Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 40 van 40
Pagina 40 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Taarten Topique
Je taart/biscuit in 3 lagen snijden, op de eerste laag taart als eerste witte chocopasta smeren, daarop botercreme met saroma erdoor. Dan een laagje taart, dan mona toetje erop smeren, en dan de laatste laag taart er weer op.
Ong. 1 cm van de rand blijven, of dijkjes met botercreme spuiten.
Ong. 1 cm van de rand blijven, of dijkjes met botercreme spuiten.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Oké, ga ik toch maar eens proberen dan.
En tylose en royal icing, is dat ook te koop of kan je het alleen zelf maken?
En tylose en royal icing, is dat ook te koop of kan je het alleen zelf maken?
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Tylose is te koop volgens mij, dat is om je fondant enz uit te laten harden. Je kunt het daarna niet meer eten. Is voor strikken te maken, of vlindertjes met de vleugels omhoog te laten staan. Maar volgens mij word de fondant van funcakes(heb ik zelf) ook vrij hard van zichzelf. Tenminste als ik het wat langer buiten de folie laat liggen word het al wat hard.
Royal icing is ook te koop denk ik, dat heb ik alleen zelf nog nooit gebruikt.
Royal icing is ook te koop denk ik, dat heb ik alleen zelf nog nooit gebruikt.
JustMeDaan- Prater
Met tylose erdoor kan je het wel nog eten, wordt alleen wat minder lekker. Zelf eet ik het niet, maar heb wel eens een taart met strik mee naar mijn werk genomen en die strik werd dan helemaal opgegeten. Je hebt tylose echt nodig om iets goed uit te laten harden, zeker zo'n strik, heeft toch veel inzak gevaar.
Icing kun je in tubes van Wilton kopen. Die kun je direct uit de tube gebruiken. Wil je echt veel met icing doen dan zou ik een zak royal icing kopen, die moet je dan nog mixen met water. Daarvoor is een goede mixer wel echt noodzakelijk, mijn eenvoudige philips stamixer is erdoor overleden, heb dus nu een kenwood en die trekt het wel. Je kunt de icing dan dunner maken door water toe te voegen.
Icing kun je in tubes van Wilton kopen. Die kun je direct uit de tube gebruiken. Wil je echt veel met icing doen dan zou ik een zak royal icing kopen, die moet je dan nog mixen met water. Daarvoor is een goede mixer wel echt noodzakelijk, mijn eenvoudige philips stamixer is erdoor overleden, heb dus nu een kenwood en die trekt het wel. Je kunt de icing dan dunner maken door water toe te voegen.
Dat bedoelde ik ook meer, niet eetbaar omdat het hard is en niet lekker.
JustMeDaan- Prater
Even een vraagje, ik ga voor t eerst een taartje bakken .
Nu is net mijn beschuit uit de over gekomen, mooi bruin en gaar, maar hij is echt maar vier cm dik??
Die kun je dan toch niet vullen?
Zal ik er dan nog een bakken en dan er tussen vullen?
Nu is net mijn beschuit uit de over gekomen, mooi bruin en gaar, maar hij is echt maar vier cm dik??
Die kun je dan toch niet vullen?
Zal ik er dan nog een bakken en dan er tussen vullen?
Gast- Gast
Ik heb m 10 min gemixed met de mixer op de zachtste stand zoals op de verpakking stond.. Is dit misschien te lang geweest?
Gast- Gast
Ik mix altijd 7/8 min op de hoogste stand en dan nog 2/3 min op de laagste stand. In principe kun je niet snel te lang mixen volgens mij...Heb je wel genoeg mix gebruikt? Hoeveel mix had je voor welke vorm? Of misschien doordat je de laagste stand hebt gebruikt dat het juist niet luchtig genoeg was? Eventueel zou ik idd een extra biscuit maken en er 2 op elkaar doen, al zou je deze kleine ook 1x kunnen vullen.
Had mn vraag ook al in het cc topic gesteld maar stel hem hier ook nog ff.
Ik ben nu cc en een taartje aan het bakken voor zaterdag. Kan ik dit nu al vullen en bekleden en dan bewaren tot zaterdag zonder dat het inzakt/klef wordt/ bederft? Ik vul het taartje met aardbeivlaaivulling en chocopasta. Ik bekleed alles met marsepein. Ik maak ook een aantal cc's met een roomkaas toef... wellicht kan ik die wel beter morgen pas maken? ivm inzakken?
Ik ben nu cc en een taartje aan het bakken voor zaterdag. Kan ik dit nu al vullen en bekleden en dan bewaren tot zaterdag zonder dat het inzakt/klef wordt/ bederft? Ik vul het taartje met aardbeivlaaivulling en chocopasta. Ik bekleed alles met marsepein. Ik maak ook een aantal cc's met een roomkaas toef... wellicht kan ik die wel beter morgen pas maken? ivm inzakken?
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Taartje kun je prima nu al maken en de cupcakes met die toef ook. Ik ga ervan uit dat je de monchou witte chocola toef gebruikt? Die blijft bij mij wel 4 dagen goed en lekker en zakt absoluut niet in.
Rebecca schreef:Ik mix altijd 7/8 min op de hoogste stand en dan nog 2/3 min op de laagste stand. In principe kun je niet snel te lang mixen volgens mij...Heb je wel genoeg mix gebruikt? Hoeveel mix had je voor welke vorm? Of misschien doordat je de laagste stand hebt gebruikt dat het juist niet luchtig genoeg was? Eventueel zou ik idd een extra biscuit maken en er 2 op elkaar doen, al zou je deze kleine ook 1x kunnen vullen.
dit dus
+ op hoeveel heb je de taart gebakken? Heb je de temperatuur op laten lopen? (10 min op 150 / 10 op 160 / 10 op 170)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou vandaag voor het eerst een taartje gemaakt, en cc. Hele dag bezig geweest pfff haha. Morgen op de tweede lading cc's nog een toef maken en dan is alles klaar.
Taartje is heel veel op aan te merken, maar voor mn aller eerste keer zoiets gedaan te hebben valt het me niet tegen haha. Nu hopen dat F.ay hem ook leuk/lekker vind.
Taartje is heel veel op aan te merken, maar voor mn aller eerste keer zoiets gedaan te hebben valt het me niet tegen haha. Nu hopen dat F.ay hem ook leuk/lekker vind.
vlinder-19- Prater
Hardstikke leuk Vlinder! Ik zou alleen het geel en lichtgroen ook nog in de CC's verwerkt hebben. Maar zeker voor een eerste taartje ziet het er fantastisch uit
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Geel en lichtgroen had ik pas gemaakt toen de cc's al klaar waren...vandaar ;-)
Had maar klein beetje geel en groen gemaakt...rotwerk om het er door te kneden haha.
Denk dat ik vandaag op de andere cc's wat lichtgoene en lichtgele toefjes maak.
Had maar klein beetje geel en groen gemaakt...rotwerk om het er door te kneden haha.
Denk dat ik vandaag op de andere cc's wat lichtgoene en lichtgele toefjes maak.
vlinder-19- Prater
ik ga volgende week een taartje maken, omdat m'n vriend en ik dan 7 jaar samen zijn! Eerst op zoek naar een lekker receptje om te vullen en dan... Een leuke decoratie verzinnen... Iemand leuke ideeën?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
zo Vlinder, die is mooi voor een 1e taart!
Ik kan echt nog geen mooie taarten maken hoor..en wat ook jammer is, heb gewoon geen inspiratie.Binnenkort is mijn moeder jarig en ik wil ik een taart voor haar maken. dan wordt het er wel 1 met bloemen ofzo en haar leeftijd. (moet nog wel ff bloemetjes vormen halen).
Had trouwens van de week een taart gemaakt met witte choco pasta en botercreme met frambozen saroma en de andere laag frambozenpudding. Heb hem mee genomen naar mijn werk en de taart was binnen 10 minuten op. Iedereen vond m lekker, dus dat vond ik wel leuk om te horen.
-------
https://yescafe.actieforum.com/viewtopic.forum?t=22024
Ik kan echt nog geen mooie taarten maken hoor..en wat ook jammer is, heb gewoon geen inspiratie.Binnenkort is mijn moeder jarig en ik wil ik een taart voor haar maken. dan wordt het er wel 1 met bloemen ofzo en haar leeftijd. (moet nog wel ff bloemetjes vormen halen).
Had trouwens van de week een taart gemaakt met witte choco pasta en botercreme met frambozen saroma en de andere laag frambozenpudding. Heb hem mee genomen naar mijn werk en de taart was binnen 10 minuten op. Iedereen vond m lekker, dus dat vond ik wel leuk om te horen.
-------
https://yescafe.actieforum.com/viewtopic.forum?t=22024
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Pagina 40 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 40 van 40
Permissies van dit forum: