Taarten Topique
+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Taarten Topique
maar marsepein word niet hard dus ben bang dat het dan zou uitzakken?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Rebecca schreef:Hier staat de howto:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=40989
Kijk daar heb ik wat aan. dankje wel! ga het snel eens proberen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
duckie schreef:maar marsepein word niet hard dus ben bang dat het dan zou uitzakken?
Dat durf ik niet te zeggen, ik werk nooit met marsepein, dus heb daar geen ervaring mee...
gewoon een keer uitproberen, wie weet valt het mee
[quote="Tazz"]Ik zou ook wel willen weten hoe je een puzzelplaatje moet maken, je kan ook op Youtube kijken daar worden heel veel technieken uitgelegd.
Juist over een puzzelplaatje kan ik weinig vinden op youtube, voor de rest kun je er inderdaad goede tips zien.
Wat ik denk is dat je een kleurplaat in een plastic hoesje stopt en daar je fondant op uitrolt en uitsnijdt wat ik mij afvraag is hoe je het zo goed en mooi kan snijden (wat gebruiken jullie?) en of er nog goed advies is
Juist over een puzzelplaatje kan ik weinig vinden op youtube, voor de rest kun je er inderdaad goede tips zien.
Wat ik denk is dat je een kleurplaat in een plastic hoesje stopt en daar je fondant op uitrolt en uitsnijdt wat ik mij afvraag is hoe je het zo goed en mooi kan snijden (wat gebruiken jullie?) en of er nog goed advies is
sunnygirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 44
Punten : 97
Registratiedatum : 24-04-11
Ik ga weer aan de slag vandaag...de bedoeling is 2 taarten, 1 is voor mijn zusjes verjaardag en wil het afsmeren met ganache uitproberen...ben wel erg benieuwd hoe het gaat, 1 van de taarten kreef een 'slurf' in de oven, het lijkt of ik 'm heb kunnen redden, maar ben nog niet zeker!
Voor een puzzelplaatje, print ik de afbeelding een keer of wat uit en knip alle losse onderdelen uit. de stukjes leg ik op het fondant en dan snij ik het uit. Heb dat van dat plastic ook wel eens gelezen, maar dat lijkt me zo onlogisch, dan zie je toch niet waar je snijd? Als je het er op boetseert lijkt me dat dat wel kan.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Luthien schreef:Voor een puzzelplaatje, print ik de afbeelding een keer of wat uit en knip alle losse onderdelen uit. de stukjes leg ik op het fondant en dan snij ik het uit. Heb dat van dat plastic ook wel eens gelezen, maar dat lijkt me zo onlogisch, dan zie je toch niet waar je snijd? Als je het er op boetseert lijkt me dat dat wel kan.
en gebruik je daar een gewoon aardappelschilmesje voor? of heb je een ander mesje?
sunnygirl- Fluisteraar
Ja, heb een dure van brabantia die is iets scherper dan die 3 voor een euro gevallen, maar die gebruik ik er voor. ik snij wel met kleine halen (dus niet 1 haal, want dan trek je de fondant krom). heb wel een voorbeeldje denk ik...
Luthien- Prater
heb er daarna met gesmolten chocolade nog pupillen in gemaakt.
Luthien- Prater
thanks voor je uitleg!!
ga het eens proberen
ga het eens proberen
sunnygirl- Fluisteraar
heb nu voor het eerst biscuitmix van funcakes gemaakt, wow wat een verschil en wat een luchtig beslag allleen al zeg (kan ook door mn nieuwe mixer komen?) maar ben benieuwd hoe die strax uit de oven komt....
zetten jullie de taart onderin de oven of in het midden? heb namelijk een combi magnetron oven en als ik het rooster in het midden zet zit het bakblik al bijna tegen de bovenkant aan dus heb hem nu maar op het draaiplateu gezet...
en waarmee vetten jullie je bakblik in? gewoon met margarine?
en doen jullie je bakblik en alle bak/taartspullen gewoon in de vaatwasser?
zetten jullie de taart onderin de oven of in het midden? heb namelijk een combi magnetron oven en als ik het rooster in het midden zet zit het bakblik al bijna tegen de bovenkant aan dus heb hem nu maar op het draaiplateu gezet...
duckie- Ratel
Ik vet het in met bertoli (met de blauwe wikkel), de boter die ik ook gebruik voor de botercreme, in de cupcakes enz!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
ok,
heb net mn bescuit mix uit de oven gehaald en op het rooster laten afkoelen...
maar er zat n mooie bol op die heb ik er alvast afgesneden... nu blijkt dat hij toch niet helemaal gaar was op het onderste stukje... en met snijden krijg ik hem niet mooi vlak maar met allemaal losse plukken zeg maar... had hij dan toch langer gemoeten?
de onderkant zat ook aan het bakblik vast ondanks dat ik hem wel goed had ingesmeerd
hij is wel erg lekker trouwens... denk dat ik maar niet meer zelf ga martelen om mix te maken maar gewoon kant en klaar blijf kopen hihi
maar er zat n mooie bol op die heb ik er alvast afgesneden... nu blijkt dat hij toch niet helemaal gaar was op het onderste stukje... en met snijden krijg ik hem niet mooi vlak maar met allemaal losse plukken zeg maar... had hij dan toch langer gemoeten?
de onderkant zat ook aan het bakblik vast ondanks dat ik hem wel goed had ingesmeerd
hij is wel erg lekker trouwens... denk dat ik maar niet meer zelf ga martelen om mix te maken maar gewoon kant en klaar blijf kopen hihi
duckie- Ratel
duckie schreef:heb nu voor het eerst biscuitmix van funcakes gemaakt, wow wat een verschil en wat een luchtig beslag allleen al zeg (kan ook door mn nieuwe mixer komen?) maar ben benieuwd hoe die strax uit de oven komt....
Ik heb ook een combimagnetron en zet het taartrooster op het draaiplateau en daarop de taart. Eerst zette ik 'm meteen op het plateau, maar dan gaarde de taart niet goed, dus vandaar dat ik het nu zo doe...af en toe komt de bovenkant van de taart trouwens gevaarlijk dicht bij de bovenkant van de oven, maar is tot nu toe altijd goed gegaan.
Niet alle bakspullen kunnen in de vaatwasser, dus daar moet je goed op letten. Ik doe de bakblikken wel in de vaatwasser maar daar worden ze echt superlelijk van. Maar goed, ze doen het nog prima, en liever dit dan op de hand afwassen
duckie schreef:ok,
Dat onderste niet gaar had ik dus eerst ook, zie vorige reactie...
Taart niet snijden maar ondersteboven op taartrooster zetten om af te koelen. Die bol wordt dan vanzelf plat, en de onderkant wordt dan de bovenkant: supermooi strak!
Soms helpt 't om de taart even in het bakblik af te laten koelen, dan wil hij erna makkelijker eruit.
Sorry helemaal vergeten te reageren op Yvette... Zie dat er al antwoord is gegeven, ik heb die HowTo ook gebruikt.
Duckie: Deze taart was van marsepein;) En als je mijn hyves checkt dan staat er nog zo`n taart van marsepein!
Deze had ik alleen de punten iets te ver ingesneden en heb ik ze er maar overheen laten vallen.
Er liggen ook marsepeinen balletjes onder de punten Vorige keer was dat niet nodig, misschien omdat de punten minder groot waren?!
Als je een bol heb zou ik ook het bakblik omdraaien(doe ik altijd), dan ben je daar meteen vanaf.
Ik gebruik de bakspray om blikken in te vetten, te koop van baukje in de supermarkt of ik een XL variant van een ander merk bij de Bakzolder. Ik heb geen ervaring met een combimagnetron, daar kan ik je dus niet mee helpen.
Wat voor een mixer is het geworden?
Duckie: Deze taart was van marsepein;) En als je mijn hyves checkt dan staat er nog zo`n taart van marsepein!
Deze had ik alleen de punten iets te ver ingesneden en heb ik ze er maar overheen laten vallen.
Er liggen ook marsepeinen balletjes onder de punten Vorige keer was dat niet nodig, misschien omdat de punten minder groot waren?!
Als je een bol heb zou ik ook het bakblik omdraaien(doe ik altijd), dan ben je daar meteen vanaf.
Ik gebruik de bakspray om blikken in te vetten, te koop van baukje in de supermarkt of ik een XL variant van een ander merk bij de Bakzolder. Ik heb geen ervaring met een combimagnetron, daar kan ik je dus niet mee helpen.
Wat voor een mixer is het geworden?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wilt iemand geen HowTo voor beginners maken?
Met alles op een rijtje.. (zoals taart omdraaien na het bakken etc)
En waar je zoal spullen kunt bestellen?
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Die staan volgens mij ook wel op de leukste taartenGigi_ schreef:
Wilt iemand geen HowTo voor beginners maken?
Met alles op een rijtje.. (zoals taart omdraaien na het bakken etc)
En waar je zoal spullen kunt bestellen?
En iedereen doet het weer anders en met andere ingrediëenten/materialen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja, gewoon veel lezen op de site van de leukste taarten, en het forum!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hipperdehip! Pipperdepip!
De taart en CC's voor Pippa
De taart en CC's voor Pippa
Lejow- Lady Post-a-lot
Wauw!
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Dank jullie wel
Lejow- Lady Post-a-lot
Wow lejow! Jij kan echt mooie taarten bakken ik ga binnenkort ook eens beginnen met cc en taarten denk ik.
Gast- Gast
Dank je Puggle!
Het is zooo leuk
Het is zooo leuk
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: