Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Competentietest; uitslag valt tegen

+7
RYW
Bay
Lenthe
Shopelle
Lavendel
girli
Alex
11 plaatsers

Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Alex ma 16 jul 2012 - 20:46

Sinds deze maand sta ik ingeschreven bij Randstad en ik moest voorafgaand een competentietest secretarieel invullen. Dit heb ik gedaan en gisteren kreeg ik een mail met de uitslag. Ik scoor op alle punten (Prestatiegerichtheid, Plannen en Organiseren, Klantgerichtheid, Samenwerken, Omgevingsbewustzijn, Aanpassingsvermogen en Leiderschap) een 1. Dit houdt in dat het een sterk aandachtspunt is dat weinig ontwikkeld is.

Ik ben hier best een beetje van ontdaan, ik ben al zo'n 8 jaar secretaresse en ik weet van mezelf dat ik echt wel aan de eisen van een goede secretaresse voldoe. Maar nu ...

Vlak daarna had ik mijn man aan de telefoon en die zegt dat ik mijn werkhouding aan moet passen en dat zo'n test mij een spiegeltje voorhoudt. Daar werd ik ook al zo lekker optimistisch van.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil, wellicht gewoon even van me afschrijven. En me afvragen of ik niet gewoon moet gaan omscholen?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:47

Waar bestond die test uit dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  girli ma 16 jul 2012 - 20:53

Is er iets fout gegaan bij de test?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:58

Werd er letterlijk getest hoe snel bijvoorbeeld jouw typvaardigheid is, of moest jij zelf zeggen hoe jij dacht dat je iets deed? Want iemand met jouw zelfbeeld zal altijd heel laag scoren als ze zelf het meetinstrument is, natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Lavendel ma 16 jul 2012 - 21:34

Lijkt me sterk dat al die punten onderontwikkeld zijn en aandacht nodig hebben. Als jij dit in je werk niet op zn minst een beetje herkent lijkt me dat dit niet klopt.

Welke feedback kreeg je van vorige werkgevers? Kom dit overeen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Shopelle ma 16 jul 2012 - 22:55

Is deze test digitaal of mondeling?
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Lenthe ma 16 jul 2012 - 23:00

Heb je de test niet verkeerd begrepen? Wat waren het precies voor vragen en hoe werd het afgenomen?
Het lijkt me sterk dat je werkelijk op ieder punt een 1 scoort! Het ene onderwerp zal je beter liggen dan het andere, maar overal een 1 voor geloof ik niet. Kan er geen fout in de test zitten?
Heb je al contact gehad met het uitzendbureau? Is er al over de uitslag gepraat? Ik zou eerst eens contact opnemen met hen, zodat je over de uitslag kunt praten.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 23:01

Lijkt mij sterk dat je op al deze punten een 1 scoort. Maar z'n test wil niet alles zeggen. Was je niet een beetje zenuwachtig of afgeleid? Als het meerkeuze vragen waren is er niet echt een correct antwoordt. Ze gaan dan alleen maar kijken wat jouw denkbeeld hiervan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Bay ma 16 jul 2012 - 23:09

Volgens mij bestaat de test bij Ran.dst.ad uit figuurreeksen, cijferreeksen en dat soort testen en heb je een beperkte tijd om antwoord te geven.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Lavendel ma 16 jul 2012 - 23:35

Zilver* schreef:Volgens mij bestaat de test bij Ran.dst.ad uit figuurreeksen, cijferreeksen en dat soort testen en heb je een beperkte tijd om antwoord te geven.

Denk niet dat het zo'n test is, daar kun je nog al moeilijk iemands' Prestatiegerichtheid, Plannen en Organiseren, Klantgerichtheid, Samenwerken, Omgevingsbewustzijn, Aanpassingsvermogen en Leiderschap van afleiden.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  RYW di 17 jul 2012 - 0:22

Mijn vriend heeft ook zo'n soort test gehad (alleen dan niet op administratief vakgebied maar wat anders), die bestond gedeeltelijk uit cijferreeksen en taalvaardigheidsvragen (voor het cognitieve gedeelte) en gedeeltelijk uit een soort van keuzevragen (mee eens, niet mee eens, een beetje mee eens enz. en 'kies degene waar je het meeste achter staat') over je persoonlijkheid, en daar komt dan een cijfer uitrollen.

