Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Taarten Topique
Ik heb even een vraagje, ik ga dadelijk aan mijn eerste taart beginnen. Nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat je de biscuit beter op verschillende temperaturen kunt bakken. Ik ga mix gebruiken en daarop staat 30-35 min op 175graden, kan ik dit ook gewoon doen of toch beter steeds warmer? En wie heeft voor mij dat schema? Ik ga een ronde taart maken van 25cm.
Ik heb ook een hetelucht oven, kan ik die beter gebruiken (op 160 graden) of toch de gewone oven?
Ik heb ook een hetelucht oven, kan ik die beter gebruiken (op 160 graden) of toch de gewone oven?
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10
Ster schreef:Ik heb even een vraagje, ik ga dadelijk aan mijn eerste taart beginnen. Nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat je de biscuit beter op verschillende temperaturen kunt bakken. Ik ga mix gebruiken en daarop staat 30-35 min op 175graden, kan ik dit ook gewoon doen of toch beter steeds warmer? En wie heeft voor mij dat schema? Ik ga een ronde taart maken van 25cm.
ik bak tegenwoordig mn taarten van mix en doe dat gewoon op 1 temperatuur, volgens mij is dat ook 175 graden... Als voorschrift van de mix en dat gaat hier erg goed nu. Ik gebruik een combi-magnetron oven die in mn keuken zit. Wat ik hier als tip heb gekrege was om het bakblik op een roostertje te zetten en zo werd hij beter gaar. Het schema haal ik vaak vam de zak mix en anders moet je even kijken op deleukstetaarten.nl en daar staat wel ergens tabellen op. Van welk merk gebruik je de mix?? Succes
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Mirjam4you schreef:En heb ik nog een vraag. Kan ik ook chocolade mousse gebruiken als vulling voor een taart? Bijvoorbeel die van Mona de Choco Dreams?
ik gebruik wel vaker chocomouse als vulling, gister nog in combi met jam. Gaat erg goed, ik gebruik dan de eigenmerk mouse net van de winkel waar ik ben
duckie- Ratel
duckie schreef:Mirjam4you schreef:En heb ik nog een vraag. Kan ik ook chocolade mousse gebruiken als vulling voor een taart? Bijvoorbeel die van Mona de Choco Dreams?
ik gebruik wel vaker chocomouse als vulling, gister nog in combi met jam. Gaat erg goed, ik gebruik dan de eigenmerk mouse net van de winkel waar ik ben
Okee, dan ga ik het morgen ook gebruiken.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hoi meiden!
Ik vind jullie taartjes altijd zo super mooi en leuk!
Ik zou graag een taartje laten maken voor een vriendin, is er iemand die dat misschien voor me wil doen? Het liefst in de buurt van Amsterdam, maar ik vind het niet erg om er een stukje voor te moeten rijden, als het maar niet in Maastricht is haha!
Ik zou graag een taartje laten maken voor een vriendin, is er iemand die dat misschien voor me wil doen? Het liefst in de buurt van Amsterdam, maar ik vind het niet erg om er een stukje voor te moeten rijden, als het maar niet in Maastricht is haha!
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Hoi meiden!
Moet het een taart zijn? Of mogen het ook cupcakes zijn bijv. En hoe groot moet de taart zijn? Woon redelijk in de buurt van Amsterdam...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Het moet niet perse een taart zijn, al zou ik dat wel heel leuk vinden! Maar cupcakes zijn ook super leuk! Ze houdt heel erg van marsepein en groen, dus zolang daar iets mee gedaan kan worden vind ik het al snel leuk
Gast- Gast
Ik maak op het moment meer cupcakes, PM me maar even als je wilt... Dan kan ik je een hyveslink van mijn laatst gemaakte cc's geven... Kun je even kijken of het je aanspreekt...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
het is inderdaad beter om een rooster onder je bakvorm te doen. ik bak ook alleen op 1 graden. ik bak 170 graden, en dan staat hij er in 45 minuten in.
ik heb zelf een schema wat betreft de verhoudingen mix/eieren/water en dit gaat altijd goed!
ik heb zelf een schema wat betreft de verhoudingen mix/eieren/water en dit gaat altijd goed!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Voor een bruidstaart ben ik opzoek naar ringen als decoratie, deze heb ik een keer bij een webshop gezien maar kan ik nu niet meer vinden, iemand een idee??
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
vlinder-2011 schreef:Voor een bruidstaart ben ik opzoek naar ringen als decoratie, deze heb ik een keer bij een webshop gezien maar kan ik nu niet meer vinden, iemand een idee??
Bedoel je nep-ringen die er echt uitzien?
Ik zou gewoon bij de moertjes-haakjes-spulletjes afdeling kijken bij de Gamma ofzo
Ben nog nooit zoiets tegengekomen in een webshop..
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
dat is ook een idee inderdaad, dank je;)
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
En gewoon zelf maken van marsepein/fondant?
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Heeft er iemand nog leuke ideen voor een geboorte taart. Ik wil er 1 voor m'n zus maken.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
vlinder-2011 schreef:Voor een bruidstaart ben ik opzoek naar ringen als decoratie, deze heb ik een keer bij een webshop gezien maar kan ik nu niet meer vinden, iemand een idee??
http://www.trouwartikelen.nl/bruidstaarten/decoratie-taarttoppers-bruidspaar/figuren/taarttopper-diamond-ring.html
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
@Bosjesvrouw, Je kunt sowieso het biscuitbeslag roze/blauw kleuren, wordt supermooi van kleur. Dan kun je gewoon witte fondant doen met roze/blauwe details.
Gast- Gast
iemand nog leuke taarten gemaakt?
ik ga van t weekend weer bakken voor mn verjaardag en heb afgelopen week nog 2 gemaakt maar die moet ik nog even plaatsen
heeft er iemand wel eens een taart gemaakt met oreovulling? en was dat lekker? en waar doe je dit mee in combi?
en wat zijn nog meer lekkere combi's dan de standaard bbr + aardbei ed... ben op zoek naar wat nieuews...
ik ga van t weekend weer bakken voor mn verjaardag en heb afgelopen week nog 2 gemaakt maar die moet ik nog even plaatsen
heeft er iemand wel eens een taart gemaakt met oreovulling? en was dat lekker? en waar doe je dit mee in combi?
en wat zijn nog meer lekkere combi's dan de standaard bbr + aardbei ed... ben op zoek naar wat nieuews...
duckie- Ratel
Chipp schreef:@Bosjesvrouw, Je kunt sowieso het biscuitbeslag roze/blauw kleuren, wordt supermooi van kleur. Dan kun je gewoon witte fondant doen met roze/blauwe details.
Hoe doe je dat? Want dat heb ik nog nooit gedaan.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
zo'n babybilletjes taart?Bosjesvrouw schreef:Heeft er iemand nog leuke ideen voor een geboorte taart. Ik wil er 1 voor m'n zus maken.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Bosjesvrouw schreef:Chipp schreef:@Bosjesvrouw, Je kunt sowieso het biscuitbeslag roze/blauw kleuren, wordt supermooi van kleur. Dan kun je gewoon witte fondant doen met roze/blauwe details.
Hoe doe je dat? Want dat heb ik nog nooit gedaan.
je kunt gewoon wat kleurstof door je biscuitmix doen
duckie- Ratel
Zoals duckie zegt.
De kleur lijkt voor het bakken heel pastel, maar wordt fel van kleur.
De kleur lijkt voor het bakken heel pastel, maar wordt fel van kleur.
Gast- Gast
het is wel erg grappig hoor om de biscuitmix te kleuren, heb het idee van hier opgedaan en een regenboogtaart gemaakt en idd de biscuit krijgt hele mooie felle kleuren
heb hier een foto voor je als voorbeeld, het is een half half hoor maar dan heb je een beetje een idee
hier nog de fotos van mn 2 taartjes,
1e is een 18+ taartje dus beetje vervaagd:
2e een cadeautje:
heb hier een foto voor je als voorbeeld, het is een half half hoor maar dan heb je een beetje een idee
hier nog de fotos van mn 2 taartjes,
1e is een 18+ taartje dus beetje vervaagd:
2e een cadeautje:
duckie- Ratel
Ik heb een paar vraagjes...ik heb me in mn kop gehaald om de verjaardagstaart voor mn zoontje zelf te maken maar het enige wat ik ooit "gebakken" heb is arretjescake (wel heeeele lekkere haha) en wafels...ik heb wat rondgesurfd op internet vanmiddag en ik denk dat ik me er gewoon aan ga wagen.
- Hoelang doen jullie gemiddeld over een taart met 2 lagen vulling en met een fondant afwerking doen?
- Welke vulling is het makkelijkst te maken?
- Welke vorm is het makkelijkst te 'bekleden'? Rond, vierkant of iets anders?
- Wat heb ik allemaal nodig aan materialen?
- Waar kan ik de fondant t beste bestellen en hoeveel heb ik nodig (een richtlijn, ik snap dat dat per taart verschillend is)
- We vieren T's verjaardag op zondag, kan ik de taart op vrijdag al maken of toch beter op zaterdag?
Thanks alvast!
xx Teddy
- Hoelang doen jullie gemiddeld over een taart met 2 lagen vulling en met een fondant afwerking doen?
- Welke vulling is het makkelijkst te maken?
- Welke vorm is het makkelijkst te 'bekleden'? Rond, vierkant of iets anders?
- Wat heb ik allemaal nodig aan materialen?
- Waar kan ik de fondant t beste bestellen en hoeveel heb ik nodig (een richtlijn, ik snap dat dat per taart verschillend is)
- We vieren T's verjaardag op zondag, kan ik de taart op vrijdag al maken of toch beter op zaterdag?
Thanks alvast!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Ik heb een paar vraagjes...ik heb me in mn kop gehaald om de verjaardagstaart voor mn zoontje zelf te maken maar het enige wat ik ooit "gebakken" heb is arretjescake (wel heeeele lekkere haha) en wafels...ik heb wat rondgesurfd op internet vanmiddag en ik denk dat ik me er gewoon aan ga wagen.
- Hoelang doen jullie gemiddeld over een taart met 2 lagen vulling en met een fondant afwerking doen? Toch wel een paar uurtjes, zeker als je het nog nooit gedaan hebt
- Welke vulling is het makkelijkst te maken? Ik doe altijd jam, banketbakkersroom en eventueel slagroom, maar mona toetjes kunnen ook makkelijk
- Welke vorm is het makkelijkst te 'bekleden'? Rond, vierkant of iets anders? Rond
- Wat heb ik allemaal nodig aan materialen? Een goede deegroller, liefst geen houten want blijft snel plakken, uitstekers, botercreme oid voor de taart mee af te smeren, biscuitmix, fondant of marsepein, en het liefst een grote placemat, ook tegen het plakken van de fondant.Ik gebruikte laatst trouwens dit ipv botercreme:
Werkte echt veel beter, kon er veel beter en strakker mee bekleden en het is ook nog eens veel lekkerder dan die vieze vettige botercreme. Alleen wel vrij prijzig in vergelijking met botercreme. (3,5 euro voor een pot geloof ik, en er gaat bijna een pot op) En je hebt ook poedersuiker nodig bij het uitrollen van je fondant of marsepein tegen het plakken
- Waar kan ik de fondant t beste bestellen en hoeveel heb ik nodig (een richtlijn, ik snap dat dat per taart verschillend is) voor een normale springvorm rond de 500 gram per taart.
- We vieren T's verjaardag op zondag, kan ik de taart op vrijdag al maken of toch beter op zaterdag? Ik zou hem bakken op vrijdag en op zaterdag versieren. Oh en ik zou eerst wel een tijdje van te voren oefenen op andere taarten.
Thanks alvast!
xx Teddy
Succes!!
Laatst aangepast door AngelNyn op do 29 sep 2011 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb gewerkt met Crisco. Krijg je ook geen vlekken die je van poedersuiker wel kan krijgen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 16 van 40
Permissies van dit forum: