Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermoeidheid en werk

+3
Printje
Liadan
Clapperdie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 0:04

Wat zouden jullie doen?

Ik ben zo ontzettend moe vanwege de zwangerschap.. Sinds deze week werk ik weer (ben 2 weken vrij geweest) en ik merk dat ik nu halverwege de week gewoon instort.. Er komt weinig uit handen en zit maar een beetje weg te dromen steeds. Ik merk gewoon dat ik een uurtje slaap nodig heb en ben nu zo er tegen aan het vechten.

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik me er aan toe moet geven en desnoods de komende weken iets eerder naar huis moet gaan zodat ik even bijslapen. Maar ja op het werk ben ik de komende 2 weken de enige van het secretariaat die aanwezig is dus voel me dan weer bezwaard om eerder weg te gaan..

Pff lastig. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Aan jezelf denken of toch de prio bij het werk leggen en je proberen er over heen te zetten?

Voel me echt een muts...
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Liadan wo 17 aug 2011 - 0:10

Als je zwanger bent (en tot 6 maanden na je bevalling) heb je recht op extra pauzes (tot 1/8 van de tijd dat je werkt op een dag), ik zou in overleg gaan met je werkgever zodat je die kan nemen en dan op je werk 's middags proberen een uur (of langer) te slapen/rusten. Je hoeft je dan niet ziek te melden en misschien is het wel de oplossing voor je.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 0:12

Klinkt opzich wel goed maar hier op het werk is niet echt een rust/slaap plaats. Maar misschien wel om ipv 17:00 uur dat ik om 16:00 uur extra tijd kan opnemen om even bij te slapen en dan gewoon thuis.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Printje wo 17 aug 2011 - 0:56

Ik heb dat zelf nooit gedaan, was dan ook wel niet extreem moe maar ik vond dat als ik er na een x aantal weken al aan toe zou geven, aan die vermoeidheid dat het alleen maar erger zou worden. Daarnaast sta ik voor de klas en was er geen optie om of extra pauze te nemen of eerder weg te gaan. Ik heb me er gewoon proberen overheen te zetten.\

Ik bedoel dit niet als aanval naar jou toe he maar ik denk dat als je er nu al aan toe gaat geven het alleen maar lastiger wordt als je echt verder zwanger bent. Mijn moeder zei altijd je bent zwanger niet ziek..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 1:06

Ik weet ook dat ik niet ziek ben maar zwanger en verder heb ik totaal geen klachten. Alleen die verdomde vermoeidheid. Ik hoor dat dit vaak na 12 weken weer wegtrekt dus daar zit ik met smart op te wachten.

Maar waar ligt de grens... wat is vermoeidheid waar je je over heen kunt zetten en wat is vermoeidheid waar je je echt aan toe moet geven..
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  blondje1313 wo 17 aug 2011 - 1:06

Ik weet ook niet wat je thuissituatie is (heb je kinderen of veel verplichtingen 's avonds), en wat je op dit moment al doet, maar als je thuis ook na het werk meteen een uurtje rust neemt en 's avonds vroeg naar bed gaat én als het dan dus nog niet voldoende is zou ik op het werk wel kijken of er iets mogelijk is.
Maar ik zou eerst proberen het thuis zo veel mogelijk op te lossen, en hopelijk gaat je vermoeidheid snel over.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Printje wo 17 aug 2011 - 1:09

Clapperdie schreef:Ik weet ook dat ik niet ziek ben maar zwanger en verder heb ik totaal geen klachten. Alleen die verdomde vermoeidheid. Ik hoor dat dit vaak na 12 weken weer wegtrekt dus daar zit ik met smart op te wachten.

Maar waar ligt de grens... wat is vermoeidheid waar je je over heen kunt zetten en wat is vermoeidheid waar je je echt aan toe moet geven..

Ik bedoelde het ook niet als aanval he, ik mag ook echt in mijn handjes klappen om mijn zwangerschap, heb geen 1 dag ergens last van gehad vanaf dag 1 niet totdat ik bevallen ben niet... ik kan wat dat betreft ook niet echt zeggen natuurlijk wanneer je er wel aan toe moet geven. Bij mij was het op het werk niet eens mogelijk dus dat scheelde misschien ook wel.
Misschien moet je dit eens voorleggen aan je verloskundige? Kijken wat zij ervan zegt?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 1:11

Gelukkig heb ik het thuis rustig. Geen kinderen oid.

Als ik thuis kom ga ik altijd al even ontspannen door even op de bank te liggen of even in de tuin te zitten. Eten koken doet mijn vriend gelukkig. En dan ga ik meestal rond 10 uur slapen.

Maar het valt me gewoon zo tegen.. Wil gewoon lekker energie hebben maar Sleep

Ach komt vast wel goed.

Ga proberen om het gewoon vol te houden op het werk.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Printje wo 17 aug 2011 - 1:12

Misschien tussendoor wat vaker iets eten? Dat je steeds wat energie krijgt misschien?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 1:14

Printje schreef:
Clapperdie schreef:Ik weet ook dat ik niet ziek ben maar zwanger en verder heb ik totaal geen klachten. Alleen die verdomde vermoeidheid. Ik hoor dat dit vaak na 12 weken weer wegtrekt dus daar zit ik met smart op te wachten.

Maar waar ligt de grens... wat is vermoeidheid waar je je over heen kunt zetten en wat is vermoeidheid waar je je echt aan toe moet geven..

Ik bedoelde het ook niet als aanval he, ik mag ook echt in mijn handjes klappen om mijn zwangerschap, heb geen 1 dag ergens last van gehad vanaf dag 1 niet totdat ik bevallen ben niet... ik kan wat dat betreft ook niet echt zeggen natuurlijk wanneer je er wel aan toe moet geven. Bij mij was het op het werk niet eens mogelijk dus dat scheelde misschien ook wel.
Misschien moet je dit eens voorleggen aan je verloskundige? Kijken wat zij ervan zegt?

Het voelde ook niet als een aanval hoor!

Aan het eind van de middag heb ik de intake bij de verloskundige. Ik ga het eens aan haar voorleggen inderdaad.

Ik heb ook het idee dat ik nog te weinig eet. Als ik zo de lijstjes op internet zie met wat aanbevolen wordt. Misschien dat het er iets mee te maken heeft.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Printje wo 17 aug 2011 - 1:15

Gelukkig maar want zo was het niet bedoeld. Ik denk idd dat misschien wat vaker iets eten en dan echt iets wat energie geeft misschien wel helpt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 1:16

Ik heb me er bij de eerste zwangerschap qua werk overheen gezet. (Alleen op een gegeven moment wel een paar dagen ziek gemeld wegens misselijkheid). Dat lukte omdat ik thuis dan ook echt helemaal niks anders meer deed dan op de bank liggen of in bed liggen. Dus geen huishouden, koken, boodschappen etcetera. Na het werken was mijn energie gewoon op. Misschien kun je ook een dergelijke afspraak maken met je vriend, het duurt waarschijnlijk toch nog maar een paar weken, die vermoeidheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  blondje1313 wo 17 aug 2011 - 1:20

Ik moet zeggen dat voor mij op het begin van de zwangerschap 10 uur echt te laat was om naar bed te gaan, dat trok ik niet zo goed meer.
Ik wilde wel heel graag gewoon mijn werk blijven doen (werk in het onderwijs), maar weet van collega's dat ze wel in overleg met de directie minder zijn gaan werken (maar daar lag wel meer dan alleen vermoeidheid, weet niet of elke baas daar begrip voor heeft, daar zit veel verschil in!)
Succes in elk geval de komende weken, hopelijk gaat het bij jou na een week of 12 beter (was bij mij echt zo!)
Ik had het er laatst met iemand over die haar omgeving pas met 12 weken ingelicht had, toen ging het weer stukken beter met haar terwijl ze van tevoren veel last had van ochtendmisselijkheid en vermoeidheid, maar daar eigenlijk niet over kon praten.
Weten ze het bij je op het werk al wel?

Wat het eten betreft, ik vind het ook nogal wat wat er op die lijstjes staat, zoveel brood, dat krijg ik echt niet weg!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Clapperdie wo 17 aug 2011 - 1:22

Ja op het werk weet iedereen het al.

Ja dat lijstje ik keek echt :shock: toen ik dat zag

7 boterhammen
4 opscheplepels groente
4 opscheplepels aardappels of rijst of pasta
2 glazen melk
1 plak kaas
2 liter vocht.

En dat was wat ik me kon herinneren. Stond volgens mij nog meer op haha.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Supertalentje wo 17 aug 2011 - 1:23

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:55; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 1:26

Clapperdie schreef:Ja op het werk weet iedereen het al.

Ja dat lijstje ik keek echt :shock: toen ik dat zag

7 boterhammen
4 opscheplepels groente
4 opscheplepels aardappels of rijst of pasta
2 glazen melk
1 plak kaas
2 liter vocht.

En dat was wat ik me kon herinneren. Stond volgens mij nog meer op haha.

Ik at ook heel weinig de eerste drie maanden, zeker bij mijn eerste zwangerschap, want ik was misselijk. Echt een paar boterhammen per dag, wekenlang helemaal geen warm eten meer, verder alleen een beetje cornflakes en af en toe een appel.

Nu haal ik de schade wel in, vaak neemt de eetlust in het tweede trimester wel toe. Wat hierboven staat, werk ik nu op sommige dagen na het avondeten nog eens naar binnen en dan natuurlijk ook nog een reep Milka angel .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 1:36

Bij de eerste was ook echt heel erg moe de hele zwangerschap. Ik deed dan de dagen dat ik moest werken niks anders. Ik lag voor of na mijn werk alleen op de bank met een boekje of te computeren en 'savond vroeg slapen of 'sochtend uitslapen. Nu ben ik ook wel moe, maar wel minder vergeleken met de eerste.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Happydobby wo 17 aug 2011 - 1:55

Ja dat voedingslijstje dat kreeg ik de eerste weken niet op hoor!
Ik heb in mijn eerste weken veel nachtdiensten gedraaid, 15 in maand. Het was erg moeilijk soms maar ik sliep overdag erg goed. Nou werk ik in de verpleging en ik heb wel eens gedacht, laat ik eens een bed opmaken voor mezelf maar dit nooit gedaan.

Het word inderdaad meestal beter, na week 12,13,14 (dit scheelt wel per vrouw)
Ik geloof dat ik vanaf week 14 weer meer energie kreeg.
Neem thuis je rust, ga optijd naar bed. Dan hou je je werkdag wel vol.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 3:19

Het is vervelend, maar het hoort erbij helaas!
Nu werk jij als secetaresse zeg je, dat lijkt mij best een 'saaie' baan, tenminste, je zit de hele dag achter je computer-achtigs iets toch? Kan me voorstellen dat je dan wat makkelijker wegdut, ik werk in de kinderopvang dus was ook steeds bezig.

Ik heb voor de rest nergens last van gehad, de eerste weken at ik wel minder, vooral geen warm eten, maar de vermoeidheid is in hoge mate bij mij echt wel gebleven tot week 24.

Helaas is het zo dat je er gewoon mee moet leren leven, beseffen dat het voor een goed doel is, en je eigen draai ermee vinden! Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en werk Empty Re: Vermoeidheid en werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum