Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)

+7
Thunder
loesje
M@niek
Mamsie
Ayla
Pussycat
Annemie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen) Empty Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)

Bericht  Annemie vr 25 nov 2011 - 4:27

Mijn zoontje is al bijna 1,5 en kruipt niet, laat staan lopen, eerst dacht ik, dat komt allemaal vanzelf, maar ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken, ook omdat iedereen om mij heen zegt dat het toch wel raar is dat hij nog niet eens kan kruipen, dat hij nog niet kan lopen en uberhaupt optrekken, oke dat hoor je wel vaker, maar dat hij nu zelfs nog niet kan kruipen, is toch wel erg laat of niet?? Ben zo bang dat er misschien wat mis met hem is ofzo..
Ik ga over 3 weken naar het CB, dan hoor ik het wel, maar is dit bij iemand herkenbaar?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen) Empty Re: Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)

Bericht  Pussycat vr 25 nov 2011 - 4:31

Mijn vriend heeft een nicht en die nicht heeft een dochter van 1 jaar en 7 á 8 maanden en die doet ook niks van dat alles. Zolang ze zich maar wel op een manier door de kamer verplaatsen schijnt er meestal (nog) niks aan de hand te zijn.
Dat meisje verplaats zich met d'r kont schuift ze de hele kamer door.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen) Empty Re: Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)

Bericht  Ayla vr 25 nov 2011 - 4:32

Heb ook wel is van kindjes gehoord die van liggen/zitten meteen gingen lopen... Is een beetje oefenen/stimuleren geen idee?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Ayla vr 25 nov 2011 - 4:32

Pussycat schreef:Mijn vriend heeft een nicht en die nicht heeft een dochter van 1 jaar en 7 á 8 maanden en die doet ook niks van dat alles. Zolang ze zich maar wel op een manier door de kamer verplaatsen schijnt er meestal (nog) niks aan de hand te zijn.
Dat meisje verplaats zich met d'r kont schuift ze de hele kamer door.

Dat deed ik ook haha
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Mamsie vr 25 nov 2011 - 4:33

Verplaatst hij zich helemaal niet?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M@niek vr 25 nov 2011 - 4:34

maar hoe verplaatst hij zich dan wel? Mijn dochtertje kan ook niet kruipen, maar verplaatst zich door op dr kontje te schuiven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Annemie vr 25 nov 2011 - 4:36

Hij rolt overal naartoe en tijgert een beetje, dus denk dat ik me misschien dan toch nog geen zorgen hoef te maken...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  loesje vr 25 nov 2011 - 4:37

ik ben zelf pas heeel laat kont gaan schuiven en kon pas heel erg laat lopen. als kindjes maar voor 2 jaar gaan lopen dan is het goed maar als je je toch zorgen maakt dan zou ik als ik jouw was een afspraak maken bij de fisio mischien heeft zei net de tip zodat hij wil zich gaat optrekken want tijgeren door de kamer dat doet hij toch wel?

Laatst aangepast door loesje op vr 25 nov 2011 - 4:37; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder vr 25 nov 2011 - 4:37

Mijn jongste kroop ook pas met 15 à 16 maanden, maar dat had helaas wél een andere reden. Dat wil niet gelijk zeggen dat er met jouw zoontje wat aan de hand is, er zijn immers ook zat andere kinderen die op die leeftijd ook nog niet kunnen kruipen. Het ene kind is nu eenmaal sneller als het andere kind. Ik zou het idd de komende afspraak op het CB aankaarten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Mamsie vr 25 nov 2011 - 4:37

Kan hij ook zelf gaan zitten?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  PapillonRose vr 25 nov 2011 - 4:38

Volgens het CB hier is het idd belangrijk dat ze zich wel verplaatsen, dus doet hij dat? Hier kruipt ze ook nog niet zo heel lang, maar ze verplaatst zich wel al een hele tijd al schuivend en tijgerend (komt denk ik door onze gladde vloer). En als je je zorgen maakt zou je altijd eens kunnen overleggen of je daar reden toe hebt of dat je zoontje nog even de tijd heeft. Mijn broertje ging bijvoorbeeld pas met 2 jaar lopen, waarschijnlijk mede doordat mijn andere broertje en ik alles voor hem deden en overal heen sleepten en hij dus ook niet hoefde te lopen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  loesje vr 25 nov 2011 - 4:38

ja zitten dat kan D wel en dat kan alex dan weer niet
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Annemie vr 25 nov 2011 - 4:41

Ja, hij kan sinds een maand ongeveer zelf gaan zitten, sindsdien tijgert hij ook, dus verplaatsen kan hij zich wel, ja ik kaart het wel even bij het CB aan en dan hoor ik wel wat ze zeggen, misschien is hij idd wel gewoon laat en komt het vast nog wel.

@Loesje, maar A. is ook jonger he, dus die kun je niet echt nog met elkaar vergelijken, wat dat betreft kan A. al meer dan D. op die leeftijd.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Sjirafje vr 25 nov 2011 - 4:42

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, maar hou in je achterhoofd dat elk kind zich in een ander tempo ontwikkelt. Ik ben benieuwd wat het CB zal zeggen, maar laat je niet gek maken hoor! Ik werk dagelijks met kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 en jouw zoontje is echt geen uitzondering. Wellicht zal hij het kruipen nooit ontdekken en staat hij binnen de kortste keren rechtop om zijn eerste stapjes te zetten! Wink
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Annemie vr 25 nov 2011 - 4:44

Ik maakte me er ook nooit druk om tot vandaag meerdere mensen tegen mij zeiden, huh kan hij dat nog niet ineens, mischien is er wat met hem aan de hand en daardoor schrok ik een beetje, want ik was er nooit zo mee bezig, ik dacht: iedereen heeft zijn eigen tempo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat vr 25 nov 2011 - 4:44

Ik denk trouwens ook niet dat kindjes door gladde vloeren zich minder snel kunnen ontwikkelen....
Kindjes doen dingen als ze er zelf aan toe zijn en als ze iets willen dan lukt het ze echt wel. Dan houd een gladde vloer ze echt niet tegen Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Sjirafje vr 25 nov 2011 - 4:45

Annemie schreef:Ik maakte me er ook nooit druk om tot vandaag meerdere mensen tegen mij zeiden, huh kan hij dat nog niet ineens, mischien is er wat met hem aan de hand en daardoor schrok ik een beetje, want ik was er nooit zo mee bezig, ik dacht: iedereen heeft zijn eigen tempo.

En dat is ook zo! Laat ze maar lekker praten! Very Happy Wat moet dat trouwens irritant zijn als mensen daar steeds opmerkingen over maken. Ene oor in en het andere oor druut!! clown
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Thunder vr 25 nov 2011 - 4:50

Annemie schreef:Ik maakte me er ook nooit druk om tot vandaag meerdere mensen tegen mij zeiden, huh kan hij dat nog niet ineens, mischien is er wat met hem aan de hand en daardoor schrok ik een beetje, want ik was er nooit zo mee bezig, ik dacht: iedereen heeft zijn eigen tempo.

Oh, die ken ik, irritant hè! Als meerdere mensen dat zeggen ga je je algauw wat meer zorgen maken, dat deed ik ook hoor. Maar hij kan nu zitten en hij verplaatst zich dus er zit vooruitgang ( laughcry ) in. Mijn zoon kon ook pas met 12 maanden zelf gaan zitten, met 15/16 maanden kruipen en hij deed met 24 maanden pas de eerste stapjes los. Nu met 26 maanden loopt hij echt goed los.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:55

Ik zou wel even laten nakijken. Tuurlijk ontwikkeld iedereen in zijn eigen tempo, maar als hij met 1,5 nog niet kruipt zou ik het iig even laten checken.

Dochter van een vriendin ( even oud als mijn zoontje) was ook laat, en bleek later ook extreem flexibele gewrichten te hebben, met wat meer oefenen en fysio, loop ze nu. Niks ernstigs maar toch wel goed dat er even na gekeken werd.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 6:02

Lise heeft ook nooit gekropen, die liep ook pas met 18 maanden. Ik vond het wel fijn, die hoefde je nooit overal vandaan te plukken.

Gast
Gast

Bericht  Annemie vr 25 nov 2011 - 7:09

Weetjewel schreef:Lise heeft ook nooit gekropen, die liep ook pas met 18 maanden. Ik vond het wel fijn, die hoefde je nooit overal vandaan te plukken.

Ja, dat is idd wel weer een voordeel..

Ik ben benieuwd wat het cb zegt, dat horen jullie dan nog wel.. Very Happy
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 25 nov 2011 - 7:12

Ik was 2 toen ik ging staan/lopen. Het enige dat ik tot die tijd deed was zitten, niet staan, niet kruipen en niet rollen :P

Mijn moeder kreeg ook elke keer van vriendinnen te horen dat ik té laat was en het niet goed was. Uiteindelijk was ik 2 jaar en 1 week ofzo toen ik opeens ging staan/lopen om de tafel/lopen naar de bank en 1 week later liep ik los.

Was wel makkelijk voor m'n moeder trouwens, want waar ze me neerzette bleef ik zitten Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Wennes vr 25 nov 2011 - 8:07

Zo te merken voel je je er toch niet helemaal fijn bij. Ik zou naar de huisarts/fysiotherapie gaan om je kindje na te laten kijken. Mocht er niks zijn kun je zelf weer je rust krijgen en het aankijken. Mocht er wel iets zijn wat ik natuurlijk niet hoop dan kun je er wat aan gaan doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 8:10

Ik heb als baby ook nooit gekropen, ben gewoon van de een op de andere dag gaan lopen. Toen al eigenwijs...

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 25 nov 2011 - 8:20

Pussycat schreef:Ik denk trouwens ook niet dat kindjes door gladde vloeren zich minder snel kunnen ontwikkelen....
Kindjes doen dingen als ze er zelf aan toe zijn en als ze iets willen dan lukt het ze echt wel. Dan houd een gladde vloer ze echt niet tegen Wink

Daar ben ik het niet mee eens. In elk geval niet als ik naar A. kijk. Ik heb een gladde vloer en ze tijgert nog steeds meer dan dat ze kruipt als ze zich verplaatst. Terwijl ze op het grote vloerkleed en het tapijt van mijn opa en oma wel bijna altijd standaard kruipt en dat ook al veel eerder deed dan dat ze kroop op het laminaat. Ze glijdt met gewoon kruipen vaak weg, en dan zie je haar even denken en vervolgens gaat ze weer op de buik verder. Ze kan dus al een hele tijd kruipen, alleen op het gladde stuk waar geen kleed ligt doet ze dat lang niet altijd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: