Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In de wij-vorm praten

+24
Phileine
Supertalentje
Lilou
Rovine
Lejow
yes1984
ProudMom
TGR
vlinder-2011
minoessepoes
Rapunzel
Melis_je
Susan
RYW
Rumble
Arwyn
Bliss
Lavendel
Fayebella
Mamsie
Joontjuh
Parisienne
Rush
Bet Weter
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 0:00

Sassa schreef:
Rush schreef:
Sassa schreef:Ik las net ergens in een topic over borstvoeding: dat lukt ons niet...
Hoezo "ons"? Ik neem dat een de man geen live borstvoeding geeft laughcry
Bedoelde ze niet haar en haar baby? :P

Dat hoop ik dan maar Very Happy

Wat is het probleem?
Ik koppel de baby straks ook aan de tepels van mijn vriend :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:01

Die zal dan wel veel honger hebben :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 0:04

Sassa schreef:Die zal dan wel veel honger hebben :P

Hmmmm......
Ik moet nog een hoop leren :P nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:06

Hahahaha.
Nou ja, ik geloof dat je tegenwoordig wel een soort apparaat kunt kopen zodat de man "ook borstvoeding" kan geven.
Maar of je als man zijnde daar nou op zit te wachten hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:09

Kaas schreef:Of als gezin samen één facebookaccount hebben. Dat vind ik ook vreemd.
Berichten van de vrouw krijgen waar onder staat: Groeten, vrouw, man, kind.

Daar krijg ik ook wel wat kriebels van ja!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:10

Lejow schreef:
Bet Weter schreef:Ah, nu komen er nog meer irritaties omhoog, haha! Ik heb ook wel eens met een vriendin bij haar thuis afgesproken en toen was haar vriend er ook de hele tijd bij. Verschrikkelijk, alsof je dan even goed kan bijpraten, nee dus. En als ik iemand zou uitnodigen en ze begint ineens over wij, dan zou ik echt wel even raar opkijken?! Alsof je een twee-eenheid bent ofzo. Rolling Eyes

Wat raar!!! Iemand die niet weg gaat uit zijn eigen huis, is dat even onbeschoft zeg...

Rolling Eyes Rolling Eyes
Ik snap wel dat Bet Weter dat vervelend vindt. Ik vind dat zelf soms ook vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:16

Kaas schreef:
Lejow schreef:
Bet Weter schreef:Ah, nu komen er nog meer irritaties omhoog, haha! Ik heb ook wel eens met een vriendin bij haar thuis afgesproken en toen was haar vriend er ook de hele tijd bij. Verschrikkelijk, alsof je dan even goed kan bijpraten, nee dus. En als ik iemand zou uitnodigen en ze begint ineens over wij, dan zou ik echt wel even raar opkijken?! Alsof je een twee-eenheid bent ofzo. Rolling Eyes

Wat raar!!! Iemand die niet weg gaat uit zijn eigen huis, is dat even onbeschoft zeg...

Rolling Eyes Rolling Eyes
Ik snap wel dat Bet Weter dat vervelend vindt. Ik vind dat zelf soms ook vervelend.

Maar je kunt toch niet verwachten dat omdat jij dat vervelend vind, de man/vriend het huis uit gaat of de hele avond boven gaat zitten???

Dan moet je haar bij jezelf uitnodigen en tegen je man/vriend zeggen dat ie weg moet.
(al zou ik dat niet pikken...)
En anders naar een kroeg ofzo gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 0:20

Sassa schreef:Hahahaha.
Nou ja, ik geloof dat je tegenwoordig wel een soort apparaat kunt kopen zodat de man "ook borstvoeding" kan geven.
Maar of je als man zijnde daar nou op zit te wachten hahaha.

Dat doet me denken aan de film Meet the Fockers hahaha :P
Ass....hooooooleee!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Bet Weter wo 10 aug 2011 - 0:24

Ik ga gewoon niet al mijn zielenroerselen aan mijn vriendin vertellen als haar vriend ernaast zit, dat praat gewoon heel anders. Als mijn vriend bezoek heeft of ik, dan gaan we er vaak wel even bijzitten of koffie drinken, maar zorgen we dat we later apart van elkaar kunnen praten. Voor mij en mijn vriend is het heel raar om er dan de hele tijd bij te blijven zitten, omdat we begrijpen dat onze vrienden daar niet altijd op zitten te wachten.

In dit geval woonden zij trouwens niet samen, dus ze had haar vriend gewoon uitgenodigd op een moment dat ze mij ook had uitgenodigd bij haar thuis.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:28

Nou ja, als ik echt iets dringends wil bespreken dan had ik dat aangegeven.

Zoals je beschrijft in je laatste regel dan vind ik het wel vreemd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Bet Weter wo 10 aug 2011 - 0:31

Ja jullie gaan er gelijk van uit dat zij samenwoonden, maar dat was helemaal niet het geval.

En ik vind het gewoon belangrijk om met een vriendin samen te kunnen kletsen, ook als er niet dringende zaken zijn. Anders kun je nooit meer echt oprecht bij praten. Tenminste ik ga niet openhartig over mezelf zijn als er nog iemand bij zit die ik niet tot mijn vrienden reken.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:40

Maar je vriendin denkt daar blijkbaar anders over.
Is het dan niet belangrijk dat je het met haar daar over hebt??


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Rovine wo 10 aug 2011 - 0:41

Als ik over het huis waar ik woon praat heb ik het wel altijd over ons huis. Omdat het gewoon raar voelt te zeggen dat het van mij alleen is, want dat is niet zo (hoewel het altijd nog een beetje meer van de huisbaas is). Ook als we bijvoorbeeld allebei iets niet lusten heb ik het over wij, omdat wij het nooit eten maar vrijwel altijd samen eten.

Dingen waar mijn vriend niet bij hoeft te zijn probeer ik meestal te plannen wanneer hij er niet is en dat is vaak genoeg. Ik ga hem zeker niet zijn eigen huis uitjagen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lilou wo 10 aug 2011 - 0:46

Hm, ik zal me hier vast wel regelmatig aan schuldig maken en om heel eerlijk te zijn kan ik me daar niet zo druk om maken. Ook bij anderen niet. Als vriend en ik samen bepaalde keuzes maken over hoe we ons leven inrichten, wat we wel en niet doen en/of een bepaalde mening delen, dan heb ik het ook over 'wij'. We hebben een relatie, een huis, een dagelijks leven samen, en ik hoef niet nadrukkelijk altijd maar in de ik-vorm te blijven spreken om te weten dat er heus ook nog een 'ik' is.

Wat ik me afvraag trouwens he. Als een man het steeds over 'wij' heeft, wordt daar dan ook zo geïrriteerd op gereageerd? Of is dit weer iets waar ik met mijn niet-zo-feministische inslag gewoon niet echt het probleem van zie?

Overigens toonde een Amerikaanse onderzoeker een tijdje terug aan dat mensen die vaak in de 'wij'-vorm spreken, vaak gelukkiger in hun relatie zijn. Het in de ik- en jij-vormen blijven praten zou een emotionele afstand scheppen binnen een relatie, waar de 'wij'-vorm de emotionele verbintenis benadrukt en versterkt.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 0:49

Bet Weter schreef:Ja jullie gaan er gelijk van uit dat zij samenwoonden, maar dat was helemaal niet het geval.

En ik vind het gewoon belangrijk om met een vriendin samen te kunnen kletsen, ook als er niet dringende zaken zijn. Anders kun je nooit meer echt oprecht bij praten. Tenminste ik ga niet openhartig over mezelf zijn als er nog iemand bij zit die ik niet tot mijn vrienden reken.
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er een vriendin langs komt om gezellig te kletsen dan gaat m`n vriend weg of wij gaan in de chillroom zitten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Bet Weter wo 10 aug 2011 - 1:27

Rush schreef:
Bet Weter schreef:Ja jullie gaan er gelijk van uit dat zij samenwoonden, maar dat was helemaal niet het geval.

En ik vind het gewoon belangrijk om met een vriendin samen te kunnen kletsen, ook als er niet dringende zaken zijn. Anders kun je nooit meer echt oprecht bij praten. Tenminste ik ga niet openhartig over mezelf zijn als er nog iemand bij zit die ik niet tot mijn vrienden reken.
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er een vriendin langs komt om gezellig te kletsen dan gaat m`n vriend weg of wij gaan in de chillroom zitten.
Ja, logisch vind ik! Blijkbaar denken hier mensen er hier heel anders over.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 1:30

Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:Ja jullie gaan er gelijk van uit dat zij samenwoonden, maar dat was helemaal niet het geval.

En ik vind het gewoon belangrijk om met een vriendin samen te kunnen kletsen, ook als er niet dringende zaken zijn. Anders kun je nooit meer echt oprecht bij praten. Tenminste ik ga niet openhartig over mezelf zijn als er nog iemand bij zit die ik niet tot mijn vrienden reken.
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er een vriendin langs komt om gezellig te kletsen dan gaat m`n vriend weg of wij gaan in de chillroom zitten.
Ja, logisch vind ik! Blijkbaar denken hier mensen er hier heel anders over.
Ja, als m'n vriend z`n vrienden komen dan zit ik er ook niet altijd bij, alleen als 1 van hen de vriendin mee heeft, dan wel.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 0:12

Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er een vriendin langs komt om gezellig te kletsen dan gaat m`n vriend weg of wij gaan in de chillroom zitten.
Ja, logisch vind ik! Blijkbaar denken hier mensen er hier heel anders over.

Ik ben het volledig met je eens hoor. Eén van mijn beste vriendinnen woont samen en ik ben daar dus heel vaak. Ik weet ook wel dat zij weleens wat over mij aan haar vriend vertelt, maar als ik daar binnenkom en een kop koffie heb gedronken met beiden, verdwijnt hij daarna standaard naar een andere ruimte of naar buiten. Hij begrijpt heel goed dat we dan gewoon even samen willen praten. Het lijkt me vreselijk als ik daar om zou moeten vragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 0:54

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:53; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  minoessepoes do 11 aug 2011 - 1:28

June schreef:
Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er een vriendin langs komt om gezellig te kletsen dan gaat m`n vriend weg of wij gaan in de chillroom zitten.
Ja, logisch vind ik! Blijkbaar denken hier mensen er hier heel anders over.

Ik ben het volledig met je eens hoor. Eén van mijn beste vriendinnen woont samen en ik ben daar dus heel vaak. Ik weet ook wel dat zij weleens wat over mij aan haar vriend vertelt, maar als ik daar binnenkom en een kop koffie heb gedronken met beiden, verdwijnt hij daarna standaard naar een andere ruimte of naar buiten. Hij begrijpt heel goed dat we dan gewoon even samen willen praten. Het lijkt me vreselijk als ik daar om zou moeten vragen!

Wij hebben een appartementje met alleen een woonkamer en een slaapkamer, dat zou dus betekenen dat wij languit op de bank zitten en mijn vriend de hele avond op bed moet liggen om tv te kijken of ongemakkelijk aan een bureau moet zitten de hele avond. Ik ga er dus ook echt niet vanuit dat hij weg gaat. Vaak gaat hij wel even achter de computer, maar echt niet de rest van de avond. Als ik echt rustig wil praten/prive dan spreek ik eerder bij die vriendin af of in een kroegje of zo.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 1:33

Minoessepoes: Gelukkig is de optie van bij een vriendin thuis afspreken er ook. Ik waardeer het gewoon heel erg dat de vriend van mijn vriendin graag andere afspraken maakt als zij een afspraak heeft met een vriendin en begrijpt dat hij niet altijd gewenst is. Ik snap dat niet iedereen even veel ruimte heeft en ik vind het ook geen probleem om soms met z'n drieën af te spreken, maar als ik merk dat het altijd zo is, dan zou ik inderdaad gaan vragen of zij misschien mijn kant op wil komen. Even goede vrienden, ik begrijp ook wel dat je niemand zijn eigen huis uit kunt sturen, maar ik ga er wel van uit dat de vriendjes van mijn vriendinnen ook weleens de deur uit zijn. Prima moment om daar af te spreken en anders kan het ook wel bij mij. Ik vind het trouwens dus geen probleem als hij er soms bij is, maar ik ben wel echt bevriend met haar, niet met hem. Die tijd met alleen haar wil ik dus ook af en toe hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Phileine do 11 aug 2011 - 1:37

Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik verwacht ook niet dat mijn vriend weggaat als ik een vriendin uitnodig. Hij woont hier gewoon?

Opzouten met die hap, hij gaat maar buiten zitten :P

Nee hoor, het is ons huis, hij woont hier, net zo goed als ik hier woon. Ik vind het echt belachelijk dat je dat als verschrikkelijk bestempeld, als je zo nodig samen bij wilt praten, ga dan ergens in een achteraf steegje zitten ofzo.

Vind ik ook hoor, je kan moeilijk verwachten van je partner dat hij of zij maar even weggaat als je bezoek uitnodigt. Ik blijf er ook vaak genoeg bij zitten als mijn vriendin bezoek krijgt en andersom is dat ook zo. Als zij echt even een privémomentje willen, dan gun ik ze dat best en ga ik even op slaapkamer zitten ofzo. Ik zie het meer als haar bezoek dat zij moet vermaken en ik ben er dan ook, maar trek gewoon mijn eigen plan. Maar weggaan uit mijn eigen huis voor bezoek van mijn partner, dat gaat mij echt te ver hoor. Dan moet je niet gaan samenwonen, als je dat niet met elkaar kan delen. Of je moet er allebei net zo over denken, dan kan dat wel goed gaan.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Sweety do 11 aug 2011 - 2:17

Ik ga elke week naar een goede vriendin van me toe en haar vriend is er dan ook. Hij zit dan wel achter de PS dus hij houdt zich niet bezig met ons maar hij is wel beneden. Wij zitten aan de eettafel te puzzelen of we gaan op de bank zitten en hij gaat werken. Fijne eraan is ook dat hij zichzelf afsluit. Dus als wij hem willen spreken dan moeten we een stuk of 3x zijn naam roepen voor hij luistert. Haha..
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Bet Weter do 11 aug 2011 - 6:58

Ik zeg ook helemaal nergens dat ik verwacht dat iemand maar oprot uit zijn eigen huis. Zij woonden niet eens samen. Met vriendinnen die wel samenwonen spreken we af in een huis waar geen vriend/vriendin aanwezig is, of in de kroeg. Je bent toch bevriend met die persoon en niet met die persoon + aanhang.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Minx do 11 aug 2011 - 7:13

Bet Weter schreef:Ik zeg ook helemaal nergens dat ik verwacht dat iemand maar oprot uit zijn eigen huis. Zij woonden niet eens samen. Met vriendinnen die wel samenwonen spreken we af in een huis waar geen vriend/vriendin aanwezig is, of in de kroeg. Je bent toch bevriend met die persoon en niet met die persoon + aanhang.

Als ik toevallig bij mijn vriend ben en hij nodigt een vriend uit ga ik nog wel ergens anders zitten of rustig in de woonkamer met de computer. Maar ga dan echt niet naar huis. Ben daar bepaalde dagen. Als hij echt wat moet bespreken dan ben ik er niet bij maar als ik daar toevallig ben ga ik niet daarvoor weg. ''

Ohw ja ik heb wel een eigen mening en hij ookl
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 3 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum