Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

+11
Tania
Mamsie
meisjesmama
Teddyaapje
Tazz
Annemie
Liadan
Bruintje Beer
Susan
Filoria
mauwmauw
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  mauwmauw di 2 aug 2011 - 6:58

Wij hebben het al een tijdje over wel of geen 2e kindje willen,opzich hebben we beide wel zoiets van een 2e lijkt ons leuk.Voorlopig nog niet hoor,we moeten eerst alles op orde hebben.Maar ons zoontje is zo makkelijk.hij slaapt al tijden door,met een paar uitzonderingen daar gelaten.eet goed,drinkt goed kan zich uitstekend vermaken en huilt praktisch nooit.We zijn daarom ook bang dat het bij een 2e alleen maar kan tegen vallen.

wie had dit ook?
hebben jullie je keus daar van af laten hangen?
Viel het uiteindelijk tegen of mee?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Filoria di 2 aug 2011 - 7:00

Je hebt het wel over een mens hoor, ik vind het nogal bot om te zeggen dat je bang bent dat je kind tegenvalt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Susan di 2 aug 2011 - 7:00

Het zal sowieso een stuk zwaarder zijn, of je tweede kind van zichzelf nou net zo makkelijk is of niet. Twee kinderen betekent ook gewoon meer regelen, meer afstemmen, meer bezig zijn, daar ontkom je niet aan. Ik denk dus dat je sowieso moet accepteren dat het anders wordt dan nu en zodra je je daar goed op ingesteld hebt dan is de kans ook kleiner dat het tegenvalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:06

ik snap wel wat je bedoelt mauwmauw. Je kent nu je eerste kindje en wie weet is een tweede kindje een stuk moeilijker, huilt veel meer o.i.d. Wat je eraan moet doen? Nemen zoals het komt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Bruintje Beer di 2 aug 2011 - 7:08

Susan schreef:Het zal sowieso een stuk zwaarder zijn, of je tweede kind van zichzelf nou net zo makkelijk is of niet. Twee kinderen betekent ook gewoon meer regelen, meer afstemmen, meer bezig zijn, daar ontkom je niet aan. Ik denk dus dat je sowieso moet accepteren dat het anders wordt dan nu en zodra je je daar goed op ingesteld hebt dan is de kans ook kleiner dat het tegenvalt.
+1
Ik heb ook een vrij makkelijk kind maar toch is het met 2 kinderen anders. Maar ik vind het niet tegenvallen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Liadan di 2 aug 2011 - 7:11

Ik was niet bang dat een tweede kind zou tegenvallen, maar ik was er wel bang voor dat het heel druk zou worden en dat ik niet meer genoeg tijd zou hebben voor onze dochter.
Wij hebben in ieder geval bewust gewacht tot onze dochter liep met het opnieuw zwanger worden.
Nu is ons zoontje er en het is inderdaad heel druk, maar we hebben onze weg er wel aardig in gevonden.
Het is wel erg zwaar want ons zoontje huilt veel en is erg onrustig en snel overprikkeld, dus wat dat betreft is het niet makkelijk. Maar dat is een periode waar we nu doorheen moeten en dat wordt als het goed is met de tijd alleen maar beter en makkelijker.
Het is wel goed dat je je beseft dat een volgend kindje minder 'makkelijk' kan zijn dan het kindje dat je nu hebt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Annemie di 2 aug 2011 - 7:12

Het enigste waar ik bang voor ben is dat het 2e kindje gehandicapt ofzo is, dat lijkt me erg zwaar, maar daar was ik bij de eerste ook al wel bang voor of dat het een huilbaby word, maarja je weet het toch niet van tevoren, het zal allemaal wel goedkomen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:13

Ik vond het eerlijk gezegd wel tegenvallen, een tweede kind. En dan heb ik het over de situatie, niet over mijn tweede kind zelf natuurlijk. Want ik hou verschrikkelijk veel van hem en hij is een heerlijk makkelijk kind. Een echt mama's kindje ook I love you . Maar ik vond het met een kind heerlijk rustig en makkelijk als ik aan die tijd terugdenk.

Gelukkig betekent dat absoluut niet dat ik spijt heb van het feit dat we een tweede kindje hebben gekregen. Als ik opnieuw mocht kiezen, dan zou ik het zo weer doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Tazz di 2 aug 2011 - 7:20

Ik kan van allebei intens genieten. Maar het is wel anders, vooral de eerste twee maanden moest ik echt even wennen. Dat zullen ook wel de hormonen geweest zijn. En die intense gevoelen die ik had voor mijn dochtertje zijn wat afgenomen en nu verspreid over allebei mijn kinderen.

Ik hou van allebei enorm veel maar het is wel gewoon een stuk zwaarder. Al denk ik dat het ook een deel met de leeftijd die ze hebben te maken heeft.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:22

Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  mauwmauw di 2 aug 2011 - 7:38

het is ook niet zo dat we bang zijn dat het kindje tegen valt,maar de situatie.Ik heb het bij ons zoontje heel erg gehad,ik moest echt aan hem wennen.Het is geen gemakkelijke tijd geweest,vooral omdat ik niet lekker in me vel zat.
Vandaag hebben we te horen gekregen dat we eindelijk na ruim 1 jaar de bouwvergunning hebben.Waarop me vriend zei van als alles klaar is kunnen we voor de 2e gaan.Later nog eens goed over gesproken,en blijkt bij hem ook nog wel twijfels,alleen als we een 2e willen,wilt het (als het mogelijk is)niet al te veel leeftijds verschil er tussen.Maar we hadden beide wel zoiets van "straks valt het tegen".maar goed we hebben nog even,zolang het nog niet goed voelt gebeurt er niks.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:51

Filoria schreef:Je hebt het wel over een mens hoor, ik vind het nogal bot om te zeggen dat je bang bent dat je kind tegenvalt.

Eerst lezen dan pas reageren...smile

Ontopic: Ja ik denk dat het me wel zwaar zou vallen, een 2e kindje, dus ik vind het niet zo gek dat je daar bang voor bent hoor.
Ook wij wachten zoiezo (mochten we nog een 2e kindje willen) tot Joey goed zelf kan lopen enzovoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Liadan di 2 aug 2011 - 7:56

Minneke schreef:
Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Ik kan ook erg van de kinderen genieten, maar ik vind het ook zwaarder dan ik had verwacht. Ik had van tevoren gedacht dat het zwaar zou zijn, maar omdat Kian veel huilt (ik heb een hekel aan het woord en het stempeltje, maar het is een huilbaby) vind ik het nog zwaarder dan ik had verwacht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:00

Liadan schreef:
Minneke schreef:
Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Ik kan ook erg van de kinderen genieten, maar ik vind het ook zwaarder dan ik had verwacht. Ik had van tevoren gedacht dat het zwaar zou zijn, maar omdat Kian veel huilt (ik heb een hekel aan het woord en het stempeltje, maar het is een huilbaby) vind ik het nog zwaarder dan ik had verwacht.

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen! Hoe gaat het nu met K.? Hebben jullie een idee wat hem dwars zit dat hij zo verdrietig is? En een tijdje terug las ik volgens mij dat hij ook niet graag in de draagdoek zat, is dat nog steeds zo?

Wat vindt Y van haar broertje trouwens?

Wat een hoop vraagtekens ??? laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Tazz di 2 aug 2011 - 8:02

Minneke schreef:
Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Wow jij bent snel! Ja dat bedacht ik me ook toen ik het terug las en had het daarom meteen aangepast.. Maar jij hebt het al ge-quote, zo bedoelde ik het dus niet.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:04

Tazz schreef:
Minneke schreef:
Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Wow jij bent snel! Ja dat bedacht ik me ook toen ik het terug las en had het daarom meteen aangepast.. Maar jij hebt het al ge-quote, zo bedoelde ik het dus niet.

Haha, ja ik ben snel he. Net terug van vakantie, dus ik heb wat in te halen op het forum :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Teddyaapje di 2 aug 2011 - 8:15

Ik ben ook bang dat het "tegenvalt" als we een tweede krijgen want ik kan me niet voorstellen nóg zo'n makkelijk tevreden kindje te kunnen krijgen. Daarbij lijkt het me lastiger in het ritme te komen bij een tweede omdat je ook nog rekening moet houden met de oudste.

We wachten dan ook met zwanger proberen te raken tot T op zn minst 2 jaar is. Als ik dan meteen zwanger mocht raken is hij al bijna 3 en is hij waarschijnlijk uit de luiers (hoop ik) en is hij al wat zelfstandiger (hoop ik ook haha).

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Filoria di 2 aug 2011 - 8:22

Teddyaapje schreef:is hij al bijna 3 en is hij waarschijnlijk uit de luiers (hoop ik)
Dat 'hoop ik' lijkt me heel terecht, want het is best bijzonder als kinderen voor hun derde verjaardag helemaal zindelijk zijn hoor!

Maar Tomas is nu bijna 3, en hij is dan misschien nog niet uit de luiers, de dagen met hem zijn wel veel rustiger inderdaad. Hij kan zichzelf beter vermaken, hij hoeft minder vaak te slapen, hij kan zelf eten en drinken etc.

Vanavond zei hij 'heb honger, wil een tosti eten. En water drinken'. Dat is toch andere koek dan zo'n baby die alleen maar kan huilen als hij iets wil.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Susan di 2 aug 2011 - 8:28

Als je de garantie wil dat je kind bepaalde dingen kan als de tweede geboren wordt (lopen, praten, zindelijk zijn, vul maar in) dan kun je het beste wachten met zwanger worden tot dat daadwerkelijk zo is. De ontwikkeling van je kind kan ook anders verlopen dan volgens het boekje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:29

Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik weer zwanger ben geworden en dat alles goed gaat dat ik niet bang ben dat de situatie gaat tegenvallen. Komt door de roze wolk denk ik I love you .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:29

Het gevoel dat een tweede kindje zou tegenvallen heb ik van te voren nooit gehad, ik was zo blij om zwanger te mogen zijn. Zoals eerder gezegd valt het mij nu wel echt ontzettend tegen. De drukte, de huilende nachten, de onrust die ze héle dagen heeft en het feit dat we alles, en dan bedoel ik ook echt alles (zelfs even boodschappen doen) naar haar aan moeten passen. Geloof me, ik zou haar voor geen goud meer willen missen, ze is mijn alles. Maar de laatste tijd begin in mezelf wel af te vragen of ik ooit nog een kindje zou durven krijgen, bang om hetzelfde nog eens mee te maken. Voorheen was alles zoveel makkelijker, S. was al helemaal zelfstandig, ging naar school, kan zichzelf aan en uitkleden, zichzelf prima vermaken, is makkelijk met eten, makkelijk in de omgang, ergens logeren etc. We konden van alles met haar doen, uit eten, naar een pretpark, ver weg op vakantie, middagslaapje overslaan, weekendjes weg etc. Nu kunnen we geen 1 van deze dingen meer als gezin, en dat is moeilijk.

Nu ligt onze situatie natuurlijk wel anders dan een 'normale' situatie, dat besef ik mezelf ook goed. Je weet natuurlijk ook nooit van te voren waar je aan komt te staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:38

Mamavan_2 hug ik heb heel veel respect voor jullie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Liadan di 2 aug 2011 - 8:39

Minneke schreef:
Liadan schreef:
Minneke schreef:
Tazz schreef:Ik vind het niet tegenvallen, ik kan van allebei intens genieten.



Nu klinkt het net alsof je niet van je kinderen kunt genieten als je vindt dat het tegenvalt. Maar dat is niet zo hoor. Ik kan ook geweldig van ze genieten! Ik bedoelde met tegenvallen alleen dat het zwaarder is dan ik verwacht had.

Ik kan ook erg van de kinderen genieten, maar ik vind het ook zwaarder dan ik had verwacht. Ik had van tevoren gedacht dat het zwaar zou zijn, maar omdat Kian veel huilt (ik heb een hekel aan het woord en het stempeltje, maar het is een huilbaby) vind ik het nog zwaarder dan ik had verwacht.

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen! Hoe gaat het nu met K.? Hebben jullie een idee wat hem dwars zit dat hij zo verdrietig is? En een tijdje terug las ik volgens mij dat hij ook niet graag in de draagdoek zat, is dat nog steeds zo?

Wat vindt Y van haar broertje trouwens?

Wat een hoop vraagtekens ??? laughcry
Het gaat wel wat beter met Kian, zolang we thuis blijven en hij in zijn eigen omgeving is, dan is hij vaak als hij wakker wordt en gedronken heeft vrolijk en hij speelt dan ook al even in de box of op bed. Dat duurt max. 20 minuten en dan huilt hij. Ik moet dan met hem rondlopen en wiegen want anders gaat het huilen over in krijsen. Als ik hem dan in slaap krijg, dan slaapt hij gelukkig meestal wel goed.
De eerste 2 weken vond hij de draagdoek inderdaad niet leuk, maar gelukkig vindt hij dat vanaf dat hij 3 weken is wel heel fijn en hij zit dus dagelijk ook een paar uur in de doek. Als ik naar een vriendin ga met hem, dan neem ik de doek altijd mee want anders huilt hij daar de hele tijd en in de doek valt hij in slaap.
Ik weet niet goed wat hem dwars zit, ik denk dat het een heel gevoelig jongetje is dat niet goed tegen prikkels kan. Misschien dat ook het abces dat hij heeft hem wel dwars zit, maar ik heb zelf het idee dat hij daar geen pijn van heeft. Maar weg is het ook nog niet (volgende week weer op controle bij de chirurg).
Yara vindt haar broertje erg lief, maar kan ook wel jaloers reageren op de aandacht die vaak naar hem gaat. Dat kan ik me ook heel goed voorstellen want er gaat ook veel aandacht naar hem omdat hij zoveel huilt. Maar ik ga ook regelmatig even iets met haar alleen doen en dat helpt wel. En we gaan veel wandelen en speeltuinen af (Kian zit dan in de doek), dat vindt ze erg leuk.

Hoe was jouw vakantie?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:47

Dank je ! Ik verzorg haar met alle liefde hoor, ben ontzettend verliefd en trots op haar I love you maar haar ziekte maakt mij soms echt wanhopig. Afgelopen week was echt een rot week, ze heeft alle nachten gehuild van 19.30 tot 04.00/03.00 en waarom ? Ze heeft gisteren een groot insult gehad van 2 minuten waarbij ze ontzettend hard met haar hoofd tegen de rand van de box is gevallen, daarna moest ze overgeven. De hele avond was zo suffig en rustig, wek advies gekregen van de neuroloog. Vandaag ging het wel iets beter, veel contact gehad met het ziekenhuis. M.ara moest ontzettend veel slapen van de arts, rusten,rusten, rusten dus S.enna de hele dag weggebracht naar de overbuurvrouw want M.ara moest rust hebben (voel ik mezelf daar weer schuldig om). Nu ligt M. vanaf 19.30 in bed, alleen maar schreeuwen en huilen, met haar hoofd tegen het bed slaan ?! S.enna is al 3 keer beneden geweest dat ze niet kan slapen van M.ara haar 'gedoe'. Mijn héle huis is 1 ontploffing van boodschappen die ik nog moet opruimen van vanmiddag en ik heb het gewoon gehad, mijn zonnenbank staat aan maar ik durf de trap niet op omdat M. net 2 minuten stil is, en ze wordt zoooo snel wakker Mad Aankomende week wilde we wat leuke dingen gaan doen, mijn vriend heeft dan ook vakantie. We wilden zelfs een weekje op vakantie gaan in NL, maar dat heeft de neuroloog ons nu afgeraden i.v.m met M. haar insult en onrust. Begrijpelijk hoor, maar het is zo balen als je nog een kind hebt ( Schuldgevoel,schuldgevoel). Zo, en nu eerst een wijntje Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Liadan di 2 aug 2011 - 8:50

mama_van2, wat heftig zeg, ik heb ook veel respect voor je hug .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kindje bang dat het tegen valt wie ook? Empty Re: 2e kindje bang dat het tegen valt wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum