Hoe krijg ik hem aan een gezond voedingspatroon?
+17
sanne-84
Leine
LMCurious
CCC
girli
Zwoesj
Phileine
Rush
Possom
luisa
Minx
Susan
Saxy
Beachgirl
Sjonno
Lavendel
Jilke
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe krijg ik hem aan een gezond voedingspatroon?
Ongezond is voor mij behalve friet/pizza etc ook gebakken aardappels,witte pasta en gerechten met veel kaas. 'Witte' wraps en pitabroodjes vind ik ook niet echt gezond. En alles zonder verse groente.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Tsja, je bent zijn moeder niet. Hij kan zn eigen eten toch ook klaarmaken? Dan kun jij ook eten wat je graag wilt eten.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ongezond is in mijn ogen aardappels groente vlees niet, maar daarbij komt dan standaard een lading zout en mayonaise.
Als ik iets maak wat ik zelf lekker vind, wat ik ook echt wel doe, maakt hij zijn eigen eten. Dit is dan 4 worstenbroodjes met een lading saus, brood met chocoladepasta, gebakken ei met zout en veel mayonaise bv.
Als ik bijvoorbeeld niet 1x per week friet op het eetlijstje zet is hij gewoon serieus boos. Dan eten we bv op maandag friet, en op donderdag/vrijdag wil hij perse weer friet. Tja dan eet ik zelf maar weer iets anders, omdat ik niet 2x per week vette hap wil eten, maar gezellig is anders.
Dat hij graag zo ongezond eet moet hij dan ook zelf weten, maar wat mij stoort is dat hij blijkbaar liever moe is en vette hap eet, dan dat hij eens goed voor zichzelf gaat zorgen.
Als ik iets maak wat ik zelf lekker vind, wat ik ook echt wel doe, maakt hij zijn eigen eten. Dit is dan 4 worstenbroodjes met een lading saus, brood met chocoladepasta, gebakken ei met zout en veel mayonaise bv.
Als ik bijvoorbeeld niet 1x per week friet op het eetlijstje zet is hij gewoon serieus boos. Dan eten we bv op maandag friet, en op donderdag/vrijdag wil hij perse weer friet. Tja dan eet ik zelf maar weer iets anders, omdat ik niet 2x per week vette hap wil eten, maar gezellig is anders.
Dat hij graag zo ongezond eet moet hij dan ook zelf weten, maar wat mij stoort is dat hij blijkbaar liever moe is en vette hap eet, dan dat hij eens goed voor zichzelf gaat zorgen.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Als je nou eens met zijn 2en gaat zitten om een weeklijstje qua avondeten te maken, en daarbij een mix te maken van zijn dingen en jouw dingen?
3 dagen wat hij wil, en 4 keer wat jij wilt, om en om. Misschien kan hij op die manier gaan wennen aan gezonder eten. Je zult dan zelf wel even door het stof moeten met de ongezondere dingen, maar als het lukt, kun je altijd proberen meer dagen gezonder te eten.
Houdt hij ook niet van dingen als aardappel anders, kip tandoori enzo? Daar kun je voor jezelf namelijk makkelijk een salade bij maken, of extra groenten erdoorheen bij jouw portie
3 dagen wat hij wil, en 4 keer wat jij wilt, om en om. Misschien kan hij op die manier gaan wennen aan gezonder eten. Je zult dan zelf wel even door het stof moeten met de ongezondere dingen, maar als het lukt, kun je altijd proberen meer dagen gezonder te eten.
Houdt hij ook niet van dingen als aardappel anders, kip tandoori enzo? Daar kun je voor jezelf namelijk makkelijk een salade bij maken, of extra groenten erdoorheen bij jouw portie
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Kook je wel gevarieerd? Ik dacht te begrijpen uit je openingspost dat je vaak aardappelen, groente uit pot en vlees maakt.
Laat hem anders voor 3 dagen eten bedenken, halen en koken en jij de andere dagen. Als een soort van compromis, wat de ander kookt probeer je dan ook op te eten ofzo...
Laat hem anders voor 3 dagen eten bedenken, halen en koken en jij de andere dagen. Als een soort van compromis, wat de ander kookt probeer je dan ook op te eten ofzo...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
het valt mij op bij deze bronnen dat niemand het heeft over de suikers die aan veel conserven zijn toegevoegd. Dat is iets waar ze het niet over hebben en die in heel veel wel zitten ze hebben het alleen over zoutenZwoesj schreef:Blik en pot is helemaal niet zo slecht hoor
http://dieet.blog.nl/gezondheid/2010/05/23/is-groenten-uit-blik-gezond
http://www.nu.nl/gezondheid/2381311/groente-pot-wel-gezond.html
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Maple schreef:Mijn man eet ook niet altijd gezond maar ik laat hem maar... Hij is volwassen genoeg om daarin zijn eigen keuzes te maken, en vaak slaat hij een maand later weer door naar het gezonde.
Eens met het dikgedrukte. Ik eet zelf ook heel slecht, zelden groenten en fruit. Mijn vriend hoeft het niet te wagen daar commentaar op te leveren, ik weet zelf ook wel dat het niet gezond is. Maar ik ben gewoon niet zo'n goede eter, en ik ben verantwoordelijk voor mezelf.
Ik snap dat je misschien bezorgd bent, maar ik vind het ook wat betuttelend.
Gast- Gast
Nou ja, ik vind het niet alleen maar betuttelend, het zou mij ook mateloos storen dat hij bij iedere gezonde, gevarieerde maaltijd die je klaarmaakt worstenbroodjes en gebakken eieren gaat zitten vreten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Nou ja, ik vind het niet alleen maar betuttelend, het zou mij ook mateloos storen dat hij bij iedere gezonde, gevarieerde maaltijd die je klaarmaakt worstenbroodjes en gebakken eieren gaat zitten vreten.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar doet vriend van de to dat ook echt elke dag? Dat heb ik dan niet goed gelezen, dat vind ik ook echt niet normaal.
Ik eet zelf gewoon heel weinig, en ook niet per definitie vet.
Gast- Gast
Nou, nee, wat ik eruit opmaak is dat ze elke dag kookt wat hij lust (aardappelen, vlees, groente uit pot) omdat hij anders dat soort dingen gaat eten.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Nou, nee, wat ik eruit opmaak is dat ze elke dag kookt wat hij lust (aardappelen, vlees, groente uit pot) omdat hij anders dat soort dingen gaat eten.
Maar aardappels, vlees en groente uit pot is niet heel slecht toch?
Toch best lullig eigenlijk, als je eens wat anders maakt dat je vriend altijd maar weigert het te eten en naar ander eten grijpt. Maar nog blijft het zijn keuze.
Gast- Gast
Lastig probleem. hier een man die thuis van alles altijd op tafel had staan om uit te kiezen, en dus wel at, ook wel groenten, maar dan bijv. 4x boontjes, 2x sla en 1x tomatensaus (in de pasta ) Dus dat schiet ook niet op!
Alles wat hij niet lekker vind eet hij niet. Dus niet de dingen die hij echt vies vind, nee ook de dingen die hij liever niet eet laat hij staan! Eerst vond ik het niet zo'n probleem. Maar met een hoop frikandellen en broodjes 'gezond' en sauzen overal bij, weinig tot geen fruit vond ik het wel een probleem worden. Ik wil gewoon graag dat hij gezond is/blijft. Dus niet zozeer om te moederen over hem, maar omdat ik graag samen oud wil worden.
Nu we kinderen hebben heb ik afgesproken dat hij 1x per week 2 dingen kookt. En dat houdt in dat hij eens per maand een grote pan nasi maakt. Waar hij 4 grote porties uit kan halen. Ik eet dan meestal iets van stamp (hij lust in die trant alleen zuurkool, en ik ben echt dol op alle stamp) of spinazie. En dan warmen we een bakje nasi op. Joris mag kiezen wat hij wil eten en wisselt daar ook in af. Verder eten we gewoon wat de pot schaft. Alleen koken we bijv. sperzieboontjes, ik eet ze dan zo met Joris, en Dave giet er na het afgieten nog ff een lading boter overheen. Als ik kook is het zoutloos, als Dave kookt zit er een beetje zout in. En zo vind ik bijv. tagliatelle met kip, roomsaus en spinazie erdoor heerlijk. Dave lust dus geen spinazie, dus ik warm een paar deelblokjes in een ander pannetje op. Schep voor Dave de saus over zijn pasta, dan doe ik de spinazie door de rest van de saus voor Joris en mij. Dus dat soort kleine verschillen vind ik niet erg.
Tegenwoordig eet Dave trouwens gelukkig meer fruit. Omdat ik vaak een gevarieerde schaal heb staan, en bij hun thuis was et vaak alleen bananen en appels, soms aardbeien of een sinaasappel. En ik heb eigenlijk altijd van alles, waardoor hij altijd meer keuze heeft. En sinds een half jaar luncht hij al met boterhammen 3x per week, en nu hij alleen nog bij zijn eigen bedrijf werkt is dat 5x per week. (jippie!) Dus komt goed hierzo!
Alles wat hij niet lekker vind eet hij niet. Dus niet de dingen die hij echt vies vind, nee ook de dingen die hij liever niet eet laat hij staan! Eerst vond ik het niet zo'n probleem. Maar met een hoop frikandellen en broodjes 'gezond' en sauzen overal bij, weinig tot geen fruit vond ik het wel een probleem worden. Ik wil gewoon graag dat hij gezond is/blijft. Dus niet zozeer om te moederen over hem, maar omdat ik graag samen oud wil worden.
Nu we kinderen hebben heb ik afgesproken dat hij 1x per week 2 dingen kookt. En dat houdt in dat hij eens per maand een grote pan nasi maakt. Waar hij 4 grote porties uit kan halen. Ik eet dan meestal iets van stamp (hij lust in die trant alleen zuurkool, en ik ben echt dol op alle stamp) of spinazie. En dan warmen we een bakje nasi op. Joris mag kiezen wat hij wil eten en wisselt daar ook in af. Verder eten we gewoon wat de pot schaft. Alleen koken we bijv. sperzieboontjes, ik eet ze dan zo met Joris, en Dave giet er na het afgieten nog ff een lading boter overheen. Als ik kook is het zoutloos, als Dave kookt zit er een beetje zout in. En zo vind ik bijv. tagliatelle met kip, roomsaus en spinazie erdoor heerlijk. Dave lust dus geen spinazie, dus ik warm een paar deelblokjes in een ander pannetje op. Schep voor Dave de saus over zijn pasta, dan doe ik de spinazie door de rest van de saus voor Joris en mij. Dus dat soort kleine verschillen vind ik niet erg.
Tegenwoordig eet Dave trouwens gelukkig meer fruit. Omdat ik vaak een gevarieerde schaal heb staan, en bij hun thuis was et vaak alleen bananen en appels, soms aardbeien of een sinaasappel. En ik heb eigenlijk altijd van alles, waardoor hij altijd meer keuze heeft. En sinds een half jaar luncht hij al met boterhammen 3x per week, en nu hij alleen nog bij zijn eigen bedrijf werkt is dat 5x per week. (jippie!) Dus komt goed hierzo!
LMCurious- Prater
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Tea-Leaf schreef:Susan schreef:Nou ja, ik vind het niet alleen maar betuttelend, het zou mij ook mateloos storen dat hij bij iedere gezonde, gevarieerde maaltijd die je klaarmaakt worstenbroodjes en gebakken eieren gaat zitten vreten.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar doet vriend van de to dat ook echt elke dag? Dat heb ik dan niet goed gelezen, dat vind ik ook echt niet normaal.
Ik eet zelf gewoon heel weinig, en ook niet per definitie vet.
Dit gebeurt niet iedere dag, maar toch wel minimaal 2x per week, met regelmatig uitschieters waarbij het vaker voorkomt. Heel vervelend, je doet je best op eten en vervolgens word er een vies gezicht bij getrokken en niet eens geproeft.
Zelfde als spaghetti, vond hij eerst altijd lekker, ineens lust hij het niet meer. Terwijl er totaal niets anders aan is en we het ook niet te vaak gegeten hebben. Daar kan ik dan zo pissig om worden.
Dus ja, dan eten we vaak aardappels groente vlees. En groente uit pot is vast niet qua groente ongezond, maar er zit een hoop zout en andere troep in, waarbij als je er zelf ook nog zout uit potje bij gooit het niet gezond meer te noemen is.
En nee ik wil echt niet met het vingertje bij hem staan wijzen, maar ik ben het wel beu om te zien hoe mijn vriend zich volpropt met ongezond eten en bergen vet en zout. Hij wordt er gewoon niet gezonder op, en wat ik al zei, hij kampt al met klachten, ik heb liever een fitte vriend die goed in zijn vel zit. En geen vermoeide vriend die zich drukt maakt om zijn buikje wat steeds maar groter wordt (vind je het gek met al dat eten?, dat snapt hij dan weer niet!).
