Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 27 van 40
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Re: Taarten Topique
Even twee snelle vraagjes; mijn taart voor m'n nichtje staat nu in de vriezer. We hebben hem zondag om 10:00 uur nodig, wanneer kan ik hem dan het beste uit de vriezer halen? Ik begreep dat je hem aan het eind van de ontdooitijd beter buiten de koelkast kunt zetten zodat de condens op kan drogen, maar hoe lang duurt dat ongeveer?
En m'n tweede vraag; hoe bewaar je een foodpen? Moet dat in de koelkast?
En m'n tweede vraag; hoe bewaar je een foodpen? Moet dat in de koelkast?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Nee hoor, ik bewaar hem gewoon in de kast
En is de taart al bekleed of niet?
En is de taart al bekleed of niet?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, de taart is helemaal af!
Novalee- Kletskop
Dan zou ik hem er zaterdagavond al uit halen.
Ik zou hem alleen buiten de koelkast laten als er geen room in de vulling zit. Het is gelukkig nu niet zo warm, dus op zich kan het dan wel.
Verder zonder iets er op (deksel of folie) in de koelkast zetten, anders kan er inderdaad condens op de taart vallen.
Ik zou hem alleen buiten de koelkast laten als er geen room in de vulling zit. Het is gelukkig nu niet zo warm, dus op zich kan het dan wel.
Verder zonder iets er op (deksel of folie) in de koelkast zetten, anders kan er inderdaad condens op de taart vallen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Hij is gevuld met mona aardbeienkwarktaartpudding (leuk galgjewoord ) Ik denk dat ik hem toch maar in de koelkast zet, met de verwarming aan is het best warm hier binnen. Zondagochtend sta ik toch al vroeg op om te kolven, dan haal ik hem dan uit de koelkast om een beetje op te warmen
Thanks voor je antwoorden!
Thanks voor je antwoorden!
Novalee- Kletskop
Dan mag hij sowieso niet langer dan een half uur buiten de koelkast staan.
Ik bewaar mijn taarten allemaal in de koelkast, en heb nooit klachten dat ze 'te koud' zijn ofzo.
Die Mona vulling is goddelijk trouwens.
Ik bewaar mijn taarten allemaal in de koelkast, en heb nooit klachten dat ze 'te koud' zijn ofzo.
Die Mona vulling is goddelijk trouwens.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ah, oké, dan laat ik hem zondagochtend in de koelkast tot we weg gaan.
Die pudding is idd erg lekker, al vind ik de citroenvariant lekkerder. Maar ik twijfelde of m'n nichtje dat ook zou lusten. En aardbeien lust elk meisje van 2 wel, denk ik
Die pudding is idd erg lekker, al vind ik de citroenvariant lekkerder. Maar ik twijfelde of m'n nichtje dat ook zou lusten. En aardbeien lust elk meisje van 2 wel, denk ik
Novalee- Kletskop
Ik heb laatst weer een biscuit gebakken en hem op de onderste plek gedaan in de oven maar nu zit er toch weer een hardplakkerig korstje boven op.
Iemand een idee hoe dit kan?
Iemand een idee hoe dit kan?
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Maak jij de biscuit zelf of van de mix? Die maakte bij mij wel degelijk verschil namelijk.
En ook echt af laten koelen op een rooster, eerst zette ik 'm op z'n kop op een snijplank, om die bolling weg te krijgen, maar de warmte kan dan niet weg.
En ook echt af laten koelen op een rooster, eerst zette ik 'm op z'n kop op een snijplank, om die bolling weg te krijgen, maar de warmte kan dan niet weg.
Lejow schreef:Gaaf Rebecca!
Wendy is ZO goed!!
Ja, ze is echt geweldig! En naast dat ze geweldige dingen maakt is het ook gewoon een prachtmens, zo warm en hartelijk! Ik mag in het komende half jaar nog een aantal workshops bij haar volgen en heb daar echt al heel veel zin in! Stuiterdestuiter
Wat mooi zeg rebecca!!
Ik heb mijn eigenwijsheid even aan de kant gezet en naar jullie geluisterd en er staat nu een cake in de oven van kant en klare mix!
De mix was over de datum dus kan ik dat dan nog wel eten??
Ik verbaasde me er over hoe stijf het beslag werd. als ik mijn lepel omdraaide bleef het er gewoon aan zitten. Is dit bij jullie ook zo?
Ben zoo benieuwd naar het resultaat!! Zal het me dan eindelijk lukken...
Ik heb mijn eigenwijsheid even aan de kant gezet en naar jullie geluisterd en er staat nu een cake in de oven van kant en klare mix!
De mix was over de datum dus kan ik dat dan nog wel eten??
Ik verbaasde me er over hoe stijf het beslag werd. als ik mijn lepel omdraaide bleef het er gewoon aan zitten. Is dit bij jullie ook zo?
Ben zoo benieuwd naar het resultaat!! Zal het me dan eindelijk lukken...
Elsje- Prater
heb je cakemix gebruikt of biscuitmix?
Biscuitmix moet je wel heel lang kloppen, want volgens mij rijst hij in de oven (bijna) niet meer. Dus alle luchtigheid moet je er van tevoren in kloppen. Dat je lepel er rechtop in blijft staan, klinkt volgens mij niet zoals 't hoort te zijn... (maar ik ben dan ook niet zo professioneel als sommige dames hier...)
Biscuitmix moet je wel heel lang kloppen, want volgens mij rijst hij in de oven (bijna) niet meer. Dus alle luchtigheid moet je er van tevoren in kloppen. Dat je lepel er rechtop in blijft staan, klinkt volgens mij niet zoals 't hoort te zijn... (maar ik ben dan ook niet zo professioneel als sommige dames hier...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry, biscuitmix rijst wel degelijk hoor
Lejow- Lady Post-a-lot
EN HIJ IS GELUKT!!!
Goh wat was ik blij gister avond:$
En jaa hij rees ( schrijf ik dat zo )ontzettend goed!!
Hij smaakt ook erg lekker. Kan ik het gewoon eten omdat het over de datum is?
Hehe kan ik eindelijk een mooi en lekker biscuit bakken
Goh wat was ik blij gister avond:$
En jaa hij rees ( schrijf ik dat zo )ontzettend goed!!
Hij smaakt ook erg lekker. Kan ik het gewoon eten omdat het over de datum is?
Hehe kan ik eindelijk een mooi en lekker biscuit bakken
Elsje- Prater
Lejow schreef:Jerry, biscuitmix rijst wel degelijk hoor
Oh, dan heb ik vast iets verkeerd gedaan
Zelf één keer biscuitmix gemaakt en dat rees niet. Ik had van tevoren verwacht dat dat 't wel zou doen, maar kreeg alleen maar een platte koek als resultaat (daarna alleen kant en klare mix gebruikt, ging altijd goed )
Jerry- Ratel
whooo ik durf bijna niet meer te posten na al die mooie taarten haha.
Mijn 3e taart in 1 jaar , voor mijn vriend zijn verjaardag gisteren. Ik zie zelf al wel vooruitgang. Mijn eerste taart was meer rond, en deze was al rechter aan de zijkanten. Ook was hij veel steviger. Toen ik er een punt uitsnee bleef hij echt goed overeind staan
Ik heb trouwens nog helemaal geen modellingtools en doe alles met mijn eigen handen. Wat is een goede tool om mee te beginnen of welke vinden jullie wel erg handig om te hebben?
Hier zie je de kleuren veel beter.
Mijn 3e taart in 1 jaar , voor mijn vriend zijn verjaardag gisteren. Ik zie zelf al wel vooruitgang. Mijn eerste taart was meer rond, en deze was al rechter aan de zijkanten. Ook was hij veel steviger. Toen ik er een punt uitsnee bleef hij echt goed overeind staan
Ik heb trouwens nog helemaal geen modellingtools en doe alles met mijn eigen handen. Wat is een goede tool om mee te beginnen of welke vinden jullie wel erg handig om te hebben?
Hier zie je de kleuren veel beter.
Gast- Gast
Hij is érg leuk geworden anders!!! Maar boven is die oranje, onder echt bruin
Gast- Gast
Pippa schreef:Hij is érg leuk geworden anders!!! Maar boven is die oranje, onder echt bruin
hahaha ik heb nogal snel foto's gemaakt en bij mijn eerste lading stond mijn flitser uit .. helft van de foto's bewogen.. deze was nog het meest toonbaar (typisch iets voor mij).
Toen hij aangesneden werd dacht ik ineens.. wacht ik wil ook nog de binnekant en toen stond de auto-flitser ineens aan en flitse hij blijkbaar wel haha.
De kleuren waren echt bruin met blauw. Zoals op de onderste foto
Gast- Gast
Novalee schreef:Ah, oké, dan laat ik hem zondagochtend in de koelkast tot we weg gaan.
Is het goed gekomen met je taart?
Heb taarten nog nooit ingevroren maar voor mijn verjaardag binnenkort moet ik wel want heb de dagen ervoor echt geen tijd ervoor.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Deze ook nog maar ff showen, de verjaardagstaart van mijn vriend
Laatst aangepast door Fairytale op wo 16 nov 2011 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dank je, zijn nichtje zag er ook echt een aap in .
Haha mijn tools waren een tupperware bakje een theekopje, een borrelglaasje, een theelepeltje en een mes. haha overal flink creatief mee geweest dus.
en hij was gevuld met kersenvlaaivulling echt heel lekker
Haha mijn tools waren een tupperware bakje een theekopje, een borrelglaasje, een theelepeltje en een mes. haha overal flink creatief mee geweest dus.
en hij was gevuld met kersenvlaaivulling echt heel lekker
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ja, het is helemaal goed gekomen! Ik heb hem zaterdag om 16:00 uur uit de diepvries gehaald. Daarin zat hij in een kartonnen taartdoos en dan in een pedaalemmerzak. Dat heb ik er af gehaald en de taart zo in de koelkast. Zondagmorgen om 10:00 uur kwam hij er, met wel een beetje condens, ontdooit uit. Toen weer in de kartonnen doos en mee naar het feest. M'n nichtje was eerst heel stilletjes omdat ze wat overdonderd was toen alle visite tegelijk aankwam. Maar toen ze de taart met daarop haar grote held zag leefde ze weer op Ze heeft een hele punt opgegeten (dus hij was ook qua smaak goedgekeurd ), en toen de suiker begon te werken stuiterde ze weer de kamer rondYvette schreef:Novalee schreef:Ah, oké, dan laat ik hem zondagochtend in de koelkast tot we weg gaan.
Is het goed gekomen met je taart?
Heb taarten nog nooit ingevroren maar voor mijn verjaardag binnenkort moet ik wel want heb de dagen ervoor echt geen tijd ervoor.
Novalee- Kletskop
*foto*
Vorige week gemaakt tijdens 'n workshop
Vorige week gemaakt tijdens 'n workshop
Laatst aangepast door Jerry op do 17 nov 2011 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt
Jerry- Ratel
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 27 van 40
Permissies van dit forum: