Even advies nodig mbt voeding...
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Even advies nodig mbt voeding...
Sorry, ik heb weer even hulp/ meedenkers nodig
Ik heb vandaag de kinderen volledig aan de borst gevoed, merk wel dat S. nog een beetje na moet krijgen, die heeft er nog niet genoeg aan. Dus toch maar weer een flesje na gegeven.
Maar wat ik vooral merk is dat ik er helemaal gestresst van word, aan het huilen ben (hormonen?) en gek word van mezelf. Ik twijfel of ze wel genoeg binnen krijgen, of ze te lang of te kort drinken, of het niet te vermoeiend is enz enz.
Nu hebben ze ook nog eens een huildag en was ik voor het eerst alleen met ze omdat mijn man weer begonnen is vandaag.
Zit nu heel erg te twijfelen, en kom er gewoon niet uit:
- Zo doorgaan en hopen dat het beter word en ik minder onzeker
of
- Volledig kolven en dat per fles geven, evt aangevuld met FV
Over op volledige flesvoeding wil ik niet, dan schaf ik liever zelf een kolf aan, dat is even een investering maar flesvoeding is op langere termijn ook duurder aangezien ik 2 maagjes te vullen heb.
Voordeel van BV is dat je niet met flessen hoeft te rommelen, op te warmen enz. Voordeel van gekolfde voeding is dat ik weet hoeveel ze binnen krijgen en ik ze tegelijk kan voeden.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb vandaag de kinderen volledig aan de borst gevoed, merk wel dat S. nog een beetje na moet krijgen, die heeft er nog niet genoeg aan. Dus toch maar weer een flesje na gegeven.
Maar wat ik vooral merk is dat ik er helemaal gestresst van word, aan het huilen ben (hormonen?) en gek word van mezelf. Ik twijfel of ze wel genoeg binnen krijgen, of ze te lang of te kort drinken, of het niet te vermoeiend is enz enz.
Nu hebben ze ook nog eens een huildag en was ik voor het eerst alleen met ze omdat mijn man weer begonnen is vandaag.
Zit nu heel erg te twijfelen, en kom er gewoon niet uit:
- Zo doorgaan en hopen dat het beter word en ik minder onzeker
of
- Volledig kolven en dat per fles geven, evt aangevuld met FV
Over op volledige flesvoeding wil ik niet, dan schaf ik liever zelf een kolf aan, dat is even een investering maar flesvoeding is op langere termijn ook duurder aangezien ik 2 maagjes te vullen heb.
Voordeel van BV is dat je niet met flessen hoeft te rommelen, op te warmen enz. Voordeel van gekolfde voeding is dat ik weet hoeveel ze binnen krijgen en ik ze tegelijk kan voeden.
Wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Re: Even advies nodig mbt voeding...
Ik zou zo doorgaan en hopen dat het beter wordt. En S. zolang nog aanvullen met een flesje. Misschien kun je ze gewoon tussendoor nog eens aanleggen om de productie op te voeren. Bijv. 1 als de ander lekker ligt te slapen, al is het alleen maar aanhappen en 2 slokjes.
Volledig kolven heb ik een tijd lang gedaan, maar dat is echt slopend, zeker als je alleen bent met de kinderen, want daarna moeten ze ook nog een fles en dan ben je zo 1,5 uur verder.
Mocht je wel alles gaan kolven, ik kolfde beide kanten tegelijk met een electrische kolf en als ik dan niks meer kreeg, kolfde ik met een handkolf nog na en kreeg ik totaal nog zo'n 100cc eruit, doordat je zelf dan het ritme bepaalt.
Maar eerlijk gezegd kwam er van kolven weinig terecht als ik alleen was. Als ik plande dat ik om 3 uur zou kolven werd dat half 5-5 uur en soms moest ik het gewoon overslaan omdat ik te druk was met de kinderen ( ze blijven niet maanden zoveel slapen).
Volledig kolven heb ik een tijd lang gedaan, maar dat is echt slopend, zeker als je alleen bent met de kinderen, want daarna moeten ze ook nog een fles en dan ben je zo 1,5 uur verder.
Mocht je wel alles gaan kolven, ik kolfde beide kanten tegelijk met een electrische kolf en als ik dan niks meer kreeg, kolfde ik met een handkolf nog na en kreeg ik totaal nog zo'n 100cc eruit, doordat je zelf dan het ritme bepaalt.
Maar eerlijk gezegd kwam er van kolven weinig terecht als ik alleen was. Als ik plande dat ik om 3 uur zou kolven werd dat half 5-5 uur en soms moest ik het gewoon overslaan omdat ik te druk was met de kinderen ( ze blijven niet maanden zoveel slapen).
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nou, veel minder als vandaag gaat bijna niet lukken. En nu is mijn man thuis en slapen zeNois schreef:( ze blijven niet maanden zoveel slapen).
Dank je wel voor het meedenken!
Gast- Gast
Haha rot is dat he! Zo gaat dat hier nog heel vaak. En dan is het alweer 23u dat hij thuis is.
Coco- Ratel
Ik kijk puur even naar mijn eigen situatie, denk dat ik een beetje in het zelfde schuitje zit...
Ik kan natuurlijk niet oordelen over jou situatie omdat ik maar 1 kindje heb.
Ik vind het heel zwaar, het kolven en dat per fles aanbieden. Aan de borst wilt E nog steeds niet drinken en dus kolf ik en geven we dat per fles. Het aanleggen probeer ik nog steeds, ze doet gewoon niks en raakt dan helemaal overstuur. Ik reageer daar weer op door heel gestressd te raken, krijg hoofdpijn, nekpijn etc... Voor mij is nu zo langzamerhand wel de tijd aangebroken om een keuze te gaan maken. Ik neig toch heel erg naar over gaan op flesvoeding. Ik kolf nu elke 3 uur en daarmee redden we het niet, het is te weinig dus ze krijgt sowieso kunstvoeding erbij. Ik denk dat het voor mijzelf een heel stuk rust brengt als ik stop met kolven, ik vind het namelijk vreselijk, heb gigantische rug en nekpijn erdoor (verkeerde houding tijdens het kolven en kan geen goede houding vinden) en daarbij heel veel stress en het vreet energie... Ik geef het nog tot eind deze week, dan ga ik een knoop doorhakken!
Ik kan natuurlijk niet oordelen over jou situatie omdat ik maar 1 kindje heb.
Ik vind het heel zwaar, het kolven en dat per fles aanbieden. Aan de borst wilt E nog steeds niet drinken en dus kolf ik en geven we dat per fles. Het aanleggen probeer ik nog steeds, ze doet gewoon niks en raakt dan helemaal overstuur. Ik reageer daar weer op door heel gestressd te raken, krijg hoofdpijn, nekpijn etc... Voor mij is nu zo langzamerhand wel de tijd aangebroken om een keuze te gaan maken. Ik neig toch heel erg naar over gaan op flesvoeding. Ik kolf nu elke 3 uur en daarmee redden we het niet, het is te weinig dus ze krijgt sowieso kunstvoeding erbij. Ik denk dat het voor mijzelf een heel stuk rust brengt als ik stop met kolven, ik vind het namelijk vreselijk, heb gigantische rug en nekpijn erdoor (verkeerde houding tijdens het kolven en kan geen goede houding vinden) en daarbij heel veel stress en het vreet energie... Ik geef het nog tot eind deze week, dan ga ik een knoop doorhakken!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Heb net ook J. een flesje aangeboden, en dat ging tot de bodem toe leeg. Conclusie: Ze komen te kort.
Dus weer terug op aan de borst, flesje na en dan kolven...
Maar goed, als ze dan in elk geval slapen tussen de voedingen ipv huilen ben ik al blij.
Maar goed, als ze dan in elk geval slapen tussen de voedingen ipv huilen ben ik al blij.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Heb net ook J. een flesje aangeboden, en dat ging tot de bodem toe leeg. Conclusie: Ze komen te kort.
Als je melk tekort komt en wel blijft aanleggen, zorgt je lichaam ervoor dat de hoeveelheid melk weer gelijk gaat lopen met de vraag. Omdat je bijvoedt met kunstvoeding, zal dat niet gebeuren. Als je verder wilt met borstvoeding is vaker aanleggen / kolven belangrijk om de produktie weer op peil te krijgen.
Gast- Gast
Mee eens. De eerste weken groeide ons meisje ook niet goed. Althans de eerste weken juist wel heel goed maar had met 3 weken een dip (2x spruw gehad dus dronk slecht) en toen ik met 4 weken eerste keer op buro kwam was het niet zo goed. Extra wezen wegen en toen was ze maar 20 gram in die week gegroeid. Ik 'moest' toen ook bijvoeden met fv dit geprobeerd maar ze wilde niks ben ook op dag 2 gestopt omdat het niet goed voelde dus ben extra gaan aanleggen en extra gaan kolven. Mijn productie kwam weer op gang en toen was ze in de week erna 160 gram gegroeid. Bij bv gaat het om vraag en aanbod dus in plaats van de bijvoeden met fv zou ik meer aanleggen en dus extra kolven.Twellie schreef:ProudMama schreef:Heb net ook J. een flesje aangeboden, en dat ging tot de bodem toe leeg. Conclusie: Ze komen te kort.
Als je melk tekort komt en wel blijft aanleggen, zorgt je lichaam ervoor dat de hoeveelheid melk weer gelijk gaat lopen met de vraag. Omdat je bijvoedt met kunstvoeding, zal dat niet gebeuren. Als je verder wilt met borstvoeding is vaker aanleggen / kolven belangrijk om de produktie weer op peil te krijgen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Het is ook een kwestie van het niet aan kunnen, ze hebben door hun prematuriteit ook een achterstand in de ontwikkeling he?!
Heb nadat J. gedronken had gekolft, dan komt er toch nog 50cc uit. Dus er was nog voeding, maar hij heeft niet de kracht om het eruit te halen.
En qua drinken doet hij het een stuk beter als zijn broer.
Eigenlijk weer hetzelfde verhaal als in mijn kraamtijd, al drinken ze nu wel aan de borst, maar redden ze het nog niet volledig.
Dus weer terug op oude schema van borstvoeding, bijvoeden en kolven, en over een week opnieuw proberen.
Heb nadat J. gedronken had gekolft, dan komt er toch nog 50cc uit. Dus er was nog voeding, maar hij heeft niet de kracht om het eruit te halen.
En qua drinken doet hij het een stuk beter als zijn broer.
Eigenlijk weer hetzelfde verhaal als in mijn kraamtijd, al drinken ze nu wel aan de borst, maar redden ze het nog niet volledig.
Dus weer terug op oude schema van borstvoeding, bijvoeden en kolven, en over een week opnieuw proberen.
Gast- Gast
Oke, dus die melk is er nog wel. Wat je dan zou kunnen doen is druk op je borst uitoefenen tijdens het drinken, dan komt de melk er makkelijker uit en hoeven je zoons er minder moeite voor te doen. Als dat helpt scheelt het ook weer het vervelende werkje van kolven.
Gast- Gast
Ja, borstcompressie pas ik ook wel toe, en het loopt er ook gewoon uit als ze niet snel genoeg aanhappen. Maar ze zijn te snel moe om nog effectief te drinken, ze moeten gewoon nog een beetje aansterken denk ik.
Hoop dat het volgende week wel gaat lukken, het maakt zoveel verschil in tijd zonder bijvoeding en kolven...
Hoop dat het volgende week wel gaat lukken, het maakt zoveel verschil in tijd zonder bijvoeding en kolven...
Gast- Gast
Mhm, dat doe je ook al, dan ben ik out of advice . Denk inderdaad dat ze dan gewoon nog wat moeten aansterken, hopelijk gaat het snel beter!
Gast- Gast
Ja, hoop echt dat dat het is en dat het wel gewoon gaat lukken op een dag...
Als het volgende keer weer 'mislukt' ga ik maar eens informeren naar een afspraak bij lactatiekundige. Dan zijn ze 40 weken, dus zou je toch mogen verwachten dat ze het kunnen.
Heb al een aantal BV- sites doorgespit voor nog meer tips, maar kan niks meer vinden wat het verschil zou maken.
Als het volgende keer weer 'mislukt' ga ik maar eens informeren naar een afspraak bij lactatiekundige. Dan zijn ze 40 weken, dus zou je toch mogen verwachten dat ze het kunnen.
Heb al een aantal BV- sites doorgespit voor nog meer tips, maar kan niks meer vinden wat het verschil zou maken.
Gast- Gast
Als als ik je verhaal verder zo lees denk ik dat als ze iets ouder zijn ze vast beter gaan drinken. Je hebt melk genoeg voor ze dus jammer genoeg moet je zo maar even doorgaan totdat ze het zelf kunnen. Geef ze lekker even de tijd en zorg ook goed voor jezelf. Neem voldoende rust (voor zover dat in jou geval kan ) en eet en drink goed. Ik hoop dat dat hectische snel over mag gaan! Sterkte ermee!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Het duurde bij mij ook wel een maandje voor ze echt goed de borst konden drinken.
Coco- Ratel
Ik zou ook gewoon doorgaan. Ik heb er de 1e tijd ook vaak doorheen gezeten, omdat ze vaak al na een uur weer kwamen, en ik me echt een melkkoe ging voelen, maar na een tijdje is het vanzelf minder geworden. Gisteren hadden ze weer een regeldag, en was ik weer constant bezig, maar ik heb nu wel weer meer voeding merk ik, en daar gaat het dus om.
Ik hoop dat het bij jou ook snel wat beter gaat, en ze wat effectiever kunnen drinken. Fulltime kolven zou ik echt niet aankunnen, dat lijkt me loodzwaar met 1 al, laat staan met 2.
Heel veel succes!
Ik hoop dat het bij jou ook snel wat beter gaat, en ze wat effectiever kunnen drinken. Fulltime kolven zou ik echt niet aankunnen, dat lijkt me loodzwaar met 1 al, laat staan met 2.
Heel veel succes!
Gast- Gast
Als ze goed kunnen drinken beide dan zou ik niks bij geven met de fles (kv bedoel ik), je productie moet zich afstemmen met de behoefte van je kindjes, als je kv gaat geven blijft je lichaam te weinig melk aanmaken, ik zou ze dus vaker aanleggen in dat geval.
Ik lees dat je vermoedt dat ze er (nog) niet genoeg kracht voor hebben om voldoende te drinken bij jou, dan zou ik ervoor kiezen om tussendoor of meteen na een voeding te kolven en die melk in de fles aan te bieden als ze moet zijn om bij jou te drinken. Zo stemt je lichaam zich toch goed af hun en heb je voldoende melk als ze het wel aankunnen om bij jou te drinken.
Ik kolf alle voedingen maar het is echt zoveel handiger (als t goed gaat) om ze aan de borst te laten drinken! Vooral met 2!
Als je twijfelt of ze genoeg binnenkrijgen zou je ze voor en na een voeding kunnen wegen, dan weet je hoeveel ze binnen hebben gekregen.
succes ermee!
xx Teddy
Ik lees dat je vermoedt dat ze er (nog) niet genoeg kracht voor hebben om voldoende te drinken bij jou, dan zou ik ervoor kiezen om tussendoor of meteen na een voeding te kolven en die melk in de fles aan te bieden als ze moet zijn om bij jou te drinken. Zo stemt je lichaam zich toch goed af hun en heb je voldoende melk als ze het wel aankunnen om bij jou te drinken.
Ik kolf alle voedingen maar het is echt zoveel handiger (als t goed gaat) om ze aan de borst te laten drinken! Vooral met 2!
Als je twijfelt of ze genoeg binnenkrijgen zou je ze voor en na een voeding kunnen wegen, dan weet je hoeveel ze binnen hebben gekregen.
succes ermee!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dat geeft hoop!Nois schreef:Het duurde bij mij ook wel een maandje voor ze echt goed de borst konden drinken.
Gast- Gast
@Teddy: Voor en na de voeding wegen deed ik, maar geeft af en toe hele rare resultaten, ze zijn dat ineens 15 gram lichter als voor ze aan de borst gingen, heel vreemd.
We hebben een hele goede (huur)weegschaal, dus daar wordt ik ook niet wijzer van...
Kolf nu gewoon een paar dagen alle voedingen, wat ik te kort kom vul ik aan met FV. Als ze lekker wakker zijn leg ik ze gewoon aan, dan zie ik wel wat ze nog uit de fles halen.
Het vrijdag ga ik het weer proberen op volledige BV, dan is het bijna weekend, dan kan mijn man me er in elk geval doorheen sleuren als het niet lukt
We hebben een hele goede (huur)weegschaal, dus daar wordt ik ook niet wijzer van...
Kolf nu gewoon een paar dagen alle voedingen, wat ik te kort kom vul ik aan met FV. Als ze lekker wakker zijn leg ik ze gewoon aan, dan zie ik wel wat ze nog uit de fles halen.
Het vrijdag ga ik het weer proberen op volledige BV, dan is het bijna weekend, dan kan mijn man me er in elk geval doorheen sleuren als het niet lukt
Gast- Gast
Hoeveel voedingen krijgen ze op het moment per dag PM?
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
We mogen voeden op verzoek, maar overdag komen ze echt om de max 3 uur en 's nachts om de 3,5 a 4 uur.Smaragdje schreef:Hoeveel voedingen krijgen ze op het moment per dag PM?
Gast- Gast
Oke, ik dacht misschien wel iets vaker aanleggen, zodat ze wat vaker kleinere hoeveelheden binnen kunnen krijgen, aangezien in één keer een grotere hoeveelheid nog te zwaar voor ze is. Alleen dat werkt dan ook niet, want dan doe je niets anders meer dan voeden.
Zelf zou ik denk ik blijven proberen om uit de borst te laten drinken, maar jouw situatie is met twee kindjes natuurlijk ook een stuk anders.
Ik hoop voor jou en je kindjes dat het ze snel beter gaat lukken om een grotere hoeveelheid in één keer te drinken!
Zelf zou ik denk ik blijven proberen om uit de borst te laten drinken, maar jouw situatie is met twee kindjes natuurlijk ook een stuk anders.
Ik hoop voor jou en je kindjes dat het ze snel beter gaat lukken om een grotere hoeveelheid in één keer te drinken!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Ze hebben 2 uur geleden allebei 100cc BV in een fles gehad en liggen nu al weer te mieren en te zoeken, dus dan heb ik ze 24/7 aan de borst vrees ikSmaragdje schreef:Oke, ik dacht misschien wel iets vaker aanleggen, zodat ze wat vaker kleinere hoeveelheden binnen kunnen krijgen, aangezien in één keer een grotere hoeveelheid nog te zwaar voor ze is. Alleen dat werkt dan ook niet, want dan doe je niets anders meer dan voeden.
Gast- Gast
Ik denk dat je dan een regeldag hebt vandaag.
Coco- Ratel
En wat doen jullie op zo'n dag? Gewoon geven wat ze vragen?
Denk dat ik ze eerst maar aan de borst leg voor de fles, gaan ze in elk geval moe hun bedje weer in straks
Denk dat ik ze eerst maar aan de borst leg voor de fles, gaan ze in elk geval moe hun bedje weer in straks
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: