Kind van ouders met een beperking
+11
Tiana
mickey
Ugly Betty
TGR
Bliss
Blond
Pannetoet
JD
Pepper
Phileine
Roze Roos
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kind van ouders met een beperking
Ik kan de aflevering niet terug vinden op uitzending gemist. Ben wel benieuwd naar de aflevering
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Het is de uitzending van 5 oktober.
Ik ben het eens met Lilith, en vele anderen.
Het is in de praktijk alleen zo moeilijk om hier echt iets mee te doen. Alleen familie kan feitelijk als ze onder de 18 jaar zijn bijvoorbeeld de eierstokken eruit laten halen. Maar zijn ze boven de 18 dan kan je er, indien de persoon het zelf niet wil, niets mee doen.
Ik ben het eens met Lilith, en vele anderen.
Het is in de praktijk alleen zo moeilijk om hier echt iets mee te doen. Alleen familie kan feitelijk als ze onder de 18 jaar zijn bijvoorbeeld de eierstokken eruit laten halen. Maar zijn ze boven de 18 dan kan je er, indien de persoon het zelf niet wil, niets mee doen.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben er op tegen dat mensen met een verstandelijke beperking een kind krijgen en opvoeden. Ik werk zelf met deze doelgroep en op een andere locatie binnen het bedrijf waar ik werk, was dit voorgekomen en daar zijn echt grote problemen uit voort gekomen. Hoe goed ze het ook bedoelen, de meeste zijn niet in staat om een kind op een volwaardige manier op te voeden en te laten groeien in hun ontwikkeling.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
TGR schreef:Als alleen de gemiddelde Nederlander kinderen zou krijgen, zou de maatschappij ook behoorlijk saai zijn.
Krijg jij ze dan maar gauw
Ik vond het verhaal van dit meisje heel erg triest. Je leert van je ouders zoveel, niet alleen wat betreft kennis of vaardigheden, maar ook op sociaal en emotioneel gebied. Dat heeft zij allemaal moeten missen en ik kan me goed voorstellen dat dat haar beschadigd heeft.
Gast- Gast
Dijn82 schreef:
Ik vond het verhaal van dit meisje heel erg triest. Je leert van je ouders zoveel, niet alleen wat betreft kennis of vaardigheden, maar ook op sociaal en emotioneel gebied. Dat heeft zij allemaal moeten missen en ik kan me goed voorstellen dat dat haar beschadigd heeft.
Mee eens! Ik vond het heel triest om te zien dat dit meisje zoveel heeft gemist en daardoor nu psychische problemen heeft. Het leek inderdaad zo omgedraaid: moeder heeft een disneykamer, meisje vult vanaf jong al belastingformulieren in. Zo hoort het niet te gaan!
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Na een voorstukje te hebben gezien heb ik de aflevering met veel intresse gevolgd. Zelf volg ik een opleiding in de gehandicaptenzorg.
Ik vond het ontzettend knap van de dochter dat ze er uiteindelijk zo mee omgaat. Ze heeft het absoluut niet gemakkelijk gehad in haar jeugd. Het lijkt mij dan ook heel raar om met je moeder naar plopsaland te gaan omdat zij dat leuk vind. Het is een omgekeerde wereld.
Ondanks haar beperking vond ik het verbazingwekkend dat de moeder best goed kon verwoorden wat ze in de opvoeding niet kon geven aan haar dochter.
Wat betreft de vraag die wordt gesteld. Mensen met een beperking hebben ook wensen en gevoelens net als ieder ander hier. 20 jaar geleden was de begeleiding heel anders dan nu. Mocht er nu een persoon zijn die een kind wil denk ik dat er eerst moet worden gekeken of het haalbaar is met goede begeleiding. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke mate die persoon beperkt is.
Ik vond het ontzettend knap van de dochter dat ze er uiteindelijk zo mee omgaat. Ze heeft het absoluut niet gemakkelijk gehad in haar jeugd. Het lijkt mij dan ook heel raar om met je moeder naar plopsaland te gaan omdat zij dat leuk vind. Het is een omgekeerde wereld.
Ondanks haar beperking vond ik het verbazingwekkend dat de moeder best goed kon verwoorden wat ze in de opvoeding niet kon geven aan haar dochter.
Wat betreft de vraag die wordt gesteld. Mensen met een beperking hebben ook wensen en gevoelens net als ieder ander hier. 20 jaar geleden was de begeleiding heel anders dan nu. Mocht er nu een persoon zijn die een kind wil denk ik dat er eerst moet worden gekeken of het haalbaar is met goede begeleiding. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke mate die persoon beperkt is.
missmail- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Een (te) dik kind is de schuld van de ouders
» Een kind heeft samenwonende ouders nodig.
» Ouders bieden kind aan voor seks.
» Ouders.
» Trots ouders
» Een kind heeft samenwonende ouders nodig.
» Ouders bieden kind aan voor seks.
» Ouders.
» Trots ouders
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: