Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Taarten Topique
Lejow schreef:Fairytale schreef:Nee hoor gewoon poedersuiker en boter, is prima botercreme.
Jup!
Ik gebruikte in het begin ook de mix, maar buiten het feit dat het extra geld kost en ik vaak kleine klontjes er in had, vind ik de 1:1 botercreme veel lekkerder...
2 suiker : 1 boter met een schepje cacao is ook heerlijk. Dat zat over mijn kersttaartmonster haha
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
chocopasta kan er ook doorheen
Ik ben zelf fan van de meringue botercreme
1 eiwit
2 suiker
3 boter (de verhoudingen dan zo, bedoel ik)
En dan heerlijke smaakjes erdoor, saroma, oploskoffie (mokka), chocopasta!
Ik ben zelf fan van de meringue botercreme
1 eiwit
2 suiker
3 boter (de verhoudingen dan zo, bedoel ik)
En dan heerlijke smaakjes erdoor, saroma, oploskoffie (mokka), chocopasta!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
1:1 is dus een bus poedersuiker en een pakje boter. Is het een grote of kleine bus poedersuiker?
Ik heb het al opgezocht maar op de 1 of andere manier kan ik het niet vatten, die 1:1 verhouding.
Dan hou je toch veel botercreme over?
Op het pak van funcakes staat weer een hele andere beschrijving.
Ik heb het al opgezocht maar op de 1 of andere manier kan ik het niet vatten, die 1:1 verhouding.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:1:1 is dus een bus poedersuiker en een pakje boter. Is het een grote of kleine bus poedersuiker?
1:1 houdt in dat je bij allebei de producten dezelfde hoeveelheid gebruikt. Het is een verhouding. Dus als je een pakje boter van 250 gram neemt, heb je een bus poedersuiker van 250 gram nodig. Een grote bus dus.
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
ShallY schreef:1:1 is dus een bus poedersuiker en een pakje boter. Is het een grote of kleine bus poedersuiker?
1:1 wil zeggen evenveel van het een, als het ander
Dus 250 gram boter, 250 gram poedersuiker
100 gram boter, 100 gram poedersuiker.
250 gram van beide is voor 1 taartje natuurlijk veel te veel, dus kun je het afwegen van hoeveel je per taart nodig hebt (meestal zo'n 100 gram van beide, afhankelijk hoe dik je afsmeert).
Zo heb je voor meringue botercreme, de 1:2:3 verhouding. Dus: 40 gram eiwit, (x2 =) 80 gram suiker (40+80) = 120 gram boter.
Of 30 gram eiwit, 60 gram suiker, 90 gram boter. enz enz
Funcakes is inderdaad anders, omdat je daarbij de mix gebruikt, dat heeft een hele andere samenstelling.
Lejow- Lady Post-a-lot
Thnx Lejow, gelijk duidelijk na jouw uitleg!
ShallY- Prater
Meringue botercreme is zoo lekker!
Hoewel ik van de week had afgesmeerd met 1:1. Proefde je niks van, ging goed
Hoewel ik van de week had afgesmeerd met 1:1. Proefde je niks van, ging goed
Gast- Gast
Afsmeren doe ik altijd met 1:1, proef je vrij weinig tot niets van
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik ga t van t weekend nog een keer proberen. Vond het zo leuk om die taart te maken van de week.
En omdat ie zo lekker was, durf ik t nog een keer aan
Denk dat ik een kleinere ga maken en deze dan bij mijn opa en oma langs ga brengen.
En omdat ie zo lekker was, durf ik t nog een keer aan
Denk dat ik een kleinere ga maken en deze dan bij mijn opa en oma langs ga brengen.
Gast- Gast
ShallY schreef:Thnx Lejow, gelijk duidelijk na jouw uitleg!
Daarom is ze ook juf
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:ShallY schreef:Thnx Lejow, gelijk duidelijk na jouw uitleg!
Daarom is ze ook juf
Haha, is dat het
Zo deed ik het ook princesbo, ik gaf iedereen een taartje cadeau, iedereen was erg blij met me whaha
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn vriend was vorige maand jarig, maar heeft nog steeds niet getrakteerd op zijn werk. Nu dus aan mij gevraagd of ik een taartje wilde maken. Ik wilde graag weer een keer een wavy maken, dus bij deze .
O ja, mijn vriend zijn kerstcadeautje was een mobiele fotostudio, niet heel groot, maar een prima maat voor mijn taartjes, dus ineens een heel ander soort foto's
O ja, mijn vriend zijn kerstcadeautje was een mobiele fotostudio, niet heel groot, maar een prima maat voor mijn taartjes, dus ineens een heel ander soort foto's
Goed gelukt rebecca! Die stond ook op mijn lijstje maar is er niet meer van gekomen
Lejow- Lady Post-a-lot
Wauw Rebecca, leuk en mooi taartje!
Lijkt me lastig met die punten... maar hij ziet er strak uit!
Lijkt me lastig met die punten... maar hij ziet er strak uit!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
wauw rebecca die is gaaf,hoe maak je zoeits?
ik zal nog even mn kersttaartje showen...
gevuld met aardbeien jam en witte chocoladecreme (hmmmm echt te lekker)
ik zal nog even mn kersttaartje showen...
gevuld met aardbeien jam en witte chocoladecreme (hmmmm echt te lekker)
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Wat is die mooi Rebecca!
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Rebecca en duckie superleuk!
Ik weet dat deze vraag al vaker langs is gekomen, maar waar zijn die letters van duckie?
Ik weet dat deze vraag al vaker langs is gekomen, maar waar zijn die letters van duckie?
Gast- Gast
Leuk taartje Duckie!
Hier is een how to van het taartje dat ik gemaakt heb: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=106789
Zelf heb ik bij de PME cursus geleerd om deze te maken. Ik heb minder punten dan in de how to, maar het is ook maar een 15cm taartje. Ik heb ook cake gebruikt, dat is steviger om te snijden, al wil ik het ook nog een keer met biscuit gaan proberen.
Ik heb trouwens zo'n ding om de punten gelijkmatig te verdelen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/materialen-overige-materialen-wilton-cake-dividing-set-p-4833.html werkt ideaal!
Hier is een how to van het taartje dat ik gemaakt heb: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=106789
Zelf heb ik bij de PME cursus geleerd om deze te maken. Ik heb minder punten dan in de how to, maar het is ook maar een 15cm taartje. Ik heb ook cake gebruikt, dat is steviger om te snijden, al wil ik het ook nog een keer met biscuit gaan proberen.
Ik heb trouwens zo'n ding om de punten gelijkmatig te verdelen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/materialen-overige-materialen-wilton-cake-dividing-set-p-4833.html werkt ideaal!
Kom ik weer met een paar vragen...
Ik heb een taart in de vriezer staan en die wil ik dinsdag gereed hebben voor als mijn zus komt.
Kan ik die het beste vandaag of morgen eruit halen en bekleden?
En welk boek over taarten maken is leuk en leerzaam? Waar dus ook duidelijke uitleg in staat?
Ik heb een taart in de vriezer staan en die wil ik dinsdag gereed hebben voor als mijn zus komt.
Kan ik die het beste vandaag of morgen eruit halen en bekleden?
En welk boek over taarten maken is leuk en leerzaam? Waar dus ook duidelijke uitleg in staat?
ShallY- Prater
Het ligt er natuurlijk aan hoe laat je zus komt dinsdag en of je dan daarvoor nog tijd hebt, maar anders kun je de taart prima morgen bekleden. Ik geloof dat de taart niet zo lang uit de vriezer hoeft te zijn voor je kan beginnen, maar zeker weten doe ik het niet, heb nog nooit een biscuit ingevroren. Als je die vanavond er al uit haalt lukt t iig zeker wel, maar misschien kan morgenochtend ook wel.
Wel boek geschikt is ligt ook een beetje aan wat jij precies wil/leuk vindt.
Zelf vind ik een jaar vol taart van Wendy Schlagwein een echte aanrader, maar dit is met veel boetseren, ik weet niet of dit iets voor jou is?
