gezond aankomen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
gezond aankomen
ik ben tijdens het klussen van ons nieuwe huis afgevallen en ik voel me daar niet lekker bij.
ik wil er weer een paar kilo bij aan hebben, maar hoe doe je dat op een gezonde manier?
iemand tips en ideeen?
ik wil er weer een paar kilo bij aan hebben, maar hoe doe je dat op een gezonde manier?
iemand tips en ideeen?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Re: gezond aankomen
Ik zou proberen meer gezonde (onverzadigde) vetten binnen te krijgen, bv. uit noten, vette vis, olijfolie, avocado's etc. Dan hoef je geen enorme hoeveelheden te eten om aan meer calorieen te komen en je bent toch gezond bezig.
Gast- Gast
freakielief schreef:Ik zou proberen meer gezonde (onverzadigde) vetten binnen te krijgen, bv. uit noten, vette vis, olijfolie, avocado's etc. Dan hoef je geen enorme hoeveelheden te eten om aan meer calorieen te komen en je bent toch gezond bezig.
Over noten lees ik ook wel vaker wat.
Wat is je eetpatroon verder? Eet je al wat minder of eet je wel voldoende verder?
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:freakielief schreef:Ik zou proberen meer gezonde (onverzadigde) vetten binnen te krijgen, bv. uit noten, vette vis, olijfolie, avocado's etc. Dan hoef je geen enorme hoeveelheden te eten om aan meer calorieen te komen en je bent toch gezond bezig.
Over noten lees ik ook wel vaker wat.
Wat is je eetpatroon verder? Eet je al wat minder of eet je wel voldoende verder?
ik eet gewoon normaal, maar ben nooit zwaar geweest maar ik voel me nu gewoon niet lekker bij met hoeveel ik weeg.
ook kom ik heel moeilijk aan, ik kan alles eten om geen gram aan te komen dat zou nu dus ook een beetje moeilijk worden.
kwak- Ratel
geen maaltijden en tussendoortjes overslaan en kiezen voor volle producten. In noten zit inderdaad heel veel onverzadigde vetten en is dus een gezond alternatief. Kies voor volkorenproducten, daar zitten de meeste voedingswaarden in, kies in plaats van vetarme kipfilet voor de vettere boterhamworst of kaas. Zorg ervoor dat je tussendoor ook eet.
Gast- Gast
rejoy, klopt wat je zegt maar ik eet alle maaltijden, en tussendoortjes. op donderdag en vrijdag eet ik zelfs 2x warm.
ik ga inderdaad maar van die "goede" vetten kopen.
ik ga inderdaad maar van die "goede" vetten kopen.
kwak- Ratel
Mijn zusje loopt bij een diëtiste voor ondergewicht en sindsdien zie ik haar dit doen:
- Stevig ontbijten.
- De rest van de dag geregeld wat eten. Dus niet heel veel lunchen en dan niks eten tot je avondeten, maar echt zes keer een tussendoortje nemen ofzo. Ze eet ook vaak een boterham als tussendoortje, zodat ze op een dag weleens 12 boterhammen eet. Dat schijnt beter te zijn als je aan wilt komen, dan dat je in één keer een zak chips leeg eet ofzo.
- 'Volle' producten gebruiken: volle melk, roomboter etc. Lekker een dikke laag pindakaas op je boterham. Dus zeker geen light producten ofzo.
- Er bestaan speciale drankjes om aan te komen. Een soort shakes geloof ik.
- Sporten. Bijvoorbeeld hardlopen. Of in elk geval voldoende bewegen. Het lijkt vreemd, maar voor een gezonde energiebalans is het beter om veel te bewegen en veel te eten, dan veel te eten en weinig te bewegen. Van dat eerste kom je meer aan. Je krijgt ook meer honger als je veel beweegt.
Ik val ook snel af (mijn moeder en broertje ook, het zit echt in de familie), maar gelukkig is het bij mij niet zo erg als bij mijn zusje. Je kunt haar ribben bijna tellen. Brrr.
Hoe lang ben jij en hoeveel weeg je Kwak? Als je dat wilt vertellen.
- Stevig ontbijten.
- De rest van de dag geregeld wat eten. Dus niet heel veel lunchen en dan niks eten tot je avondeten, maar echt zes keer een tussendoortje nemen ofzo. Ze eet ook vaak een boterham als tussendoortje, zodat ze op een dag weleens 12 boterhammen eet. Dat schijnt beter te zijn als je aan wilt komen, dan dat je in één keer een zak chips leeg eet ofzo.
- 'Volle' producten gebruiken: volle melk, roomboter etc. Lekker een dikke laag pindakaas op je boterham. Dus zeker geen light producten ofzo.
- Er bestaan speciale drankjes om aan te komen. Een soort shakes geloof ik.
- Sporten. Bijvoorbeeld hardlopen. Of in elk geval voldoende bewegen. Het lijkt vreemd, maar voor een gezonde energiebalans is het beter om veel te bewegen en veel te eten, dan veel te eten en weinig te bewegen. Van dat eerste kom je meer aan. Je krijgt ook meer honger als je veel beweegt.
Ik val ook snel af (mijn moeder en broertje ook, het zit echt in de familie), maar gelukkig is het bij mij niet zo erg als bij mijn zusje. Je kunt haar ribben bijna tellen. Brrr.
Hoe lang ben jij en hoeveel weeg je Kwak? Als je dat wilt vertellen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Toen ik wat aan moest komen hebben de artsen mij ook nadrukkelijk gewezen op het eten van gezonde vetten. Dus niet zakken chips, slagroom en roomboter want ook dunne mensen kunnen een te hoog cholesterol krijgen. Het is gewoon niet gezond.
Ik had toen inderdaad van die pakjes drinken met heel veel calorieen om wat aan te komen. Bij mij was het een tijdelijk probleem en niet structureel, dus toen ik eenmaal op gewicht was, was het verder ook goed.
Mij werd aangeraden om inderdaad 2 keer per dag warm te eten. Of als dat niet ging bijvoorbeeld een flink gevulde soep te eten bij de lunch en nog brood en dat dan niet droog erin dippen maar wel met beleg of kruidenboter erop. Ook at ik inderdaad gewoon ontbijt en dan om een uur of 10 in plaats van alleen een beetje fruit ook gewoon 1 of 2 boterhammen. En dan later gewoon weer lunch.
Ik had toen inderdaad van die pakjes drinken met heel veel calorieen om wat aan te komen. Bij mij was het een tijdelijk probleem en niet structureel, dus toen ik eenmaal op gewicht was, was het verder ook goed.
Mij werd aangeraden om inderdaad 2 keer per dag warm te eten. Of als dat niet ging bijvoorbeeld een flink gevulde soep te eten bij de lunch en nog brood en dat dan niet droog erin dippen maar wel met beleg of kruidenboter erop. Ook at ik inderdaad gewoon ontbijt en dan om een uur of 10 in plaats van alleen een beetje fruit ook gewoon 1 of 2 boterhammen. En dan later gewoon weer lunch.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat je vanzelf wel weer wat aankomt nu je niet meer hoeft te klussen. Tijdens die periode heb je gewoon wat meer caloriën verbrand. De tips die al gegeven zijn zou ik inderdaad aanhouden, en je kunt evt bij de apotheek Nutridrink halen Dat krijgen mensen die bv na ziekte moeten aansterken/aankomen en mensen die bv niet goed kunnen eten.
Gast- Gast
bedankt voor de tips!!
filoria, mijn bmi is wel goed, bmi van 19 maar ik voel me zelf niet lekker bij dit gewicht, ben vaak duizelig.
'tis maar heel minimaal misschien maar wil er zeker weer 2/3 kg bij.
'klinkt misschien wel belachelijk zo weinig maar als ik niet zorg dat ik aankom, kom ik echt niet aan.
ik kan echt alles eten om geen gram aan te komen vandaar ook mijn vraag
ik ga het zeker doen meer tussendoortjes en meer brood.
filoria, mijn bmi is wel goed, bmi van 19 maar ik voel me zelf niet lekker bij dit gewicht, ben vaak duizelig.
'tis maar heel minimaal misschien maar wil er zeker weer 2/3 kg bij.
'klinkt misschien wel belachelijk zo weinig maar als ik niet zorg dat ik aankom, kom ik echt niet aan.
ik kan echt alles eten om geen gram aan te komen vandaar ook mijn vraag
ik ga het zeker doen meer tussendoortjes en meer brood.
kwak- Ratel
Weet je wel zeker dat de duizeligheid niet ergens anders vandaan komt? Een lage bloeddruk, bloedarmoede, iets met je schildklier ofzo?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hoewel nutridrink een goede manier is om aan te komen, kan ik het je sterk afraden. Ten eerste is het stervensduur. De huidige prijs weet ik niet, maar 5 jaar geleden was het €2,80 per flesje van 200 ml. Ten tweede is het erg vies en vullend. Ten derde zijn er logischere alternatieven voor als er verde niets mis is met je spijsverteringskanaal.
Wat eet je nu op een dag? Meer brood eten is een gezonde manier om wat extra kcal binnen te krijgen. Yoghurt met cruesli is ook een goede, net als noten.
Wat eet je nu op een dag? Meer brood eten is een gezonde manier om wat extra kcal binnen te krijgen. Yoghurt met cruesli is ook een goede, net als noten.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: