Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Claim waterschade

+3
M@niek
Zora
Poubelle
7 plaatsers

Ga naar beneden

Claim waterschade Empty Claim waterschade

Bericht  Poubelle zo 8 jul 2012 - 7:25

Waarschijnlijk is dit een domme vraag, maar ik heb nog nooit een claim ingediend bij m'n inboedelverzekering en ik vind het wel fijn om te weten wat ik kan verwachten van de verzekering.
Eind april is m'n radiator op zolder van de muur gekomen waardoor een leiding stuk was. Elke keer als ik de verwarming aanzette lekte er dus water. Er stond nog een verhuisdoos naast met twee tassen erin, waarvan 1 dure leren tas.
Bij toeval kwam ik achter de kapotte radiator, die is de volgende dag meteen gemaakt. Een maand later kwam ik er pas achter dat de tassen die in de doos zaten ook helemaal nat, en nu dus beschimmeld en beschadigd zijn.
Deze heb ik nu opgegeven bij de verzekering maar ik heb geen foto's gemaakt.
Het enige wat ik als bewijs heb is een kapotte verhuisdoos en de factuur van het bedrijf dat alles gemaakt heeft.
Kan de verzekering hier moeilijk over gaan doen?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Claim waterschade Empty Re: Claim waterschade

Bericht  Zora zo 8 jul 2012 - 8:21

Onze ervaring is dat het heel makkelijk gaat, maar ik neem aan dat dat per keer enorm kan verschillen. Bij ons is een verzekeringsmeneer langs gekomen omdat de bovenburen lekkage hadden. Onze laminaat had schade en een duur vloerkleed dat we hadden. Meneer heeft vanuit een andere kamer naar ons laminaat gegluurd, en een schuin oog op het vloerkleed (die we al opgerold hadden en in de kelder hadden gelegd) geworpen, en dat was het.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek zo 8 jul 2012 - 8:34

Wij hadden waterschade op zolder door lekkage van het zolderraam, heel laminaat was weg plus een tafeltje. Opgegeven, factuur erbij en binnen een week hadden we ons geld. Is ook niemand voor geweest ofzo.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Poubelle zo 8 jul 2012 - 8:49

Het verschilt dus nogal..
Ik wacht het af, er valt iig niks meer te zien dus als er iemand langs wil komen heeft dat geen zin.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Japie zo 8 jul 2012 - 20:11

Ik heb ook waterschade gehad aan mijn laminaat, omdat het dak lekte. Heb toen ook de verzekering gebeld. Ik moest Opschrijven waar en wanneer ik het laminaat gekocht had en wat het kostte. Drie weken later had ik het geld op mijn rekening zonder dat er iemand is komen kijken. Ik denk dat de verzekering daar niet zo moeilijk over doet. Tenzij je iemand bent die alles op geeft aan de inboedelverzekering.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Sarah1985 ma 9 jul 2012 - 2:23

wij hadden afgelopen december waterschade in de inloopkast, alles was beschadigt. We zijn toen naar onze tussenpersoon geweest daar formulier ingevuld en we hebben foto's gemaild. Omdat we al vaker waterschade gehad hadden moesten we eerst alles aanschaffen zoals het toen was. En die bon mailen toen hadden we binnen een week het geld
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  GreenGrass ma 9 jul 2012 - 5:41

Afhankelijk van het totale bedrag komt er iemand kijken of betaald de verzekering je zo uit. Ik gok dat het bedrag boven de 300 euro op zijn minst ligt!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  M@niek ma 9 jul 2012 - 21:27

Wij kregen 900 euro zo uitbetaald zonder dat iemand kwam kijken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  PiP di 10 jul 2012 - 9:35

Wij kregen de schade aan ons laminaat ook zo uitgekeerd inclusief uurloon.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Poubelle di 10 jul 2012 - 9:40

GreenGrass schreef:Afhankelijk van het totale bedrag komt er iemand kijken of betaald de verzekering je zo uit. Ik gok dat het bedrag boven de 300 euro op zijn minst ligt!

Het enige wat echt beschadigd is zijn 2 tassen, dat komt op ongeveer €250,00. De radiator en leiding is betaald door m'n huisbaas en de vloerbedekking hoeft niet vervangen te worden.
Ik heb een mailtje gehad met daarin een aantal vragen en dan zouden ze zsm bij me terugkomen.
Ik hoop dat ik morgen meer hoor!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:50

Mijn muren rondom mijn badkamer zijn gefixd = vergoed. Mijn laminaat had slechts een kleine bochel, kon worden vergoed, maar ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen. De onderbuurman had ook schade van mijn lekkage = vergoed. En op de kop toe kreeg ik nog wat extra geld uitgekeerd, € 250,00, omdat ik niet tevreden was over het eindresultaat. Claim waterschade 394967

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: