Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

+16
Supertalentje
moepie
ekjir@M
sanna
Monnie
meisjesmama
pindaatje
ShallY
Rumble
Michje1985
Thunder
Flower_L
Annemie
Annie24
Tania
Julia
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv) - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 18:53

Julia, ik vind het echt schandalig dat ze jullie wensen (nou ja, wensen? het gaat om haar gezondheid!) totaal negeren. Ik zou er zeker iets van zeggen. maar ik denk ook dat ik snel op zoek zou gaan naar iets anders.

Wij hebben ook ervaring met een slecht KDV. Er gebeurden daar dingen die wij niet wilden voor onze kinderen. En als dan steeds weer blijkt dat er níet naar je geluisterd wordt, dan is het vertrouwen weg. En als je je kinderen naar een plek toebrengt waarin je weinig of geen vertrouwen hebt, dan zit je niet met een fijn gevoel op je werk.

Wij hebben intussen 4 verschillende vormen van opvang uitgeprobeerd (1 gastouder en 3 KDVen) door verhuizingen of onvrede. En we zijn er inmiddels achter dat er heel veel verschil in kwaliteit zit tussen de KDVen! Dus dat je nu een slechte ervaring hebt opgedaan wil niet zeggen dat er geen fijn KDV te vinden is.

Succes in ieder geval!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv) - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

Bericht  Julia di 16 aug 2011 - 19:08

Minneke schreef:Julia, ik vind het echt schandalig dat ze jullie wensen (nou ja, wensen? het gaat om haar gezondheid!) totaal negeren. Ik zou er zeker iets van zeggen. maar ik denk ook dat ik snel op zoek zou gaan naar iets anders.

Wij hebben ook ervaring met een slecht KDV. Er gebeurden daar dingen die wij niet wilden voor onze kinderen. En als dan steeds weer blijkt dat er níet naar je geluisterd wordt, dan is het vertrouwen weg. En als je je kinderen naar een plek toebrengt waarin je weinig of geen vertrouwen hebt, dan zit je niet met een fijn gevoel op je werk.

[i]Wij hebben intussen 4 verschillende vormen van opvang uitgeprobeerd (1 gastouder en 3 KDVen) door verhuizingen of onvrede. En we zijn er inmiddels achter dat er heel veel verschil in kwaliteit zit tussen de KDVen! Dus dat je nu een slechte ervaring hebt opgedaan wil niet zeggen dat er geen fijn KDV te vinden is.[/i]
Succes in ieder geval!

Fijn om te lezen, dit is namelijk al het 2e kdv waar het mis gaat. Nouja wel van dezelfde stichting, maar wel een ander filiaal. Je gaat op een gegeven moment gewoon denken dat wij misschien teveel verwachten ofzo. Maar dit kan idd zo niet. Mijn vriend brengt onze dochter vanochtend weg en neemt dan nog even snel haar schema met ze door, zodat het vandaag goed gaat en wanneer ik haar vanmiddag ophaal ga ik aangeven dat we ons zorgen maken en dus een gesprek willen.

Zouden jullie een gesprek aangaan met de leidsters of meteen met de leidinggevende? Ik zit een beetje in dubio, omdat ik het idee heb dat ik de leidsters paseer als ik meteen een gesprek wil met de leidinggevende.

@ Sanna & HeartBeat: Jeetje, daar schrik ik ook echt van Mad
@ Storm: Het gaat idd om onze dochter en daarom moet er ook gewoon wat gebeuren.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  ekjir@M di 16 aug 2011 - 19:09

Minneke schreef:Julia, ik vind het echt schandalig dat ze jullie wensen (nou ja, wensen? het gaat om haar gezondheid!) totaal negeren. Ik zou er zeker iets van zeggen. maar ik denk ook dat ik snel op zoek zou gaan naar iets anders.

Wij hebben intussen 4 verschillende vormen van opvang uitgeprobeerd (1 gastouder en 3 KDVen) door verhuizingen of onvrede. En we zijn er inmiddels achter dat er heel veel verschil in kwaliteit zit tussen de KDVen! Dus dat je nu een slechte ervaring hebt opgedaan wil niet zeggen dat er geen fijn KDV te vinden is.

Succes in ieder geval!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zal het hier vast wel eens vaker gezegd hebben maar wij hebben een heel fijn kdv. Als J. gepoept heeft vlak voor ik hem ophaal wordt de luier nog even snel verschoond. Kleren die vies zijn worden gewassen en anders omgespoeld en in een zakje gedaan zodat de vlekken er niet intrekken. J. krijgt daar ook niets waarvan wij niet willen dat hij het eet of drinkt en aan het einde van de dag staat alles netjes in z´n boekje zoals de tijden dat hij heeft geslapen, gegeten en wat hij heeft gegeten. Vorige week had hij buiten een blaadje te pakken en opgegeten, ook dat wordt netjes vermeld.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  sanna wo 17 aug 2011 - 6:25

Storm schreef:
sanna schreef:Mijn zoontje heeft vorige week van kwart voor 7 tot half 1 in dezelfde pamper omgelopen. Hele broek was nat en hij zat helemaal onder de poep.. Bleek dat hij nog steeds dezelfde pamper om had die ik hem om kwart voor 7 om heb gedaan!
:shock:

Ja niet normaal he.. Hebben gelijk een klacht ingediend bij het hoofdkantoor!
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  moepie wo 17 aug 2011 - 6:49

Wat een vervelende verhalen!!
Ik kan me voorstellen dat je je kindje niet meer met een prettig gevoel weg brengt. Ik zou ook zeker een gesprek aan gaan. Misschien maar gelijk met een leiding gevende want je hebt sommige dingen al vaker aangegeven en er wordt gewoon niet geluisterd lijkt het wel.

Bij mij op het werk gaan we juist in zulke gevallen heel strikt om met eten etc. Oke, het kan voorkomen dat een potje omgewisseld wordt, maar als dan blijkt dat je dus een potje over hebt wat dat kindje niet mag hebben dan zou ik contact opnemen met de ouders, voor de zekerheid overleg je dan en ga je niet maar zo je eigen ding doen!
Ik bel liever een keer te veel dan te weinig.

Op het forum lees ik best vaak klachten over kinderdagverblijven. Zo jammer dat ouders zulke ervaringen hebben met de opvang van hun kindje(s), mensen raken misschien toch het vertrouwen kwijt. Want er zijn ook wel degelijk goede dagverblijven waar netjes met dit soort zaken worden omgegaan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Supertalentje wo 17 aug 2011 - 7:33

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:58; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 8:10

Supertalentje schreef:Ik zit er gelijk aan te denken dat het misschien te druk is of dat er 20 kindjes zitten die iedere 20 iets juist wel of niet mogen en dat dit onmogelijk is om bij te houden? Neemt niet weg dat ze dit wel horen te doen en ik heb geen ervaring met een gastouder, maar zou dat misschien een optie kunnen zijn?

Ik heb zelf ingevallen op verschillende kinderdagverblijven en de meeste kinderen mochten gewoon alles hebben, er waren altijd wel een paar kinderen die iets niet mochten, maar dat is echt wel bij te houden. Trouwens, al mogen ze allemaal iets niet, dan kijken ze maar voor iedere maaltijd op hun lijstje als ze het zelf niet kunnen onthouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 8:19

Susan schreef:
Supertalentje schreef:Ik zit er gelijk aan te denken dat het misschien te druk is of dat er 20 kindjes zitten die iedere 20 iets juist wel of niet mogen en dat dit onmogelijk is om bij te houden? Neemt niet weg dat ze dit wel horen te doen en ik heb geen ervaring met een gastouder, maar zou dat misschien een optie kunnen zijn?

Ik heb zelf ingevallen op verschillende kinderdagverblijven en de meeste kinderen mochten gewoon alles hebben, er waren altijd wel een paar kinderen die iets niet mochten, maar dat is echt wel bij te houden. Trouwens, al mogen ze allemaal iets niet, dan kijken ze maar voor iedere maaltijd op hun lijstje als ze het zelf niet kunnen onthouden.

Vind ik ook! Bij joey op het kdv hebben ze in de ruimte waar ze met zn allen eten figuurtjes uitgeknipt en op de muren geplakt en daarop geschreven wat kindjes wel en niet mogen. Dus voor de leidsters erg handig, zodat ze in een oogopslag kunnen zien wat de kindjes wel of niet mogen smile

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 8:25

Ik vind ook dat ze best even op een lijstje kunnen kijken voordat ze een kindje wat te eten geven. Ik neem aan dat de vaste leidsters dat op een gegeven moment wel uit hun hoofd weten en de invallers kunnen dan op het lijstje kijken. Lijkt me toch heel vervelend als je kindje ergens echt heel erg allergisch voor is en de leidsters te gamkzuchtig zijn om even op een lijstje te kijken.

(Maar ja dan moeten ze wel weten wie wie is. Toen J. nog op het kdv zat was er invalster aan het werk. Mijn moeder ging hem ophalen en zei dat ze J. kwam halen. Zegt die leidster 'ja hij staat al op tafel in z'n maxi cosi' M'n moeder zo 'Nou dat is niet J. hoor.' Zegt ze ' Jawel hoor' laughcry )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 8:28

Tania schreef:
(Maar ja dan moeten ze wel weten wie wie is. Toen J. nog op het kdv zat was er invalster aan het werk. Mijn moeder ging hem ophalen en zei dat ze J. kwam halen. Zegt die leidster 'ja hij staat al op tafel in z'n maxi cosi' M'n moeder zo 'Nou dat is niet J. hoor.' Zegt ze ' Jawel hoor' laughcry )

Haha, mijn man en ik hebben hier serieus heel hard om moeten lachen, Dat is echt bijna slapstick :shock:

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 8:31

Minneke schreef:
Tania schreef:

Haha, mijn man en ik hebben hier serieus heel hard om moeten lachen, Dat is echt bijna slapstick :shock:

M'n moeder belde me daarna ook in shock op of ik wel wist waar ik m'n kind heen bracht Laughing Niet veel later hebben we hem trouwens van dat kdv afgehaald want er gebeurde wel meer dingen die niet helemaal klopten daar.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 8:37

Het meest bizarre dat wij meemaakten (naast het feit dat ik mijn flesweigerende zoon van 12 weken geen BV mocht geven...):

Toen we thuiskwamen stond er in zijn schriftje: 'Zouden jullie Thije zijn berg van zijn hoofdje willen schoonmaken? Wij vinden dit niet zo fris en hygiënisch. Alvast bedankt!' (En het manneke had serieus (voor een baby) heel weinig berg... Suspect

Gast
Gast

Bericht  Minniemeisje wo 17 aug 2011 - 8:41

Minneke schreef:Het meest bizarre dat wij meemaakten (naast het feit dat ik mijn flesweigerende zoon van 12 weken geen BV mocht geven...):

Toen we thuiskwamen stond er in zijn schriftje: 'Zouden jullie Thije zijn berg van zijn hoofdje willen schoonmaken? Wij vinden dit niet zo fris en hygiënisch. Alvast bedankt!' (En het manneke had serieus (voor een baby) heel weinig berg... Suspect

Wat belachelijk!!! Hoe hebben jullie daar op dat moment op gereageerd?

Minniemeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 8:44

Minneke schreef:Het meest bizarre dat wij meemaakten (naast het feit dat ik mijn flesweigerende zoon van 12 weken geen BV mocht geven...):

Nou ja, echt belachelijk. Volgens mij hebben bijna alle babytjes wel berg, dat is toch helemaal niet vies. Wat hebben jullie daarop gezegd?
Zitten je kindjes nu nog op een kdv of niet?

J. zit nu bij een gastouder en dat gaat echt veel beter.

Een van de laatste keren dat ik J. bracht zat hij niet helemaal lekker in z'n vel en was hij een beetje huilerig. Zegt die muts 'Oh mooi want ik heb toch geen zin om te werken vandaag dan ga ik gewoon de hele dag op de bank zitten met hem en de andere kindjes want er zijn er toch niet zo veel. Morgen zijn er ook maar twee kindjes dus dan hoef ik ook niet echt m'n best te doen.'

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 8:44

Minniemeisje schreef:

De dag erna heb ik nieuwe opvang geregeld en het KDV opgezegd laughcry . Helaas was er wel een opzegtermijn van 2 maanden.

Die mensen waren volgens mij niet helemaal goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 9:26

Tania schreef:

Nou ja, echt belachelijk. Volgens mij hebben bijna alle babytjes wel berg, dat is toch helemaal niet vies. Wat hebben jullie daarop gezegd?
Zitten je kindjes nu nog op een kdv of niet?

J. zit nu bij een gastouder en dat gaat echt veel beter.

Een van de laatste keren dat ik J. bracht zat hij niet helemaal lekker in z'n vel en was hij een beetje huilerig. Zegt die muts 'Oh mooi want ik heb toch geen zin om te werken vandaag dan ga ik gewoon de hele dag op de bank zitten met hem en de andere kindjes want er zijn er toch niet zo veel. Morgen zijn er ook maar twee kindjes dus dan hoef ik ook niet echt m'n best te doen.'

Jeetje! Dat zou voor mij toch echt een reden te zijn om mijn kind daar niet meer heen te brengen!

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 17 aug 2011 - 10:18

Minneke schreef:
Tania schreef:

hahaha ik moest er ook om lachen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Minniemeisje wo 17 aug 2011 - 19:33

Minneke schreef:
Minniemeisje schreef:

De dag erna heb ik nieuwe opvang geregeld en het KDV opgezegd laughcry . Helaas was er wel een opzegtermijn van 2 maanden.

Die mensen waren volgens mij niet helemaal goed.

Wij hebben inderdaad ook een opzegtermijn van 2 maanden (volgens mij de meeste kdv).
Dat is in zo'n geval wel echt balen! Maar ik zou mijn dochtertje in zo'n geval er ook vanaf halen.

Minniemeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11

Bericht  Julia wo 17 aug 2011 - 21:14

Susan schreef:

Ze zit in een vrij kleine babygroep. Ik denk dat ze er momenteel 4 a 5 max hebben. En we hebben het juist zo makkelijk mogelijk voor ze gemaakt door te zeggen dat ze niets anders mag dan wat wij meegeven. Alleen water mag ze ernaast. Juist om dit soort gevallen te voorkomen! We geven zelfs de soepstengels en koekjes mee, zodat ze niet elke keer hoeven na te kijken wat ze ook alweer wel of niet mocht. En zelfs dan gaat het nog fout :shock:

Ik ben gisteren het gesprek aangegaan met haar leidster die ze altijd op woensdag heeft en waarbij het nog niet fout is gegaan. Ze leek goed naar me te luisteren en het erg vervelend te vinden. Wel ben ik erg duidelijk, niet boos, maar erg duidelijk geweest dat we niet het risico willen lopen dat ze ziek wordt, doordat zij zich niet aan de afspraken houden. Ik heb aangegeven dat ik dinsdag in gesprek ga met de desbetreffende leidster en dan verder wil kijken of een gesprek met haar leidsters samen nodig is. Dat dit wel duidelijk moet zijn. Dus nu is het dinsdag even afwachten. Als ze weer niet goed reageert weet ik nog niet of ik een gesprek met haar leidinggevende aanga of haar van het kdv afhaal.

@Minneke: Hoe bizar! Dan weet je volgens mij ook ff niet wat je leest laughcry
@ Tania: Ik was ook even hardop aan het lachen, gewoon ook lekker volhouden dat dat toch echt wel je kind is he :P
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Liadan wo 17 aug 2011 - 21:17

Tania schreef:
Ik zie het gewoon helemaal voor me Laughing . (als is het natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 22:28

Liadan schreef:
Tania schreef:
Ik zie het gewoon helemaal voor me Laughing . (als is het natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig).

Nee, het was best bijzonder. Want mijn moeder kon dus gewoon dat andere kindje meenemen als ze had gewild. Dat vond ik niet zo'n fijn idee.
Maar ik vond het ook wel grappig (meer bizar eigenlijk) dat die vrouw gewoon dacht dat mijn moeder niet wist hoe haar kleinzoon eruit zag. Die overigens lag te krijsen in de box en m'n moeder dus al zonder hem gezien te hebben zei dat hij daar lag Laughing .

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: