Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?
+11
blondje1313
Jerry
bolus26
Gizmo
Rapunzel
Lejow
Kathi
Sorella
Shisha
TukTuk
PluDan
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?
Volgens mij is het ook de urine die het meeste stinkt en niet de drolletjes. De drollen worden hier wel elke dag eruitgehaald, verder hebben wij een bak met een rooster, dat schudden we een paar keer per week om. Helemaal nieuwe kattenbakgrit doen we niet zo vaak, ik moet zeggen dat ik het met de stank wel mee vind vallen, maar de kattenbak staat dan ook in een hoekje van de bijkeuken.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Volgens mij is het ook de urine die het meeste stinkt en niet de drolletjes. De drollen worden hier wel elke dag eruitgehaald, verder hebben wij een bak met een rooster, dat schudden we een paar keer per week om. Helemaal nieuwe kattenbakgrit doen we niet zo vaak, ik moet zeggen dat ik het met de stank wel mee vind vallen, maar de kattenbak staat dan ook in een hoekje van de bijkeuken.
Bij jouw kat misschien niet, maar hier stinken de drolletjes ontzettend hard en de plasjes ruik ik nauwelijks...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Zou kunnen hoor, die van ons zit ook op apart voer vanwege blaasgruis...
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik gebruik Magic clean van vitakraft. Deze is wel vrij prijzig maar werkt naar onze mening het beste!
Deze hoef je ook niet heel vaak te verschonen, wel altijd de drollen er uit scheppen.
Als voer geven wij Orijen deze koop ik altijd via Zooplus.
Deze hoef je ook niet heel vaak te verschonen, wel altijd de drollen er uit scheppen.
Als voer geven wij Orijen deze koop ik altijd via Zooplus.
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Wij gebruiken Biokats microfresh. Die ruikt lekker en is goed klontvormend.
Elke dag leegscheppen en eens per week de bak helemaal schoon maken met bleek.
Elke dag leegscheppen en eens per week de bak helemaal schoon maken met bleek.
Gast- Gast
Wij hadden dat ook een jaar geleden dat hoevaak we de bak ook hadden schoon gemaakt het bleef naar kattenpis ruiken. Toen kwamen we er achter dat we het filter wat aan de bovenkant van de bak zit zo stonk. Dit hebben we vervangen en toen was de geur goed weg.
En hebben jullie een bak met of zonder klepje? Dat klepje houdt veel geur tegen.
En hebben jullie een bak met of zonder klepje? Dat klepje houdt veel geur tegen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Wij deden altijd gewoon een vuilniszak onderop leggen. Was ook heel makkelijk met schoonmaken, hup bij elkaar pakken en klaar. Wij vonden dat altijd heel erg veel schelen, want zo werd de bak zelf niet zo smerig.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Als mijn kattenbak stinkt dan is dat voor mij gewoon het teken dat ik hem vaker schoon moet maken En dan niet alle behoeftes eruit scheppen, maar echt leeggooien, uitschrobben met chloor en nieuwe vulling erin. Dit doe ik één keer in de week, met warm weer stinkt het sneller en dan wil ik het nog eens twee keer in de week doen. Ik heb verder gewoon huismerk kattenbakkorrels (goedkoopste) en die meng ik met een klein bodempje klontvormende ultra hygiëne-huismerkkorrels, daar zit een klein geurtje aan. Hier geen dure kattenbakstrooisels.
Gast- Gast
Caro schreef:Wij deden altijd gewoon een vuilniszak onderop leggen. Was ook heel makkelijk met schoonmaken, hup bij elkaar pakken en klaar. Wij vonden dat altijd heel erg veel schelen, want zo werd de bak zelf niet zo smerig.
Dat heeft bij ons geen zin hahaha, de zak wordt compleet gemold door de kat
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Caro schreef:Wij deden altijd gewoon een vuilniszak onderop leggen. Was ook heel makkelijk met schoonmaken, hup bij elkaar pakken en klaar. Wij vonden dat altijd heel erg veel schelen, want zo werd de bak zelf niet zo smerig.
Dat heeft bij ons geen zin hahaha, de zak wordt compleet gemold door de kat
hier ook, ons monster sloop alles van plastic dus dat heeft echt geen zin hier.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Maple schreef:Als mijn kattenbak stinkt dan is dat voor mij gewoon het teken dat ik hem vaker schoon moet maken En dan niet alle behoeftes eruit scheppen, maar echt leeggooien, uitschrobben met chloor en nieuwe vulling erin. Dit doe ik één keer in de week, met warm weer stinkt het sneller en dan wil ik het nog eens twee keer in de week doen. Ik heb verder gewoon huismerk kattenbakkorrels (goedkoopste) en die meng ik met een klein bodempje klontvormende ultra hygiëne-huismerkkorrels, daar zit een klein geurtje aan. Hier geen dure kattenbakstrooisels.
Ik verschoon hem nu zo'n beetje om de 2 a 3 dagen helemaal.
Van ene katje wat ik net deze week uit het asiel heb gehaald stinkt zijn poep heel erg, het is ook een beetje dun, maar dat zal wel komen doordat hij moet wennen aan het ander voer. Ik hoop dat het snel overgaat.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)
» Goed voor jezelf zorgen, vanaf morgen..
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Zo was ik even blij dat het niet voor mij was...
» Voor de niet samenwoners...
» Goed voor jezelf zorgen, vanaf morgen..
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Zo was ik even blij dat het niet voor mij was...
» Voor de niet samenwoners...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: