Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 9 van 40
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Re: Taarten Topique
Summerlovin schreef:Bosjesvrouw schreef:Even een vraagje. Als je een taart maakt voor een ander. Vraag je dan ook altijd wat voor vulling ze er in willen hebben?
Ik maakte laatste een taart voor een vriendin van mij. Ik vroeg wel wat ze erin wilde hebben. Straks stop ik er jam in terwijl zijn daar helemaaal niet van houdt. Had ik niet leuk gevonden ze moet het wel lekker vinden natuurlijk . Verder maak ik nooit taarten voor iemand anders, alleen voor hier.
Ja ik vraag het altijd, lijkt me wel zo logisch. Dit is dan als ik in opdracht maak, als het een cadeautje is doe ik meestal aardbeien, dat valt bij iedereen wel in de smaak.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow heb je mijn vraag ook gelezen ? Denk namelijk dat jij de antwoorden wel geven kunt.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Lejow schreef:Summerlovin schreef:Bosjesvrouw schreef:Even een vraagje. Als je een taart maakt voor een ander. Vraag je dan ook altijd wat voor vulling ze er in willen hebben?
Ik maakte laatste een taart voor een vriendin van mij. Ik vroeg wel wat ze erin wilde hebben. Straks stop ik er jam in terwijl zijn daar helemaaal niet van houdt. Had ik niet leuk gevonden ze moet het wel lekker vinden natuurlijk . Verder maak ik nooit taarten voor iemand anders, alleen voor hier.
Ja ik vraag het altijd, lijkt me wel zo logisch. Dit is dan als ik in opdracht maak, als het een cadeautje is doe ik meestal aardbeien, dat valt bij iedereen wel in de smaak.
Ik vraag het niet. Nou ja, ik zeg dat mijn standaard vulling banketbakkersroom met jam is en tegen betaling kunnen ze andere vullingen kiezen. Dan hoor ik altijd vanzelf wel welke vulling ze willen.
Summerlovin schreef:Ik wil graag wat weten over de sugarcraft gun . Werkt hij zoals ik denk dat hij werkt? En dat is marsepein erin, goede ''mondje'' erop en dan op je taart spuiten? Zo ja, krijg je hem dan wel makkelijk schoon na gebruik? En heb je er veel kracht voor nodig?
Ook had ik nog een andere vraag. Kan je marsepein dat gemengd is met poedersuiker nog bewaren? Na het bekleden van een taart houd ik altijd nog heel veel over namelijk.
echt direct op de taart spuiten doe ik niet...ik maak meestal eerst een sliert (of wat ik maar wil) en dan maak ik de plek waar ik het hebben wil voorzichtig nat met een kwastje met een beetje water, daarna leg ik dan de sliert waar ik 'm hebben wil.
Mij lijkt dat je dat zolang je marsepein niet uitdroogt nog prima kunt bewaren. Zelf gebruik ik altijd crisco, dus heb daar neit zo'n ervaring mee.
Summerlovin schreef:Ik wil graag wat weten over de sugarcraft gun . Werkt hij zoals ik denk dat hij werkt? En dat is marsepein erin, goede ''mondje'' erop en dan op je taart spuiten? Zo ja, krijg je hem dan wel makkelijk schoon na gebruik? En heb je er veel kracht voor nodig?
Ook had ik nog een andere vraag. Kan je marsepein dat gemengd is met poedersuiker nog bewaren? Na het bekleden van een taart houd ik altijd nog heel veel over namelijk.
Je hebt er best veel kracht voor nodig. Er zitten verschillende mondjes bij en het werkt als ene kleipistool. Dus marsepein er in, en knijpen maar, dan komt er stukje voor stukje wat uit! Je kunt een dik sliertje, ene dun sliertje, een smal strookje, een breed strookje, hele boel dunne sliertjes, hele boel dikkere sliertjes, en zo nog een paar andere vormpjes. Het is best lastig om schoon te maken, want het zit met een veer en plaatjes in elkaar. Maar de onderkant kun je er vanaf halen en dat is dus gewoon prima schoon te maken!
Fondant gaat trouwens een heel stuk lastiger en zwaarder dan marsepein.
Ik vind het trouwens echt een ideaal ding en gebruik hem veel!
Die marsepein kun je gewoon bewaren hoor!
Probeer eens te gaan werken met crisco (een soort plantaardig vet), heb de je de poedersuiker niet meer nodig en kun je daar ook niet mee 'vlekken'!
Lejow- Lady Post-a-lot
Bedankt voor je reactie Lejow! Ga er nog maar even goed over nadenken, heb kleine handen met nogal weinig kracht . en hoe werkt dat precies met die crisco? Wat moet ik me daarbij voorstellen? ( soort boterachtig iets? Poeder?) En kun je marsepein met crisco erdoor ook gewoon bewaren?
Summerlovin- Kletskop
Het is plantaardig vet, een beetje wit doorzichtig achtig, uitsmeerbaar!
Hierdoor blijft marsepein niet plakken.
En ja hoor, als dat er doorheen zit kun je het prima bewaren! Het maakt het ook wat soepel!
Je kunt het ook op je handen smeren, voor je marsepein gaat kleuren, zo hecht de kleurstof minder.
En ja hoor, als dat er doorheen zit kun je het prima bewaren! Het maakt het ook wat soepel!
Je kunt het ook op je handen smeren, voor je marsepein gaat kleuren, zo hecht de kleurstof minder.
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat handig zeg! Zie het ook staan op de site waar ik altijd mijn spullen bestel. Ga het maar is in mijn winkelwagentje stoppen, haha!Lejow schreef:Het is plantaardig vet, een beetje wit doorzichtig achtig, uitsmeerbaar!
Summerlovin- Kletskop
is er hier ook iemand die taarten maakt in omgeving van het gooi?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Helaas, is niet echt heel erg in de buurt!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mauwmauw: je hebt PM
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is mijn eerste marsepein taartje! Niet echt heel orgineel of bijzonder maar ik vind 'm best leuk gelukt!
aevds- Zwijger
- Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 17-08-11
Leuk hoor aevds!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik ben gisteravond bij een workshop van Wendy Schlagwein geweest! Het was zo leuk en veel geleerd!
Zie hier het resultaat:
Laatst ook nog een taart voor mijn jarige zusje gemaakt. Voor het eerst de diamond patchwork cutter geprobeerd:
Zie hier het resultaat:
Laatst ook nog een taart voor mijn jarige zusje gemaakt. Voor het eerst de diamond patchwork cutter geprobeerd:
jeeeetje wat knap!!!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Super gaaf!!!
De dingen van Wendy zijn echt prachtig!
De dingen van Wendy zijn echt prachtig!
Lejow- Lady Post-a-lot
Oww wat geweldig die poppetjes!
Lijkt me ook wel leuk om een keer zo`n workshop te doen.
Hoeveel kost zoiets en waar is het?
Ik heb gisteren nog een taartje gemaakt, zal vanmiddag een foto plaatsen.
Lijkt me ook wel leuk om een keer zo`n workshop te doen.
Hoeveel kost zoiets en waar is het?
Ik heb gisteren nog een taartje gemaakt, zal vanmiddag een foto plaatsen.
PiP- Ratel
Dank jullie wel!
Pip, het is in Hazerswoude-Dorp. Dit was een avondworkshop en kost 50 euro, er zijn ook dagworkshops, die kosten 95 euro. Ik vond de workshop de prijs echt wel waard! Zo goed geregeld en goed uitgelegd.
De workshops van Wendy zitten wel altijd snel vol, maar ze zei gisteren wel dat er weer wat plekjes vrij zijn. Deze heeft ze alleen niet op haar website staan.
Pip, het is in Hazerswoude-Dorp. Dit was een avondworkshop en kost 50 euro, er zijn ook dagworkshops, die kosten 95 euro. Ik vond de workshop de prijs echt wel waard! Zo goed geregeld en goed uitgelegd.
De workshops van Wendy zitten wel altijd snel vol, maar ze zei gisteren wel dat er weer wat plekjes vrij zijn. Deze heeft ze alleen niet op haar website staan.
En wat is het verschil dan tussen de dag en avond workshop?
Ik ga zo denk ik haar naam maar eens googlen, moet eigen de vaatwasser uitruimen, haha.
Oja en wat gebruiken jullie als spuitzak??
Ik heb van die wegwerkzakken en vind deze IDEAAL!
En gebruiken jullie dan altijd een mondje of knippen jullie er alleen een punt vanaf.
Ik doe als ik een botercreme dijkje spuit of cupcakes vul alleen een puntje eraf knippen. Net zo makkelijk!
Voor toefjes gebruik ik uiteraard wel een spuitmondje.
Ik ga zo denk ik haar naam maar eens googlen, moet eigen de vaatwasser uitruimen, haha.
Oja en wat gebruiken jullie als spuitzak??
Ik heb van die wegwerkzakken en vind deze IDEAAL!
En gebruiken jullie dan altijd een mondje of knippen jullie er alleen een punt vanaf.
Ik doe als ik een botercreme dijkje spuit of cupcakes vul alleen een puntje eraf knippen. Net zo makkelijk!
Voor toefjes gebruik ik uiteraard wel een spuitmondje.
PiP- Ratel
www.4theloveofcake.nl is haar site
Bij de dagworkshop heb je een uitgebreider werkstuk, duurt langer.
Ik gebruik ook wegwerpspuitzakken. In het begin niet, maar vond het zo vervelend met afwassen, het bleef vettig van de boter.
Ik doe net als jij, voor botercreme dijkje knip ik een puntje eraf, moet het iets moois gaan worden dan gebruik ik een spuitmondje
Bij de dagworkshop heb je een uitgebreider werkstuk, duurt langer.
Ik gebruik ook wegwerpspuitzakken. In het begin niet, maar vond het zo vervelend met afwassen, het bleef vettig van de boter.
Ik doe net als jij, voor botercreme dijkje knip ik een puntje eraf, moet het iets moois gaan worden dan gebruik ik een spuitmondje
Ik heb mijzelf vandaag weer eens aan een taartje gewaagd en...
HET GAAT STEEDS BETER !!
Ik dacht, laat ik eens gek doen en een Hello Kitty puzzelplaatje maken !
Dankjewel voor de tips Lejow! Het afsmeren met 1:1 ging veel beter.
HET GAAT STEEDS BETER !!
Ik dacht, laat ik eens gek doen en een Hello Kitty puzzelplaatje maken !
Dankjewel voor de tips Lejow! Het afsmeren met 1:1 ging veel beter.
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Rebecca: Hmm zie dat dat wel erg ver rijden, haha!
Muppit: Wat een leuke taart! De strik is wel wat aan de dikke kant
Mijn taart van gisteren:
Muppit: Wat een leuke taart! De strik is wel wat aan de dikke kant
Mijn taart van gisteren:
PiP- Ratel
Wat komen er mooie dingen voorbij!
Pip, ik ben echt helemaal verliefd op jouw taartjes
Pip, ik ben echt helemaal verliefd op jouw taartjes
Gast- Gast
Wauw! Die is mooi!
Voor iemand van het forum?
Voor iemand van het forum?
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Hij is leuk pip!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 9 van 40
Permissies van dit forum: