Wat zouden jullie doen?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zouden jullie doen?
Zoals misschien al wel bekend is hier, ben ik hard op zoek naar een baan. Ik heb me bij een aantal uitzendbureaus ingeschreven, en ook gelijk gereageerd op wat vacatures.
Die vacatures zijn nou niet echt banen die aansluiten op mijn studie of passen bij mijn opleidingsniveau, maar de banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen.
Nu ben ik net gebeld door een intercedente om een vacature door te spreken waar ik op gereageerd heb. Geen idee wat dat inhoud, of dat ze me ervoor geschikt vinden of dat het gewoon een informatief gesprek is (iemand die me dat kan vertellen?).
Maar nu zit ik er een beetje mee dat het in principe ongeschoold werk is, zonder doorgroeimogelijkheden of mogelijkheden om mezelf binnen het bedrijf te ontwikkelen. Maar het is wel werk en ik kan het geld goed gebruiken aangezien ik op dit moment 0 inkomsten heb.
Dus mijn vraag, wat zouden jullie doen in dit geval? Verder zoeken of, mits ik ervoor in aanmerking kom, dit aannemen en van hieruit verder zoeken?
Die vacatures zijn nou niet echt banen die aansluiten op mijn studie of passen bij mijn opleidingsniveau, maar de banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen.
Nu ben ik net gebeld door een intercedente om een vacature door te spreken waar ik op gereageerd heb. Geen idee wat dat inhoud, of dat ze me ervoor geschikt vinden of dat het gewoon een informatief gesprek is (iemand die me dat kan vertellen?).
Maar nu zit ik er een beetje mee dat het in principe ongeschoold werk is, zonder doorgroeimogelijkheden of mogelijkheden om mezelf binnen het bedrijf te ontwikkelen. Maar het is wel werk en ik kan het geld goed gebruiken aangezien ik op dit moment 0 inkomsten heb.
Dus mijn vraag, wat zouden jullie doen in dit geval? Verder zoeken of, mits ik ervoor in aanmerking kom, dit aannemen en van hieruit verder zoeken?
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Re: Wat zouden jullie doen?
Allereerst gewoon naar het gesprek gaan. En ik zou die baan eventueel gewoon aannemen, en vanuit daar verder zoeken. Het zoekt altijd makkelijker als je werk hebt vind ik.
En wie weet hebben ze een andere vacature die beter bij jou aansluit. Dat had ik namelijk vorig jaar. Gesolliciteerd op een administratieve functie bij bedrijf A, en toen werd ik door Randstad gebeld of ze mochten indienen bij bedrijf B, want daar zochten ze ook iemand voor een administratieve functie, alleen wilden ze iemand daar met minimaal HBO niveau. Baan bij bedrijf B heb ik destijds gekregen.
En wie weet hebben ze een andere vacature die beter bij jou aansluit. Dat had ik namelijk vorig jaar. Gesolliciteerd op een administratieve functie bij bedrijf A, en toen werd ik door Randstad gebeld of ze mochten indienen bij bedrijf B, want daar zochten ze ook iemand voor een administratieve functie, alleen wilden ze iemand daar met minimaal HBO niveau. Baan bij bedrijf B heb ik destijds gekregen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja 1 van de banen die ik nu doe is ook ongeschoold werk zonder doorgroeimogelijkheden. Het is werk, ik ben bezig en ik heb het ook eigenlijk prima naar mijn zin.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb net teruggebeld, en ik moet morgen op gesprek komen. Ik heb wel een probleem, want ik kan geen twee referenties overleggen. Nou ja, ik heb wel een tweede referentie, maar dat is mijn vriend, en hoe realistisch is dat . De rest van de bedrijven waar ik gewerkt heb, bestaan niet meer.
Ze merkte wel gelijk op dat ik overgekwalificeerd ben, en vroeg dus ook of deze functie wel uitdagend genoeg is. Dat is het niet, maar het betaald voldoende om mezelf te kunnen bedruipen tijdens mijn studie. En wat je ook al zegt, ik blijf gewoon verder zoeken.
En de situatie die jij beschrijft, daar hoop ik dus ook op.
Ze merkte wel gelijk op dat ik overgekwalificeerd ben, en vroeg dus ook of deze functie wel uitdagend genoeg is. Dat is het niet, maar het betaald voldoende om mezelf te kunnen bedruipen tijdens mijn studie. En wat je ook al zegt, ik blijf gewoon verder zoeken.
En de situatie die jij beschrijft, daar hoop ik dus ook op.
Magenta- Fluisteraar
Ik zou de baan ook gewoon aannemen, beter inkomen van ongeschoold werk dan geen inkomen lijkt mij?
Overigs vraag ik me af hoe belangrijk die 2 referenties zullen zijn aangezien het ongeschoold werk is?
Weet nog wel toen ik via tempo team gereageerd had om bij de j.umbo te werken, moest ik om in aanmerking te komen een test doen . Nouja geen idee wat me stond te wachten, bleken het gewoon simpele hoofdrekensommetjes te zijn en een lijst van 2 cijfer/letter reeksen naast elkaar, moest je aangeven of ze identiek waren of verschillend (Dus bijvoorbeeld W853RG en W857RG). Het stelde dus echt niks voor, en toen vertelden ze ook nog na het nakijken dat ik de enige was die de test volledig foutloos had afgelegd, dus zoveel invloed had het goed of slecht maken van die test niet voor het wel of niet aangenomen worden, want er liepen genoeg mensen via tempo team daar rond .
Overigs vraag ik me af hoe belangrijk die 2 referenties zullen zijn aangezien het ongeschoold werk is?
Weet nog wel toen ik via tempo team gereageerd had om bij de j.umbo te werken, moest ik om in aanmerking te komen een test doen . Nouja geen idee wat me stond te wachten, bleken het gewoon simpele hoofdrekensommetjes te zijn en een lijst van 2 cijfer/letter reeksen naast elkaar, moest je aangeven of ze identiek waren of verschillend (Dus bijvoorbeeld W853RG en W857RG). Het stelde dus echt niks voor, en toen vertelden ze ook nog na het nakijken dat ik de enige was die de test volledig foutloos had afgelegd, dus zoveel invloed had het goed of slecht maken van die test niet voor het wel of niet aangenomen worden, want er liepen genoeg mensen via tempo team daar rond .
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
@Angelnyn, ik heb net een dergelijke test gedaan.
Ik heb geen idee hoeveel waarde ze hechten aan referenties, het heeft verder ook totaal niets te maken met deze functie.
Ik heb geen idee hoeveel waarde ze hechten aan referenties, het heeft verder ook totaal niets te maken met deze functie.
Magenta- Fluisteraar
Ze bellen je sowieso over een vacature wanneer je gereageerd hebt. dat zegt niet zoveel.
Maar, dat je op gesprek mag komen, geeft wel aan dat het bedrijf interesse in je heeft.
Ik zou het doen, zeker omdat je u niks hebt. Zoals al werd aangegeven, vanuit werk zoeken naar werk is veel meer relaxed.
Referenties zou ik me niet druk om maken, dat komt wel goed.
Maar, dat je op gesprek mag komen, geeft wel aan dat het bedrijf interesse in je heeft.
Ik zou het doen, zeker omdat je u niks hebt. Zoals al werd aangegeven, vanuit werk zoeken naar werk is veel meer relaxed.
Referenties zou ik me niet druk om maken, dat komt wel goed.
Gast- Gast
De keuze is geen baan en geen inkomen of een baan op lager niveau maar dan wel inkomen? Ik snap niet dat je daar uberhaupt over twijfelt! Werk hebben is toch altijd beter dan thuis zitten? Staat ook veel beter op je CV dan een tijd zonder werk te hebben gezeten.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
@Chipp, ik heb op meerdere vacatures gereageerd bij meerdere uitzendbureaus, maar dit is de eerste keer dat ik inhoudelijk benadert wordt over een reactie op een vacature.
@Reeza, ik ga er ook positief gestemd heen en hoop dat ik het wel word. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat iets beter is dan niets.
De intercedente waarschuwde me echter wel dat ik het niet zo moest zien, maar ik heb haar ervan kunnen overtuigen dat dit iets voor mij is.
@Reeza, ik ga er ook positief gestemd heen en hoop dat ik het wel word. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat iets beter is dan niets.
De intercedente waarschuwde me echter wel dat ik het niet zo moest zien, maar ik heb haar ervan kunnen overtuigen dat dit iets voor mij is.
Magenta- Fluisteraar
Waarschijnlijk zijn ze bang dat je snel weer weg bent als je iets beters hebt gevonden? Ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren iig
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Dat zal ook wel het geval zijnReeza schreef:Waarschijnlijk zijn ze bang dat je snel weer weg bent als je iets beters hebt gevonden? Ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren iig
Magenta- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?!
» Zouden jullie dit doen?
» Wat zouden jullie doen?!
» Zouden jullie dit doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: