Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even advies nodig... (voeding)

+7
woezel
Coco
Novalee
Burn
Darius
Linda
Mamsie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Even advies nodig... (voeding) Empty Even advies nodig... (voeding)

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 23:31

Mijn jongens krijgen afgekolfde voeding, wat ik te kort kom vul ik aan met kunstvoeding.

Maar het loopt even niet op het moment:

- Ik heb een flinke kolfdip, ben hele dagen aan het kolven en kom nog te kort

- Ze komen snachts weer een keer extra, waardoor ik inmiddels ook een flinke energie dip heb (ze slapen verkeerd, gaan rond 17.00 hun lange slaapje al doen omdat het eerder donker is, waardoor ze snachts hun dagritme al oppakken)

Op advies van het CB heb ik ipv gewone flesvoeding al de extra forte genomen, maar merk totaal geen verschil.

Nu zit ik er over de denken om de laatste fles te vervangen door een papfles met (biologische) rijstebloem. Dat mag vanaf 4 maanden, ze zijn nu 3,5 maand.

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Even advies nodig... (voeding) Empty Re: Even advies nodig... (voeding)

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 23:50

Ik denk dat je in de 3/4 maanden dip zit, dat gebeurt bij heel veel bv gevende moeders. Je kan de productie omhoog krijgen door mee te kolven, maar volgens mij ben je dan de hele dag aan het kolven dat is wel lastig.
Rijstebloem helpt niet altijd dus daar zou ik nog niet mee beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 23:53

Ik kolf momenteel 2x tussen iedere voeding in de hoop dat de productie weer ophoog gaan, maar tot heden werkt het niet, 'snachts kolf ik gewoon alleen na de nachtvoeding.

Hoop dat dan de dip snel over gaat, zo kom ik echt nergens meer aan toe... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Mamsie ma 31 okt 2011 - 23:55

Idd de bekende dip. Rijstebloem werkt echt meestal niet dus daar zou ik niet aan beginnen. Ik zou proberen idd vaak te kolven en misschien is het een idee om BV thee te gaan drinken. Ik heb daar zelf wel baat bij gehad. Ik had kruidenmengsel nr 14 van Sano. Moet je maar even bij een reformwinkel kijken of op internet even checken. Dat zijn echt losse kruiden waar je thee van zet.
Verder zou ik hun 1e en laatste voedingen op vaste tijden gaan zetten. Dus zeg stel de laatste om 23 uur en de 1e om 7 uur ( of andere tijden ). Ongeacht of ze een uur daarvoor nou gedronken hebben of niet.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda ma 31 okt 2011 - 23:56

Ik dacht dat rijstebloem ook gewoon onder bijvoeding valt. En bijvoeden voor 6 maanden wordt niet geadviseerd.

Ik denk inderdaad dat je in de beruchte dip zit.. Meer dan je nu doet kan je volgens mij niet doen. Hopen dat het snel is gestabiliseerd.

Trouwens... wel even een complimentje hoor! Vind het echt knap dat je zo doorzet! Lijkt me pittig om een tweeling te voeden!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:05

Linda schreef:
Trouwens... wel even een complimentje hoor! Vind het echt knap dat je zo doorzet! Lijkt me pittig om een tweeling te voeden!
Thnx.

Maar als dit nog een paar dagen zo blijft kap ik er mee, dit heeft totaal geen zin en ik put mezelf volledig uit.
Zovaak moeten kolven voor dat beetje... zo kom ik de deur niet eens meer uit!

Gast
Gast

Bericht  Darius di 1 nov 2011 - 0:39

Bij een vriendin van me werd ook geadviseerd om Forte te gebruiken, zij merkte ook helemaal geen verschil. Ik zou gewoon verder gaan met de (standaard?) voeding die je gebruikt.

Ik heb toen ook een verschrikkelijke dip gehad in de borstvoeding, ik kolfde misschien net 150 cc op een dag terwijl ik bijna 400 cc nodig had...Ik ben toen de neusspray gaan gebruiken, dat hielp. Ook borstvoedingsthee gebruikte ik. Ik gebruikte gewoon die van de Tuinen, het is losse thee. Volgens mij had ik je die tip al eens eerder gegeven. Ook havermout schijnt te helpen, en ik las ook op het borstvoedingsforum dat de thee van de AH, de sterremix, ook veel ingredienten bevat van Borstvoedingsthee.

Ik begrijp goed dat je er doorheen zit hoor, dat had ik ook een tijdje geleden. Mijn tip is om het nog drie weken aan te kijken, waarschijnlijk ben je dan de dip wel weer te boven, en kun je altijd nog besluiten om te stoppen met kolven.

Verder sluit ik me aan bij de tip van Mamsie: probeer iedere morgen op hetzelfde tijdstip een voeding te geven. Hier krijgt Pepijn standaard om 7 uur borstvoeding, ongeacht of hij een uur daarvoor heeft gedronken. Zo hou je zelf ook wat ritme en regelmaat (behalve als ze zelf regeldagen hebben, dan blijf je bezig...zucht)

Sterkte!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:51

Oh venkelthee hielp hier goed tijdens de dip!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:51

Ik drink al 2 soorten borstvoedingthee (Weleda en een Duitse thee, neemt een vriendin voor mij mee uit Duitsland), maar dat helpt weinig.

Neusspray heeft geen nut vrees ik, mijn TSR is er wel gewoon, er zit gewoon weinig in. Mijn borsten voelen ook niet meer zo vol aan en stuwing na een paar uur heb ik ook niet meer.

Wakker maken op vaste tijden kan ik eens proberen, dan is het alleen even uitvogelen hoeveel ze dan drinken. Als ik een fles opwarm en de helft weer weg kan gooien... Dat is al zo zonde als je te kort komt.
J. drinkt overigens altijd de fles leeg, al geef ik hem 250cc. Daarna spuugt hij gewoon hele golven uit. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 1 nov 2011 - 0:53

Die lege borsten is echt de dip. Komt goed meid!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Burn di 1 nov 2011 - 0:56

PM, ik wil ze maandag ook wel ff aan mijn borst leggen! smile Heb jij ff rust.. Maar ik denk niet dat het gaat helpen! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Novalee di 1 nov 2011 - 0:57

Hoe lang duurde die dip bij jullie ongeveer? Ik zit er namelijk ook in volgens mij...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:57

Venkelthee werkt hier ook heel goed, en is nog lekker ook. Van Zonnatura heb ik, misschien die nog eens proberen?

Ik zal wel spuit 11 ofzo zijn, maar ze drinken dus helemaal niet meer uit de borst? (sorry, ik weet het echt niet meer...)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 1:06

Novalee schreef:Hoe lang duurde die dip bij jullie ongeveer? Ik zit er namelijk ook in volgens mij...

Toch zeker wel 2 weken bij mij..

Gast
Gast

Bericht  Coco di 1 nov 2011 - 1:10

De dip is rond deze tijd heel normaal.

Is het geen idee om eens met een lactatiedeskundige opnieuw te proberen om ze aan de borst te laten drinken? Daar krijgen ze zelf echt zoveel meer uit dan met kolven en steeds dat kolven komt je vast de neus uit. Ik had er iig flink genoeg van, er bleef geen tijd over voor andere dingen. Sliepen ze eindelijk beiden, kon ik nog weer gaan kolven.
En als het ze wil lukken om aan de borst te drinken, kun je ook eens een beddagje inlossen en ze om de haverklap aanleggen om de productie op te voeren. Dat is een stuk aangenamer dan de hele dag zitten kolven.

Ik zou sowieso niet nu al beginnen met rijstebloem. Als je het dan toch wilt gebruiken zou ik iig wachten tot ze echt 4 maanden zijn en niet met 3,5 maand.

Verder zou je misschien kunnen proberen om ze rond 17u in bad te doen, of met ze douchen als je man thuis is, zodat ze toch iets later gaan slapen en zo een nieuw ritme te krijgen.

Succes en hopelijk hou je het nog even vol, het is niet niks om een tweeling te voeden, zeker niet met het hele kolfgebeuren erbij!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 1:17

Aan de borst werkt nauwelijks, dan ben ik er 1 aan het voeden terwijl de ander ligt te krijsen. Stress voor mij, dus drinken ze ook slecht. Nu geef ik ze tegelijk de fles.
Ook komen ze dan nog vaker als om de 3 uur.

S is ook al een lastige drinker, met de fles stopt hij ook heel vaak tussendoor. Aan de borst laat hij dan iedere keer los, en aanhappen doet hij niet zo makkelijk.
Eigenlijk drinkt hij alleen goed als ik het doe, of mijn man. Bij een ander drinkt hij nog geen halve fles.

Dus die hoop heb ik helemaal opgegeven... Voor een slokje tussendoor of troost is het prima, maar volledige voedingen is gewoon niet meer haalbaar.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 1 nov 2011 - 1:24

Dan zou ik beginnen met nu vaak aan te leggen. Gewoon elke uur een paar goede slokken aan elke borst. Dus 1 kind aan links en daarna 1 kind rechts.
Dat werkt toch beter dan een kolf en zo word je productie denk ik sneller beter.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  woezel di 1 nov 2011 - 1:34

Balen dat je zo'n dip hebt.
Hier bij de oudste rijstebloem geprobeerd, maar het hielp hier niets. Hij sliep door met 7 maanden. Dus zou er zelf nu nog niet mee beginnen.
kan me wel voorstellen dat het energie en tijd vreet. Echt petje af hoor dat je zo doorzet.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Happydobby di 1 nov 2011 - 1:44

Is er een drie en halve maanden dip dan? Hier heeft M. vandaag al 3 voedingen gehad voor 12 uur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 2:01

Dat is wel balen ja, dat het drinken aan de borst dus niet wil lukken. Ik kan me gelukkig goed voor het huilen van de ander afsluiten, die moet dan maar even wachten. Niet altijd fijn, maar het is nu eenmaal zo. Maar dat ervaar jij dus weer anders. Lastig is dat.
Hoop dat het goedkomt, heb verder zo ook geen tips meer.

Gast
Gast

Bericht  Spring di 1 nov 2011 - 2:18

@Happydobby: Dat is juist goed in de dip. Je kindje zorgt zelf dat ie vaker drinkt waardoor de productie omhoog gaat.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 1 nov 2011 - 4:44

Spring schreef:@Happydobby: Dat is juist goed in de dip. Je kindje zorgt zelf dat ie vaker drinkt waardoor de productie omhoog gaat.

Ja daar dacht ik ook al aan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Novalee di 1 nov 2011 - 5:39

Als je live borstvoeding geeft kan ik me voorstellen dat je een dip niet opmerkt. Je kindje zal dan wellicht korter drinken en sneller komen, maar dat kunnen ook de regeldagen zijn. Met kolven zie je natuurlijk precies wat er uit komt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Coco di 1 nov 2011 - 7:54

En hoe drinkt J.?
Heb je al eens geprobeerd om er 1 de borst te geven en tegelijkertijd de ander de fles? Dat deed ik ook regelmatig. Dan ging ik op bed zitten, 1 aan de borst, de ander legde ik naast mij neer met aan beide kanten van het hoofd een opgerold dekentje. Op het dekentje legde ik de fles en het hoofd schuin zodat ik de fles niet vast hoefde te houden. Alleen wanneer ze hun hoofd draaiden even de fles op het andere dekentje leggen. Dat ging eigenlijk prima.
En als J wel redelijk drinkt, kan hij aan de borst misschien de productie wat opvoeren.

Oh en ik kon er ook niet tegen hoor, 1 drinken en de ander huilen. Dus deed het vrijwel altijd tegelijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  koNijntje di 1 nov 2011 - 8:26

hier werd ook forte-voeding geadviseerd, maar wij zijn er na ongeveer een maand weer mee gestopt omdat wij niet het idee hadden dat het hielp. hebben het rustig afgebouwd en het maakte echt niets uit..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: