Makkelijk en goedkoop hoofdgerecht gezocht!
+2
SarahKey
Mida4you
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Makkelijk en goedkoop hoofdgerecht gezocht!
Mijn ouders komen a.s zaterdag eten en we willen lekker gaan koken voor ze. Alleen moet het niet te duur zijn....
Heeft er iemand leuke ideeën?
Heeft er iemand leuke ideeën?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Makkelijk en goedkoop hoofdgerecht gezocht!
tja kom ik weer met mijn aardappeltjes uit de oven . Maar dat kost echt zo weinig (alleen aardappelen en wat kruiden) en is zo onwijs lekker. Hoeveel ik ook maak, de hele ovenschaal word leeg geschraapt.
aardappelen schillen en ik kleine blokjes snijden. In een bak doen. Kruiden en olie erbij. Ik doe rozemarijn, tijm, wat knoflookpoeder en soms wat paprikapoeder en wat olie. Goed mengen en dat laat ik meestal een dagje/middagje staan om te laten trekken.
In een ovenschaal doen, ik doe er meestal nog wat olie bij, en ongeveer 170 graden en dan krap een uurtje. Goed blijven omhusselen paar keer, anders branden de zijkanten aan.
En ik doe er standaard gevulde kipfilet bij. Dat moet een half uur in de oven en schuif ik dus na een half uur bij de aardappelen. (wel aparte ovenschalen) . Gevulde kipfilets maak ik zo: 1 kipfilet pp. Snij in het midden een inkepening en dit vul ik met pesto of kruidenkaas. Ontbijtspek erom heen, wat stokjes erin zodat ze niet uit elkaar vallen.
Vind dit echt ideaal. Het is lekker, niet duur en je hebt tijd over voor de visite. Je kunt het allemaal voorbereiden en de oven doet het werk verder.
aardappelen schillen en ik kleine blokjes snijden. In een bak doen. Kruiden en olie erbij. Ik doe rozemarijn, tijm, wat knoflookpoeder en soms wat paprikapoeder en wat olie. Goed mengen en dat laat ik meestal een dagje/middagje staan om te laten trekken.
In een ovenschaal doen, ik doe er meestal nog wat olie bij, en ongeveer 170 graden en dan krap een uurtje. Goed blijven omhusselen paar keer, anders branden de zijkanten aan.
En ik doe er standaard gevulde kipfilet bij. Dat moet een half uur in de oven en schuif ik dus na een half uur bij de aardappelen. (wel aparte ovenschalen) . Gevulde kipfilets maak ik zo: 1 kipfilet pp. Snij in het midden een inkepening en dit vul ik met pesto of kruidenkaas. Ontbijtspek erom heen, wat stokjes erin zodat ze niet uit elkaar vallen.
Vind dit echt ideaal. Het is lekker, niet duur en je hebt tijd over voor de visite. Je kunt het allemaal voorbereiden en de oven doet het werk verder.
@ SarahKey, die aardappelen uit de oven klinken heerlijk. Die ga ik sowieso maken Alleen houdt mijn man niet zo van kipfilet dus daar ga ik nog even iets anders op verzinnen
Mida4you- Ratel
Misschien leuk om een varkenssate spies/ brochette te maken? Kan ook met kip.. Lekker kruiden, bakken en je bent klaar.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Spaghetti met een saus van boursin light, verse spinazie en gerookte zalm. Heerlijk en makkelijk om te maken en qua prijs valt het ook wel mee
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ga de oven aardappeltjes maken van SarahKey en heb er een lekker stukje gekruid vlees bij gekocht. Nu zoek ik er nog een groente of salade bij want er bij past. Iemand nog ideeën??
Mida4you- Ratel
Salade met gebakken champignons (en kip) in kerrie gemarineerd met ananas, pijnboompitjes, rode ui en geitenkaas.
Of een salde met avocado, rode ui, cashewnootjes, komkommer en cherrietomaatjes.
Of een salde met avocado, rode ui, cashewnootjes, komkommer en cherrietomaatjes.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Klinkt lekker!!
Ik ben niet zo van de salades dus daar kan ik je niet aan meehelpen
Ik ben niet zo van de salades dus daar kan ik je niet aan meehelpen
Na een poos speuren ben ik hier op terecht gekomen:
http://www.knorr.nl/site/recept/3451036
Ik geef er wel een beetje mijn eigen draai aan
http://www.knorr.nl/site/recept/3451036
Ik geef er wel een beetje mijn eigen draai aan
Mida4you- Ratel
En was het lekker?
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Ja het was heerlijk!! Vooral die gevulde komkommer Een aanrader.
Mida4you- Ratel
SarahKey schreef:tja kom ik weer met mijn aardappeltjes uit de oven . Maar dat kost echt zo weinig (alleen aardappelen en wat kruiden) en is zo onwijs lekker. Hoeveel ik ook maak, de hele ovenschaal word leeg geschraapt.
Hoeveel olie doe je dan bij de aardappeltjes in? Het klinkt inderdaad erg lekker!
Gast- Gast
Ik heb het gewoon op de gok gedaan.
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Ik heb het gewoon op de gok gedaan.
En hoeveel dan ongeveer op de gok? (Want misschien gok ik wel drie keer zoveel als jou)
Gast- Gast
Ik heb er zoveel in gedaan zodat ze er goed vettig uitzien. En als ze een poosje gestaan hebben en ik doe ze dan in de oven heb ik er nog een beetje overheen gedaan.
Mida4you- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hoofdgerecht voor de kerst
» Gezocht; goedkoop hotel in/bij Oberhausen!
» Goedkoop hotel Amsterdam gezocht.
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
» Gezocht: Goedkoop/leuk hotel voor 1 of 2 nachtjes weg!
» Gezocht; goedkoop hotel in/bij Oberhausen!
» Goedkoop hotel Amsterdam gezocht.
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
» Gezocht: Goedkoop/leuk hotel voor 1 of 2 nachtjes weg!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: