Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Londen

+9
Caro
Carra
BJA
Monte
mzcharlotte
Marin
Pipsqueak
Niekske
Rush
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Londen Empty Londen

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:04

Houden jullie je een beetje bezig met de gebeurtenissen in Londen? Hoe denk jij over de opstanden en rellen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Londen Empty Re: Londen

Bericht  Rush di 9 aug 2011 - 1:10

Ik las het vanochtend pas, omdat het voetbal niet door gaat. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:14

Ja zo kwam ik er ook bij. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:15

Ow zie net dat Jordana al een topic had geopend wat ongeveer overeenkomt.

Gast
Gast

Bericht  Niekske di 9 aug 2011 - 1:58

Ik ben best wel onder de indruk van het hele gebeuren. Drie jaar geleden heb ik een paar maanden in London gewoond en ik ben helemaal verliefd op die stad! Ik herken ook plekken op de foto's waar ik geweest ben, waar nu alleen nog smeulend puin over is Sad

Ik hoop dat er snel rust komt, dit slaat werkelijk helemaal nergens meer op. De jongeren jutten elkaar maar op, dit heeft echt geen verband meer met die kerel die doodgeschoten is. Ik las op nu.nl dat de rellen al een eerste leven geeist hebben. Ik hoop echt dat het niet nog verder uit de hand loopt... Ik las ook dat Libië steun betuigt heeft aan de relschoppers, nou vraag ik je???
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pipsqueak di 9 aug 2011 - 3:08

het heeft idd niks meer te maken met de schietgebeuren.
wat hebben winkel eigenaren ermee te maken dat alles vernield worden of gewone bewoners huis in de fik.
Als ze zo boos zijn op de politie/ overheid waarom richten ze niet daarop, nee dat durven ze niet want worden ze wel ff hard aangepakt. Zelfs de ouders van slachtoffer zeggen dat uit hand loopt en verzoekt men om kalm te blijven.

London is mooie stad laten we dat zo houden.

vind toch wel dat er steeds meer gekke/geweldadige dingen gebeuren in verhouding met vroegah scratch
Pipsqueak
Pipsqueak
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 29
Registratiedatum : 29-07-11

Bericht  Marin di 9 aug 2011 - 4:11

Ik vlieg dinsdag naar London, dus ben beetje bang dat het niet door kan gaan of dat er iets naars gebeurt. Ik heb er nog niet heel veel over gelezen, beetje wat op het Franse nieuws gezien en wat op nu.nl gelezen,dus ik zal me eens beter inlezen wat er nou precies gaande is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pipsqueak di 9 aug 2011 - 4:12

als je ontvangt kan je ook op BBC volgen, daar zie je t geregeld update.
Pipsqueak
Pipsqueak
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 29
Registratiedatum : 29-07-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 4:40

het is nu op het nieuws dat reizen naar londen worden afgeraden, ga je wel dan goed het nieuws in de gaten houden en groepen jongeren vermijden gaven ze als advies.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 aug 2011 - 6:42

We gaan naar een gigantisch concert. Maar da's country muziek, daar komt de jeugd niet. Maar ik hou het nauwlettend in de gaten ja.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mzcharlotte di 9 aug 2011 - 8:33

Mijn vrienden zijn eerder naar huis gestuurd omdat het trein/metrostation gesloten ging worden. Een vriendin heeft in haar woonomgeving de waarschuwing gekregen dat er in haar buurt rellen worden verwacht. Oxford St is ook al 'under attack' geweest. Het slaat helemaal nergens op. Geweld is nooit het antwoord, ongeacht wat er is gebuer. Nu pakken relschoppers onschuldige mensen hun huis, haard en inkomen af.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Monte di 9 aug 2011 - 8:36

Joy_ schreef:We gaan naar een gigantisch concert. Maar da's country muziek, daar komt de jeugd niet. Maar ik hou het nauwlettend in de gaten ja.
Is dat dan in een van die wijken waar de rellen zijn, want lijkt me in het centrum toch wat veiliger dan in een of andere buitenwijk.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  BJA di 9 aug 2011 - 9:06

Ik vind het altijd zo'n vreemde reactie van mensen als er iets gebeurd is door een politiekogel.
Alsof dat DE kans is om je tegen de politie op te zetten en je maar ongegeneerd mag rellen. Waar is hun verstand gebleven?
Ik vind het echt heel erg wat er gebeurd op dit moment in Londen en kan er ook wel boos om worden.

Op dit moment gaat het helemaal niet meer om wat er gebeurd is, maar om het rellen en elkaar opjutten.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Carra di 9 aug 2011 - 9:15

Mijn vriendje woont in Londen. En ook in zijn wijk zijn ze aan het rellen. Hij blijft netjes binnen, maar ik vind het toch eng. En verder heb ik er ook veel bekenden wonen. Ik ben echt een Engeland-freak, heb zelf een tijdje in Manchester gewoond en lees dat ze daar nu ook gebouwen in de fik hebben gestoken. Ik vind het zo naar. Iedereen slaat echt helemaal door. Dat er een jongen is doodgeschoten weten de meeste relschoppers niet eens meer.
Die geplunderde winkels en huilende winkeleigenaren, ik vind het echt schandalig. Ga elkaar lekker in elkaar schoppen, maar laat die mensen met rust.

Ik hoop ook echt, dat mocht het vanavond weer los gaan dat de politie hard gaat optreden. Gewoon neerslaan die handel. Dan valt de helft van de relschoppers al af, want dat zijn toch enkel meelopers die het voor de lol Question doen. Ik ben normaal helemaal niet haatdragend maar dit is echt van de zotte. Weg met al die mensen, opsluiten die hap. Ik kan er echt geen greintje begrip voor opbrengen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 9:21

Ik snap er echt niks van, hoe kunnen zoveel mensen zich nu als een stelletje apen gedragen?
Je denkt toch niet van de ene op de andere dag; nou, ik ga maar eens een winkel plunderen want ik ben boos en dat moet iedereen maar voelen ook Evil or Very Mad

Hoe kunnen mensen zo achterlijk zijn? scratch ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 19:59

Waarom zijn ze sowieso aan het rellen eigenlijk.. Hoe is het zeg maar ontstaan.. Kan daar niets over vinden in nieuwsberichten.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 aug 2011 - 20:13

Tegen politie geweld en rechtse politiek volgens mij. Beetje anarchistisch gedrag wat te lang gegist heeft.

In Birminham zijn ook doden gevallen en Manchester ook nog onrustig. Zelfs Wolverhampton waar ik gewoond heb, zijn wat rellen.

Ministerie waarschuwt voor waakzaamheid maar geen echt negatief reisadvies. Ben nog steeds wel bang voor volgende week, maar hou het gewoon nauwlettend in de gaten. Wie weet is t dan al heel anders.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caro di 9 aug 2011 - 20:17

Punk'd schreef:Waarom zijn ze sowieso aan het rellen eigenlijk.. Hoe is het zeg maar ontstaan.. Kan daar niets over vinden in nieuwsberichten.

Het is ontstaan omdat afgelopen weekend vorige week donderdag een jongeman is doodgeschoten door de politie. De relschoppers voeren dit aan, als reden voor hun gedrag. Slaat natuurlijk nergens op, maar je hoeft maar een excuus te hebben. Ook de familie van de doodgeschoten jongen heeft opgeroepen dit geweld te staken, maar ipv dat het tot Londen beperkt is gebleven slaat het nu ook over naar andere steden zoals Manchester en Wolverhampton.

Laatst aangepast door Caro op di 9 aug 2011 - 22:30; in totaal 1 keer bewerkt
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  SarahKey di 9 aug 2011 - 21:55

Ik vind het vreselijk om te zien. Winkels worden vernield en geplunderd, mensen worden geholpen maar ondertussen worden al hun bezittingen wat ze bij zich hebben gestolen.(kwam zo'n filmpje van op het nieuws) Ik kan me hier zo boos om maken. Waarom rellen? Dat lost niets op.

Van mij mogen ze de mensen die ze al hebben aangehouden (in de 700 man) flinke schadevergoeding laten betalen. Zodat het leed wat de winkeliers en andere mensen materialistisch vergoed worden. Twisted Evil Twisted Evil

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:08

gisteren op het radionieuws waren er 2 meisjes die ook meededen met de plunderingen en dat deden ze omdat hun weinig hadden en de winkeliers/winkels hadden veel en waren rijk :shock: maar die meiden weten niet dat die personen daar ook 60u voor in de week moeten werken enzo pfff.

Ook hoorde ik gisteren op het nieuws dat er ook heel veel jeugd aan meedeed min 7 jaar en dat deden ze dan om te laten zien dat ze erbij hoorden. Kom op zeg 7 jaar ....

Gast
Gast

Bericht  Sweety di 9 aug 2011 - 23:33

Ik vind dit echt schandalig.. Jamie Oliver had gezegd dat de politie ze van hem mochten aanpakken met rubberen kogels, water en nog iets... Geef hem nog gelijk ook.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Niekske di 9 aug 2011 - 23:34

Sweety schreef:Ik vind dit echt schandalig.. Jamie Oliver had gezegd dat de politie ze van hem mochten aanpakken met rubberen kogels, water en nog iets... Geef hem nog gelijk ook.

En nu is zijn restaurant vernield...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Sweety di 9 aug 2011 - 23:51

Ja dat was al daarvoor gebeurd las ik.

Lees nu ook dat er 3 jongeren zijn overleden die hun carwash wilden beschermen tegen de relschoppers. Twee auto's reden op hun in. En een man die probeerde een prullenbak te blussen die in brand stond, de relschoppers werden boos en sloegen de man tegen de grond. Hij ligt nu in het ziekenhuis te vechten voor zijn leven met een zwaar hoofdletsel.
Ik vind dit gewoon echt schandalig...
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 23:59

Gister zag je op het nieuws ook een gewonde jongen, die geholpen werd door omstanders, en terwijl ze hem aan het helpen waren kwam er een andere idioot en die jatte zo zijn rugzak leeg..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Sweety wo 10 aug 2011 - 0:06

Ja erg he! Ik las net dat er een FB pagina is waar je je kan aanmelden om te helpen met opruimen. Er schijnen al veel mensen hebben meegedaan met het opruimen van de stad. Dat vind ik wel een goed initiatief. Alleen jammer dat hun dat doen en niet degene die het hebben veroorzaakt.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud