Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

had jij een fijne kraamhulp?

+24
chipa
Teddyaapje
Blue flower
Jelin
juffie001
L!ND@
Roos
ekjir@M
maiadebij
Happydobby
Bruintje Beer
Vancity_girl
Smaragdje
M@niek
Printje
mauwmauw
Mamsie
Michje1985
Mizzie
Susan
Liadan
Pussycat
*Troela*
duckie
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

had jij een fijne kraamhulp? - Pagina 2 Empty Re: had jij een fijne kraamhulp?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 10:24

Susan schreef:
Mama_van2 schreef:De eerste keer niet, ze zei dat ze niet van kinderen hield.

Erg logisch om dan in de kraamzorg te gaan werken. laughcry

Ja hé, dat was ook mijn reactie Very Happy haar reactie daarop was dat ze dit beroep moest kiezen van haar ouders ?!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mamsie do 4 aug 2011 - 10:28

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:
Mama_van2 schreef:De eerste keer niet, ze zei dat ze niet van kinderen hield.

Erg logisch om dan in de kraamzorg te gaan werken. laughcry

Ja hé, dat was ook mijn reactie Very Happy haar reactie daarop was dat ze dit beroep moest kiezen van haar ouders ?!

whahah en ja dat beroep dan ook stug vol blijven houden he. albino
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 10:32

Haha je, het was ook echt zo'n suffige muts, net 19 jaar en klaar met haar opleding die ze niet zag zitten, we waren haar tweede kraamgezin. Volgens mij had ze nog nooit een man eens goed bekeken ..? Okee nu draaf ik door, maar ze was wel suffig nerd

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 4 aug 2011 - 17:13

Wij hadden een fijne kraamhulp.

Dat was na 5 dagen ziekenhuis een verademing.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij do 4 aug 2011 - 17:19

Wij hadden ook een geweldige kraamhulp! Heeft me heel goed op weg geholpen met de bv en deed heel veel in huis. En bij J had ik haar weer!! Toen was ze ook heel leuk met N. Hij was die tijd erg eenkennig, maar na een halve dag stonden ze al samen in de keuken te rommelen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ekjir@M do 4 aug 2011 - 18:42

Wij hebben 2 kraamverzorgsters gehad in de kraamweek.

De eerste was echt een schat, die liet me gewoon lekker m´n gang gaan maar hielp me wel zonder alwetend over te komen. Als ik wat nodig had van de winkel ging ze even naar de winkel, ze nam de sleutel mee zodat ik ´s ochtends niet op haar hoefde te wachten. Toen ik een huildag had kwam ze lekker met een kop thee bij me zitten op bed en stuurde iedereen die ik toen niet wou zien weg. Als ik ging slapen zette ze een pannetje aardappels klaar en zorgde voor een pannetje groente zodat m´n vriend als hij thuis kwam alleen nog maar het gas aan hoefde te zetten.

Maar de 2e kraamverzorgster... Die was er alleen omdat ze aan het werk MOEST. De was werd pas gedaan als de trommel vol was (kan je vertellen, dat duurt lang met kinderkleren maatje 50). Naar de winkel ging ze niet want ze was er alleen voor het gezin en dat gezin moest zelf zorgen dat er genoeg in huis is. De sleutel nam ze niet mee want ik had maar klaar te zitten om 8 uur, gewassen en wel want daar had ze niet zo´n geduld voor om te wachten tot iemand klaar is met douchen. Als ik ging slapen zei ze dat ze nog even tot 16.00 wat zou schoonmaken en kolf en flesjes uit zou gaan koken maar om 14.00 ging iedere dag braaf de voordeur dicht. Ze had geen sleutel dus die is iedere dag om 14.00 naar huis gegaan maar aan het einde van de week wel d´r uren willen schrijven tot 16.00 uur. Toen ik er wat van gezegd had zei ze doodleuk ´ja sorry, dan kom ik wel een dagje langer´ Nou laat maar...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 18:49

Bij de eerste had ik een leuke hulp. Ze was op dat moment zelf ook zwanger en niet helemaal fit, maar ze was echt lief en rustig.

Bij de tweede had ik echt een oude pin. Vreselijk! Ze had haar leuke momenten hoor, we komen allebei uit Hoogeveen dus dat schept wel een band. Ze was erg aanwezig en druk. Niet echt mijn type dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:23

Bij de 1e kreeg ik een oude vriendin, dus dat was erg gezellig. We wisten dat niet van tevoren.

Bij de 2e zouden we haar weer krijgen, maar doordat het zo druk was, kon ze alleen bij de bevalling zijn, daarna kregen we 3 dagen een ander, en toen alsnog haar weer. Erg leuk dus.

Bij de tweeling kregen we een oudere hulp, met een stagiare, en we hebben weer een geweldige tijd gehad. We hadden erg veel extra uren ivm de keizersnee, en omdat het een tweeling was, en ze hebben echt veel extra gedaan. Omdat mijn man die week vrij was, kookten ze tussen de middag warm, dus erg makkelijk voor hem ook, 's avonda aten we dan een broodje. We zijn beide goed verwend, en doordat er een stagiare bij was, konden ze de oudste 2 kinderen ook goed vermaken, daar ging 1 van de 2 mee kleuren oid.
Ook het huishouden was perfect, zelfs de keukenkastjes zijn helemaal leeggehaald en schoongemaakt. Ze hebben zoveel extra's gedaan, dat ik daarna echt even een tijdje rustig aan kon doen.
Dit doen ze normaal natuurlijk niet, dat zeiden ze ook wel, mar doordat ze samen waren en er zoveel uren waren, elke dag 8 uur, konden ze dat doen. Echt fijn.

Bij de 1e 2 trouwens ook goed verwend, en ook het eten stond 's avonds klaar, dat hoefde mijn man alleen nog op te warmen.

Ik kreeg ook iedere dag een versierde fruithap enz. Ik heb ze echt gemist elke keer, en de laatste keer ook een traantje gelaten toen ze weg gingen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:33

ekjir@M schreef:.

Naar de winkel ging ze niet want ze was er alleen voor het gezin en dat gezin moest zelf zorgen dat er genoeg in huis is.

Naar de winkel mogen ze ook niet volgens mij.
Verder idd wel een vreemde werkwijze, zeker om zo vroeg weg te gaan, maar de uren wel bij willen schrijven...

Gast
Gast

Bericht  Roos do 4 aug 2011 - 19:48

Wij hebben ook twee kraamverzorgster gehad in de kraamweek...

De eerste, een lieve vrouw. Maar werd echt gek van haar. Ze vroeg de hele tijd aan mij 'hoe voel je je?'. Niet echt wat voor mij haha.. Daarnaast heeft ze niet goed op signalen van mijn zoontje gelet. Hij was overprikkeld en dronk heel slecht.
De tweede was in eerste instantie een wervelstorm in huis :shock:..
Maar met haar geweldige zorg voor l.ucas, mij en vriend, goede adviezen een top vrouw!
We hebben nog steeds regelmatig contact met haar.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:53

Ze deed haar werk goed, maar ik had niet echt een klik met haar. Ze was ook een stuk ouder, dat hoeft natuurlijk niet voor problemen te zorgen maar de volgende keer hoop ik op een wat gezelliger jongere meid smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 20:06

Ik heb een super kraamhulp gehad namelijk mijn buurmeisje Very Happy
Ik hoopte zo erg dat zij kon komen en dat ze niet in een ander gezin zat. Helaas op de zondag toen ik belde dat S geboren was... zat zij dus nog in een ander gezin. IK stelde me erop in dat we een ander kregen.
Maar doordat ik pas de dinsdag naar huis mocht....kwam dat wel goed uit. Die dinsdag was ze klaar in het ander gezin en eigenlijk moest ze vrij nemen maar ze wilde heel graag kramen bij ons en heeft er nog 4 werkdagen aangeplakt.
Dat vond ik echt enorm lief ! En we hebben 4 geweldige dagen samen gehad !

Ik zou nog 2 dagen iemand anders kunnen krijgen toen mijn buurmeisje klaar was, maar dat vond ik niet meer nodig.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 20:22

Hier bij de oudste een een paar uur couveuse nazorg gehad. Dat was een oudere vrouw. Was wel lekker om je even op weg te helpen. Maar verder deed ze niet veel.
Bij de middelste ook een oudere vrouw, maar wel gezellig en ook M kreeg alle aandacht.
Bij de jongste hadden we een jonger meisje, maar ik heb echt genoten. Het klikte ook echt, ze was leuk met de jongens enz. En omdat we extra uren konden krijgen was het ook gelijk, van ik blijf wel langer. Ze is ook 2x met mij meegeweest naar het zkh om te prikken ivm bilirubine enz.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M do 4 aug 2011 - 20:28

_MamaRosa_ schreef:
ekjir@M schreef:.

Naar de winkel ging ze niet want ze was er alleen voor het gezin en dat gezin moest zelf zorgen dat er genoeg in huis is.

Naar de winkel mogen ze ook niet volgens mij.
Verder idd wel een vreemde werkwijze, zeker om zo vroeg weg te gaan, maar de uren wel bij willen schrijven...

Dat weet ik verder ook niet hoe dat zit met naar de winkel gaan. Het liep ook allemaal een beetje gehaast hier want ik heb 1,5 week voor m´n bevalling in het ziekenhuis gelegen en moest daarna nog een paar dagen blijven. En ja, een man alleen die werkt, heen en weer pendeld naar het ziekenhuis en eet bij z´n schoonmoeder heeft in de regel niet veel in huis...

De winkel is hier praktisch naast de deur maar het staat wel lullig als je de buurvrouw aan de andere kant van de muur moet bellen om te vragen of die misschien even naar de winkel wil terwijl de kraamverzorgster thee drinkt en op d´r zuignap zit. Die heeft echt alleen schoongemaakt en verder d´r tijd afgewacht tot ze naar huis kon. Zelfs toen ik vroeg of ze m´n bed even wou verschonen keek ze me nog aan of ik van mars kwam want dan kan je toch zelf ook wel en pakt voor het doden van de tijd nog maar even een nieuw bakkie thee.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  L!ND@ do 4 aug 2011 - 20:38

Wij hadden echt een fijne kraamhulp. Ze maakte iedere dag de badkamer en het toilet helemaal schoon (maar dat moest geloof ik ook, omdat ik een knip had), iedere dag een stofdoekje en stofzuiger erdoor. Als het nodig was dweilde ze alles. Ze deed de was (en dat waren er meerdere per dag, iedere middag was de wasmand weer leeg :shock: ) en ze maakte onze slaapkamer schoon als dat nodig was incl. bed verschonen. Ze wilde zelfs nog wel ons eten klaarzetten voor het koken, maar dat vonden we echt niet nodig, ze deed al zo veel! Ik vroeg me soms we eens af hoe ze het allemaal klaar speelde, want ze had daarnaast nog alles tijd voor ons, vragen, borstvoedingprobleempjes, een gezellig praatje en noem het maar op. Echt een topvrouw! Hoop dat ze een volgende keer weer beschikbaar is.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  juffie001 do 4 aug 2011 - 20:44

Ja wij hadden echt een hele fijne kraamhulp.
Ze deed alles en bleef maar aangeven dat ik altijd mocht bellen, als was het midden in de nacht.
Ze is wat extra dagen geweest omdat we couveuse nazorg hadden en dit vond ze zelf ook erg leuk!
Mijn vriend moest de eerste week dat we thuis waren halve dagen werken en als hij dan thuiskwam werd hij ook meteen naar bed gestuurd. Hier heb ik ook weleens andere verhalen over gehoord.

Ben heel blij dat ik zo fijn terug kan kijken op de kraamperiode thuis, mede dankzij haar!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Jelin do 4 aug 2011 - 20:53

Ik heb geen slechte ervaringen met mijn kraamhulp. Wij kregen een stagiaire, een jong meisje van mijn leeftijd en een oudere dame. Ze hebben me goed geholpen met het huishouden. Ook hielden zij mij en mijn dochter goed in de gaten. Helaas had ik met beiden geen klik, dus ging er best zakelijk aan toe. Ze kwamen beiden uit een kerkelijk dorp en wilde daar best vaak over praten, terwijl ik daar dus helemaal niet vandaan kom en er geen behoefte had om erover te praten.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:01

Wij hebben echt een geweldige kraamhulp gehad.

Om 08.30 stond ze op de stoep en ging ze ontbijt voor ons beide maken.
Dan kwam ze bij ons zitten om te vragen hoe de nacht enzo gegaan was.
Daarna kon ik douchen en verschoonde zij het bed.
Manlief werd om boodschappen gestuurd.

Om 10.30 kregen we beide een bakje vers fruit.
En om 12u maakte ze voor ons allebei lunch.

Ze zorgde er ook voor dat het avondeten zover klaar stond.

Tussendoor streek ze alles weg (zelfs de dekbedovertrekken omdat ik die zelf ook deed, terwijl ze dat van mij helemaal niet hoefde)
Ze deed ook alle was van mijn man terwijl dat volgens mij ook niet hoeft?

En ze was superlief voor onze dochter.
We hebben nog steeds contact en heb haar ook gevraagd voor onze tweede.

Gast
Gast

Bericht  Blue flower do 4 aug 2011 - 21:38

Ik had ook een hele lieve kraamhulp, mijn schoonzus...
Ik heb in het begin erg getwijfeld of ik dit wilde want ja, het is best een gekke situatie en schoonzus die naar je hechtingen moet kijken enzo. Maar achteraf had ik me echt geen beter kunnen wensen. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en mijn zoontje is door zoveel doktoren en zuster en ga zo maar door die eerste week verzorgd dat ik he niet fijn had gevonden om thuis te komen en er dan weer een wildvreemde voor hem ging zorgen... Ik was blij dat het vertrouwd en eigen was.. ook voor mezelf ik zat op dat moment best in de knoop en als ik geen zin had om te praten begreep ze dat en omdat ik toch die eerste week veel van mijn lijf moest eisen (zoon lag op de kinderafdeling) mocht ik de eerste 2 dagen niet uit bed van haar... heerlijk vond ik dat alles werd gedaan voor me.

Mijn was heeft ze toen helemaal weggewerkt en elke dag de badkamer gesopt en stofgezogen en gedweild, de hond werd uitgelaten... en na haar dagen kwam ze alsnog als schoonzus voor me zorgen. Ik wil haar bijd e 2de weer haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 22:16

Mijn kraamhulp was qua verzorging omtrend de kleine meid echt super! Maar als het om huishoudelijke taken aan kwam bakte ze er weinig van!
Ze vroeg ons dag 1 hoe we de was deden, dus handdoeken en beddengoed op 60graden etc, nee hoor madam pleurde alles in de was en in de droger en klaar!
Strijken deed ze niet eens, deed ze thuis ook!

Op haar laatste dag begon het vreselijk te sneeuwen, ging ze de vloer dweilen om daarna er vrolijk weer door heen te banjeren, nee huishoudelijke taken waren bij haar niet weggelegd.

Mijn man had 2 weken vrij, dus koken deed hijzelf, zelfde als de verzorging van de huisdieren etc.

Maar omtrend de verzorging en dergelijke van mij en de kleine ging het wel redelijk, ik stelde haar idd tig hetzelfde en ze bleef maar uitleggen, dus dat vond ik wel fijn!

Maar nee, van mij hoeft ze hier geen 2e x weer te komen

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 4 aug 2011 - 22:59

Ik hoorde laatst van iemand die stage had gelopen bij de kraamzorg dat je normaal gesproken mag kiezen of je de kraamhulp laat koken of de was laat doen. Ik heb ook eens van een vriendin gehoord dat haar kraamhulp alleen voor haar kookte en niet voor haar vriend!

Ontopic: We hadden een hele fijne kraamhulp, in het huishouden heeft ze alles gedaan, ook gekookt en gewassen. Het enige minpuntje aan haar vond ik dat ze heeeeeel veel over zichzelf vertelde (en haar eigen kinderen) en dat kon me toen allemaal vrij weinig interesseren haha.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 23:24

Jelin schreef:Ik heb geen slechte ervaringen met mijn kraamhulp. Wij kregen een stagiaire, een jong meisje van mijn leeftijd en een oudere dame. Ze hebben me goed geholpen met het huishouden. Ook hielden zij mij en mijn dochter goed in de gaten. Helaas had ik met beiden geen klik, dus ging er best zakelijk aan toe. Ze kwamen beiden uit een kerkelijk dorp en wilde daar best vaak over praten, terwijl ik daar dus helemaal niet vandaan kom en er geen behoefte had om erover te praten.

Had jij niet dezelfde als ik ? Kwamen ze uit A.lmkerk ?

Gast
Gast

Bericht  chipa vr 5 aug 2011 - 19:20

Wij hadden van tevoren al gezegd het min aantal uren kraamzorg te willen. Dus 8 dagen van 3 uur. Dit bleek al teveel want na 6 dagen heb ik de kraamzorg stopgezet. Vond het maar niets, zo'n vreemde in huis. Had geen klik met haar en ze deed het toch niet zoals ik het graag zou willen.
Ze stofzuigde en maakte de badkamer en toilet schoon en maar verder hoefde ze niets meer van me doen. Ze had namelijk eens een wasje gedraaid met handdoeken op 60 graden. Prima, maar daar gooide ze ook andere spullen bij die maar op 40 graden mochten en de machine gooide ze zo overvol dat de was niet meer kon draaien en dus ook niet echt schoon werd. De vaatwasser had ze eens leeggeruimd maar vond mijn kopjes en borden op heel andere plekken terug. Nu kan zij natuurlijk ook niet weten waar het hoort te staan, maar voor mij was het vervelend want ik stond alles weer op de juiste plaats te zetten.

De bv kwam niet op gang maar meer dan proberen aan te leggen deed ze ook niet.
Verder ging de verzorging van de kleine mij al vanaf dag 1 goed af, dus was er al snel klaar mee. Op een gegeven moment was ze 1 uurtje bezig met ons en het huis en daarna zat ze nog 2 uur haar tijd uit te zitten.
Vond haar dus niet slecht maar ook niet echt goed. Maar ben me er wel van bewust dat ik alles graag zelf doe dus wat dat betreft kon ze het misschien ook niet fantastisch doen in mijn ogen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Parisienne vr 5 aug 2011 - 21:54

Ik had een geweldige kraamverzorgster. Kan ook niet anders, want was mijn moeders nicht :P In eerste instantie zou mijn moeder bij ons kramen (die toen ik zwanger was ook kraamverzorgster was), maar die was twee weken voor ik beviel begonnen aan een nieuwe opleiding. Mijn moeders nicht, ook kraamverzorgster dus, is daarom gekomen.

Vond het heel erg fijn, een vertrouwd iemand in huis. Omdat wij het waren deed ze alles voor ons, Bergen strijk wegwerken, eten koken, alles schoonmaken, etc. Echter, zulke dingen horen niet bij hun echte taken. Zij hoeven alleen te zorgen voor alles wat met moeder en kind te maken heeft. Waaronder dus ook het schoonhouden van het toilet en (een deel van) de badkamer i.v.m. de hygiëne voor de kraamvrouw. Ook zorgen ze veelal voor de visite, voor koffie en thee enzo. Oja.. het bed verschonen hoort er ook bij! Vaak als het hen 'makkelijk' of rustig af gaat in een gezin kiezen sommigen ervoor om wat extra's te doen, zoals wat strijken of wassen. Dit is alleen echt niet verplicht.

Mijn moeder vertelde overigens dat ze in vele huizen niet eens begon aan schoonmaakwerk wat buiten hun taken viel. Ze kwam in zulke smerige huizen. Die mensen maakten ook echt 'misbruik' van de situatie.. ze dachten: "Mooi, er komt een kraamverzorgster. Kan ze gelijk even wat extra dingen schoonmaken." Afwas van een paar dagen, een smerige aanrecht, en berg was- en strijkgoed, etc. Mijn moeder begon daar gewoonweg niet aan bij zulke mensen. Ze zorgde alleen voor de hygiëne van moeder en kind en de begeleiding van beiden. Schoonmaakster zijn ze niet, dat vergeten sommige gezinnen nog wel eens.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annemie za 6 aug 2011 - 1:26

Mizzie schreef:Mijn kraamhulp was echt een geschenk uit de hemel!
Naast het feit dat ze echt super lief was, legde ze inderdaad ALLES 100x uit (schreef het zelfs nog voor me op omdat ik het binnen no-time vergeten was) en in de kraamweek is mijn huis nog nooit zo schoon geweest. Zelfs mijn strijkmand is leeg! Ze heeft me echt heerlijk verwend. Van gesmeerde boterhammetjes tot gesneden fruit....OWWW ik mis haar echt! En dan te bedenken dat ik er enorm tegenop zag om een vreemd persoon in huis te hebben!

+1 Bij ons precies hetzelfde en ik moest er ook niet aan denken, een vreemde in huis, maar onze kraamhulp was echt super. Zou haast denken dat we dezelfde kraamhulp hadden, haha.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: