Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

+11
blondje1313
Jerry
bolus26
Gizmo
Rapunzel
Lejow
Kathi
Sorella
Shisha
TukTuk
PluDan
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  PluDan vr 5 aug 2011 - 7:47

Mijn katten blijven binnen.
Gister heb ik de kattenbak helemaal onder handen genomen.
Iedere keer haal ik de drolletjes eruit, maar toch stinkt de bak.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Ook stinkt de poep van mijn ene kitten heel erg, hij komt net uit het asiel.
Zou dat kunnen komen door het voer wat hij daar kreeg?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 7:50

Goed kattenbak grid kopen, ik heb nu de Kitty Friend Aloea Vera, en die ruikt erg lekker! Verder iedere dag uitscheppen en iedere week of iedere 2 weken helemaal leeggooien en met bleek schoonmaken.

Je kan ook van die plastic zakken onderin de bak leggen, zodat de stank niet in het plastic trekt.

En het kan idd aan het voer liggen. Wat voor voer geef je?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Shisha vr 5 aug 2011 - 7:50

Wij hebben een geurvreter van de dierenspeciaalzaak wat een heleboel scheelt! Het is een soort poeder wat je door de grind heen gooit.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Sorella vr 5 aug 2011 - 7:56

AngelNyn schreef:Goed kattenbak grid kopen, ik heb nu de Kitty Friend Aloea Vera, en die ruikt erg lekker! Verder iedere dag uitscheppen en iedere week of iedere 2 weken helemaal leeggooien en met bleek schoonmaken.

Je kan ook van die plastic zakken onderin de bak leggen, zodat de stank niet in het plastic trekt.

En het kan idd aan het voer liggen. Wat voor voer geef je?

Tsja, dit dus laughcry nerd
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Kathi vr 5 aug 2011 - 8:08

dat de ene kat meer stinkt dan de andere kan ook gewoon aan de kat zelf liggen, om het zo maar even te zeggen :p
Mijn ouders hebben ook 2 katten en de ene stinkt echt heel erg en die andere ruik je amper. Terwijl ze toch echt hetzelfde te eten krijgen. Heel apart is dat.
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Sorella vr 5 aug 2011 - 8:11

De ene kat kan op 'verkeerd' eten heel anders reageren dan de andere kat. Feit is wel dat van niet zo goed voor katten veel meer stinken dan van goed voer.

Wat ook helpt is een kattenbak met een geurfilter erin en klontvormend kattengrit.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Lejow vr 5 aug 2011 - 8:12

Inderdaad, letten op voer!
Wij hebben nu Royal Canin Indoor, en sinds we dat gebruiken stinken ze een heel stuk minder!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 8:20

Een hond nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Rapunzel vr 5 aug 2011 - 8:40

Sinds wij van die langwerpige houtkorrels in de kattenbak hebben die langzaam verpulveren, stinkt de bak veel minder snel dan bij kattengrit steentjes.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  PluDan vr 5 aug 2011 - 8:58

Kitty friend heb ik nu ook, maar volgens mij geen aloë vera, die kan ik wel eens proberen en misschien zijn die houtkorrels ook wel een optie.
Kun je die plastic zakken gewoon bij de dierenwinkel kopen? Mijn kittens trekken die vast kapot, dus dan heeft het zeker geen zin?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  PluDan vr 5 aug 2011 - 8:58

Lejow, jou tip is misschien ook wel een optie.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Sorella vr 5 aug 2011 - 8:59

Ja kan gewoon bij de dierenwinkel! Je kan ook eventueel de biokat classic of frech proberen. Die is echt heel goed, de fresh is dan ook met een bloemengeurtje.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 9:22

Bazinga schreef:Een hond nemen.

We hebben een hond, maar dat neemt de stank van de kat niet weg hoor. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Lejow vr 5 aug 2011 - 9:32

Wij gebruiken trouwens ook Kitty Friend, gewoon de goedkoopste versie, die groene zakken zijn dat!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Lejow vr 5 aug 2011 - 9:32

Oh ja, en verder naast de brokken krijgen ze niets. Geen natvoer ofzo!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 9:38

Lejow schreef:Wij gebruiken trouwens ook Kitty Friend, gewoon de goedkoopste versie, die groene zakken zijn dat!

Die had ik laatst ook, wat een ellende Sad Kreeg gewoon na 2 dagen standaard schimmel in de bak, nog nooit gehad.. Met de 2de zak ook.. (Kwamen van dezelfde pallet), dus had de leverancier gemaild, misschien dat er een productiefout was, meld dat dan liever zodat er iets aan gedaan kan worden.
Ze konden me niet met zekerheid zeggen waar het aan zou liggen, maar kreeg ter compensatie 3 zakken Aloë Vera, en ben er zeer tevreden over tot nu toe! Helaas zijn het kleine zakjes (die groene heb je in 32 Liter, dit is 4 L) , 1 zak zou voldoende moeten zijn voor 1 bak voor een week, maar heb het idee dat het toch net iets te weinig is, maar kan er altijd een halve zak extra bij gooien.

Overigs een tip, bij www.zooplus.nl kan je goedkoop allerlei spul bestellen voor je kat! Boven de 19 euro geloof ik, zijn de verzendkosten gratis!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Lejow vr 5 aug 2011 - 9:58

Hmm, dat is ook raar!
Ik had in een vorige zak zowat alleem maar gruis, dus ik ze gemaild, nooit wat op terug gehoord!!

Maar wij hebben bij kittyfriend nergens last van!

Wij bestellen altijd Royal Canin bij Zooplus, gelijk een zak van 10 kilo, hebben we voorlopig genoeg
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 10:09

Lejow schreef:Hmm, dat is ook raar!
Ik had in een vorige zak zowat alleem maar gruis, dus ik ze gemaild, nooit wat op terug gehoord!!

Maar wij hebben bij kittyfriend nergens last van!

Wij bestellen altijd Royal Canin bij Zooplus, gelijk een zak van 10 kilo, hebben we voorlopig genoeg

Ja was ook heel raar, heb die namelijk in het begin ook 1x gebruik, jaar geleden nu ongeveer en nergens last van.. En laatste paar keer andere merken gehad, en omdat we even krap bij kas zaten weer de goedkope van KittyFriend, en dus gelijk die schimmel op de drolletjes en het grit.. En gewoon iedere keer:S Heb in 3 weken tijd 50 liter verbruikt van dat spul..

Raar dat jij er niks op terug gehoord hebt! Ik kreeg binnen 2 dagen reactie ofzo. Het was totaal mijn intentie niet om een gratis product te ontvangen, maar ik maakte me gewoon zorgen er om.
Nu sinds een paar dagen die andere er in en nergens last van! Denk dat het toch gewoon een slechte batch was ofzo.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 11:45

Ik gebruik het goedkoopste grit van de Euroshopper, en verschoon de kattenbak gewoon elke dag, dan stinkt er niks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 11:51

Pippa schreef:Ik gebruik het goedkoopste grit van de Euroshopper, en verschoon de kattenbak gewoon elke dag, dan stinkt er niks!

Iedere dag nieuw grit er in? Duur grapje!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 11:55

Wij gebruiken ook Kitty Friend, deze

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Z

Kost geloof ik 6 à 7 euro voor 32 liter en is regelmatig in de aanbieding van Pet's Place, 2 voor een tientje. We hebben 2 bakken en 2 katten en verschonen de bakken maandagavond, woensdagochtend, vrijdagavond en dan maandag weer. En soms stinkt 't, maar dat komt omdat er één monster rondloopt hier dat vreet als een bouwvakker en ook zo ruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gizmo vr 5 aug 2011 - 21:01

Hoe lang is de kitten bij je?
Meestal moeten ze eerst wennen aan het andere voer en hebben ze diarree. Na een weekje wordt het wel vastere ontlasting. Dat scheelt al.
Verder gebruiken wij inderdaad ook het poeder af en toe.
Onze twee katten zijn ook binnenkatten. Wij scheppen de bak twee keer per dag leeg.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  bolus26 vr 5 aug 2011 - 21:17

AngelNyn schreef:
Pippa schreef:Ik gebruik het goedkoopste grit van de Euroshopper, en verschoon de kattenbak gewoon elke dag, dan stinkt er niks!

Iedere dag nieuw grit er in? Duur grapje!

dat deden wij ook en dat met hee lgoedkoop grind. koste ons 3 a 4 euro in de week en dat heb ik wel over voor een stank vrij huis smile

sinds de katten naar butien gaan wilde ze niet meer op de bak. we hebbe nde bak toen een poosje buiten gezet en uiteindelijk opgeruimd. De buren klagen niet dus daar doen ze het niet Wink
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Jerry vr 5 aug 2011 - 21:44

wij hebben ook kitty friend, volgens mij 'n gele zak (maar kan ook groen zijn...) Die klontert om plasjes heen (en een klein beetje om poepjes). Ik vind 'm wel heel fijn! Kun je gemakkelijk poepjes en plasjes uitscheppen. Ook stuift 't niet zo en blijft 't ook niet aan dr pootjes plakken.
Als ze net op de bak geweest is, ruik je 't wel, maar onze kitten begraaft dr business heel erg goed, ik zie alleen dat ze erop geweest is, doordat 't grit niet meer mooi vlak ligt... Het klonteren in combi met dat ze 't heel goed begraaft, voorkomt stinken denk ik..

Oh, en ze krijgt c1000 kittenbrokjes...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:40

Shisha schreef:Wij hebben een geurvreter van de dierenspeciaalzaak wat een heleboel scheelt! Het is een soort poeder wat je door de grind heen gooit.

Dit hebben wij ook, echt ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt? Empty Re: Hoe kan ik er voor zorgen dat de kattenbak niet zo stinkt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum