Consultatiebureau ergenis, gesprek aangaan?
+6
Flower_L
RiLiJu
Sun88
Ella
Darius
Coco
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Consultatiebureau ergenis, gesprek aangaan?
Sorry, weer een klaagtopic mbt het consultatiebureau.
Ik word er echt een beetje simpel van. Anderhalf jaar geleden zijn wij naar een andere woonplaats verhuisd, maar aangezien ze geen vaccinaties, anders dan die voor de vakantie, nodig hadden, zijn we niet direct nog naar een consultatiebureau gegaan. Na ruim een half jaar stond er ineens een vrouw van het consultatiebureau voor de deur, mijn moeder was op bezoek en deed open en terwijl zij mij van boven riep stond mevrouw al bijna binnen en ik kon nauwelijks iets zeggen en ze stond binnen. Dat vond ik al hondsbrutaal, maar oke. Schijnbaar hadden ze ons al meerdere keren gebeld maar geen gehoor gekregen, dat kan, anoniem beantwoorden wij niet. Toch maar koffie aangeboden en een gesprekje over het ging met de kinderen etc blablabla.
Ze wilden ons graag een keer zien op het consultatiebureau om te wegen, meten etc. dus ik heb aangegeven dat ze een afspraak kon maken voor na onze vakantie maar dat ik er eigenlijk niet zoveel behoefte aan had buiten de vaccinaties om, onze vakantiedata heeft ze genoteerd op een formulier dat ik moest invullen met gegevens van de kinderen en ons vorige consultatiebureau. En toch maakte ze een afspraak op een dag dat wij in Marokko zaten. Door alle rompslomp mbt voorbereidingen van de vakantie was ik vergeten af te bellen en gevraagd of mijn moeder dat even wilde doen toen ik haar belde vanuit Marokko. Nou ze waren behoorlijk beledigd dat mijn moeder belde om af te zeggen nadat ze er zolang over hadden gedaan om een afspraak geregeld te krijgen met ons. Ze wilden bij mijn moeder direct een nieuwe afspraak maken voor ons maar dat weigerde ze en gaf aan dat als wij een afspraak wilden, wij zelf wel zouden bellen om een nieuwe afspraak te maken, na onze vakantie. Toch hebben ze mijn man proberen te bereiken een paar keer terwijl we in Marokko zaten.
Na de vakantie heb ik er niet meer aan gedacht om een nieuwe afspraak te maken. Na een tijdje kregen we via de post een datum waarop we verwacht werden, waarbij de kinderen op dat tijdstip op de psz zaten, dus die heb ik afgebeld en aangegeven dat ik die 2 ochtenden in de week niet kon en verder vrij flexibel ben. Kregen we weer een uitnodiging op een ochtend dat ze naar de psz gaan. Dus ik kon weer afbellen. Nou serieus, ze antwoorde echt op een ongepaste toon en deed overkomen alsof ik mijn kinderen flink tekort doe door niet langs te komen. Ik heb toen gezegd niet eerder een afspraak te willen dan pas rond de 3 jaar waarbij de oogtest zou zijn. Die afspraak hebben we uiteindelijk in april gehad en daaruit bleek dat ze bij de laatste twee rijen van de oogtest niet wilden/konden opnoemen wat er stond. We moesten dus een afspraak maken voor een nieuwe oogtest, die stond op 11 juni. Ik moest in juni 3 weekenden achter elkaar in mijn geboortedorp zijn en mijn vader haalt en brengt dan altijd omdat ik niet 3 uur met de kinderen alleen in de trein ga, wat voor hem 5 uur achter elkaar rijden en 100 euro aan tanken is per keer, dat zou voor 3 weekenden dus 300 euro zijn waardoor ik heb besloten om de week tussen de eerste twee weekenden bij mijn ouders te blijven, dat viel dan wel in de week waarin de afspraak van 15 minuten voor 2 kinderen stond bij het CB.
Ik heb ze gebeld en uitgelegd waarom. Was prima, maar hun konden niet eerder weer dan 8 juli (bijna een maand later dus) eind van de dag. Ik heb er toen niet direct aan gedacht dat mijn oma op 8 juli jarig is, dus pas een dag of 10 ervoor gebeld dat ik de afspraak wilde afzeggen of verplaatsen omdat mijn oma aan de andere kant van het land woont en ik niet voor of na de afspraak met het cb nog zou kunnen gaan. Toen vroeg ze of ik mijn oma belangrijker vond dan mijn kinderen waarop ik heb geantwoord dat ik die vraag behoorlijk absurd vond, dat dit misschien wel de laatste verjaardag van mijn oma zou zijn en dat ik daar graag bij wil zijn. Toen kreeg ik als reactie dat als ik dacht dat het beste voor de kinderen was, ik maar naar mijn oma moest gaan. Maar dat hun niet eerder dan augustus weer plek hadden. Toen heb ik aangegeven dat ik dan begin augustus zou bellen voor een nieuwe afspraak omdat we nog een vakantie moesten boeken en ik niet weer een afspraak wilde afzeggen of een vakantie om een cb afspraak heen plannen. Daar was ze niet over te spreken want ik zeg toch altijd alle afspraken af, maar ze zou het noteren.
Nu werd mijn man dinsdag door hun gebeld dat ik hun die middag nog even moest bellen om een nieuwe afspraak te maken. Heb ik niet gedaan, hij vertelde het ook overigens ’s avonds pas. En dus hebben ze woensdag direct weer een afspraak per post verzonden, voor jawel, de week dat we weg gaan.
Ik ben er zo klaar mee, bleh. Ja, ik zeg steeds afspraken af, maar daarvan is het grotendeel een afspraak die hun plannen op momenten waarop ik te kennen heb gegeven dan niet te kunnen. 2 keer van alle afzeggingen had ik zelf gemaakt, zonder agenda op zak aangezien zo ze dwingend zijn in direct een afspraak maken. En nu mag ik zo weer gaan afbellen…
Wat zouden jullie doen? Een gesprek aan gaan hierover? Het erbij laten?
Meh, ik ben er echt wel weer compleet klaar mee en vooral de toon waarop ook, alsof ik mijn kinder iets verschrikkelijks aan doe. En dat dwingende.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Consultatiebureau ergenis, gesprek aangaan?
Kort, op mobiel en midden in de vakantiewas.
Ik vind de manier van handelen en opmerkingen van het cb absoluut ongepast. Aan de andere kant begrijp ik wel dat het wat vervelend is als jij vaak afzegt. Ik vind het ook wel goed dat ze zo volhardend zijn eigenlijk. Misschien zouden ze dat eens bij anderen wat meer moeten doen.
Ik zou wel een afspraak maken en dan ook aangeven dat je het hier over wilt hebben. Zo kun je goed je punt maken en is het ook eens klaar.
Ik vind de manier van handelen en opmerkingen van het cb absoluut ongepast. Aan de andere kant begrijp ik wel dat het wat vervelend is als jij vaak afzegt. Ik vind het ook wel goed dat ze zo volhardend zijn eigenlijk. Misschien zouden ze dat eens bij anderen wat meer moeten doen.
Ik zou wel een afspraak maken en dan ook aangeven dat je het hier over wilt hebben. Zo kun je goed je punt maken en is het ook eens klaar.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Er is voor beide kanten wat te zeggen. Goed dat ze volhouden om een afspraak te maken. Maar de manier waarop en het communiceren is niet fijn natuurlijk.
Ik zou een afspraak maken (en proberen niet af te zeggen) en het daar uitleggen.
Ik zou een afspraak maken (en proberen niet af te zeggen) en het daar uitleggen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ieh bah, wat vervelend. Bij ons plannen ze de volgende afspraak al tijdens het bezoek en vraagt dan meteen of de dagen dat we standaard niet kunnen kloppen. Ik zou gewoon afbellen weer en je verhaal uitleggen. Hoe vaak dat zij plannen als het jou niet uitkomt, en wat er gezegd wordt over je Oma, bah. Het is geen verplichting om daarnaar toe te gaan. Aangezien je kinderen dus al ruim 3 zijn, zou ik denk ik, na mijn zegje gedaan te hebben daar, niet meer er naartoe gaan. Of zijn er na de oogtest nog andere belangrijke dingen die ze testen?
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik snap dat je hier een heel vervelend gevoel bij hebt.
Celine kon de onderste twee rijen ook niet zien en dat was de tweede keer prima, terwijl ze daar de eerste keer heel moeilijk over deden.
Ik zou ze bellen en zeggen dat ik pas weer zou komen met 4 jaar, voor de vaccinaties en de ogentest.
Ik zou helemaal geen gesprek meer aangaan verder, kom nou, als mensen, vanuit ook nog eens zo'n instelling, zulke uitlatingen doen kan ik ze echt niet meer serieus nemen. Dat kon ik sowieso al niet, maar dan al helemaal niet meer.
Mochten ze hier ook weer 'raar' op reageren, dan zou ik gaan kijken of ik de vaccinaties bij de huisarts of GGD zou kunnen laten zetten en een ogentest bij een opticien gaan doen.
Celine kon de onderste twee rijen ook niet zien en dat was de tweede keer prima, terwijl ze daar de eerste keer heel moeilijk over deden.
Ik zou ze bellen en zeggen dat ik pas weer zou komen met 4 jaar, voor de vaccinaties en de ogentest.
Ik zou helemaal geen gesprek meer aangaan verder, kom nou, als mensen, vanuit ook nog eens zo'n instelling, zulke uitlatingen doen kan ik ze echt niet meer serieus nemen. Dat kon ik sowieso al niet, maar dan al helemaal niet meer.
Mochten ze hier ook weer 'raar' op reageren, dan zou ik gaan kijken of ik de vaccinaties bij de huisarts of GGD zou kunnen laten zetten en een ogentest bij een opticien gaan doen.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Sun88 schreef:Ieh bah, wat vervelend. Bij ons plannen ze de volgende afspraak al tijdens het bezoek en vraagt dan meteen of de dagen dat we standaard niet kunnen kloppen. Ik zou gewoon afbellen weer en je verhaal uitleggen. Hoe vaak dat zij plannen als het jou niet uitkomt, en wat er gezegd wordt over je Oma, bah. Het is geen verplichting om daarnaar toe te gaan. Aangezien je kinderen dus al ruim 3 zijn, zou ik denk ik, na mijn zegje gedaan te hebben daar, niet meer er naartoe gaan. Of zijn er na de oogtest nog andere belangrijke dingen die ze testen?
hier is dat ook zo, tot 1 jaar geloof ik...dan krijg je uitnodigingen per post.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Oh jemig wat een lap tekst. Had ik niet in de gaten.
Ik begrijp overigens best dat het afzeggen vervelend voor hun zal kunnen zijn, maar dat werken ze ook zelf in de hand door stug afspraken te plannen op momenten waarvan wij aan hebben gegeven niet te kunnen. Vergeleken met hun was dat van mij maar twee keer en ook nog ruim op tijd.
Ik overweeg idd om de vaccinaties etc ergens anders te doen, maar anderzijds was de arts zelf wel een fijn persoon. Alleen die vrouwen van het afspraken maken irriteren mij.
Ik begrijp overigens best dat het afzeggen vervelend voor hun zal kunnen zijn, maar dat werken ze ook zelf in de hand door stug afspraken te plannen op momenten waarvan wij aan hebben gegeven niet te kunnen. Vergeleken met hun was dat van mij maar twee keer en ook nog ruim op tijd.
Ik overweeg idd om de vaccinaties etc ergens anders te doen, maar anderzijds was de arts zelf wel een fijn persoon. Alleen die vrouwen van het afspraken maken irriteren mij.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik vind de manier van cb erg onprofessioneel hierin. Wij krijgen ook altijd afspraken op tijdstippen dat ik niet kan. Maar ik bel dan altijd zelf op een moment dat het mij wel uitkomt, en dat ik rustig de tijd heb, agenda erbij heb etc. Dan hoef ik het vervolgens niet meer te veranderen. Misschien is dat een idee?
Over hoe ze er verder mee omgaan kun je een gesprek aangaan, maar ik ben bang dat het je meer frustraties oplevert dan oplossingen. Je legt nu ook steeds het verhaal uit, en het verandert niets. maak afspraken voor het hoognodige en laat het verder.
Over hoe ze er verder mee omgaan kun je een gesprek aangaan, maar ik ben bang dat het je meer frustraties oplevert dan oplossingen. Je legt nu ook steeds het verhaal uit, en het verandert niets. maak afspraken voor het hoognodige en laat het verder.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind wel dat je veel vergeet / afspraken afzegt, als ik je stukje zo lees.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Bij jou bellen ze dus om een afspraak te maken. Hier krijg je nadat ze een jaar zijn je afspraak per post. Althansdat word tegen je gezegd. Nou bij N.oëlle heb ik zelf maar gebeld en nu bij mn zoon nog niets gehoord. Nu krijgt hij dan geen vaccinatie maar vind het erg slordig. Ik heb nu dus ook zoiets ik bel niet. pas als me zoon weer een vaccinatie moet krijgen bel ik ben er klaar mee
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Eens met Filoria, ik kreeg ook een brief met een datum waarop we niet konden en die heb ik juist in het zicht gelegd zodat ik niet vergat te bellen. Of ik schrijf het op mijn hand, zodra ik tijd en de agenda bij de hand heb en geen gillende Ruben bel ik om de afspraak te verzetten.
Alleen vind ik wel dat het CB hierin ook zeker niet professioneel is. Je geeft aan wanneer jullie niet kunnen voor een afspraak en dan wordt er juist een afspraak geplant.. Ik zou het laten gaan en me gaan informeren of die prikken ook ergens anders worden gegeven of alleen nog maar gaan met het 4 jaar consult en dan ook die ogentest doen.
Bij ons zit er trouwens een soort telefooncentrale voor de afspraken, wij krijgen niet het cb aan de telefoon voor afspraken.
Alleen vind ik wel dat het CB hierin ook zeker niet professioneel is. Je geeft aan wanneer jullie niet kunnen voor een afspraak en dan wordt er juist een afspraak geplant.. Ik zou het laten gaan en me gaan informeren of die prikken ook ergens anders worden gegeven of alleen nog maar gaan met het 4 jaar consult en dan ook die ogentest doen.
Bij ons zit er trouwens een soort telefooncentrale voor de afspraken, wij krijgen niet het cb aan de telefoon voor afspraken.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau
» Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Consultatiebureau met 18 maanden?
» Zouden jullie een gesprek aangaan? (kdv)
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Consultatiebureau met 18 maanden?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: