Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In de wij-vorm praten

+24
Phileine
Supertalentje
Lilou
Rovine
Lejow
yes1984
ProudMom
TGR
vlinder-2011
minoessepoes
Rapunzel
Melis_je
Susan
RYW
Rumble
Arwyn
Bliss
Lavendel
Fayebella
Mamsie
Joontjuh
Parisienne
Rush
Bet Weter
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:18

Nu komt het over alsof we haar bij ieder ding bij mijn ouders dumpen maar dat is dus echt niet het geval...
Zovaak komt het ook niet voor dat we op dezelfde dag dingen plannen.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt.
Bij ons hoeft niet alles overlegt te worden of toestemming gevraagd te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Susan ma 8 aug 2011 - 9:19

Ligt eraan waar het over gaat, soms vind ik 'wij vinden' wel op z'n plaats, bijvoorbeeld als het over de kinderen gaat. Ik heb de meeste gesprekken met professionals daarover, maar belangrijke beslissingen moeten we wel samen nemen, dus dan kan het wel eens gebeuren dat ik zeg dat wij iets vinden. Ik wil namelijk niet ten onrechte de indruk wekken dat ik het allemaal in mijn eentje bepaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  RYW ma 8 aug 2011 - 9:23

Ik vind een beetje overleg ook wel fijn, hoor. Zeker als je fulltime werkt en je kinderen op een leeftijd zijn dat zij óók allerlei bezigheden hebben (zwemles, spelen bij vriendjes, dat soort dingen), dan moet er gewoon gepland worden. Ik ben ook echt niet makkelijk om mee af te spreken, omdat ik zo vreselijk veel verplichtingen heb en daarbij kan ik niet anders dan organiseren en omdat mijn vriend nog niet bij mij woont moet ik vaak eerst checken wanneer hij er is, voordat ik ergens ja op zeg.

Alleen, als de plannen alleen met een twee-eenheid gemaakt kunnen worden en niet met één van de twee omdat de ander altijd mee moet of er altijd maar wat over moet vinden, dan vind ik het wat anders, dat vind ik ook irritant.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  RYW ma 8 aug 2011 - 9:27

Susan schreef:Ligt eraan waar het over gaat, soms vind ik 'wij vinden' wel op z'n plaats, bijvoorbeeld als het over de kinderen gaat. Ik heb de meeste gesprekken met professionals daarover, maar belangrijke beslissingen moeten we wel samen nemen, dus dan kan het wel eens gebeuren dat ik zeg dat wij iets vinden. Ik wil namelijk niet ten onrechte de indruk wekken dat ik het allemaal in mijn eentje bepaal.

Ja, dat vind ik dan ook weer. Ik doe ook de meeste gesprekken (oudergesprekken op school en consultatiebureau enzo) alleen, omdat de jongens nou eenmaal bij mij wonen. Maar als er beslissingen genomen moeten worden moet ik dat ook met hun vader overleggen, en dan ben ik degene die de gezamenlijke conclusie naar voren brengt, zegmaar.

Maar dingen als 'wij vinden jazzmuziek maar niks. Toch schat?', dat vind ik dan weer wél irritant.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Melis_je ma 8 aug 2011 - 19:30

De vrienden die te vaak 'wij' zeggen, was ik ook wel kwijt geweest als ze dat niet zouden doen. Ik kan me er niets bij voorstellen om zo vastgeplakt te willen zitten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 19:44

Ik stoor me er vooral aan als ik vraag: 'Wat heb JIJ het weekend gedaan?' en dat die ander dant zegt "WIJ hebben dit en dit gedaan'. Dan zeg je toch mijn vriend en ik? Je kunt daar immers ook een vriendin mee bedoelen.
Ik stoor me sowieso aan ge-wij. Ik zei altijd mijn man en ik. Onze kinderen en ons huis vind ik wel logisch om dat een wij-stempel te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Rapunzel ma 8 aug 2011 - 20:00

Ik begrijp wel wat de topic openster bedoelt. Er zijn mensen die overal hun partner bij halen, wanneer het ook over diegene persoonlijk kan gaan. Dat bijvoorbeeld iemand aan je vraagt of je van dansen houdt en dat je dan antwoordt: "nee, wij houden helemaal niet van dansen, wij gaan eigenlijk nooit op stap"
Om te kotsen ja dat wij, spreek voor jezelf zou ik zeggen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  minoessepoes ma 8 aug 2011 - 20:43

Wij hebben ook een gezamelijke agenda en we overleggen ook altijd als we iets voor ons zelf afspreken. Dat komt gewoon omdat wij alle twee een full-time en meer baan hebben, sporten, vrienden willen zien, familie op 2 uur afstand hebben enz. Dus dat vraagt gewoon wat geregel met agenda's om dat allemaal te plannen, als we elkaar zo af en toe ook nog willen zien, zullen we moeten overleggen.

Ik zeg ook niet wij gaan een weekendje weg en ga er dan maar automatisch vanuit dat iedereen begrijpt dat ik mijn vriend en ik bedoel, daar kan ik inderdaad ook mijn vriendinnen mee bedoelen. Maar als ik dan zeg ik ben met mijn vriend een weekendje weg geweest, dan zeg ik daarna wel, we zijn lekker uiteten geweest enz. Lijkt me wel zo logische in die context.

Wij zijn zwanger slaat gewoon nergens op want de man is niet zwanger, dus dat is gewoon slecht Nederlands, maar als een stel zegt, wij verwachten een kind, vind ik dat heel normaal.

Als ik vrienden uitnodig vind ik niet dat ik van mijn vriend kan verlangen dat hij dan maar ons appartementje moet verlaten of de hele avond in de slaapkamer moet zitten. Dus logischerwijs is hij er dan bij, vaak gaat hij wel naar een tijdje achter de computer in de slaapkamer, maar ik ga dat niet van hem vragen.

Er zijn wel stellen die er echt in doorslaan hoor en ik ga er ook echt niet vanuit dat als iemand mij uitnodigd dat mijn vriend dan ook automatisch uitgenodigd is. Maar ik heb wel een aantal vrijgezelle vriendinnen waar het soms op me overkomt alsof ze een beetje jaloers zijn en ze daarom zo vallen over dat soort kleine uitspraken.

Overigens ga ik vaak niet mee met mijn vriend als hij alleen met collega's iets gaat doen, maar dat is een beetje een onduidelijk iets want ik ben ook bevriend met zijn collega's en ook weer met hun aanhang. Dus ik ben er vaak ook wel bij, maar als ze dan echt alleen iets met collega's gaan doen, dan uiteraard niet. Maar dan krijgt mijn vriend wel heel vaak de vraag waar ik ben en waarom hij mij niet gewoon meegenomen heeft. Dus soms is het ook gewoon een beetje lastig in te schatten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  vlinder-2011 ma 8 aug 2011 - 23:04

Je moet je niet druk maken om zulke onbelangrijke dingen, kan me er echt niet aan storen.
Wij hebben ons eigen leven maar ook samen dingen en onze omgeving ook, als zij dan wij zeggen inplaats van ik, nee daar kan ik me niet druk om maken..
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  TGR ma 8 aug 2011 - 23:08

Wij vinden dat ook.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  ProudMom di 9 aug 2011 - 3:26

Bet Weter schreef:
Mamsie schreef:Wij is Wij en ik is ik. Dingen als "wij zijn zwanger" dan denk ik echt: Kots!
Haha, ja idd dát soort dingen. Ik kon even geen goed voorbeeld geven, maar dat is wel één van de irritante dingen.

Hahaha! Inderdaad, VRE-SE-LIJK!! Blegh!
Het klinkt ook zo vreemd, alsof ze willen zeggen dat de man ook zwanger is ofzo..?! confused
Tuurlijk, die man zal best meeleven tijdens de hele zwangerschap, maar HIJ is NIET zwanger.
Pff, laatst nog een discussie over gehad met een vriendin van me. Zij zei ook ''Wij zijn zwanger'' en zegt dus bijna alles op die ''Wij'' manier.. Rolling Eyes Dus ik begon me al lekker te irriteren, probeerde het niet te laten merken.
Totdat ze tegen me zei dat ze het raar vond dat wanneer ik het over m'n zwangerschap had, dat ik zei ''toen IK zwanger was''.. Haha ehm okay.. Dus begon ik over haar ''Wij zijn zwanger, en wij dit & wij dat..'' en dat vond ze veel logischer. Want je doet alles samen, zei ze. Hmm okay, whatever.. Ik vind het raar klinken, en word er bijna misselijk van.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:43

James schreef:Ik geloof niet dat ik me daar erg druk om kan maken smile. Mijn vriend zegt ook wel eens: ''Ja, als we straks zwanger zijn..''. Dan ga ik hem ook niet verbeteren. Waarom? Boeiend.

+1

Lekker belangrijk hoe iemand anders wat formuleert. Zelf ben ik meer van de ik vorm, maar ik ga er echt niet meteen van steigeren als een ander alles maar in de wij vorm moet benoemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:44

TGR schreef:Wij vinden dat ook.

lol!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Susan di 9 aug 2011 - 3:45

Tea-Leaf schreef:
+1

Lekker belangrijk hoe iemand anders wat formuleert. Zelf ben ik meer van de ik vorm, maar ik ga er echt niet meteen van steigeren als een ander alles maar in de wij vorm moet benoemen.

Eens, ik geloof dat ik me er ook niet echt druk om kan maken. Eerlijk gezegd betwijfel ik of het me überhaupt op zou vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 4:53

Susan schreef:
Tea-Leaf schreef:
+1

Lekker belangrijk hoe iemand anders wat formuleert. Zelf ben ik meer van de ik vorm, maar ik ga er echt niet meteen van steigeren als een ander alles maar in de wij vorm moet benoemen.

Eens, ik geloof dat ik me er ook niet echt druk om kan maken. Eerlijk gezegd betwijfel ik of het me überhaupt op zou vallen.
Misschien zeg je het dan zelf wel.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  yes1984 di 9 aug 2011 - 22:24

Mamsie schreef:Wij is Wij en ik is ik. Dingen als "wij zijn zwanger" dan denk ik echt: Kots!
Daar hou ik ook niet van.
Heb dit nooi gezegd.
Maar wel eens: WIJ krijgen/verwachten een kindje
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:27

Ik betrap mezelf wel eens op uitspraken als 'daar houden wij allebei niet van'.
Dit soort uitspraken doe ik uitsluitend als mijn vriend en ik toevallig net hebben besproken dat we ergens niet van houden.
Als ik niet zeker weet wat mijn vriend ergens van vindt, dan doe ik nooit wij-uitspraken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:33

Ik las net ergens in een topic over borstvoeding: dat lukt ons niet...
Hoezo "ons"? Ik neem dat een de man geen live borstvoeding geeft laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:31

Of als gezin samen één facebookaccount hebben. Dat vind ik ook vreemd.
Berichten van de vrouw krijgen waar onder staat: Groeten, vrouw, man, kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Rush di 9 aug 2011 - 23:36

Sassa schreef:Ik las net ergens in een topic over borstvoeding: dat lukt ons niet...
Hoezo "ons"? Ik neem dat een de man geen live borstvoeding geeft laughcry
Bedoelde ze niet haar en haar baby? :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 23:42

Bet Weter schreef:Ah, nu komen er nog meer irritaties omhoog, haha! Ik heb ook wel eens met een vriendin bij haar thuis afgesproken en toen was haar vriend er ook de hele tijd bij. Verschrikkelijk, alsof je dan even goed kan bijpraten, nee dus. En als ik iemand zou uitnodigen en ze begint ineens over wij, dan zou ik echt wel even raar opkijken?! Alsof je een twee-eenheid bent ofzo. Rolling Eyes

Wat raar!!! Iemand die niet weg gaat uit zijn eigen huis, is dat even onbeschoft zeg...

Rolling Eyes Rolling Eyes
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:43

Ik verwacht ook niet dat mijn vriend weggaat als ik een vriendin uitnodig. Hij woont hier gewoon?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 23:48

Pippa schreef:Ik verwacht ook niet dat mijn vriend weggaat als ik een vriendin uitnodig. Hij woont hier gewoon?

Opzouten met die hap, hij gaat maar buiten zitten :P

Nee hoor, het is ons huis, hij woont hier, net zo goed als ik hier woon. Ik vind het echt belachelijk dat je dat als verschrikkelijk bestempeld, als je zo nodig samen bij wilt praten, ga dan ergens in een achteraf steegje zitten ofzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:49

Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik verwacht ook niet dat mijn vriend weggaat als ik een vriendin uitnodig. Hij woont hier gewoon?

Opzouten met die hap, hij gaat maar buiten zitten :P

Nee hoor, het is ons huis, hij woont hier, net zo goed als ik hier woon. Ik vind het echt belachelijk dat je dat als verschrikkelijk bestempeld, als je zo nodig samen bij wilt praten, ga dan ergens in een achteraf steegje zitten ofzo.

Hij zou het wel doen als ik het zou vragen hoor, dan gaat die naar vrienden, of naar zijn ouders, maar ik vind dat hij dat zelf moet beslissen en niet moet doen omdat ik zo nodig bij wil kletsen met een vriendin, dus ik vraag het ook niet van hem. Maar meestal vinden vriendinnen het eigenlijk wel gezellig, want hij lult voor 10 haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:50

Rush schreef:
Sassa schreef:Ik las net ergens in een topic over borstvoeding: dat lukt ons niet...
Hoezo "ons"? Ik neem dat een de man geen live borstvoeding geeft laughcry
Bedoelde ze niet haar en haar baby? :P

Dat hoop ik dan maar Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de wij-vorm praten - Pagina 2 Empty Re: In de wij-vorm praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum