Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gewoon gevoel volgen en doen?

+9
Jazzlyn
juffie001
L!ND@
Limburg85
Dora
Coco
mauwmauw
Bruintje Beer
Printje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gewoon gevoel volgen en doen?  Empty Gewoon gevoel volgen en doen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:46

Pfft, zit erg in twijfel.

Onze jongens gaan nu om de beurt aan de borst en flesje na. Dus de ene voeding de een aan de borst, andere voeding de ander. Daarna kolf ik.

Nu is het weer voedingstijd (ze moeten iedere 3 uur), maar ze liggen nog heel diep in slaap. Dus moeten we ze wakker zien te krijgen, en dan nog zo ver dat ze actief aan de borst drinken.

Morgen moeten we op controle bij de kinderarts, en ik wil vragen of we mogen voeden op verzoek ipv iedere keer die kids uit hun slaap halen of een uur tobben als ze al eerder honger hebben.

Omdat het morgen is, heb ik zoiets van: Ik probeer het gewoon vannacht en morgenochtend om te voeden op verzoek, dan kunnen we dat meenemen bij de controle.

Maar uiteraard twijfel ik weer of het slim is, wat zouden jullie doen?

Pfft, word gek van mezelf, ben mijn zelfverzekerdheid helemaal kwijt nu ik moeder ben omdat ik gewoon het beste wil en mijn verstand en mijn gevoel verschillende dingen zeggen...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewoon gevoel volgen en doen?  Empty Re: Gewoon gevoel volgen en doen?

Bericht  Printje do 4 aug 2011 - 9:48

Pff lastig zeg...ze hebben die voeding natuurlijk nog wel nodig. Wij moesten ons ventje ook altijd wakker maken maar ik heb dat ook eigenijk altijd braaf gedaan hahaha maar meneer was trouwens wel meteen wakker en present zodra hij zijn flesje zag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:52

Printje schreef:Pff lastig zeg...ze hebben die voeding natuurlijk nog wel nodig. Wij moesten ons ventje ook altijd wakker maken maar ik heb dat ook eigenijk altijd braaf gedaan hahaha maar meneer was trouwens wel meteen wakker en present zodra hij zijn flesje zag.
Fles krijg ik er vaak wel in als ze slapen, maar aan de borst is een ander verhaal. Maar als ik dat iedere keer over ga slaan 'leren' ze het nooit vrees ik...

Ze groeien echt ontzettend goed, zo rond de 50 gram per dag!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:53

Ik ben gelijk na de kraamweek gaan voeden op verzoek, maar D. woog toen al een heel ruime 4 kilo. Ik weet niet of gewicht hierin ook een rol speelt. Ik zou het persoonlijk wel doen, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer do 4 aug 2011 - 9:54

Zoals je weet was D. ook licht. En wij doen vanaf week 2 op voeding op verzoek en dit gaat harstikke goed.

Ik zou het proberen. Dus gevoel volgen en doen!!
Je krijgt er zelf ook weer een beetje rust voor terug.

Laatst aangepast door Bruintje Beer op do 4 aug 2011 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  mauwmauw do 4 aug 2011 - 9:55

ProudMama schreef:
Pfft, word gek van mezelf, ben mijn zelfverzekerdheid helemaal kwijt nu ik moeder ben omdat ik gewoon het beste wil en mijn verstand en mijn gevoel verschillende dingen zeggen...
heel herkenbaar.
Wat je moet doen kan ik je niet vertellen,wij moesten nadat V geopereerd was hem ook weer om de 3 uur eten geven en dit hebben we ook gedaan.maar hij kreeg dan ook fv.

moeilijk is het he,maar ik denk dat als ze honger vanzelf wel komen,maar weet niet hoe het zit met een gewicht.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Printje do 4 aug 2011 - 9:55

Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus heb daar geen ervaringen mee maar de autist in mij zou echt niet tegen dat voeden op verzoek kunnen hahahaha. Ik zou daar serieus gek van worden denk ik.

Maar ik zou ze dan toch wakker maken, lastig wel want ze moeten ook weer niet te wakker worden want ze gaan de nacht in maar ja anders pakken ze de borst natuurlijk niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Coco do 4 aug 2011 - 9:56

Na een week om de 3-4 uur voeden mochten wij er in de nacht max 6 uur tussen laten een week lang en daarna op verzoek voeden.
Ik liet die van 23u dan meestal varen want dan lagen ze te slapen als ossen en dan werden ze meestal rond een uur of 1-2 wakker, maar dronken dan ook goed. Als we ze moesten wakker maken dronken ze rond 23 u nooit bijster bijzonder en waren ze daarna snel weer hongerig.

Is het voor je productie trouwens niet beter om beiden 1 borst te geven en beiden een flesje na tot ze goed gevuld zijn? Dan hoef je niet zoveel meer te kolven en met kolven kreeg ik toch minder dan wanneer ze zelf dronken.
En doordat ze hongerig waren was het voor mij gunstiger ze ieders om de beurt een borst te geven. De tweede borst werd door hetzelfde kind namelijk niet optimaal gedronken doordat hij/zij al een beetje verzadigd was.
Dan haalde ik er 1 uit bed, gaf de borst en maakte mijn man ondertussen een flesje en gaf die de fles wanneer ik de ander aan de andere borst legde.

Als ze dan weer in bed lagen (half uurtje later meestal) ging ik nog eventjes 5-10 min nakolven om mijn productie te verhogen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Dora do 4 aug 2011 - 9:58

Gewoon doen.
Als ik hier M.aaike wakker maak voor de voeding doet ze ook niks met als gevolg dat ze een uur later alsnog komt.
Al gaat het wel steeds beter. Helpt het misschien om ze eerst te verschonen zodat ze wakker kunnen worden?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 10:01

Teigertje schreef:Gewoon doen.
Als ik hier M.aaike wakker maak voor de voeding doet ze ook niks met als gevolg dat ze een uur later alsnog komt.
Al gaat het wel steeds beter. Helpt het misschien om ze eerst te verschonen zodat ze wakker kunnen worden?
Eerst verschonen en temperatuur doe ik altijd. Dan zijn ze goed wakker, maar zodra ze weer tegen je aan liggen voor de fles/ borst zijn ze zo weer vertrokken.

@Nois: Dat ga ik inderdaad eens proberen, allebei een kant.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 4 aug 2011 - 19:03

Wat heb je gisteren uiteindelijk gedaan? Succes vandaag bij de kinderarts.

Wij moesten R. ook in het begin om de 3 uur voeden en wakker maken en mochten dit langzaam uitbreiden 's nachts want hier was ook het probleem, als hij wakker gemaakt moest worden dronk hij slecht en ging het erg moeizaam.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:29

Ik zou je mannetjes lekker laten slapen, maar wel zorgen dat er niet een veel te lange tijd tussen zit. Als ze over een uur of anderhalf uur nog hadden geslapen, dan had ik ze wel wakker gemaakt. Maargoed, je had vast je beslissing al gemaakt nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:50

Ik zou ook op verzoek gaan voeden, waarschijnlijk zullen ze uitzich zelf dan ook wel om de 3 max 4 uur komen.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ do 4 aug 2011 - 20:09

Snoepy87 schreef:Ik zou ook op verzoek gaan voeden, waarschijnlijk zullen ze uitzich zelf dan ook wel om de 3 max 4 uur komen.

+1 Dat ging hier ook zo, als ik haar wakker moest maken dronk ze erg slecht, ook al ging ik tussendoor verschonen. Ze bleef dan maar in slaap vallen. En ik dat arme ding maar wakker blijven maken.....Nou, dat was snel afgelopen! Ik vond dat echt zielig voor haar als ze zo lekker lag te slapen. Als ze trek hebben melden ze zich echt wel hoor!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  L!ND@ do 4 aug 2011 - 20:10

Daarbij wil ik even zeggen dat je gevoel heel herkenbaar is, want iedereen zegt weer wat anders. Gek werd ik ervan! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt Wink Heel veel succes bij de kinderarts vandaag!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  juffie001 do 4 aug 2011 - 20:29

Wat lastig he, ik herken t nog heel goed.
Zolang de jongens goed groeien kan je er best wat langer tussen laten, gewichten spelen hier wel een rol in. Weet niet hoe zwaar ze nu zijn?
Inderdaad goed dat je het even navraagd bij de kinderarts.
En anders kan je altijd het consultatiebureau even bellen he!
Ik weet dat de meningen erg verdeeld zijn over het consultatiebureau maar ik vond het altjid erg prettig mijn vragen neer te leggen bij een deskundige, en kon dan weer even verder zeg maar haha
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 20:45

Lind@: Ja, dat is zo erg, de VK, de kraamhulp, het CB... allemaal zeggen ze iets anders.
Hoe moet ik dan weten wat ik moet doen?

Juffie: J. is in het bezit van een dikke 'burgemeestersbuik' en een 3 dubbele onderkin. Die komt echt niks te kort Laughing
Straks weer even wegen...

Gast
Gast

Bericht  juffie001 do 4 aug 2011 - 20:49

Juffie: J. is in het bezit van een dikke 'burgemeestersbuik' en een 3 dubbele onderkin. Die komt echt niks te kort Laughing
Straks weer even wegen... [/quote]

hahah heerlijk!!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Jazzlyn do 4 aug 2011 - 21:57

Wij mochten op verzoek gaan voeden toen L. 2500 gram woog. Toen werd het snel van 8 naar 6 flesjes. Ging veel beter, dronk hij veel meer en was uitgerust!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 4:16

Van de kinderarts mogen we voeden op verzoek! Very Happy

Zelfs als ze een hele nacht door zouden slapen, dan mag dat! Al komen ze nu 's nachts exact om de 4 uur, dus dat zal nog wel even duren.
Geef ze de laatste voeding gewoon even 10cc meer, en dan eens kijken wat ze doen vannacht...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 4:47

Wat fijn zeg! Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen smile

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 5 aug 2011 - 4:53

Fijn! Ben benieuwd hoe het doen en ook vannacht!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  L!ND@ vr 5 aug 2011 - 5:52

Super! Wat fijn meid!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Spring vr 5 aug 2011 - 7:28

Ik ben na een dag de kraamzorg gaan voeden op verzoek. Wat een verademing! Die kleintjes melden zich echt wel als ze honger hebben. En als ze langer dan vijf uur wachten kun je ze altijd wakker maken.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Spring vr 5 aug 2011 - 7:29

Oh, haha, je bent al gaan voeden op verzoek!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: