Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!
+9
Rovine
Effie_O
Minx
Blond
Lotus
Dora
Jeanette
Moon
Caro
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!
De VVD afdeling Amsterdam wil bijstandsgerechtigden sneeuw laten ruimen.
Wat vinden jullie daarvan?
Wat vinden jullie daarvan?
Laatst aangepast door Coco op di 21 dec 2010 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Laat bijstandstrekkers sneeuw ruimen!
Bedoelen ze daar ook mensen mee die een uitkeringen hebben? En werkloos zijn?
Gast- Gast
Het is niet erg om werklozen een bezem te geven, denk ik..
Mijn vader is arbeidsongeschikt en krijgt dus een uitkering, maar dit zou hij echt niet erg vinden om te doen..
Mijn vader is arbeidsongeschikt en krijgt dus een uitkering, maar dit zou hij echt niet erg vinden om te doen..
Gast- Gast
Terecht dat ze die luie mensen ook eens wat laten doen
Gast- Gast
Waarom zijn jullie tegen?
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is gemeen!
Dan zou ik het in ieder geval niet verplicht stellen, maar open laten voor geïnteresseerden.
Dan zou ik het in ieder geval niet verplicht stellen, maar open laten voor geïnteresseerden.
Gast- Gast
Youandi schreef:Dat is gemeen!
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Lagom schreef:Terecht dat ze die luie mensen ook eens wat laten doen
Relschoppertje
Gast- Gast
Ja en nee,
degene die kunnen zouden dat best kunnen doen... Er zullen er ook bij zijn die dit lichamelijk niet kunnen.
Maar zet er dan wel iets tegenover zoals een keer een extraatje ofzo...
degene die kunnen zouden dat best kunnen doen... Er zullen er ook bij zijn die dit lichamelijk niet kunnen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben eens.
Voor de mensen die het kunnen iig.
Voor de arbeidsongeschikte niet..
Gast- Gast
Ik gok dat dan de mensen die er wel iets voor doen om aan werk te komen zich 100% inzetten en de mensen die toch al lui op de bank van hun uitkering aan het genieten waren, lekker op de bank blijven zitten..Youandi schreef:Dat is gemeen!
Konden ze dat maar een beetje filteren ofzo..
Gast- Gast
Youandi schreef:Dat is gemeen!
Weetje wat gemeen is, mensen die naar zn werk moeten zn nek laten breken!
Ik vind dat je (in de meeste gevallen) best wat mag doen voor je uitkering hoor!!!
Gast- Gast
Dat je arbeidsongeschikt bent wil niet zeggen dat je geen bezem meer vast kunt houdenPrinsesBo schreef:Ik ben eens.
Gast- Gast
Teigertje schreef:Ja en nee,
Ik geloof niet dat dat de insteek is van de VVD en persoonlijk vind ik het ook overdreven. Je krijgt elke maand geld, is dat niet genoeg? Ik vind het prima hoor dat er uitkeringen enzo zijn, echt geen problemen mee maar dat constante verwachtingspatroon van half NL dat iedereen maar aan zijn handje vastgehouden moet worden door de overheid ben ik wel zat.
Gast- Gast
Dat bedoel ik dus ook._Donnaa schreef:Ik gok dat dan de mensen die er wel iets voor doen om aan werk te komen zich 100% inzetten en de mensen die toch al lui op de bank van hun uitkering aan het genieten waren, lekker op de bank blijven zitten..Youandi schreef:Dat is gemeen!
Konden ze dat maar een beetje filteren ofzo..
Dat ze die 'luie' maar eens zulke dingen laten doen.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Dat je arbeidsongeschikt bent wil niet zeggen dat je geen bezem meer vast kunt houdenPrinsesBo schreef:Ik ben eens.
Nee dat snap ik
Maar daar zitten natuurlijk ook verschillende soorten niveaus in.
Gast- Gast
Jaaa absoluut.. Mijn vader is volledig arbeidsongeschikt en dan denk je toch al snel aan iemand die echt niets meer kan. Maar hij heeft een paar hersenbloedingen gehad en kan daardoor geen werkdruk meer aan. Het idee dat hij bijv. vrijdag 3 uren zou moeten werken, dan wordt het al chaos in zijn hoofd, die druk kan hij niet aan.PrinsesBo schreef:_Donnaa schreef:Dat je arbeidsongeschikt bent wil niet zeggen dat je geen bezem meer vast kunt houdenPrinsesBo schreef:Ik ben eens.
Nee dat snap ik
Maar als je hem nou morgenochtend een bezem in z`n handen drukt om te gaan sneeuwschuiven, dan gaat het prima. Het bijkomen van inspanning laat ik dan even achterwege hoor.
Ik grijp dit topic even aan voor een persoonlijke situatie, misschien niet heel handig. Maar je krijgt soms echt scheve gezichten als je verteld dat je vader arbeidsongeschikt is en dat hij dan vervolgens de hele buurt sneeuwschuift haha..
Gast- Gast
Ik vind het er ook wel van af hangen of die mensen verder iets doen voor de maatschappij. Als ze bijvoorbeeld wel vrijwilligerswerk doen, vind ik niet dat je ze ook nog sneeuw moet laten opruimen.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Donnaa, jouw vader is gelukkig niet de enige die dat kan. Ik ben ook volledig arbeidsongeschikt, maar sneeuw vegen zou ik prima kunnen.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Maar als je vrijwilligerswerk kunt doen, kun je dan niet ook gewoon werken eigenlijk?
Om op de stelling terug te komen trouwens... Er zijn denk ik te veel mensen, te veel persoonlijke achtergronden, te veel verhalen om zo even een onderscheid te maken wie wel kan en niet. Dat kost waarschijnlijk zo veel tijd dat de sneeuw al weggesmolten is.
Om op de stelling terug te komen trouwens... Er zijn denk ik te veel mensen, te veel persoonlijke achtergronden, te veel verhalen om zo even een onderscheid te maken wie wel kan en niet. Dat kost waarschijnlijk zo veel tijd dat de sneeuw al weggesmolten is.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Jaaa absoluut.. Mijn vader is volledig arbeidsongeschikt en dan denk je toch al snel aan iemand die echt niets meer kan. Maar hij heeft een paar hersenbloedingen gehad en kan daardoor geen werkdruk meer aan. Het idee dat hij bijv. vrijdag 3 uren zou moeten werken, dan wordt het al chaos in zijn hoofd, die druk kan hij niet aan.PrinsesBo schreef:_Donnaa schreef:Dat je arbeidsongeschikt bent wil niet zeggen dat je geen bezem meer vast kunt houdenPrinsesBo schreef:Ik ben eens.
Nee dat snap ik
Maar als je hem nou morgenochtend een bezem in z`n handen drukt om te gaan sneeuwschuiven, dan gaat het prima. Het bijkomen van inspanning laat ik dan even achterwege hoor.
Ik grijp dit topic even aan voor een persoonlijke situatie, misschien niet heel handig. Maar je krijgt soms echt scheve gezichten als je verteld dat je vader arbeidsongeschikt is en dat hij dan vervolgens de hele buurt sneeuwschuift haha..
Oe nee, dat snap ik helemaal dat hij niet meer kan werken.
Wat erg voor hem zeg!
Maar hij is echt werkloos met een 'goede' reden.
Vind het alleen maar knap van hem dat hij nog mee doet in de maatschappij door bv voor de buren sneeuw te ruimen.
Respect!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe ruimen jullie je schoenen op?
» Sneeuw?
» Eigen kamer op ruimen? Vanaf hoe oud?
» Sneeuw
» Jeetje, alweer sneeuw?
» Sneeuw?
» Eigen kamer op ruimen? Vanaf hoe oud?
» Sneeuw