Zo'n test is doorgaans gedaan door een hele hoop mensen met dezelfde opleiding/baan/opleidingsniveau om zo een soort van norm vast te stellen, en als je dan heel laag scoort zit je onder die norm, en als je heel hoog scoort erboven. Die dame van die test zei dat als er één score uitspringt (bijvoorbeeld je scoort voor alles 4 en voor een onderwerp ineens 1) dan wil het nog wel eens een afwijking zijn waar ze niet keihard aan vasthouden. Maar als je voor alles 1 scoort, is er dan niet wat anders aan de hand? Je zit niet lekker in je vel, lijkt me, misschien was je enorm afgeleid of afwezig, zou dat kunnen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Alex di 17 jul 2012 - 0:48

Ik weet het echt niet. Het was een online test, speciaal van Randstad voor de secretariële tak. Het waren 188 vragen waar je antwoord op moest geven door te kiezen voor het antwoord dat het beste bij me paste (eens, redelijk eens, neutraal, redelijk oneens, oneens). Ik moest uitgaan van een werksituatie en heb de test rustig thuis kunnen doen. Wellicht kan ik de test nog opnieuw doen om te kijken of er dan hetzelfde uitkomt ... maar ja stel dat dat zo is voel ik me echt heel stom. Competentietest; uitslag valt tegen 1270000679
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Lenthe di 17 jul 2012 - 0:50

Kun je Randstad niet bellen en je verhaal voorleggen? Dat je je helemaal niet kunt vinden in de uitslag van de test. Dat je best begrijpt dat je op sommige punten wat minder zou scoren dan andere punten, maar dat je niet begrijpt dat deze extreme uitslag eruit is gekomen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Alex di 17 jul 2012 - 1:02

Ik heb morgenmiddag een gesprek bij Randstad. We gaan dan samen kijken naar de reden van deze uitslag.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  RYW di 17 jul 2012 - 1:03

Lenthe schreef:Kun je Randstad niet bellen en je verhaal voorleggen? Dat je je helemaal niet kunt vinden in de uitslag van de test. Dat je best begrijpt dat je op sommige punten wat minder zou scoren dan andere punten, maar dat je niet begrijpt dat deze extreme uitslag eruit is gekomen.

Dit vind ik wel een goed idee. Nu vreet het alleen maar aan je en het vernachelt je zelfvertrouwen, wat ik me goed zou kunnen voorstellen. Wie weet kan Randstad het allemaal wel relativeren voor je.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Twellie di 17 jul 2012 - 11:16

Klinkt eerlijk gezegd alsof er gewoon wat fout is gegaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Carra wo 18 jul 2012 - 1:05

Succes vandaag. Hopelijk voel je je na het gesprek wat beter. hug hug
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Alex wo 18 jul 2012 - 2:10

Ik ben geweest zojuist en de intercedente heeft besloten de competentietest weg te gooien en niet mee te nemen in dit traject. We denken dat ik bij de vragen teveel naar mijn persoonlijke situatie heb gekeken in plaats van naar een werksituatie (of een combinatie hiervan heb gedaan). Dit kan de uitslag dusdanig beïnvloeden dat er zo'n resultaat uitkomt als die er nu uitkwam. Gelukkig maar. Ik ben gelijk voorgesteld op een functie voor 24 uur, dus ik ben weer gerustgesteld Competentietest; uitslag valt tegen 281626781
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Poubelle wo 18 jul 2012 - 2:17

Superfijn, Alex!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 2:41

Fijn Alex! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  bolus26 wo 18 jul 2012 - 2:48

ow dat is goed nieuws!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Competentietest; uitslag valt tegen Empty Re: Competentietest; uitslag valt tegen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum