Gewoon gevoel volgen en doen?
+9
Jazzlyn
juffie001
L!ND@
Limburg85
Dora
Coco
mauwmauw
Bruintje Beer
Printje
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gewoon gevoel volgen en doen?
ik was benieuwd hoe dat nu gin verder? bevalt het jou en de kindjes de eerste dag op verzoek?
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ze komen netjes om de 3 uur overdag en s nachts om de 4 uur, dus er is weinig verandering . Behalve dat ik wat minder op de klok leef, en dat is erg lekker hoor.LMCurious schreef:ik was benieuwd hoe dat nu gin verder? bevalt het jou en de kindjes de eerste dag op verzoek?
Vaak is om de 3 uur 1 van de 2 wakker, en dan maak ik op advies van de kinderarts de andere ook wakker, anders ben je echt heel de dag aan het voeden.
Gast- Gast
Ja dat kan ik me voorstellen. Heb altijd zoveel respect voor tweelingmama's. Lijkt me zo druk. Maar ook wel heel leuk. Wat ik trouwens het voordeel vind van voeden op verzoek is dat ze ook vanzelf er wel langer tussen gaan laten zitten. Dat je daar niet zelf een moment voor hoeft te kiezen. Word eigenlijk wel steeds dezelfde dan als eerst wakker, of wisselt dat ook nog?
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Nee, dat wisselt wel, wie er eerder wakker is. Ze wisselen elkaar gewoon af
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ze komen netjes om de 3 uur overdag en s nachts om de 4 uur, dus er is weinig verandering . Behalve dat ik wat minder op de klok leef, en dat is erg lekker hoor.LMCurious schreef:ik was benieuwd hoe dat nu gin verder? bevalt het jou en de kindjes de eerste dag op verzoek?
Vaak is om de 3 uur 1 van de 2 wakker, en dan maak ik op advies van de kinderarts de andere ook wakker, anders ben je echt heel de dag aan het voeden.
Las dit net pas allemaal, maar ik voed dus ook op verzoek, en ik maak de ander dus ook altijd wakker, zodat ik ze achter elkaar kan voeden, anders blijf je idd bezig. We hebben die periode de 1e weken wel gehad namelijk, en dat was loodzwaar. Ik voedde toen al wel op verzoek, alleen dan diegene die wakker was, ik wilde de ander dan er achteraan doen, maar die was dan niet wakker te krijgen. 's Nachts was dat niet te doen gewoon, ik legde dan de 1e weer weg, probeerde de 2e wakker te krijgen, maar niks hoor.
Dus weer terug leggen en maar wachten tot nr 2 uit zichzelf kwam. Tja, lag ik dus net weer een half uurtje, en ja, daar kwam ze! En die lag weer een uurtje, kwam de 1e weer.
Ik heb toen nachten gehad van in totaal amper 2 uur, ik was echt op toen.
Nu gaat het heel goed wat dat betreft, ze komen overdag netjes om de 4 uur meestal, als het mijzelf beter uitkomt en ik moet weg, geef ik ze soms wat eerder, ookal is dat net een uur geleden, voordeel van bv, en in de nacht laat ik er maximaal 8 uur tussen, maar dat redden ze toch nog niet.
Ik ga nu elke avond rond 21.30 naar bed, voed ze beide, en dan komen ze rond 4.00/5.00 weer. Gelukkig wordt het hier dus wel langer nu, maar ik hoop dat ze dat blijven doen!
Ik vind de nachtvoedingen nu echt wel zwaar worden, ookal ben ik in totaal maximaal een half uur kwijt, het duurt toch weer even voor je zelf weer slaapt enz.
Heb je al geprobeerd tegelijk te voeden? Ik alleen in het ziekenhuis, alleen lukt me dat niet, ook omdat ze met tepelhoedje gevoedt worden, en ze anders dus niet goed aanpakken als ik ze niet help. Dus tegelijk heb ik te weinig armen voor, haha! Nouja, ze drinken beide maar zo kort, dus dat maakt me ook niet zoveel uit.
Gast- Gast
Tegelijk voeden heb ik in het ziekenhuis ook paar keer gedaan, thuis lukt het echt niet. Ze hebben net een beetje door hoe het werkt, en laten nog regelmatig los.
Dus dan zit je met 2 huilende baby's aan je borst, is ook niet echt prettig. Dan maar om de beurt...
Hoop dat ze binnenkort volledig op BV over kunnen, dat scheelt zoveel tijd in fles maken, fles na, kolven...
Temperaturen doe ik ook nog maar 3x per dag ofzo ipv iedere keer en ze redden het nu zonder kruiken, ook al erg lekker!!
Overdag komen ze stipt om de 3 uur, s nachts om de 4 uur, dus het is een beetje hetzelfde gebleven haha!
Dus dan zit je met 2 huilende baby's aan je borst, is ook niet echt prettig. Dan maar om de beurt...
Hoop dat ze binnenkort volledig op BV over kunnen, dat scheelt zoveel tijd in fles maken, fles na, kolven...
Temperaturen doe ik ook nog maar 3x per dag ofzo ipv iedere keer en ze redden het nu zonder kruiken, ook al erg lekker!!
Overdag komen ze stipt om de 3 uur, s nachts om de 4 uur, dus het is een beetje hetzelfde gebleven haha!
Gast- Gast
Hoop ook voor je dat je kunt stoppen met bijvoeden, geeft wel weer meer rust!
Ik vond het in het begin wel eens moeilijk om de 1 te voeden, en de ander lag dan te krijsen in de box van de honger, haha! Gelukkig gaan ze de box nu leuk vinden, en kunnen ze zich even vermaken met de mobile, dus dat is weer een voordeel.
Ik merk echt dat het allemaal steeds makkelijker gaat, de 1e maanden zijn echt het zwaarst, vooral qua voeden, maar daarna gaat het steeds makkelijker. Ik zit nog steeds op gemiddeld 8 voedingen, maar dat gaat nu zo snel, dat me dat niet meer uitmaakt.
Ik vond het in het begin wel eens moeilijk om de 1 te voeden, en de ander lag dan te krijsen in de box van de honger, haha! Gelukkig gaan ze de box nu leuk vinden, en kunnen ze zich even vermaken met de mobile, dus dat is weer een voordeel.
Ik merk echt dat het allemaal steeds makkelijker gaat, de 1e maanden zijn echt het zwaarst, vooral qua voeden, maar daarna gaat het steeds makkelijker. Ik zit nog steeds op gemiddeld 8 voedingen, maar dat gaat nu zo snel, dat me dat niet meer uitmaakt.
Gast- Gast
Flessen heb ik vanmorgen wel tegelijk gegeven, allebei op het voedingskussen gelegd dat ze niet plat lagen en fles erin.
Verschonen, Bv, bijvoeding, kolven, zelf wasssen en aankleden, kids opfrissen, omkleden en inpakken om naar mijn ouders te gaan... het kostte me vanmorgen de hele kerktijd haha. Liep net naar de auto om het onderstel te pakken toen mijn man thuis kwam
Verschonen, Bv, bijvoeding, kolven, zelf wasssen en aankleden, kids opfrissen, omkleden en inpakken om naar mijn ouders te gaan... het kostte me vanmorgen de hele kerktijd haha. Liep net naar de auto om het onderstel te pakken toen mijn man thuis kwam
Gast- Gast
ProudMama schreef:Flessen heb ik vanmorgen wel tegelijk gegeven, allebei op het voedingskussen gelegd dat ze niet plat lagen en fles erin.
Komt goed! Zeker als de bijvoeding er af gaat, je wordt vanzelf sneller!
Voel me daar trouwens soms wel eens schuldig over, je kunt met 2 als je alleen bent nooit eens lekker knuffelen, dan wil de ander ook aandacht, en je bent sowieso al druk met vanalles. Ik heb soms echt het gevoel dat ik ze alleen voed en in de box/bed leg.
Had het daar op het cb ook over, en die zei meteen dat ze ook niet anders gewend zijn gelukkig, en dat is natuurlijk ook wel weer zo.
's Avonds als mijn man thuis is, halen we dat met de laatste voeding wel weer in!
Slaapt de jouwe ook overal doorheen?
Ik krijg wel eens te horen als ik 's morgens om 7.00 aan het voeden ben: "De 1e keer, goed zeg, zo lang slapen!'
Maar nee, dat is dan al de 2e of als ik pech heb de 3e voeding! In het begin maakte ik hem nog wel eens wakker, maar nu nooit meer, en hij hoort dus echt NIKS!
De oudste moet over 2 weken naar school, dat lijkt me dus wel lastig, leven op de klok, en de tweeling neem je niet elke keer even mee. Zie daar echt tegenop.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:
De oudste moet over 2 weken naar school, dat lijkt me dus wel lastig, leven op de klok, en de tweeling neem je niet elke keer even mee. Zie daar echt tegenop. [/color][/b]
Hoever is de school? Mijn schoonmoeder liet de tweeling dan even alleen thuis.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:_MamaRosa_ schreef:
De oudste moet over 2 weken naar school, dat lijkt me dus wel lastig, leven op de klok, en de tweeling neem je niet elke keer even mee. Zie daar echt tegenop. [/color][/b]
Hoever is de school? Mijn schoonmoeder liet de tweeling dan even alleen thuis.
Moet wel met de auto, lopend is net te ver, aangezien ze tussen de middag thuis komt eten, en er anders nauwelijks tijd over is om fatsoenlijk te eten, (geen overblijf) maar het is met de auto 2 minuutjes rijden ongeveer, dus echt niet ver. Maar ik zal ze ws. ook laten liggen als ze net slapen. Ik geef het de buren ook door, en mijn vader weet er van. Verder neem ik een briefje mee. Blijft eng, maar er is geen andere oplossing. De buurvrouw wil haar wel af en toe meenemen, dus dat scheelt al. Verder kan ze af en toe tussen de middag bij mijn vader eten, mijn zusje zit op dezelfde basisschool, dus die kan haar dan zo meenemen, dat scheelt ook weer.
Verder willen we zo snel mogelijk een bakfiets, dat maakt het al makkelijker allemaal, met de auto kun je niet zo dicht bij school komen, dus moet je altijd de tweeling en zoontje uit de auto halen om naar school te lopen. Een bakfiets rij je zo het plein op, en dan kan ze alleen naar binnen, het lokaal zit daar meteen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» gevoel volgen of niet
» Volgen of leiden?
» Zo moet je dat dus gewoon doen.
» Weer iemand helpen..geld vragen, gewoon doen of nee zeggen?
» Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?
» Volgen of leiden?
» Zo moet je dat dus gewoon doen.
» Weer iemand helpen..geld vragen, gewoon doen of nee zeggen?
» Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: