Claim ivm vliegtijd vertraging vraag?
+10
RYW
Antibes
Lejow
Susan
ijsjemeisje
TukTuk
Kqip
Marin
Annoek
silly-one
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Claim ivm vliegtijd vertraging vraag?
Heb nu al een aantal keren op tv gezien dat je bij 3 uur of langer kan claimen en best wat geld kan opstrijken daarvan. Heb hier wel eens gelezen (dacht ik) dat het tot 5 jaar erna nog kan en dus ook nut heeft.
Wij konden 2 jaar geleden niet naar huis en moesten een nacht extra blijven. Alles werd vergoed en was ook goed geregeld (vind ik meer dan logisch).
Mijn man zegt dat ik het moet laten zitten en dat het geen zin heeft.
Ik wil het toch proberen.
Wie heeft hier ervaring in/mee?
Kan mij vertellen hoe het werkt?
Heeft het zelf meegemaakt?
Wij konden 2 jaar geleden niet naar huis en moesten een nacht extra blijven. Alles werd vergoed en was ook goed geregeld (vind ik meer dan logisch).
Mijn man zegt dat ik het moet laten zitten en dat het geen zin heeft.
Ik wil het toch proberen.
Wie heeft hier ervaring in/mee?
Kan mij vertellen hoe het werkt?
Heeft het zelf meegemaakt?
Gast- Gast
Re: Claim ivm vliegtijd vertraging vraag?
Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ze hebben je uiteindelijk tevreden gesteld, je hotel en alles betaald. Wil je daar nu, twee jaar later, serieus alsnog op terug komen? Ik denk eerlijk gezegd dat je bot vangt en ik vind het ook raar als je dat nu nog zou doen.
Als je het echt wilt doen zul je dat gewoon via de website van de luchtvaartmaatschappij kunnen doen en een klacht indienen.
Als je het echt wilt doen zul je dat gewoon via de website van de luchtvaartmaatschappij kunnen doen en een klacht indienen.
Gast- Gast
Daar hebben ze een uitdrukking voor, CBL, voor dat wat jij nu doet: Stank voor dank.
Gast- Gast
Ik heb vorig jaar winter ook vertraging gehad toen ik op Aruba zat. Ik zou om 12 uur 's middags gaan , uiteindelijk werd dit 3 uur 's nachts. Ik heb geen claim ingediend of niks aangezien je een 'gratis' vakantie dag ervoor terug gekregen hebt. Dus als ik jou was zou ik blij zijn dat je er niets extra's voor hoefde te betalen.
Annoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 75
Punten : 81
Je hébt daar toen al alles uitgekregen wat je had kunnen krijgen, een vergoeding en een hotelovernachting. 't Is niet alsof je daar nu nog geld uit kunt halen ofzo.
Ik heb eens 250 euro gekregen bij 7 uur vertraging, om uit te geven daar op het vliegveld. Hadden we moeten blijven slapen, dan hadden we ook een hotel er bij gekregen, of van dat geld kunnen doen.
Ze hebben wat voor je geregeld toen en een vergoeding er voor gekregen, dus dat is alles wat ze doen.
Ik heb eens 250 euro gekregen bij 7 uur vertraging, om uit te geven daar op het vliegveld. Hadden we moeten blijven slapen, dan hadden we ook een hotel er bij gekregen, of van dat geld kunnen doen.
Ze hebben wat voor je geregeld toen en een vergoeding er voor gekregen, dus dat is alles wat ze doen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zat idd al te twijfelen of die vergoeding van die hotelovernachting etc al niet gewoon onderdeel van die claim zou zijn en je daardoor dus eigenlijk heel geen recht meer hebt op die claim. Zou anders wel makkelijk zijn ook, gratis hotel voor een nachtje en ook andere onkostenvergoeding, en er twee jaar later nog wat geld voor kunnen vangen ook. Ik geloof niet dat die regeling zo in elkaar steekt. Ik denk alleen dat je geld kan vangen als je die overnachting toendertijd zelf hebt moeten betalen.
Gast- Gast
Ja natuurlijk is dát de vergoeding die ze krijgt. Echt geen schadeclaim van 10.000 euro ofzo. Ze mag nog van geluk spreken dat ze een hotelovernachting plus een vergoeding kreeg. Dat vind ik al heel schappelijk. Ik heb het ook wel eens met alleen een dinerbon moeten doen. Ook prima, maar hotelovernachting+vergoeding is wel zo ongeveer het meeste wat je er uit kunt halen, eventueel nog een business upgrade als je het goed weet te spelen.
Marin- Lady Post-a-lot
Waar lezen jullie dat ze ook nog een vergoeding heeft gekregen?
Ik vind het sowieso ondankbaar als je dit nu nog wilt gaan doen. Je zegt zelf al dat alles prima en goed geregeld was. Dan ben je toch een tevreden klant?
Ik vind het sowieso ondankbaar als je dit nu nog wilt gaan doen. Je zegt zelf al dat alles prima en goed geregeld was. Dan ben je toch een tevreden klant?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:
Hier Zusje. Als alles werd vergoed, d.w.z. het gehele vliegticket, is dat echt héél schappelijk. Meestal is het slechts een deel er van.
Marin- Lady Post-a-lot
Dollartekens, Zusje... Ik vind het maar gierig eigenlijk.
Gast- Gast
Dat kan al niet meer, het is nu al verjaard in jouw geval.
Wij hebben een claim lopen via EU Claim.
Deze claim loopt al een jaar of 4 inmiddels en ze zijn er nog steeds druk mee bezig.
Wij hadden ruim 36u vertraging.
Ondanks dat wij een dag op Curacao mochten verblijven, (omdat daar het vliegtuig stuk gegaan is) hebben wij wel heel veel thuis moeten regelen.
Het maximale bedrag wat wij terug kunnen krijgen is 600.- per persoon.
De vraag is nu alleen of we uberhaupt nog iets terug gaan krijgen.
Doordat de vliegmaatschappij deze claims zolang tegen blijven houden is het "verjaard".
Maar EU Claim is het daar niet mee eens.
Dat zou namelijk inhouden dat als de vliegmaatschappij maar tegen blijft stribbelen er nooit meer iemand een claim in kan dienen.
Terwijl dit wel door het Europees Gerechtshof inmiddels is vastgelegd.
(Ik geloof dat je een claim in kunt dienen bij een minimale vertraging van 3uur)
Wij hebben een claim lopen via EU Claim.
Deze claim loopt al een jaar of 4 inmiddels en ze zijn er nog steeds druk mee bezig.
Wij hadden ruim 36u vertraging.
Ondanks dat wij een dag op Curacao mochten verblijven, (omdat daar het vliegtuig stuk gegaan is) hebben wij wel heel veel thuis moeten regelen.
Het maximale bedrag wat wij terug kunnen krijgen is 600.- per persoon.
De vraag is nu alleen of we uberhaupt nog iets terug gaan krijgen.
Doordat de vliegmaatschappij deze claims zolang tegen blijven houden is het "verjaard".
Maar EU Claim is het daar niet mee eens.
Dat zou namelijk inhouden dat als de vliegmaatschappij maar tegen blijft stribbelen er nooit meer iemand een claim in kan dienen.
Terwijl dit wel door het Europees Gerechtshof inmiddels is vastgelegd.
(Ik geloof dat je een claim in kunt dienen bij een minimale vertraging van 3uur)
Gast- Gast
Joy_ schreef:Caribbeanlover schreef:
Hier Zusje. Als alles werd vergoed, d.w.z. het gehele vliegticket, is dat echt héél schappelijk. Meestal is het slechts een deel er van.
Ik doel meer op je reactie in deze:
Joy_ schreef:Ze hebben wat voor je geregeld toen en een vergoeding er voor gekregen, dus dat is alles wat ze doen.
Maar dan zal je het wel niet zo bedoelt hebben .
Maar goed, CBL; Niet doen. Is niet eerlijk tegenover jezelf. Je was tevreden toen dan moet je niet nu gaan zeuren.
Gast- Gast
Dan had ik ipv 'wat' een 'hotelkamer' moeten schrijven, dan klopt het wel. Hotelkamer + vergoeding.
Marin- Lady Post-a-lot
Alles is toen geregeld en opgelost. Je was toen tevreden, dan had je ter plekke moeten zeggen dat je niet akkoord ging met hun aanbod. Maar nu niet 2 jaar later gaan lopen zeuren om geld..persoonlijk vind ik dat nogal laag.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
silly-one schreef:Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
Nou waarom niet? Ik had gehoord dat het na 5 jaar nog kan. Zouden jullie misschien ook doen?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
Nou waarom niet? Ik had gehoord dat het na 5 jaar nog kan. Zouden jullie misschien ook doen?
Ja als er nou niks voor jullie geregeld was ja, dan misschien wel. Maar het is toch netjes opgelost? Vindt het niet kunnen dat je er nu nog moeilijk over gaat doen.
Wij hadden 2 jaar terug ook enorme vertraging, van Bangkok naar Sydney, we zouden om half 6 vliegen, maar dat werd 11 uur uiteindelijk. Met als gevolg dat we onze overstap mistten (tot 3x toe) naar Perth, we zouden volgens de planning om 1 uur aankomen in Perth, dat werd uiteindelijk 9 uur 's avonds.
We kregen alleen op de luchthaven in Bangkok ieder 500 bath (22 euro) voor eten op de luchthaven, aangezien we dat anders in het vliegtuig gekregen hadden en we werden kosteloos doorgeboekt op de volgende vlucht naar Perth, maar verder geen vergoeding gehad.
Omdat we niet met een maatschappij uit de EU vlogen, of van of naar de EU, hadden we ook geen recht op vergoedingen verder, aangezien het dus alleen geld als je van of naar de EU vliegt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
Nee dat zou ik niet doen. Als iets me dwars zit doe ik daar gelijk iets mee. Niet na twee jaar nog. Ik zou er zeker niets meer mee doen als ik toen een tevreden klant ben geweest.
Gast- Gast
Zusje schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
Nee dat zou ik niet doen. Als iets me dwars zit doe ik daar gelijk iets mee. Niet na twee jaar nog. Ik zou er zeker niets meer mee doen als ik toen een tevreden klant ben geweest.
+1
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
AngelNyn schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Meid het is 2 jaar geleden, alles was toen goed opgelost. Waarom daar nu nog moeilijk over gaan doen? Lekker laten en gewoon genieten van nu en niet meer bezig zijn met toen.
Ja als er nou niks voor jullie geregeld was ja, dan misschien wel. Maar het is toch netjes opgelost? Vindt het niet kunnen dat je er nu nog moeilijk over gaat doen.
Wij hadden 2 jaar terug ook enorme vertraging, van Bangkok naar Sydney, we zouden om half 6 vliegen, maar dat werd 11 uur uiteindelijk. Met als gevolg dat we onze overstap mistten (tot 3x toe) naar Perth, we zouden volgens de planning om 1 uur aankomen in Perth, dat werd uiteindelijk 9 uur 's avonds.
We kregen alleen op de luchthaven in Bangkok ieder 500 bath (22 euro) voor eten op de luchthaven, aangezien we dat anders in het vliegtuig gekregen hadden en we werden kosteloos doorgeboekt op de volgende vlucht naar Perth, maar verder geen vergoeding gehad.
Omdat we niet met een maatschappij uit de EU vlogen, of van of naar de EU, hadden we ook geen recht op vergoedingen verder, aangezien het dus alleen geld als je van of naar de EU vliegt.
Oh maar dat wist ik echt niet hoor dat het van en naar de EU alleen maar gold. Nou dan houd het iig op.
Vind het erg raar dat het niet voor buiten Europa geld. Waarom eigenlijk?
Ik wilde gewoon weten hoe het zat en dacht hier een antwoord te kunnen krijgen.
Reacties als ''waarom zou je dat willen'' ed daar heb ik niks aan.
Kijk als ik nou een kans zou maken, zie ik niet in waarom ik het niet zo doen. Ja heb je en nee kun je krijgen toch?!
Gast- Gast
Nee heb je, ja kun je krijgen vind ik geen intentie. Ik vraag me idd af waarom je dat zou willen en vragen staat nog altijd vrij toch? Je hoeft geen antwoord te geven . Dan lijkt het je in ieder geval alleen te doen te zijn om het geld. Ik vind dat gewoon niet fair gezien het feit je een tevreden klant was. Waarom zou je dan ook nog geld af willen troggelen? Ze hebben je goed behandeld, in een mooi hotel laten overnachten en alles verzorgd...
Gast- Gast
Het lijkt mij dat je alleen maar iets kan claimen als je onkosten hebt gemaakt door de vertraging, dus verblijfskosten (maar die zijn dus al betaald), een extra vrije dag die je moet opnemen, inkomsten die je misloopt als je een eigen zaak hebt, huisdieren die langer opvang nodig hebben, een auto waarvoor je langer parkeerkosten moet betalen, enzovoort, niet omdat je ergens gelezen hebt dat het kan en je wel wat extra geld kan gebruiken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vertraging door storing: jouw tijd of die van de baas?
» Claim waterschade
» Ik claim mijn vriend volgens hem !!!
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Ik vraag me af...
» Claim waterschade
» Ik claim mijn vriend volgens hem !!!
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Ik vraag me af...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: