Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermoeidheid en blauwe plekken

+2
Suus
Antibes
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 0:49

Haihai!

Al een paar weken ben ik doodmoe, ik ga op tijd naar bed, ik kan in principe uitslapen (hoewel ik dat liever niet doe en meestal wel om 8 wakker word), maar ik blijf moe. Ook als ik uitslaap, ook als ik een middagdutje doe.. Volgens mij kan ik zo 24 uur doorslapen.

Nu had ik zoiets van oververmoeid, toe aan vakantie, stressvol jaar etc. Alleen nu ontdek ik net iets heel raars. Ik heb vannacht allemaal blauwe plekken gekregen rondom mijn knieën!

Mijn linkerknie aan de buitenkant van mijn been net boven/onder knieholte serieus iets van 6 donkerblauwe en lichtblauwe plekken van zeg een duimafdruk grootte. Mijn rechterbeen aan de binnenkant van mijn been en ook knieholte, ook een stuk of 8 (wel lichtere).

Heb mijn pap (= arts) al aan de haak gehad, maarja, die weet ook niet veel meer dan: kijken of het wegtrekt en of het vaker terugkomt en anders keertje stollingsfactoren prikken.

Maar herkent iemand hier het toevallig?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:50

Hoihoi!

Heb je een ritme overdag? Op tijd naar bed, bijtijds op en dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:51

Ja, al dan niet van mezelf. Dat was niet iets onschuldigs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:52

Ik had laatst ook zoiets, liet ik je nog zien toen, die achterlijke zwart-blauwe plek op mijn knie van even op de plavuizen zitten...Zo enorm blauw ineens!

Ook weleens ineens de hele binnenkant van mijn arm knalblauw gehad.

Misschien worden we smurfen? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:53

Jullie jurk zit te strak nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 0:53

_Leaf_ schreef:Ik had laatst ook zoiets, liet ik je nog zien toen, die achterlijke zwart-blauwe plek op mijn knie van even op de plavuizen zitten...Zo enorm blauw ineens!

Ook weleens ineens de hele binnenkant van mijn arm knalblauw gehad.

Misschien worden we smurfen? nerd

Haha, das dan wel mooi jouw schuld met al je gesmurf..

Hoewel ik meer Tinky Winky word volgens mij!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 0:56

Bazinga schreef:Jullie jurk zit te strak nerd

Of hij geeft af! Wink

Haha, nee, heb hem nog niet aangehad..

Wat betreft je ritme vraag: nu matig. Ik MOET aan scriptie werken, maar doordat ik echt letterlijk doodmoe ben, werkt dat heel lastig. Maar ik heb eigenlijk al jarenlang geen rimte, maar kan daar inmiddels vrij goed mee omgaan. Ben vaak vermoeid en ben me bewust dat dat grotendeels aan dat ritme te wijten is. Maar dit is een heel andere vermoeidheid.

Echter, ik weet hem gewoon steeds aan het op zijn, aan vakantie toe zijn en gewoon een mega-depressie-dip die eraan zit te komen (die herken ik ook wel) en vermoedelijk zal het dat ook wel zijn.. Maar toch, vreemd is het wel!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 0:58

Ik vind ook vooral de plekken raar, knieholte dus en zijkant/binnenbeen rond de knie. Dat zijn gewoon geen plekken die je stoot! En dat ik ze gisteravond nog niet had.. Question


Laatst aangepast door Antibes op wo 10 aug 2011 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 0:59

Spannend om te googelen ook, leukemie, ernstige stollingsproblemen.. Tis maar goed dat ik geen hypochonder ben!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Suus wo 10 aug 2011 - 1:01

Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn, maar als je het wilt weten zou ik even bij de huisarts langsgaan.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:03

Antibes schreef:
Bazinga schreef:Jullie jurk zit te strak nerd

Of hij geeft af! Wink

Haha, nee, heb hem nog niet aangehad..

Wat betreft je ritme vraag: nu matig. Ik MOET aan scriptie werken, maar doordat ik echt letterlijk doodmoe ben, werkt dat heel lastig. Maar ik heb eigenlijk al jarenlang geen rimte, maar kan daar inmiddels vrij goed mee omgaan. Ben vaak vermoeid en ben me bewust dat dat grotendeels aan dat ritme te wijten is. Maar dit is een heel andere vermoeidheid.

Echter, ik weet hem gewoon steeds aan het op zijn, aan vakantie toe zijn en gewoon een mega-depressie-dip die eraan zit te komen (die herken ik ook wel) en vermoedelijk zal het dat ook wel zijn.. Maar toch, vreemd is het wel!

Waarom heb je hem nog niet aangehad??? Ik adore mijn jurk!! Bij ieder zonnestraaltje trek ik hem aan!!

Laat het gewoon ff door je paps nakijken schat, dit is alleen maar doemdenken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 1:09

Paps kan er ook niets aan zien, behalve stollingsfactoren prikken. Dus dat zal hem wel worden dan, hopelijk kan dat vrijdag nog.

Zal wel gewoon iets eenmaligs zijn (hoewel ik wel vaker rare blauwe plekken heb, maar ook lichte huis natuurlijk), of laag bloedplaatjesgehalte ofzo.


Laatst aangepast door Antibes op wo 10 aug 2011 - 1:10; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:09

Eet je wel goed? Ik geloof oprecht dat een slecht ritme, je gehele level van energie kan verklooien. Ik ben ook een hele tijd bekaf geweest, gevoel gehad dat ik 18 uur per dag kon slapen... En toen ben ik steeds 22:00u naar bed gegaan, elke dag en elke dag half 9 op. Dan gelijk douchen, aankleden, wat eten, huishouden/opruimen en naar buiten. Boodschapje doen, frisse lucht, thuis een rustmoment met wat te drinken en daarna echt doen wat ik moest doen.

In 't begin viel 't onwijs tegen; 's avonds kon ik de slaap niet vatten en 's ochtends was ik nog doodmoe. Maar uiteindelijk voelde ik me beter; ik had meer aan m'n dag, 't huis was netjes, 's middags had ik voldoende tijd om uitgerust te doen wat ik moest doen en ik had weer een kleurtje in m'n gezicht ipv dat Twilight-achtige-bleek.

Verder; eet je voldoende fruit? Verse groenten? Yoghurt op z'n tijd? Pak je genoeg (zon)licht mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:14

Antibes schreef:Paps kan er ook niets aan zien, behalve stollingsfactoren prikken. Dus dat zal hem wel worden dan, hopelijk kan dat vrijdag nog.

Zal wel gewoon iets eenmaligs zijn (hoewel ik wel vaker rare blauwe plekken heb, maar ook lichte huis natuurlijk), of laag bloedplaatjesgehalte ofzo.

Ik heb ook een lichte huid, dus dat herken ik wel. Je ziet dat soort dingen dan toch sneller..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 1:17

Tris: ut gaat vooral om de bloedingen, die vermoeidheid heeft oorzaken genoeg.

Pap en ik zijn er over uit, mijn benen vallen eraf: vakantie maar eens annuleren.. Wink Nee, hij gaat er vrijdag naar kijken, mocht het wegtrekken dan gaan we er vanuit dat het eenmalig is. Mocht het erger worden, gaan we stolling nakijken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 1:22

Francaise_ schreef:Ja, al dan niet van mezelf. Dat was niet iets onschuldigs.

Wat was er toen aan de hand? Worst case scenario?

Mijn nicht had het maanden terug, een zeldzaam acute auto-immuunaanval op haar bloedplaatjes.

Maja, daar ga ik nu niet vanuit. Hooguit als het doorzet ipv mindert.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Angela_1986 wo 10 aug 2011 - 4:43

Ik heb toevallig vorige week mijn stollingswaarde moeten laten prikken vanwege vele blauwe plekken. Mijn hele leven al heb ik last van blauwe plekken, op vreemde plaatsen en al loop ik maar tegen de tafelpoot ofzo dan is 't al blauw. Nu was het echter wel heel extreem en toen ik toch bij de HA was heb ik 't maar aangekaart.

Mijn stollingswaarde waren minimaal verhoogd, niets zorgwekkends aldus de HA. Ik had die week ook 'n 'kuur' pijntstillers/ontstekingsremmers gehad dus dat zal er mee te maken hebben. Over 'n maand moet ik ze nog een keer laten controleren en dan moet ik ook een algemeen bloedbeeld laten prikken.

Googelen heb ik bewust niet gedaan omdat ik weet dit één van de symptomen van leukemie kan zijn. Meer (enge) informatie hoef ik voorlopig niet te weten... laughcry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 5:10

Antibes schreef:
Francaise_ schreef:Ja, al dan niet van mezelf. Dat was niet iets onschuldigs.

Wat was er toen aan de hand? Worst case scenario?

Mijn nicht had het maanden terug, een zeldzaam acute auto-immuunaanval op haar bloedplaatjes.

Maja, daar ga ik nu niet vanuit. Hooguit als het doorzet ipv mindert.
Leukemie die niet te behandelen is. Hou het dus goed in de gaten. Het kan toeval zijn maar ik schrik er wel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 5:52

Ik herken deze klachten ook, ben er nog niet mee naar de dokter geweest. Maar ik hou het even in de gaten (ook dit topic)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 6:55

Storm schreef:Ik herken deze klachten ook, ben er nog niet mee naar de dokter geweest. Maar ik hou het even in de gaten (ook dit topic)

Hoelang heb jij ze al?

Ik heb wel vaker onverklaarbare blauwe plekken, maar dan één of een paar en vaak ook op plekken waar je je wel ongemerkt gestoten kan hebben. Schenen of armen ofzo.. Maar zoveel en in mijn knieholtes, vind ik toch raar..

Maja, ik zal vrijdag ofzo wel laten weten of ze al weggetrokken zijn. Zo ja, dan doe ik er niets meer mee, tenzij ze terugkomen.. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  PapillonRose wo 10 aug 2011 - 7:19

Wat toevallig, ik heb dit ook! Met die blauwe plekken dan, vermoeid ben ik sowieso standaard laughcry

Vorige week ontdekte ik ineens op mijn beide scheenbenen blauwe plekken, op elk been evenveel plekken en ook op exact dezelfde plaatsen. Zo vreemd! En ik heb vanalles bedacht hoe het gekomen kan zijn, maar ben er niet achter gekomen. Heb ze niet gestoten, nergens tegenaan gezeten, niet op iets gelegen.. Echt raaaaaar!

Dus ik blijf even meelezen smile Ik ga in elk geval nog niet naar de huisarts, tenzij het erger wordt of deze plekken niet verdwijnen. Helaas ben ik wel lichtelijk hypochonder soms, dat maakt me wel een beetje kriebelig nu ik een paar enge dingen lees Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Antibes wo 10 aug 2011 - 7:33

Als ze ook weer redelijk goed wegtrekken met een paar dagen en niet erger worden, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand hoor. Waarschijnlijk zijn we alledrie reuze gezond! Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Elsje wo 10 aug 2011 - 8:10

Zou het niet met HB te maken kunnen hebben?

Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Angela_1986 wo 10 aug 2011 - 8:15

Elsje schreef:Zou het niet met HB te maken kunnen hebben?


Dat wordt tijdens mij volgende bloedonderzoek o.a. ook gecontroleerd.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Elsje wo 10 aug 2011 - 8:17

Angela_1986 schreef:
Elsje schreef:Zou het niet met HB te maken kunnen hebben?


Dat wordt tijdens mij volgende bloedonderzoek o.a. ook gecontroleerd.

Oke, want er ligt me iets van bij toen mijn HB erg laag was ik ook veel last had van blauwe plekken.

Maar nu heb ik het idee dat het weer begint, af en toe heb ik 'zomaar' blauwe plekken. Ik blijf even mee lezen smile
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheid en blauwe plekken Empty Re: Vermoeidheid en blauwe plekken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum