Ik vraag me af...
+9
Polly
Zora
TGR
Pannetoet
Arwyn
Pomodori
Toet
loura
SuperGrover
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Ik vraag me af...
... Waar blijft mijn smsje als ik op verzend klik?
... Hoe komen die tekens vervolgens vrijwel tegelijk bij iemand anders, op een heel andere plek?
... En hoe werkt dat met mailtjes?
... Werken de mannen van de post 's nachts om mijn brieven van Friesland naar Limburg te krijgen?
... Hoe komt het dat mijn handschrift heel anders is dan dat van mijn vriendinnen, terwijl we hetzelfde schoolschrift ooit geleerd hebben?
... Waarom kan ik de r niet goed uitspreken?
En jullie, wat vragen jullie je af?
... Hoe komen die tekens vervolgens vrijwel tegelijk bij iemand anders, op een heel andere plek?
... Werken de mannen van de post 's nachts om mijn brieven van Friesland naar Limburg te krijgen?
... Hoe komt het dat mijn handschrift heel anders is dan dat van mijn vriendinnen, terwijl we hetzelfde schoolschrift ooit geleerd hebben?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Ik vraag me af...
Ik vraag me af hoe die plastic uiteindes van veters heten...?
En hoe het stukje tussen de neus en bovenlip heet...?
En waarom er een stukje niemandsland is als je de poortjes door bent op het vliegveld...?
Oh, en hoe kan het kan dat er grensen zijn in de grote zeeën...? Wie heeft die daar zo bedacht?
En hoe het stukje tussen de neus en bovenlip heet...?
En waarom er een stukje niemandsland is als je de poortjes door bent op het vliegveld...?
Oh, en hoe kan het kan dat er grensen zijn in de grote zeeën...? Wie heeft die daar zo bedacht?
Gast- Gast
Purple: Goede vragen!
Dat is wss omdat op zee ook oorlog gevoerd kan worden en met grenzen in zeeën weet je tot waar het jouw grondgebied is, wat jij dient te verdedigen. Wanneer ben je aan het aanvallen, wanneer verdedig je nog je eigen gebied. Wie dat bedacht heeft, waarschijnlijk vroegere machthebbers die dat onderling besloten hebben, zoals de verdeling van Afrika.
Dat is wss omdat op zee ook oorlog gevoerd kan worden en met grenzen in zeeën weet je tot waar het jouw grondgebied is, wat jij dient te verdedigen. Wanneer ben je aan het aanvallen, wanneer verdedig je nog je eigen gebied. Wie dat bedacht heeft, waarschijnlijk vroegere machthebbers die dat onderling besloten hebben, zoals de verdeling van Afrika.
SuperGrover- Ratel
Purple schreef:
Die grenzen hebben te maken met het aantal kilometers vanuit het uiterste puntje in het land... en dan wordt de zee gedeeld door 2 (of meer) landen. Er waren hier wel eens gevechten over, een eiland in de zee claimen geeft dus een groter stuk zee wat bij je land behoord. Veelal gevechten om oliereserves etc.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:... Waar blijft mijn smsje als ik op verzend klik?
Sms gaat naar zendmast, dan centrale en uiteindelijk naar ontvanger.
Volgens mij zit er een soort encryptie in.
Ja
Eigen stijl
Iets mis met je gebit?
Gast- Gast
SuperGrover schreef:... Waar blijft mijn smsje als ik op verzend klik?
Haha ik heb eens een hele cursus gehad waarin het uit werd gelegd (bellen/ smsen) maar ik zou het je niet na kunnen vertellen eigenlijk .
Post wordt idd volgens mij 's nachts gesorteerd
Handschrift wordt ook nog bepaald door je persoonlijke karakter. De een schrijft zakelijker, de ander meisjesachtiger.
Wat spreek je anders uit aan de R?
Gast- Gast
[quote="SunnyScience"]
Maar zo'n bericht loopt daar niet heen. Hoe komen die letters door de lucht vliegen?SuperGrover schreef:... Waar blijft mijn smsje als ik op verzend klik?
Sms gaat naar zendmast, dan centrale en uiteindelijk naar ontvanger.
Nee, dat niet denk ik. Ik heb netjes een beugel gehad. Ik kan de r niet uitspreken zoals het hoort, met een trillend puntje van je tong oid. Mijn r klinkt achter in mijn keel, en ook zonder trilling.
Iets mis met je gebit?
SuperGrover- Ratel
[quote="SuperGrover"]
Die letters worden vertaald naar codes en die codes worden weer verstuurd via radiogolven ofzo. Het is zo moeilijk uit te leggen. Zie het als gas en licht. Je ziet het niet maar wel het resultaat . De Nederlandse R komt toch ook uit de keel? De Spaanse R ligt op de tong.
SunnyScience schreef:Maar zo'n bericht loopt daar niet heen. Hoe komen die letters door de lucht vliegen?SuperGrover schreef:... Waar blijft mijn smsje als ik op verzend klik?
Sms gaat naar zendmast, dan centrale en uiteindelijk naar ontvanger.Nee, dat niet denk ik. Ik heb netjes een beugel gehad. Ik kan de r niet uitspreken zoals het hoort, met een trillend puntje van je tong oid. Mijn r klinkt achter in mijn keel, en ook zonder trilling.
Iets mis met je gebit?
Die letters worden vertaald naar codes en die codes worden weer verstuurd via radiogolven ofzo. Het is zo moeilijk uit te leggen. Zie het als gas en licht. Je ziet het niet maar wel het resultaat . De Nederlandse R komt toch ook uit de keel? De Spaanse R ligt op de tong.
Gast- Gast
SMS
Een sms-bericht kan maximaal 140 bytes groot zijn. Hierin passen 140 8-bits bij het verzenden worden er nog wat bits toegevoegd.
Sms wordt normaal gesproken getransporteerd over het signaleringskanaal en kan daarom afgeleverd worden aan de gebruiker terwijl deze een mobiel telefoongesprek voert. Het is ook mogelijk om de sms-berichten te versturen via GPRS en daarmee sneller en zonder het signaleringskanaal te gebruiken sms-berichten te transporteren over het mobieletelefoonnetwerk.
Sms-berichten worden vanuit de mobiele telefoon naar de berichtencentrale (Engels: SMSC) gestuurd. Deze slaat het bericht op en poogt meerdere keren het bericht af te leveren. Na een in te stellen tijd (standaard 3 dagen) wordt het bericht gewist. Het is mogelijk om een bevestiging van de aflevering van een sms-bericht te verkrijgen van de berichtencentrale.
Een sms-bericht kan maximaal 140 bytes groot zijn. Hierin passen 140 8-bits bij het verzenden worden er nog wat bits toegevoegd.
Sms wordt normaal gesproken getransporteerd over het signaleringskanaal en kan daarom afgeleverd worden aan de gebruiker terwijl deze een mobiel telefoongesprek voert. Het is ook mogelijk om de sms-berichten te versturen via GPRS en daarmee sneller en zonder het signaleringskanaal te gebruiken sms-berichten te transporteren over het mobieletelefoonnetwerk.
Sms-berichten worden vanuit de mobiele telefoon naar de berichtencentrale (Engels: SMSC) gestuurd. Deze slaat het bericht op en poogt meerdere keren het bericht af te leveren. Na een in te stellen tijd (standaard 3 dagen) wordt het bericht gewist. Het is mogelijk om een bevestiging van de aflevering van een sms-bericht te verkrijgen van de berichtencentrale.
Gast- Gast
Haha, ik vroeg me laatst af waarom fietsen die op de weg staan getekend (als in: dit is een fietspad) altijd herenfietsen zijn, en ook de poppetjes van het verkeerslicht en de stickers enzo zijn altijd mannetjes. Zo vraag ik me elke dag echt miljoenen dingen af, maar de meeste vergeet ik direct weer en zijn niet de moeite waard om te vragen. (het lijkt wel alsof ik ben blijven hangen in mijn ''waarom fase''...
Gast- Gast
Ik heb niet 1 handschrift, ik schrijf elke keer anders, heel vreemd!!!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Noa schreef:Haha, ik vroeg me laatst af waarom fietsen die op de weg staan getekend (als in: dit is een fietspad) altijd herenfietsen zijn, en ook de poppetjes van het verkeerslicht en de stickers enzo zijn altijd mannetjes. Zo vraag ik me elke dag echt miljoenen dingen af, maar de meeste vergeet ik direct weer en zijn niet de moeite waard om te vragen. (het lijkt wel alsof ik ben blijven hangen in mijn ''waarom fase''...
Volgens mij heb je in bepaalde plaatsen ook vrouwtjes stoplichten
Gast- Gast
Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
toetje_ schreef:Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Als er geen voetpad is, is dat eigenlijk verplicht volgens de verkeersregels.
Heeft te maken met dat je dan het verkeer als voetganger kunt zien aankomen....
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Noa schreef:Haha, ik vroeg me laatst af waarom fietsen die op de weg staan getekend (als in: dit is een fietspad) altijd herenfietsen zijn, en ook de poppetjes van het verkeerslicht en de stickers enzo zijn altijd mannetjes. Zo vraag ik me elke dag echt miljoenen dingen af, maar de meeste vergeet ik direct weer en zijn niet de moeite waard om te vragen. (het lijkt wel alsof ik ben blijven hangen in mijn ''waarom fase''...
Klopt! Amersfoort heeft vrouwtjes. (lang niet overal, maar in het centrum wel)
Pomodori- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11
Pomodori schreef:SunnyScience schreef:Noa schreef:Haha, ik vroeg me laatst af waarom fietsen die op de weg staan getekend (als in: dit is een fietspad) altijd herenfietsen zijn, en ook de poppetjes van het verkeerslicht en de stickers enzo zijn altijd mannetjes. Zo vraag ik me elke dag echt miljoenen dingen af, maar de meeste vergeet ik direct weer en zijn niet de moeite waard om te vragen. (het lijkt wel alsof ik ben blijven hangen in mijn ''waarom fase''...
Dit was ik net aan het typen, daar staat Sofie op de verkeerslichten!
Gast- Gast
Aaaaah, haha wat supergrappig, dat wist ik helemaal niet (ik kom ook nooit in Amersfoort, ... nouja alleen op t station)Isabella schreef:Pomodori schreef:SunnyScience schreef:Noa schreef:Haha, ik vroeg me laatst af waarom fietsen die op de weg staan getekend (als in: dit is een fietspad) altijd herenfietsen zijn, en ook de poppetjes van het verkeerslicht en de stickers enzo zijn altijd mannetjes. Zo vraag ik me elke dag echt miljoenen dingen af, maar de meeste vergeet ik direct weer en zijn niet de moeite waard om te vragen. (het lijkt wel alsof ik ben blijven hangen in mijn ''waarom fase''...
Dit was ik net aan het typen, daar staat Sofie op de verkeerslichten!
Gast- Gast
Dolores schreef:toetje_ schreef:Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Als er geen voetpad is, is dat eigenlijk verplicht volgens de verkeersregels.
Heeft te maken met dat je dan het verkeer als voetganger kunt zien aankomen....
Klopt. Ik loop ook weleens hard tegen de richting in, zodat ik het tegemoet komend verkeer kan zien komen.
Hahah ik loop dus niet heel hard tegen de richting in, maar ik loop hard, tegen de richting in
Laatst aangepast door Darcy op ma 21 feb 2011 - 6:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
In Utrecht heb je Nijntje op het stoplicht
Laatst aangepast door Darcy op ma 21 feb 2011 - 6:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Haha Darcy, ik moest om jouw laatste zin lachen, want ik was het op twee manieren aan het lezen inderdaad
Gast- Gast
Darcy schreef:In Utrecht heb je op 1 stoplicht (bij de Bijenkorf) Nijntje op het stoplicht
Ja, die is lief!
Gast- Gast
Jaa ik wist dat ik ze in Nederland had gezien, maar kon niet bedenken welke stad!
Gast- Gast
Ik had 'm trouwens aangepast want het is blijkbaar niet alleen bij de Bijenkorf
Edit: @ SunnyScience, het is Utrecht omdat Dick Bruna daar vandaan komt
Gast- Gast
Darcy schreef:Ik had 'm trouwens aangepast want het is blijkbaar niet alleen bij de Bijenkorf
Ik bedoelde die van het vrouwtje, zie mijn eerdere reactie
Nijntje wist ik wel, maar nooit gezien.
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Darcy schreef:Ik had 'm trouwens aangepast want het is blijkbaar niet alleen bij de Bijenkorf
Ik bedoelde die van het vrouwtje, zie mijn eerdere reactie
Nijntje wist ik wel, maar nooit gezien.
Oh haha okee
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Wat vraag jij je af?
» ww vraag
» pin vraag
» vraag over 1-1-2