Zelf vind ik een jaar vol taart van Wendy Schlagwein een echte aanrader, maar dit is met veel boetseren, ik weet niet of dit iets voor jou is?
Rebecca schreef:Het ligt er natuurlijk aan hoe laat je zus komt dinsdag en of je dan daarvoor nog tijd hebt, maar anders kun je de taart prima morgen bekleden. Ik geloof dat de taart niet zo lang uit de vriezer hoeft te zijn voor je kan beginnen, maar zeker weten doe ik het niet, heb nog nooit een biscuit ingevroren. Als je die vanavond er al uit haalt lukt t iig zeker wel, maar misschien kan morgenochtend ook wel.
Ik ben er nog maar net mee begonnen dus het moet niet een te moeilijke uitleg zijn.
Mijn zus komt dinsdagochtend, dus ik haal vanavond de taart er wel uit zodat ik die morgen kan bekleden.
ShallY- Prater
ik vind dat het boek een duidelijke uitleg heeft met veel plaatjes erin. Van de boetseersels staan stap voor stap plaatjes van hoe je het moet doen. Wat ik verder aan taartboeken heb is van Debby Brown een aantal, ook heel leuk maar met boetseersels wel een beetje meer zoeken naar hoe het nu moet. Verder heb ik een boek van Petra Achttien, maar die vind ik niet zo. Als je nog helemaal niks weet/nooit iets gedaan hebt is het een fijn boek, maar na een paar taarten was ik er wel op uitgekeken. Verder haal ik ook veel inspiratie van het deleukstetaarten forum, als ik een taart met een bepaald onderwerp moet maken ga ik meestal daar eerst veel plaatjes kijken, zien welke ideeen ik leuk vind en die combineer ik dan tot een eigen ontwerp.
OK, zal morgen wel eens in de winkel kijken.
Ik heb net het hele topic uitgespit voor dingen die ik nog niet wist. Dit houd ik allemaal bij in een boekje.
Nog een vraagje en die kan ik niet zo snel vinden, als ik mn taart wil vullen met bijvoorbeeld aarbeienjam en aarbeien mousse van saroma, hoe maak ik die aardbeienmousse dan?
Ook las ik op het forum van deleukstetaarten.nl dat ze ipv poedersuiker, maisena gebruiken voor het tegengaan van het plakken van het fondant tijdens het uitrollen. Doen jullie dat wel eens?
Ik heb net het hele topic uitgespit voor dingen die ik nog niet wist. Dit houd ik allemaal bij in een boekje.
Nog een vraagje en die kan ik niet zo snel vinden, als ik mn taart wil vullen met bijvoorbeeld aarbeienjam en aarbeien mousse van saroma, hoe maak ik die aardbeienmousse dan?
Ook las ik op het forum van deleukstetaarten.nl dat ze ipv poedersuiker, maisena gebruiken voor het tegengaan van het plakken van het fondant tijdens het uitrollen. Doen jullie dat wel eens?
ShallY- Prater
Ik gebruik die saroma nooit, dus daarbij kan ik je niet helpen.
Bij ons is echt favoriet een monchouvulling en dan met verse aardbeien of kersenvlaaivulling, mjam!
Volgens mij heb ik bij PME geleerd dat je maizena beter niet kan gebruiken, maar of dat nou echt zo is en waarom weet ik niet meer zo goed. Ik kan je echt crisco aanraden, poedersuiker vond ik zo'n gedoe en de taart echt vies maken, met crisco krijg je geen vlekken op de taart, ik vind het minder plakken en het geeft minder rommel.
Bij ons is echt favoriet een monchouvulling en dan met verse aardbeien of kersenvlaaivulling, mjam!
Volgens mij heb ik bij PME geleerd dat je maizena beter niet kan gebruiken, maar of dat nou echt zo is en waarom weet ik niet meer zo goed. Ik kan je echt crisco aanraden, poedersuiker vond ik zo'n gedoe en de taart echt vies maken, met crisco krijg je geen vlekken op de taart, ik vind het minder plakken en het geeft minder rommel.
Ik gebruik ook crisco!
En saroma meng ik met slagroom!
En saroma meng ik met slagroom!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: