Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

+16
Supertalentje
moepie
ekjir@M
sanna
Monnie
meisjesmama
pindaatje
ShallY
Rumble
Michje1985
Thunder
Flower_L
Annemie
Annie24
Tania
Julia
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv) Empty Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

Bericht  Julia di 16 aug 2011 - 7:24

Ik heb eerder een topic geopend over het kdv waar mijn dochter zit en dat ik daar niet tevreden over was. Ze zit nu op een ander filiaal, omdat we in de tussentijd verhuisd zijn. Hier waren we tot nu toe wel aardig tevreden over, tot ze een paar weken geleden helemaal onder de bloederige krassen zat en ze maar een verhaal ophingen. Maargoed, dat hebben we laten gaan maar nu dit weer:
Ze heeft een koemelkallergie, dus we hebben al meerdere keren aangegeven dat ze alleen mag eten/drinken wat wij haar meegeven om misverstanden te voorkomen. Ze mag bepaalde producten ook pas later eten ook al zit er geen koemelk in, omdat de kans aanwezig is dat ze hier ook een allergische reactie op vertoont.
Vandaag haalde ik haar op, op het moment dat de leidster op het punt stond om haar een potje te geven van 12+ die niet van ons was en waar ook meerdere producten in zat wat ze niet mag hebben. En ook niet koemelkvrij is. Ze had perongeluk ons potje mee gegeven aan iemand anders en deze had ze alleen nog. Ik heb haar aangegeven dat ze me dan moet bellen, zodat we een andere oplossing kunnen bedenken, zoals bv een fles i.p.v groente of dat ik misschien een ander potje kan brengen. Hier reageerde ze amper op. Ook zag ik dat ze nog drinken had zitten in haar waterfles en vroeg haar wat erin zat. Ja roosvicee. Terwijl ze van ons alleen melk en water krijgt. Hier heb ik niets van gezegd, wou er eerst overna denken. Thuis komen we erachter dat er pure appelsap inzit, dus gewoon appelsap uit een pak. Is dat normaal? Normaal doen ze toch alleen diksap? Hier zit toch veel meer suiker in? Buiten het feit dat ze het uberhaupt niet mogen geven van ons.
Ik word hier zo moe van, dit gedoe elke keer met het kdv.
Sorry voor het lange verhaal. Ik wou het graag kwijt en ik wil graag weten hoe jullie hierover denken, of ik het wel in het juiste perspectief zie.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv) Empty Re: Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

Bericht  Tania di 16 aug 2011 - 7:28

Belachelijk, ze horen zich gewoon te houden aan wat jullie dochter wel of niet mag van jullie. Ik zou dus een gesprek aangaan en daarin goed duidelijk maken dat jullie niet blij zijn met hoe het nu gaat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv) Empty Re: Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)

Bericht  Annie24 di 16 aug 2011 - 7:29

Idd gewoon een gesprek aanvragen. Het is duidelijk dat het jou niet lekker zit en dat moet besproken worden. Denk ook niet dat je nu met een gerust hart op je werk zit...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie di 16 aug 2011 - 7:31

Tania schreef:Belachelijk, ze horen zich gewoon te houden aan wat jullie dochter wel of niet mag van jullie. Ik zou dus een gesprek aangaan en daarin goed duidelijk maken dat jullie niet blij zijn met hoe het nu gaat.

+1 ik vind dat ze zich aan de wensen van de ouders moeten houden en niet zo maar zelf van alles moeten doen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flower_L di 16 aug 2011 - 7:31

ik zou dit zeker niet pikken!

Ze moeten altijd met de ouder(s) overleggen.
Ons vragen ze altijd of hij al beleg mag, of hij ander drinken mag, etc. Vind ik prettig, maar eigenlijk ook niet meer dan normaal.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Thunder di 16 aug 2011 - 7:32

Eens met Tania! Ik zou er hard over denken of ik mijn kind dan überhaupt nog wel zou willen brengen... Ik weet dat er niet altijd zo snel een andere oplossing voor de hand ligt, maar mensen die moedwillig mijn instructies weigeren ben ik heel snel klaar mee. Helemaal omdat het niet de eerste keer is!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Michje1985 di 16 aug 2011 - 7:32

Ik vind het niet kunnen dat ze er zo lax mee om zijn gegaan.
Vooral omdat zij zo allergische reacties kan vertonen.
Ik zou zeker een gesprek aangaan om het 1 en ander op te laten helderen.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Bericht  Julia di 16 aug 2011 - 7:40

Bedankt voor jullie reacties, dat geeft me meer zekerheid. Ik was bang dat ik het misschien te zwaar op zou vatten ofzo. Het maakt me gewoon echt verdrietig dat ik langzamerhand het gevoel begin te krijgen dat ze gewoon echt niet luisteren naar wat wij zeggen en we zijn toch echt heel duidelijk. Ik wil gewoon niet dat mijn kind ziek word doordat zij laks omgaan met haar dieet. Morgen maar het gesprek aanvragen, zie er echt tegenop.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Rumble di 16 aug 2011 - 7:50

Heb je dat met die krassen ook een keer op het forum gezet? Volgensmij kan ik me dat nog wel herinneren nl. Heel irritant, ik snap dat je niet 1.2.3. andere opvang hebt gevonden maar ik zou het zeker aankaarten. Het is maar goed dat je op tijd binnenkwam met dat potje anders had je dochter gewoon dat potje binnengehad en was je waarschijnlijk nog verder van huis geweest ivm haar allergieen.
Bah, als je dat toch niet serieus neemt ga dan niet op een kinderdagverblijf werken zeg!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  ShallY di 16 aug 2011 - 7:51

Ik vind het erg vreemd dat dat kinderdagverblijf, of in ieder die leidster, zo laks met je kind omgaat. Ze moeten zich gewoon houden aan jullie 'regels'.
Ik heb laatst een ouder gebeld om te vragen wat ze wilde dat ik deed omdat dat kindje haar eigen zonnebrand niet mee had. Of ik bel als ik weet dat een kindje eigen voeding heeft, en dat nu niet mee heeft. Eigenlijk om alle dingen die we niet zeker weten bellen we de ouders en we gaan niet zomaar iets doen/geven aan het kindje.
Echt heel raar...zou mijn kindje daar niet meer met een gerust hart achterlaten.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Julia di 16 aug 2011 - 7:57

ShallY schreef:Ik vind het erg vreemd dat dat kinderdagverblijf, of in ieder die leidster, zo laks met je kind omgaat. Ze moeten zich gewoon houden aan jullie 'regels'.
Ik heb laatst een ouder gebeld om te vragen wat ze wilde dat ik deed omdat dat kindje haar eigen zonnebrand niet mee had. Of ik bel als ik weet dat een kindje eigen voeding heeft, en dat nu niet mee heeft. Eigenlijk om alle dingen die we niet zeker weten bellen we de ouders en we gaan niet zomaar iets doen/geven aan het kindje.
Echt heel raar...zou mijn kindje daar niet meer met een gerust hart achterlaten.

Dat klinkt dus precies zoals ik het zoo graag zou willen. Ik ben volgens mij echt geen overbezorgde moeder en ze hoeven echt niet voor alles te bellen, maar in dit soort gevallen wel. Geven jullie pure appelsap aan baby's? Vond dat, buiten het feit dat ze het uberhaupt niet mag, zo raar?

@ nucia: Ja dat heb ik idd ook op het forum gezet! En ik denk zelfs dat als ik niet binnen was gekomen, ze het niet eens gezegd zou hebben. En dan zit ik dus met een kind met een allergische reactie en dan heb ik geen idee waarop.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  pindaatje di 16 aug 2011 - 7:59

Rataplan schreef:Eens met Tania! Ik zou er hard over denken of ik mijn kind dan überhaupt nog wel zou willen brengen... Ik weet dat er niet altijd zo snel een andere oplossing voor de hand ligt, maar mensen die moedwillig mijn instructies weigeren ben ik heel snel klaar mee. Helemaal omdat het niet de eerste keer is!

Hier ben ik het ook helemaal mee eens!

Wij hebben om div redenen ook onze dochter van het kdv gehaald en ze gaat nu per 1-10 naar een andere kdv.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  meisjesmama di 16 aug 2011 - 8:01

Mijn dochter kreeg ook verdunde appelsap.
Beide meiden hadden KMA na hun 1ste jaar er over heen maar ze hebben op het Kdv altijd gegeven wat wij wilde. Ze heeft 1 keer iets verkeerds gehad maar dat vertelde ze ook meteen dus dat vind ik super.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:04

Ik heb het hele verhaal gevolgd, ook de eerdere incidenten, maar zou het geen tijd worden om eens uit te gaan kijken naar een ander kinderdagverblijf? Op een gegeven moment is het vertrouwen weg en dan is het niet meer prettig je kind naar zo'n plek toe brengen, of is dara bij jou nog geen sprake van?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:07

Ik zou nog wel een gesprek aan gaan en duidelijk nog eens aangeven wat je wel en niet wilt.
En dat je eventueel op zoek gaat anders naar een andere plek.
Vervelend zeg dat het zo gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:09

Volgens mij....gaat dat er overal zo aan toe Sad

Gast
Gast

Bericht  Julia di 16 aug 2011 - 8:17

Twellie schreef:Ik heb het hele verhaal gevolgd, ook de eerdere incidenten, maar zou het geen tijd worden om eens uit te gaan kijken naar een ander kinderdagverblijf? Op een gegeven moment is het vertrouwen weg en dan is het niet meer prettig je kind naar zo'n plek toe brengen, of is dara bij jou nog geen sprake van?

Ja daar begint nu wel sprake van te zijn. Andere incidenten zijn ook gebeurt in een ander filiaal en we hadden goede hoop dat het in dit filiaal beter zou zijn. Ik heb ook het idee dat met name 1 leidster dit doet, maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet. We gaan morgen een gesprek aanvragen en dan gaan we onze zorgen aangeven en dan kijken we aan of het beter gaat. Zo niet, dan gaan we haar inschrijven bij een ander kdv.

@ Heartbeat: Wat gebeurd er bij jullie dan?
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:22

Ach onder de poep als ik 'm op kwam halen, geen babyfoon waardoor ze die kinderen op de slaapkamer onmogelijk horen, kinderen huilend in de box laten zitten terwijl de rest gezellig een koekje zit te eten, niet weten wat mijn zoontje heeft gegeten of gedronken die dag (halverwege de dag was er weer iemand anders enz), mij vertellen dat hij elke dag daar 2 uur slaapt s'middags (nou amehoela! dat doet ie nergens niet). En nog meer van dat soort dingen! smile Dus ik was er wel klaar mee.

Gast
Gast

Bericht  Monnie di 16 aug 2011 - 8:26

Ik zou er ook zeker een gesprek over aangaan. Vooral dat stuk over de koemelkallergie, dat zijn toch dingen waar ze rekening mee moeten houden. Je geeft toch niet voor niks speciale voeding mee. Slechte zaak hoor.
Vervelend dat je zoveel problemen hebt met het kdv. Het kan ook goed gaan, ik ben heel tevreden over het kdv waar N. naartoe gaat.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:38

HeartBeat schreef:Volgens mij....gaat dat er overal zo aan toe Sad

Daar ben ik het niet mee eens, het dagverblijf waar ik heb gewerkt was hier zo secuur mee. En als er dan eens iets mis ging dan werden ouders meteen gebeld of werd er toestemming aan ouders gevraagd om zonnebrand te smeren of iets dergelijks.

Gast
Gast

Bericht  sanna di 16 aug 2011 - 8:39

Mijn zoontje heeft vorige week van kwart voor 7 tot half 1 in dezelfde pamper omgelopen. Hele broek was nat en hij zat helemaal onder de poep.. Bleek dat hij nog steeds dezelfde pamper om had die ik hem om kwart voor 7 om heb gedaan!

Ik zou echt wel even een gesprek aangaan! En melding maken bij een hoofd kantoor! Dit moet echt niet kunnen op een kdv..
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 8:40

appeltje schreef:
HeartBeat schreef:Volgens mij....gaat dat er overal zo aan toe Sad

Daar ben ik het niet mee eens, het dagverblijf waar ik heb gewerkt was hier zo secuur mee. En als er dan eens iets mis ging dan werden ouders meteen gebeld of werd er toestemming aan ouders gevraagd om zonnebrand te smeren of iets dergelijks.

Haha het was ook een beetje overdreven...Wink Misschien ben ik een zeikerd erin, of is het hier in de omgeving gewoon echt slecht kwa opvang.

Gast
Gast

Bericht  ShallY di 16 aug 2011 - 9:30

Julia schreef:
ShallY schreef:Ik vind het erg vreemd dat dat kinderdagverblijf, of in ieder die leidster, zo laks met je kind omgaat. Ze moeten zich gewoon houden aan jullie 'regels'.

Dat klinkt dus precies zoals ik het zoo graag zou willen. Ik ben volgens mij echt geen overbezorgde moeder en ze hoeven echt niet voor alles te bellen, maar in dit soort gevallen wel. Geven jullie pure appelsap aan baby's? Vond dat, buiten het feit dat ze het uberhaupt niet mag, zo raar?

@ nucia: Ja dat heb ik idd ook op het forum gezet! En ik denk zelfs dat als ik niet binnen was gekomen, ze het niet eens gezegd zou hebben. En dan zit ik dus met een kind met een allergische reactie en dan heb ik geen idee waarop.

Nee we geven zeker geen pure appelsap. Dat hebben we niet eens. We geven water en als de ouders het zelf aangeven diksap.
Het gaat niet of je overbezorgd bent (hoewel je dat wel bijna zou worden als ik zo die verhalen van je lees).. het gaat er gewoon om dat je je kind moet kunnen toevetrouwen aan de leidsters en dat is nu ver te zoeken.
Nogmaals, bij ons is het zo dat we altijd even bellen als we iets niet weten. Liever iets teveel dan 1x te weinig.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 18:38

O bah, wat een verhalen zie ik hier voorbij komen...kindjes huilend in de box laten zitten enzo, jeetje.
Maar ik zou zeker een gesprek aan gaan, ik vind het belachelijk. Het gaat wel over je dochter haar gezondheid waar ze laks mee omgaan. Ik denk dat ik eerst een gesprek met de (hoofd)leidster aan zou gaan en als dat niet helpt/verbetert, zou ik het hogerop gaan zoeken. En op zoek gaan naar een ander kinderdagverblijf.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 18:40

sanna schreef:Mijn zoontje heeft vorige week van kwart voor 7 tot half 1 in dezelfde pamper omgelopen. Hele broek was nat en hij zat helemaal onder de poep.. Bleek dat hij nog steeds dezelfde pamper om had die ik hem om kwart voor 7 om heb gedaan!
:shock:

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: