had jij een fijne kraamhulp?
+24
chipa
Teddyaapje
Blue flower
Jelin
juffie001
L!ND@
Roos
ekjir@M
maiadebij
Happydobby
Bruintje Beer
Vancity_girl
Smaragdje
M@niek
Printje
mauwmauw
Mamsie
Michje1985
Mizzie
Susan
Liadan
Pussycat
*Troela*
duckie
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
had jij een fijne kraamhulp?
ik heb een hele leuke kraamhulp gehad die echt heel veel deed in huis en ook heel veel tijd voor ons nam om veel uit te leggen en alle tijd had voor mijn vragen (ook al stelde ik sommige vragen wel tig keer ) ze zorgde dat er elke avond eten was zodat mn man het savonds alleen maar hoefde op te warmen, kijken wat handig was om te eten en boodschappenlijstje maken daarvoor, het huis was schoon en aan kant, alle was weg... nog allemaal tips toen ze weg ging enzo en nu spreek ik haar af en toe nog wel eens via hyves enzo.. heb haar in het begin ook wel even gemist
nu was ik vorige week even een dagje helpen bij mn vriendin die net een tweeling heeft gekregen en van haar hoorde ik heel andere verhalen over haar kraamhulp... haar man moest elke avond nog eten koken had de kraamhulp verder niets voor gedaan ofzo... weinig tips mee gegeven en gewoon alleen de standaard dingen maar verder niets... heb me hier toch wel even over verbaasd en toen bedacht dat ik het toch echt wel getroffen had met zon fijne kraamhulp....
hebben jullie een leuke kraamhulp gehad?
nu was ik vorige week even een dagje helpen bij mn vriendin die net een tweeling heeft gekregen en van haar hoorde ik heel andere verhalen over haar kraamhulp... haar man moest elke avond nog eten koken had de kraamhulp verder niets voor gedaan ofzo... weinig tips mee gegeven en gewoon alleen de standaard dingen maar verder niets... heb me hier toch wel even over verbaasd en toen bedacht dat ik het toch echt wel getroffen had met zon fijne kraamhulp....
hebben jullie een leuke kraamhulp gehad?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: had jij een fijne kraamhulp?
Volgens mij hoort koken ook niet echt bij het takenpakket. Daar heb je gewoon geluk mee gehad denk ik!
Maar behalve het koken heb ik twee keer geweldige hulpen gehad. Was met allebei hartstikke blij.
Maar behalve het koken heb ik twee keer geweldige hulpen gehad. Was met allebei hartstikke blij.
Gast- Gast
Ik had een hele goede en lieve kraamhulp. Ze hielp ons echt goed met allerlei dingen en omdat ik ook erg ziek werd na de bevalling heeft ze zelf geregeld dat ze wat langer kon blijven bij ons
Gast- Gast
Bij de 1e had ik een hele fijne kraamhulp, deed echt veel en heeft ons goed geholpen.
Bij de 2e kreeg ik een kraamhulp die nogal druk was, verhalen vertelde over andere gezinnen met daarachteraan de opmerking; je kan me alles vertellen hoor, ik heb geheimhoudingsplicht. Niet zo'n goede indruk dus. Heb haar maar 1 middag gehad want werd volgende dag weer opgenomen.
Bij thuiskomst couveusenazorg gehad. Hele lieve vrouw, alles in huis was klaar en wou op dat moment gewoon zelf voor men kindje zorgen dus heb na 2 dagen gezegt dat het voldoende was.
Bij de 2e kreeg ik een kraamhulp die nogal druk was, verhalen vertelde over andere gezinnen met daarachteraan de opmerking; je kan me alles vertellen hoor, ik heb geheimhoudingsplicht. Niet zo'n goede indruk dus. Heb haar maar 1 middag gehad want werd volgende dag weer opgenomen.
Bij thuiskomst couveusenazorg gehad. Hele lieve vrouw, alles in huis was klaar en wou op dat moment gewoon zelf voor men kindje zorgen dus heb na 2 dagen gezegt dat het voldoende was.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik vond ze allebei wel prima, niet super fantastisch maar zeker goed genoeg. Waar ik achteraf wel mee zit is dat ik vanaf dag 1 in een depressie belandde met de tweede en dat zo vaak heb aangegeven bij de kraamhulp, dat ik me echt naar voelde, en zij heeft me wel aangehoord maar er verder niks mee gedaan, terwijl ik wel wat extra (psychische) hulp had kunnen gebruiken, al was het maar van de verloskundige geweest die bij de bevalling was geweest, of desnoods de huisarts. Dat heb ik later wel gekregen, maar zelf achteraan moeten gaan.
Gast- Gast
Zo duckie je hebt gewoon echt onwijs geluk gehad!
Strijken deed mijn kraamhulp nog geen eens ( nu hoeft dat geloof ik ook niet) Maar blij was ik niet na mijn kraamweek met nog een stapel strijkwerk
Ze deed puur haar standaard ding en dat was heel weinig heb vaak getwijfeld of ik haar niet weg moest sturen.
Strijken deed mijn kraamhulp nog geen eens ( nu hoeft dat geloof ik ook niet) Maar blij was ik niet na mijn kraamweek met nog een stapel strijkwerk
Ze deed puur haar standaard ding en dat was heel weinig heb vaak getwijfeld of ik haar niet weg moest sturen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb beide keren een leuke kraamverzorgster gehad.
Bij mijn dochter een wat oudere vrouw, zij deed veel in huis. En ze kletste heel veel, maar wel gezellig:-) Eten klaarzetten voor 's avonds deed ze trouwens niet, maar dat hebben we ook niet gemist. Zij gaf ook veel tips waar we wat aan hadden.
Bij onze zoon hadden we een meisje van mijn leeftijd, ook zij was echt super! Ze deed heel veel aan het huishouden, deed alle was. Ik kreeg elke dag 2 keer een schaaltje fruit en Yara ook, ze hielp me met alles en was erg leuk met Yara (en dat vonden we erg belangrijk).
Ze heeft 1 keer eten voor ons klaargezet, de andere dagen wilde ze ook wel maar hoefde niet van ons.
Bij mijn dochter een wat oudere vrouw, zij deed veel in huis. En ze kletste heel veel, maar wel gezellig:-) Eten klaarzetten voor 's avonds deed ze trouwens niet, maar dat hebben we ook niet gemist. Zij gaf ook veel tips waar we wat aan hadden.
Bij onze zoon hadden we een meisje van mijn leeftijd, ook zij was echt super! Ze deed heel veel aan het huishouden, deed alle was. Ik kreeg elke dag 2 keer een schaaltje fruit en Yara ook, ze hielp me met alles en was erg leuk met Yara (en dat vonden we erg belangrijk).
Ze heeft 1 keer eten voor ons klaargezet, de andere dagen wilde ze ook wel maar hoefde niet van ons.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had ze precies in de goede volgorde. De eerste was echt een keiharde werker die de hele dag tips en informatie gaf en het huis schoonmaakte. Heel zakelijk, maar ook heel aardig. De tweede was een gezellig mens dat vooral veel zat te kletsen. In beide gevallen was het precies waar ik behoefte aan had. De eerste keer was alles nieuw, dus ik moest heel veel weten, daarbij had ik zoveel pijn dat ik op bed lag, dus het was ook wel fijn om iemand te hebben die veel deed, de tweede keer wist ik alles al en was ik ook vrij snel weer op de been, dus toen vond ik die gezelligheid wel leuk.
Koken hoort er inderdaad niet bij, dat hebben ze bij ons geen van tweeën gedaan. Wel lunch klaarmaken. Dat hoefde onze tweede kraamverzorgster trouwens ook niet zo vaak te doen, Dion had in die periode een soort pannenkoekentic, dus die stond zowat elke middag pannenkoeken te bakken (en anders wel eieren of afbakbroodjes).
Koken hoort er inderdaad niet bij, dat hebben ze bij ons geen van tweeën gedaan. Wel lunch klaarmaken. Dat hoefde onze tweede kraamverzorgster trouwens ook niet zo vaak te doen, Dion had in die periode een soort pannenkoekentic, dus die stond zowat elke middag pannenkoeken te bakken (en anders wel eieren of afbakbroodjes).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb wel een leuke hulp gehad. Was een vrouw in haar pre-pensioen, ze deed maar één gezin per maand en daar hadden wij geluk me, anders hadden wij maar 4 uur hulp gehad 7 dagen lang vanwege de zomerdrukte, maar nu hadden we 7 uur hulp 8 dagen lang. Het zweet stond haar regelmatig blank op het voorhoofd, omdat ze zo druk bezig was in huis. Ze deed alles, stofzuigen, wassen, strijken, eten koken, zelfs de hondenmand uitkloppen. het was wel jammer dat ze niet zoveel ervaring had met borstvoeding, ze gaf redelijk tegenstrijdige adviezen met de lactatiekundige. Was een lief mens, maar ik was ook wel blij dat ze na 7 dagen weg was, want ze praatte wel heel veel. Zo heeft mijn man een keer lopen mopperen dat hij even een paar minuten wilde internetten, maar dat zij er steeds doorheen zat te tetteren met allerlei adviezen dat hij al lang wist
later bleek dat ze mijn ouders kent, mijn vader is een paar weken later voor zijn werk bij haar thuis geweest en toen heeft ze tegen mijn vader gezegd dat ik héél goed wist wat ik wilde, haha. Later heeft ze nog eens gebeld om te vragen hoe het ging. Vond ik ook erg attent.
later bleek dat ze mijn ouders kent, mijn vader is een paar weken later voor zijn werk bij haar thuis geweest en toen heeft ze tegen mijn vader gezegd dat ik héél goed wist wat ik wilde, haha. Later heeft ze nog eens gebeld om te vragen hoe het ging. Vond ik ook erg attent.
Laatst aangepast door Dromertje op do 4 aug 2011 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn kraamhulp was echt een geschenk uit de hemel!
Naast het feit dat ze echt super lief was, legde ze inderdaad ALLES 100x uit (schreef het zelfs nog voor me op omdat ik het binnen no-time vergeten was) en in de kraamweek is mijn huis nog nooit zo schoon geweest. Zelfs mijn strijkmand is leeg! Ze heeft me echt heerlijk verwend. Van gesmeerde boterhammetjes tot gesneden fruit....OWWW ik mis haar echt! En dan te bedenken dat ik er enorm tegenop zag om een vreemd persoon in huis te hebben!
Naast het feit dat ze echt super lief was, legde ze inderdaad ALLES 100x uit (schreef het zelfs nog voor me op omdat ik het binnen no-time vergeten was) en in de kraamweek is mijn huis nog nooit zo schoon geweest. Zelfs mijn strijkmand is leeg! Ze heeft me echt heerlijk verwend. Van gesmeerde boterhammetjes tot gesneden fruit....OWWW ik mis haar echt! En dan te bedenken dat ik er enorm tegenop zag om een vreemd persoon in huis te hebben!
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Bij de eerste had ik geweldige kraamhulp(stagair, een oudere dame) bij de bevalling, heb helaas nooit afscheid van dr kunnen nemen want na de bevalling is zij n iet meer teruggekomen. Daar baalde ik enorm van, kreeg een verschrikkelijke stagair terug en de normale kraamhulp was super, deed iedere dag mijn beddengoed(wat ik best veel vond), deed strijken en vroeg idd ook iedere keer om te koken.
Bij de tweede had ik bij de bevalling een oudere dame, geweldige vrouw die ik nu in de 'stad' nog regelmatig tegenkom en even 'hallo' zeggen en hoe het gaat enz. De kraamhulp die daarna kwam was ook een oudere dame en die zat eigenlijk best veel en deed niet zo heel erg veel. Maar wel wat gedaan moest worden hoor!
Had bij het nieuwe bureau door de verhuizing wel aangegeven dat ik liever geen stagaire erbij wilde hebben en maar 1 kraamhulp, maar door de bouwvak vorig jaar ging dat helaas niet.
Wat ik wel helemaal geweldig vond, was gisteren op de 1e verjaardag van mijn dochter kreeg ze gewoon nog een kaartje van de kraamhulpinstantie! Had ik totaal niet verwacht.
Bij de tweede had ik bij de bevalling een oudere dame, geweldige vrouw die ik nu in de 'stad' nog regelmatig tegenkom en even 'hallo' zeggen en hoe het gaat enz. De kraamhulp die daarna kwam was ook een oudere dame en die zat eigenlijk best veel en deed niet zo heel erg veel. Maar wel wat gedaan moest worden hoor!
Had bij het nieuwe bureau door de verhuizing wel aangegeven dat ik liever geen stagaire erbij wilde hebben en maar 1 kraamhulp, maar door de bouwvak vorig jaar ging dat helaas niet.
Wat ik wel helemaal geweldig vond, was gisteren op de 1e verjaardag van mijn dochter kreeg ze gewoon nog een kaartje van de kraamhulpinstantie! Had ik totaal niet verwacht.
Michje1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11
Niet speciaal goed en niet speciaal slecht. Ik wist destijds niet zo goed wat ik van een kraamverzorgster kon verwachten, maar achteraf gezien vond ik haar nogal lui. Ze deed geen boodschappen, kookte niet, deed algeheel niks in het huishouden (behalve de badkamer). Er bleef dus niet zoveel over wat ze wel deed, dus zat ze vaak hier op de bank te lezen of ging broodjes halen (voor zichzelf) bij de de supermarkt. Begeleiding met borstvoeding was ook al niet goed, door haar aanwijzingen (veel te vaak aanleggen) heb ik zo'n overproduktie gekregen dat ik vier borstontstekingen heb gehad en dan heb ik het nog niet eens over alle stuwing. Ze was verder wel vriendelijk en gezellig, maar dat we er dus wat aan hebben gehad... niet echt. De volgende keer ga ik eerst met het bureau overleggen wat we wel en niet van een kraamhulp kunnen verwachten en als het weer hetzelfde blijkt te zijn als onze eerst kraamverzorgster heb ik er net zo lief geen meer.
Gast- Gast
Ik had een super kraamhulp!
De was en strijk die er nog lag heeft ze allemaal weg gewerkt, net als de ziekenhuis was. Heerlijk!
Moet nu af en toe wel zoeken in mijn kast omdat veel dingen anders liggen haha!!
Koken wilde ze doen, maar mijn man deed het liever zelf, anders was het geen probleem geweest en had ze alles opwarm- klaar gemaakt.
Ze overlegde wat ze kon doen, vroeg als ze klaar was wat ik wilde, dat ze weg ging of langer bleef.
Uiteindelijk hadden we na 10 dagen nog flink wat uren over, helaas kreeg ze de verzekering niet zo ver dat ze die mocht verdelen over nog 2 dagen extra hulp.
De was en strijk die er nog lag heeft ze allemaal weg gewerkt, net als de ziekenhuis was. Heerlijk!
Moet nu af en toe wel zoeken in mijn kast omdat veel dingen anders liggen haha!!
Koken wilde ze doen, maar mijn man deed het liever zelf, anders was het geen probleem geweest en had ze alles opwarm- klaar gemaakt.
Ze overlegde wat ze kon doen, vroeg als ze klaar was wat ik wilde, dat ze weg ging of langer bleef.
Uiteindelijk hadden we na 10 dagen nog flink wat uren over, helaas kreeg ze de verzekering niet zo ver dat ze die mocht verdelen over nog 2 dagen extra hulp.
Gast- Gast
Ja ik had toppers. Bij de eerste ha ik er 1 en daar ben ik later ook nog een paar keer thuis geweest. We hadden echt een leuke klik. Ze had zelf 4 kinderen, helaas is ze vorig jaar veel te vroeg overleden.
Mijn 2e was een aardig mens maar had er niks speciaals mee, er was ook een stagiaire bij en dat was ook een leuke meid.
Mijn 3e was helemaal top want dat was mijn beste vriendin en ze was ook bij de bevalling.
De eerste hoefde niks te doen wat betreft eten want ik woonde toen bij mijn opa en oma. De 2e zette het eten alvast klaar zodat ik het alleen maar aan hoefde te zetten en zo ook mijn beste vriendin.
Mijn 2e was een aardig mens maar had er niks speciaals mee, er was ook een stagiaire bij en dat was ook een leuke meid.
Mijn 3e was helemaal top want dat was mijn beste vriendin en ze was ook bij de bevalling.
De eerste hoefde niks te doen wat betreft eten want ik woonde toen bij mijn opa en oma. De 2e zette het eten alvast klaar zodat ik het alleen maar aan hoefde te zetten en zo ook mijn beste vriendin.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
ik had een hele geweldig kraamhulp,een jong meisje van toen 23.Het is hier klein in huis,dus veel hoefde ze van mij niet te doen.ze deed de was en maakte schoon en natuurlijk met de kleine was ze bezig.ze was heel open en vertelde veel over haar eigen wens om zwanger te raken en dat maar niet lukte.Gister hoorde ik dat ze eindelijk zwanger is.ik gun het haar oprecht,maar ik ze blijft werken als kraamhulp,ik wil haar bij de 2e(als die ons gegund is)weer.
koken wilde ze overigens wel doen,maar me vriend was altijd op tijd thuis dus die kookte.
koken wilde ze overigens wel doen,maar me vriend was altijd op tijd thuis dus die kookte.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ook mijn kraamhulp was een geschenk uit de hemel haha zo voelde het echt voor mij. Mijn man was ernstig ziek in die tijd en daar ging ze erg goed mee om. Ze heeft zo hard gewerkt en was gewoon echt een gezellig mens. Ze had snel in de gaten hoe ikin elkaar steek, ik vind in bed liggen vreselijk en dat hoefde dus gelukkig ook niet. Ik ben zelfs op haar advies 5 dagen naar de geboorte van mijn zoon al naar de stad geweest voor boodschappen want ik werd helemaal gek thuis door de situatie zoals die toen helaas was..... ik heb tranen met tuiten gehuild toen ze ging..ze voelde echt als een moederfiguur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vond het ook heel jammer toen mijn kraamverzorgsters weggingen. Bij de eerste vond ik het ook gewoon heel moeilijk, ik was heel onzeker en bang dat ik het zonder haar niet zou kunnen. Bij de tweede vond ik het gewoon jammer omdat ze zo gezellig was en ook omdat ik die kraamweek zo heerlijk had gevonden.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik had ook een hele fijne kraamhulp. Nu zijn we zelfs vriendinnen!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hadden ook een erg leuke kraamhulp! Wilde veel doen, heeft alles duidelijk uitgelegd endergelijke
Ik heb haar alleen niet zo gek veel laten doen, buiten de dingen als stofzuigen, de wc en wat eten maken, gezien het rond die periode echt bloedje heet was.
Ik heb haar alleen niet zo gek veel laten doen, buiten de dingen als stofzuigen, de wc en wat eten maken, gezien het rond die periode echt bloedje heet was.
Gast- Gast
Wij hadden ook een super kraamverzorgster! Ze deed veel, was gezellig en kon veel informatie geven. Ik vond de manier waarop zij met ons kindje omging ook erg prettig. Daarnaast zorgde ze ervoor dat de hond ook genoeg aandacht kreeg, die miste de extra hapjes toen ze weg was.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had een super kraamhulp, mijn man
Helaas doen ze hier niet aan kraamhulp dus mijn man moest alles doen, heb hem nog nooit zo driftig met het huishouden bezig gezien. HIj ging zelfs op zn knieen de vloer dweilen omdat het goed schoon moest zijn voor onze dochter haha.
Wel kwam de VK de eerste week om de dag langs en heb ik het geluk dat mijn beste vriendin hier ook VK is. Ze kwam ook zowat elke dag langs een heeft me super geholpen ook met de borstvoeding. Ik denk dat zonder haar mijn kraamweek een stuk minder relax was geweest.
Helaas doen ze hier niet aan kraamhulp dus mijn man moest alles doen, heb hem nog nooit zo driftig met het huishouden bezig gezien. HIj ging zelfs op zn knieen de vloer dweilen omdat het goed schoon moest zijn voor onze dochter haha.
Wel kwam de VK de eerste week om de dag langs en heb ik het geluk dat mijn beste vriendin hier ook VK is. Ze kwam ook zowat elke dag langs een heeft me super geholpen ook met de borstvoeding. Ik denk dat zonder haar mijn kraamweek een stuk minder relax was geweest.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ja ik had beide keren een fijne kraamhulp. dit was een aangevraagde kraamhulp want ze is de moeder van mijn mans beste vriend.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
De eerste keer niet, ze zei dat ze niet van kinderen hield. De tweede keer wel, echt een schat, van mij mag ze af en toe nog weleens een weekje komen
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:De eerste keer niet, ze zei dat ze niet van kinderen hield.
Erg logisch om dan in de kraamzorg te gaan werken.
Susan- Lady Post-a-lot
De eerste kraamverzorgster was een wat oudere vrouw. Heel lief en ze wist ook heel veel. Had veel tips hoe ik iets het beste kon doen. Wel vond ik dat ze mij een beetje behandelde alsof ik onnozel was. In het huishouden heeft ze niks gedaan.
De 2e kraamverzorgster was echt geweldig. Ze was best streng voor mij omdat ik vergat te eten en niet wou rusten. (ik stond te strijken toen ze voor het eerst binnen kwam) Verder had ze heel veel begrip voor mijn angsten. En als ik dacht dat er iets niet goed was met Na.li dan ging zij het bekijken en bespreken met de verloskundige. (al wist ze vantevoren wel dat er niks aan de hand was maar ze wou me echt gerust stellen.) Ik mocht haar s' nachts ook wel bellen als er iets was maar dat heb ik niet gedaan. Ik zou haar zo weer een weekje hier willen hebben maar dan hoef ik geen baby erbij. :p
De 2e kraamverzorgster was echt geweldig. Ze was best streng voor mij omdat ik vergat te eten en niet wou rusten. (ik stond te strijken toen ze voor het eerst binnen kwam) Verder had ze heel veel begrip voor mijn angsten. En als ik dacht dat er iets niet goed was met Na.li dan ging zij het bekijken en bespreken met de verloskundige. (al wist ze vantevoren wel dat er niks aan de hand was maar ze wou me echt gerust stellen.) Ik mocht haar s' nachts ook wel bellen als er iets was maar dat heb ik niet gedaan. Ik zou haar zo weer een weekje hier willen hebben maar dan hoef ik geen baby erbij. :p
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bedankje kraamhulp
» Fijne dagen!
» Fijne poeder
» Wat was jou fijne momentje van de dag?
» Fijne moederdag!
» Fijne dagen!
» Fijne poeder
» Wat was jou fijne momentje van de dag?
» Fijne moederdag!
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: