Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+44
Jade
L!ND@
Snoes
Alex
Ayla
miss piggy
Rouge
SarahKey
CCC
Supertalentje
Jazzlyn
Cranberrie
Annie24
meisje
Flower_L
Papillio
Nana
_Lana_
Lejow
Earane
truestar
Darius
Tania
Flip Fluitketel
Amber-
Clapperdie
Teddyaapje
shadow
LindaK
koNijntje
Smaragdje
Schism
Fiebje
joyce0606
PapillonRose
Floor
Monte
studiebol
Laced
kletskousje
Happydobby
Fearie
blondje1313
Pien
48 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 9:52

Gelukkig fearie!! Zou kunnen, je weet het nooit. Buik is wel de hele avond hard maar heb geen weeen.

Pm geloof dak dat niet wil weten. Zag op papier 4500 gram staan. Maar heb er verder niet naar gevraagd dr uit moet het toch heb van de week bedacht dat ik me daar niet meee druk om maak. Ben nu ineens weer bang, neem vanavond maar de slaappil in ben bang dat ik anders geen oog dicht doe.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 10:03

Fiebje: Wat wil je niet weten? Dat ontsluiting niet alles zegt?
Ontsluiting zegt niet dat je binnen hele korte tijd gaat bevallen, dat bedoelde ik, ik liep er al weken mee. Maar 3 cm ontsluiting zegt wel dat je er nog maar 7 cm bij hoeft, ze je vliezen kunnen breken als ze je in willen leiden, dus geen gel of hormoonveter als het goed is, en daar win je al heel veel tijd mee in de meeste gevallen.
Dus voordeel heb je er zeker wel van.

Niet bang zijn, als het niet haalbaar is grijpen ze echt wel in! Mijn kinderen liepen qua hoofdomtrek ook flink voor, en het is allemaal goed gekomen.
Een knip is zo gezet mocht het nodig zijn, voel je niks van, en dan is je kleine er ook gelijk!

En echt, het is cliché, maar het is alle pijn en inspanning waard.
Ik kan me de pijn ook niet meer herinneren, gek is dat...

Laatst aangepast door ProudMama op vr 12 aug 2011 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 12 aug 2011 - 10:10

@ Fiebje, spannend zeg! Alvast heel veel succes voor van het weekend!

@ Fearie, mocht je kindje morgen willen komen, dan is een uur nog wel te doen denk ik.

@ Schism, voor jouw ook spannend! Mocht je ingeleid worden, dan ook alvast veel succes!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 10:14

Ohh, Schism, zag je even over het hoofd, maar jij ook heel veel sterkte/ succes.
Kan nog een spannend weekend worden op het forum!!

Word weer vaak checken voor babynieuws Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 10:55

Pm, nee hoeveel het geschatte gewicht. Ontsluiting zegt idd nix, idd dat er nog maar 7 hoef. Ze beginnen idd met het breken van de vliezen en wordt aan het infuus gelegd. Vroeg me net af stel dat alles goed gaat mag je dan snel naar huis? Heb je geen last meer van je knip? Zal het idd allemaal waard zijn, pijn doen zal het toch. Had jij ook een ruggeprik gehad?

Fearie ze hanteren hier ook de seroniotietsplan met 41 weken. Ook rekenen ze in het zhuis dat je 1 cm per uur moet ontsluiten haal je dit niet grijpen ze in. En max 2 uur peersen. Ze laten de bevalling niet meer dan 12 uur duren

Laatst aangepast door Fiebje op vr 12 aug 2011 - 15:21; in totaal 1 keer bewerkt

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie vr 12 aug 2011 - 10:56

@ schism, het is ook spannend voor jou zeg. Heb ik 2 voorkruipers haha smile naja, zoals ik al zei de gezondheid van jullie kleintjes is het belangrijkste. Veel succes allebei en houden jullie ons op de hoogte?!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 10:59

Fearie schreef:@ schism, het is ook spannend voor jou zeg. Heb ik 2 voorkruipers haha smile naja, zoals ik al zei de gezondheid van jullie kleintjes is het belangrijkste. Veel succes allebei en houden jullie ons op de hoogte?!
ja zal zolang het te doen is posten. Idd gezondheid gaat voor, maar kan me voorstellen dat je denkt: ik wil ook!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie vr 12 aug 2011 - 11:12

Fiebje, dat ik wil ook valt nog wel mee hoor. Vind het wel erg spannend, maar overleef het best als ik pas na donderdag beval. Heb nu weer echt een twijfelaanval of het wel zeker weten een jongetje bij ons is, had ik 3 weken geleden ook al (we hebben namelijk geen naam voor een meisje haha).

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 12 aug 2011 - 12:07

Fiebje schreef:
Fearie ze hanteren hier ook de seroniotietsplan met 41 weken. Ook rekenen ze in het zhuis dat je 1 cm per uur moet ontsluiten haal je dit niet grijpen ze in. En max 2 uur peersen. Ze laten de bevalling niet meer dan 2 uur duren

pfff 1 cm per uur, daar deden ze bij mij niet aan haha.
Als je ingeleid word zou ik een ruggeprik nemen hoor, dan ontspan je beter en vlot de ontsluiting.
Spannend dat er weer veel op de lijst staan om bijna te bevallen.

Fiebje en Schism, succes!
Fearie, gewoon wachten! Meer kan je niet doen!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 15:25

Fearie oik ken dat gevoel. En we hgadden de naam en zijn sinds deze week weer aan het twijfelen. Hadden een goede nr 2 en vinden die misschien toch leuker.

Had de slaappil niet ingenomen, dacht bewaar hem voor morgen. Maar heb er nu wel spijt van ben een beetje hyper. Heb wel al wat geslapen ga nu op de bank verder proberen. Wilde man niet wakker maken met mijn gedraai.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 15:29

Happydobby schreef:
Fiebje schreef:
Fearie ze hanteren hier ook de seroniotietsplan met 41 weken. Ook rekenen ze in het zhuis dat je 1 cm per uur moet ontsluiten haal je dit niet grijpen ze in. En max 2 uur peersen. Ze laten de bevalling niet meer dan 2 uur duren

Als je ingeleid word zou ik een ruggeprik nemen hoor, dan ontspan je beter en vlot de ontsluiting.

Lieten ze je er langer over doen?
Bedoelde in totaal 12 uur zag net dat er een tikfout in zat.
Zorgt de ruggeprik niet juist voor meere vertraging en betekend toch ook dat de baby zoiezo een nachtje moet blijven?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby vr 12 aug 2011 - 19:01

Fiebje schreef:

Lieten ze je er langer over doen?
Bedoelde in totaal 12 uur zag net dat er een tikfout in zat.
Zorgt de ruggeprik niet juist voor meere vertraging en betekend toch ook dat de baby zoiezo een nachtje moet blijven?[/quote]

Ik had om 21:00 uur 5 cm en pas om 6.00 uur besloten ze tot een keizersnee. Ik had geen ruggeprik maar hier wel spijt van haha. Maar als je ingeleid word dan val je toch al onder de gyn en dan blijf je zowieso langer.
Hoe meer je ontspant hoe sneller je ontsluit, de ruggeprik is juist goed!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 19:17

Ik bleef hangen op 5 cm omdat de weeen zo snel kwamen waardoor ik niet kon ontspannen. De weeenstorm van 2 uur had gewoon niks gedaan terwijl het er zo gunstig uit zag.
Met ruggeprik ging het heel snel, al blijf ik het gevoel houden: ik had het zelf willen doen...

Had echter weinig keus, een tweelingbevalling laten ze niet de nacht in gaan en zou het, als ik nog langer bleef hangen, s avonds een KS worden.

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 12 aug 2011 - 20:36

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht bijzonderheden
Fearie 23/32 18 augustus Jongen Thuisbevalling
Fiebje 28/29 27 augustus .... -
Schism 28/27 28 augustus Jongen Ziekenhuisbevalling
Laced 24/26 3 septemberJongen Ziekenhuisbevalling
Kletskousje 25/26 4 september .... -
Lieveheersbeestje 28/27 10 september .... -
Bazyle 23/27 1 oktoberMeisje -
Blondje1313 31/28 11 oktoberMeisje Ziekenhuisbevalling
Floor 28/29 14 november.... -
Parels 25/28 22 november Meisje Ziekenhuis bevalling
Joyce0606 25/27 28 novemberJongen Ziekenhuis bevalling
Hazeltje 27/35 4 decemberJongen Ziekenhuis bevalling
Studiebol28/3212 december2 meisjesziekenhuis bevalling / tweeling
LindaK26/3730 januari....ziekenhuis bevalling
Tiramisu23/286 februari....Ziekenhuisbevalling

bevallen:
2 april Limburg85 (R.oan)
4 april MamaRosa (E.mma & E.Lin)
7 april Smaragdje (J.ayden)
30 april Woezel (E.lise)
6 mei Chelle (A.nne)
6 mei Mel (E.va)
23 mei Liadan (K.ian)
4 juni Bruintje Beer (D.avid)
14 juni Chipa (F.riso)
21 juni NowIamNothing (S.terre)
4 juli Teigertje (M.aaike)
4 juli Schuddebuikje (N.ick)
7 juli Mizzie (R.obin)
14 juli Theezakje (K.as)
18 juli ProudMama (S.em & J.esse)
20 juli Novalee (N.inthe)
21 juli Happydobby (M.yles)
21 juli Rupsie (R.oan)
25 juli Pien (E.lin)
3 augustus Kruumel (M.ike)

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Laced vr 12 aug 2011 - 20:55

Jeetje meiden, wat spannend! Fiebje, heel veel succes! Schism, hopelijk heb je nog voldoende vruchtwater! Alvast succes in het ziekenhuis!

Faerie: bij jou kan het ook elk moment gaan gebeuren! Je weet het niet...

All: joepie, de 37 weken grens bereikt! Vannacht flink last gehad van krampen en rugpijn. Maar is ook weer weggetrokken. Fijne dag allemaal!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Fiebje vr 12 aug 2011 - 22:27

Hd, dat is idd lang. Zal het met de gyn bespreken zo.

Pm. Gingen de laatste 5 cmers uiteindelijk nog wel snel?

Schism, hoe laat moet je in't zhuis zijn? Heel veel succes!

Laced, gefeliciteerd! Kan nu ook ieder moment komen!

Fearie, vannacht kunnen slapen?

Wij moesten ons om 11 uur melden in het zhuis, lig nu aan de ctg nog een half uurtje. Is duidelijk meer activiteit in m'n buik.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Floor vr 12 aug 2011 - 23:04

Wat een spanning hier allemaal. Succes!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Fearie vr 12 aug 2011 - 23:44

@ Fiebje, vannacht heb ik redelijk goed geslapen (raar, maar waar, mijn hondjes lagen voor de hoge uitzondering weer eens bij ons in bed en ik heb goed geslapen).
Zojuist terug van een deel vrijgezellenfeest van een vriendin van me, ze gaan nu richting Deventer voor de echte activiteiten. Hebben een uur op de markt gelopen hier in het dorp en ik heb het alweer gehad haha. Vind het wel goed zo, zometeen ff lekker op bed liggen en uitrusten.
Bij jouw nog veranderingen?

@ Schism, jij moest je toch melden vanochtend om 9 uur? Al wat meer bekend?

@ Laced, bij jou wordt het dus ook spannend. 37 weken bereikt, dat is toch wel de magische grens voor het thuisbevallen he. Hoe is het met je krampen, allemaal weg?

@ All, hier dus weinig te melden, geen krampen. Alleen meneertje trapt sinds een paar dagen wat meer, waardoor ik steeds een voetje zie verschijnen. Erg schattig !
Zo meteen ff weer rommelen in huis en dan maar eens een filmpje kijken, heb Mean Girls 2 gedownload (eens kijken of ie leuk is).

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Laced za 13 aug 2011 - 0:20

Faerie: toch leuk dat je even aanwezig bent geweest op het vrijgezellenfeest! Nu maar lekker op je bed liggen om bij te komen.. Is je vriend met de mannen op pad? Krampen en rugpijn blijven wel wat aanhouden, maar zal verder niets te betekenen hebben. Gisteren zijn wij heerlijk even de stad in geweest, maar merk dat dat toch niet meer zo makkelijk gaat. Ons mannetje is de laatste dagen zoooo ontzettend druk. Het begint echt vervelend t worden. Manlief en ik hebben het idee dat hij volgende week komt, dus ben benieuwd of we gelijk gaan krijgen ;-) mean girls 2 heb ik volgens mij ook een keer gezien. Je komt je tijd wel door zo te horen ;-)

Zodadelijk komen 2 vriendinnen langs, dus dat wordt gezellig!

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism za 13 aug 2011 - 0:28

Ben ik weer!
Mocht om 9 uur bellen en mocht meteen komen.
CTG en mijn bloeddruk waren helemaal goed, maar hij zag echt helemaal geen pockets met vruchtwater. Alle pockets die ie zag waren gevuld met navelstreng.
Zijn maagje en blaasje waren wel gevuld, dus met het kleine beetje wat hij heeft doet hij het nog goed. Doorbloeding van de navelstreng dus ook nog goed, dus zolang ik hem nog goed voel bewegen is er niks aan de hand.
Ben nu wel onder begeleiding van het ziekenhuis en moet maandag weer terug.
Ben benieuwd wat het verder plan wordt, heb echt geen zin om elke 2 dagen naar het ziekenhuis te moeten, dan maar liever inleiden Sad

Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Laced za 13 aug 2011 - 1:16

Schism: snap dat je geen zin hebt om dagelijks naar hè ziekenhuis te moeten. Misschien een stomme vraag, maar dat laatste beetje vruchtwater is toch zo op? Als dat alleen de restanten zijn waar hij op leeft? Hoop dat er maandag meer duidelijkheid komt over het te volgen plan. hug

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism za 13 aug 2011 - 1:24

@ Laced: Nee ze maken zelf vruchtwater aan. Dus hij drinkt het op, en wat hij dan weer uitplast is weer nieuw vruchtwater zeg maar. Dus hij zou er in principe nog weken mee kunnen doen geloof ik, het is meer dat hij zich wel prettig moet blijven voelen omdat ie zich zonder vruchtwater natuurlijk nog amper kan bewegen. Nou voel ik m gelukkig nog vaak en ook hard, dus dat is wel prettig.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Laced za 13 aug 2011 - 1:35

Schism: duidelijk! Voel me nu wel heel dom da ik dat niet weet... Bedankt voor je uitleg. Fijn dat je de baby nog genoeg en duidelijk voelt.

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie za 13 aug 2011 - 3:00

@ Schism, fijn te horen dat het wel goed gaat met je mannetje. Jammer alleen dat je maandag weer moet en dat de kans er in zit dat je iedere dag naar het ziekenhuis moet voor controle. Kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten en dan zegt ' leid me maar in'. Had ik in jouw situatie waarschijnlijk ook gedaan.
Hoop dat je maandag meer duidelijkheid hebt.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 3:50

Spannend Schism! Je kan er idd lang mee doen.
Ik leefde ook bijna in zkh, het is vervelend, maar veiligheid voor alles hoor!

Kan je na gaan, J had door mijn diabetes pockets van ruim 10 cm vruchtwater... En dat hebben ze geweten toen die vliezen in 1x braken!
S had ook niet veel meer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: