Waarom zijn papa en mama uit elkaar?
+9
Mamsie
Petteflet
pinklady85
Dolphinne
Limburg85
pitbullgup
Susan
LeeuwLeeuw
RYW
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waarom zijn papa en mama uit elkaar?
Even wat advies/bevestiging: mijn zoon vroeg vanmorgen waarom papa en mama gescheiden zijn. Ik vond het heel moeilijk om te antwoorden. Ik heb gezegd dat het soms gebeurt dat papa's en mama's eerst verliefd zijn en trouwen en kindjes krijgen, maar dat ze soms toch niet voor altijd samen blijven omdat ze niet meer verliefd zijn of ruzie hebben. Toen zei hij dat papa had gezegd dat hij niet wilde scheiden. Hij concludeerde dus dat mama dan wel niet meer verliefd zou zijn op papa, want mama was nou verliefd op stiefpapa. Ik heb gezegd dat papa en mama samen niet meer gelukkig waren en dat het beter was voor ons allemaal als we gingen scheiden maar dat papa en mama altijd heel veel van hem en zijn broer zullen houden. Dat vond mijn zoon wel prima zei hij, want hij is blij dat mijn vriend er is, die vindt hij erg cool en lief. Daar heb ik het bij gelaten.
Eigenlijk is de reden voor de scheiding dat mijn ex vreemdging met een van mijn beste vriendinnen. Dit wil ik alleen niet zo tegen een zesjarige zeggen over zijn vader. Maar omdat IK nu een andere relatie heb en papa niet, leek het voor hem alsof het uit mij kwam, alsof ik ging scheiden omdat ik verliefd werd op mijn vriend!
Wat vinden jullie, heb ik dit goed gedaan zo, of moet ik er nog eens op terugkomen?
Eigenlijk is de reden voor de scheiding dat mijn ex vreemdging met een van mijn beste vriendinnen. Dit wil ik alleen niet zo tegen een zesjarige zeggen over zijn vader. Maar omdat IK nu een andere relatie heb en papa niet, leek het voor hem alsof het uit mij kwam, alsof ik ging scheiden omdat ik verliefd werd op mijn vriend!
Wat vinden jullie, heb ik dit goed gedaan zo, of moet ik er nog eens op terugkomen?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waarom zijn papa en mama uit elkaar?
Ik vind het voor nu een duidelijke uitleg. Misschien dat je later ooit nog op terug kunt komen als hij ouders is en er over begint.
LeeuwLeeuw- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10
Wat een egocentrische actie weer van je ex om tegen jullie zoontje te zeggen dat hij niet wilde scheiden. Ik denk dat jij het goed gedaan hebt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik denk dat je het voor nu heel goed hebt gedaan. Als je zoontje weer en aantaal jaren ouder is zal die er toch nog wel eens naar vragen en kun je het dan uitleggen hoe het precie is verlopen
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Ik zou het voor nu daarbij laten. Zo is het duidelijk voor een kind van zes. Ik denk dat het teveel informatie is als hij weet hoe het precies is gegaan en dat hij daar niet zoveel mee kan.
Gast- Gast
Voor nu heb je volgens mij prima gereageerd, je heb gereageerd in het belang van je zoon en niet vanuit je eigen opzicht zoals je ex wel heeft gedaan. Je zoontje is nu tevreden met het antwoord en mogelijk als hij ouder is, zal hij meer details te weten komen.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Susan schreef:Wat een egocentrische actie weer van je ex om tegen jullie zoontje te zeggen dat hij niet wilde scheiden. Ik denk dat jij het goed gedaan hebt.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Dat is niet iets wat je een kindje van 6 vertelt.
Ik denk ook dat je goed gereageerd hebt.
Gast- Gast
Ik vind ook dat je het goed hebt opgelost en niet de vader hebt zwartgemaakt zoals hij eigenlijk bij jou wel heeft gedaan. (door te zeggen dat hij niet wilde scheiden).
Als je zoontje nu tevreden is met het antwoord zou ik het ook zo laten. Misschien als hij meer vragen gaat stellen kun je hem dan meer uitleggen.
Ik zou misschien wel tegen je ex zeggen wat je zoontje tegen je heeft gezegd en dat je dat niet erg leuk vind. Dan kan hij in de toekomst misschien wat meer oppassen en nadenken over wat hij zegt.
Als je zoontje nu tevreden is met het antwoord zou ik het ook zo laten. Misschien als hij meer vragen gaat stellen kun je hem dan meer uitleggen.
Ik zou misschien wel tegen je ex zeggen wat je zoontje tegen je heeft gezegd en dat je dat niet erg leuk vind. Dan kan hij in de toekomst misschien wat meer oppassen en nadenken over wat hij zegt.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Limburg85 schreef:Voor nu heb je volgens mij prima gereageerd, je heb gereageerd in het belang van je zoon en niet vanuit je eigen opzicht zoals je ex wel heeft gedaan. Je zoontje is nu tevreden met het antwoord en mogelijk als hij ouder is, zal hij meer details te weten komen.
+1 Netjes gezegd,ik heb respect voor je!
Ik zou niet weten wat ik tegen B. moet zeggen als hij vraagt waarom mama bij papa is weggegaan. Ik hoop dat die vraag nog lang duurt,want de waarheid is
pinklady85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind dat je het goed hebt opgelost. Je kind heeft nu nog helemaal niets aan de informatie dat jullie uit elkaar zijn gegaan, omdat je ex vreemd ging. Dat komt "later" wel.
Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan omdat één van de twee vreemd ging. Mijn moeder in dit geval. Altijd heb ik het wel ergens geweten, maar mijn ouders hebben dit nooit aan mij verteld toen ik nog zo jong was. Ik kreeg ook altijd te horen dat er papa's en mama's zijn die niet altijd bij elkaar blijven, omdat ze niet meer verliefd op elkaar zijn. Had daar ook vrede mee. Nu wordt er gewoon openlijk over gepraat. Ook al is het 23 jaar geleden.
Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan omdat één van de twee vreemd ging. Mijn moeder in dit geval. Altijd heb ik het wel ergens geweten, maar mijn ouders hebben dit nooit aan mij verteld toen ik nog zo jong was. Ik kreeg ook altijd te horen dat er papa's en mama's zijn die niet altijd bij elkaar blijven, omdat ze niet meer verliefd op elkaar zijn. Had daar ook vrede mee. Nu wordt er gewoon openlijk over gepraat. Ook al is het 23 jaar geleden.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Je hebt het goed opgelost. Ik zou het als hij groter is wel openlijk vertellen maar dat duurt nog lang.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij heb je het prima aangepakt! Ik zou op dit moment niet meer vertellen, met name omdat hij genoegen nam met jouw antwoord. Als hij meer wil weten, zal hij waarschijnlijk wel vragen stellen of geen genoegen nemen met wat jij hem vertelt.
Omdat hij nog zo jong is, kan hij weinig met de waarheid. Het vertellen van de waarheid zal waarschijnlijk alleen een loyaliteitsprobleem veroorzaken!
Omdat hij nog zo jong is, kan hij weinig met de waarheid. Het vertellen van de waarheid zal waarschijnlijk alleen een loyaliteitsprobleem veroorzaken!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Thanks voor de bevestiging, dames...
Ja, ik wil in feite gewoon eerlijk zijn tegen ze, maar dit vond ik gewoon te ver gaan voor die jochies. Ze moeten een band opbouwen met papa zonder dat die gekleurd wordt door iets als dit, iets dat in onze relatie plaatsvond en dat niets te maken had met de band tussen vader en zoons.
Ja, ik wil in feite gewoon eerlijk zijn tegen ze, maar dit vond ik gewoon te ver gaan voor die jochies. Ze moeten een band opbouwen met papa zonder dat die gekleurd wordt door iets als dit, iets dat in onze relatie plaatsvond en dat niets te maken had met de band tussen vader en zoons.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik vind ook dat je dit prima hebt opgelost! Yasemin begint nu ook een beetje te begrijpen dat er kindjes zijn waar de papa's en mama's wel in een huis wonen.. Ze heeft het dan ook heel vaak over het buurmeisje en dat die papa en mama in een huis wonen. Laatst vroeg ze ook aan me; mama? papa kan toch ook hier wonen? Toen heb ik verteld dat papa en mama heel veel van haar houden, maar dat papa en mama niet meer verliefd zijn maar hele goede vriendjes.
truestar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10
Jij bent degene die het ontzettend volwassen hebt opgelost. Of het nu de waarheid is of niet, ik vind het erg knap. Je hebt er zat bij die dan weer met modder richting papa gaan gooien en dan raak je in zo'n cirkel waar je niet meer netjes uit kunt komen. Dus, ik vind dat je dat heel goed hebt opgelost.
Gast- Gast
Ik ben het eens met voorgaande meningen. Super opgelost! Ik zou het alleen nog wel richting ex zelf uitspreken... Misschien was het voor hem ook onvermogen, wist hij ook niet wat te zeggen, maar jij krijgt het daardoor wel op je bordje...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:Ik ben het eens met voorgaande meningen. Super opgelost! Ik zou het alleen nog wel richting ex zelf uitspreken... Misschien was het voor hem ook onvermogen, wist hij ook niet wat te zeggen, maar jij krijgt het daardoor wel op je bordje...
Ik miste dat inderdaad ook, de terugkoppeling naar je ex. Ik weet niet hoe jullie contact normaal gesproken is maar misschien kunnen jullie hier even over in gesprek gaan en uitspreken wat jullie op dit moment wel/niet aan jullie zoontjes vertellen. Het lijkt me wel belangrijk dat jullie hierin één lijn trekken zodat het duidelijk is voor de kindjes.
Maar inderdaad goed, volwassen opgelost naar je zoontje toe!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Nee papa, mama doen!
» bij papa en mama in bed slapen
» Mama's of papa's kindje?
» Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?
» 'Papa/mama! vertel eens..' boekjes bij Action.
» bij papa en mama in bed slapen
» Mama's of papa's kindje?
» Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?
» 'Papa/mama! vertel eens..' boekjes bij Action.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: