerlaatste vangnet voor mensen die geen inkomen hebben en verder ook geen recht meer hebben op een andere uitkering. De insteek is gewoon dat mensen moeten reïntegreren en je verplicht bent werk aan te nemen (ook werk dat niet aansluit bij je wensen/opleiding) tenzij je om bepaalde redenen vrijgesteld bent van de arbeidsplicht.
Niet alle mensen denken zoals in jouw stukje. Want ik ben me er absoluut van bewust dat er mensen in de bijstand raken door factoren waar ze niets aan kunnen doen, maar er zijn ontzettend veel mensen, waarvan ik sommige toevallig ken, die er bewust voor hebben gekozen om bijstand te trekken (en dus ook met trots van de gemeentelijke belastingen afkomen). Ik doel dus ook niet op de mensen die nog dagelijks hun best doen, ik doel op mensen die het allemaal wel best vinden. En als je het allemaal wel best vindt, dan mag je van mij een sneeuwschuiver pakken en starten met schuiven.
Laatst aangepast door Isa op di 21 dec 2010 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maar mijn stukje is niet hoe ik erover denk, maar hoe het in de wet is geregeld. Je kunt er niet gewoon voor kiezen om in de bijstand te gaan. Je hebt er óf wel óf geen recht op, of op een deel. Als je recht hebt dan ben je gewoon verplicht te gaan werken of in ieder geval op zoek te gaan naar werk tenzij je hiervan (tijdelijk) bent vrijgesteld (bijvoorbeeld psychische/lichamelijke problemen, ouder dan 65). Dit wordt ook allemaal vastgelegd in een beschikking aan de betrokkene samen met de plichten enz.
Gast- Gast
Lily schreef:Nah ik heb zelf ook een tijd een uitkering gehad omdat ik ziek was en daarna geen werk had. Ik deed er alles aan om werk te vinden maar helaas. (heb intussen wel werk) Ik zou dan opzich best wel willen sneeuwschuiven maar vind wel dat ik daar dan een een extraatje tegenover moet staan. Ik bedoel die uitkering krijg je toch al dus waarom zou je gaan sneeuwschuiven als je er niks voor krijgt? En ja dat filteren lukt toch niet, ik ken iemand die heeft een paar jaar gewoon thuisgezeten en van zijn uitkering geleefd. Hij had zoiets van ja maar als ik werk, krijg ik bij wijze van 100 euro extra. Dus dat stimuleert ook niet om werk te gaan zoeken.
Wat dacht je van; Jij wilt geen sneeuwschuiven, dus dan trekken we gewoon jouw uitkering in?
Gast- Gast
Er zullen vast mensen misbruik van maken maar over het algemeen is het inmiddels een stuk strenger geworden. Ook met controles. Maar jij ziet dan bijvoorbeeld je buurvrouw, hoe weet jij zo zeker dat ze er misbruik van maakt? Misschien kan zij psychisch het werken niet aan en zal zij niet meer gereïntegreerd kunnen worden? Of er is uberhaupt geen werk voor haar en kan ze ook niet meer omgeschoold worden? Je weet niet alles van iedereen dus er zomaar vanuit gaan dat iemand er misbruik van maakt omdat die persoon in jouw ogen gewoon kan werken is niet niet helemaal terecht.
Gast- Gast
vruchtenhagel schreef:Er zullen vast mensen misbruik van maken maar over het algemeen is het inmiddels een stuk strenger geworden. Ook met controles. Maar jij ziet dan bijvoorbeeld je buurvrouw, hoe weet jij zo zeker dat ze er misbruik van maakt? Misschien kan zij psychisch het werken niet aan en zal zij niet meer gereïntegreerd kunnen worden? Of er is uberhaupt geen werk voor haar en kan ze ook niet meer omgeschoold worden? Je weet niet alles van iedereen dus er zomaar vanuit gaan dat iemand er misbruik van maakt omdat die persoon in jouw ogen gewoon kan werken is niet niet helemaal terecht.
Je hebt daarin compleet gelijk. Maar ik ben niet iemand die mijn mening baseert op iets wat ik hoor of wat ik zie. Want ik weet dat mensen met een lichamelijke beperking ook hun goede dagen hebben en dit hetzelfde met mensen die geestelijk in de knoop zitten. Deze mensen mogen lekker binnen blijven zitten, want hen aan het sneeuw schuiven zetten, zal alleen maar schade berokkenen.
Echter, de mensen, die lachend en schoorvoetend aangeven dat hun land wel erg gek voor/met hen is, dat ze alles gratis krijgen nu ze bij huis zijn, vind ik iets wat je moet aanpakken. (
Ik bedoel het echt niet slecht hoor. Ik ken heel veel mensen die alleen maar blij mogen zijn met de uitkering. En van sommige vind ik zelfs nog dat die een extra verdienen, omdat ze ondanks hun beperking nog zo goed proberen te functioneren... Maar ik vind dat klaplopers mogen worden aangepakt...
Gast- Gast
Ja klaplopers moeten inderdaad aangepakt worden. Ik had het idee dat je dacht dat het heel makkelijk is om gewoon maar in de bijstand te gaan en vervolgens niks meer te hoeven. Maar zo zit het wettelijk niet in elkaar en dat zou door moeten werken in de praktijk. En er zullen echt wel mensen zijn die er tussendoor weten te glippen maar dat is niet de bedoeling :-).
Maar we begrijpen elkaar wel geloof ik :-).
Gast- Gast
vruchtenhagel schreef:Ja klaplopers moeten inderdaad aangepakt worden. Ik had het idee dat je dacht dat het heel makkelijk is om gewoon maar in de bijstand te gaan en vervolgens niks meer te hoeven. Maar zo zit het wettelijk niet in elkaar en dat zou door moeten werken in de praktijk. En er zullen echt wel mensen zijn die er tussendoor weten te glippen maar dat is niet de bedoeling :-).
Volgens mij snappen we elkaar inderdaad.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe ruimen jullie je schoenen op?
» Sneeuw?
» Eigen kamer op ruimen? Vanaf hoe oud?
» Sneeuw
» Jeetje, alweer sneeuw?
» Sneeuw?
» Eigen kamer op ruimen? Vanaf hoe oud?
» Sneeuw
» Jeetje, alweer sneeuw?