Soms lijkt het gewoon een verslaving, al dat vet.
Jilke- Prater
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Lastig! Ik ken je probleem, mijn ex-vriend was net zo. Geen groenten, geen fruit, geen stukjes in het eten en het liefst altijd friet, vet en veel saus! Ik vond het ook heel lastig om zelf gezond te blijven eten. Als ik dan iets maakte wat meneer niet lustte, was het ruzie in de tent. Uiteindelijk werd het vaak macaroni met alleen saus, rijst zonder groenten of gebakken aardappels en vlees waar ik dan voor mezelf een salade bij maakte, maar echt een oplossing is het nooit geweest.
Verder heb ik helaas geen tips voor je. Dus eigenlijk is dit een vrij zinloze reactie..
Verder heb ik helaas geen tips voor je. Dus eigenlijk is dit een vrij zinloze reactie..
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
mijn vriend kan er ook wat van. niet dat hij het niet lust, want als ik het klaar maak eet hij het wel, en smaakt het hem ook.
maar als hij voor zichzelf moet zorgen (als ik een late dienst oid heb) dan is het bijna standaard ongezond; friet, pizza, broodje shoarma/knakworst. heel soms wil hij een opwarmmaaltijd (pasta) in de supermarkt halen, maar dat noem ik ook niet gezond.
heb me hier bij neergelegd. kan me er nie druk meer over maken, maar hij hoeft verder ook nie te 'zeuren'.
maar omdat hij het wel lust probeer ik er de andere dagen wle rekening mee te houden (maar ik hou dan ook van gezond eten, dus heel erg vind ik da niet)
maar als hij voor zichzelf moet zorgen (als ik een late dienst oid heb) dan is het bijna standaard ongezond; friet, pizza, broodje shoarma/knakworst. heel soms wil hij een opwarmmaaltijd (pasta) in de supermarkt halen, maar dat noem ik ook niet gezond.
heb me hier bij neergelegd. kan me er nie druk meer over maken, maar hij hoeft verder ook nie te 'zeuren'.
maar omdat hij het wel lust probeer ik er de andere dagen wle rekening mee te houden (maar ik hou dan ook van gezond eten, dus heel erg vind ik da niet)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Een vriend van mij is ook zo, hij heeft dan geen relatie(ook nooit gehad) maar ik voorspel wel problemen daarmee idd. Hij gebruikt wel vitaminepillen, is dat een optie? Dan is het iig al wat.. Ik denk altijd dat het tussen je oren zit, dingen niet lusten..
Gast- Gast
Pff, heel herkenbaar... Mijn man wil ook haast geen groenten eten of lust hij niet. Eet eigenlijk alleen maar ongezond. Ik zeg er vaak wat van maar er wordt toch niet echt naar geluisterd. Ik heb me er maar een beetje bij neergelegd. Hij is immers volwassen genoeg om het zelf te weten. Maar een goed voorbeeld straks voor ons dochtertje is het niet. Dan zal hij wel moeten...
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Wat vreselijk, ik zou echt afknappen op een man die niks lust en het ook niet wil proberen.
Mijn man is ook opgegroeid met niks anders dan aardappelen, groente (uit blik/pot) en vlees. En zei ook vaak ik lust dit niet.. Maar van mij moest hij gewoon proberen. Net als een klein kind, 'lust ik niet' gaat er bij mij niet in als je nooit geproefd hebt. En hij deed dat gelukkig ook, ik heb nooit apart hoeven koken voor hem.
Ik ben juist opgegroeid in een gezin waar we zelden hetzelfde aten, mijn moeder maakte iedere keer weer verschillende recepten klaar. En ik lust lang niet alles maar ik heb het wel geprobeerd en doe dat nog steeds. Zo heeft mijn man toch al heel veel dingen leren eten, vooral vis was in het begin een probleem nu is hij er dol op! Soms vind hij iets niet zo heel lekker, ik eet mijn witlof graag gekookt en hij eet het liever rauw. Dat is natuurlijk geen probleem, en we eten zo toch hetzelfde.
Maar als jouw vriend vooral de sauzen niet lekker vindt, waarom laat je die dan niet weg, of apart? Ik zag bijvoorbeeld preischotel, ik maak dat nooit met saus klaar. Sauzen zorgen er ook voor dat iets ongezond wordt, dus wellicht voor jou ook beter om dat weg te laten. Misschien lust hij het dan wel?
Mijn man is ook opgegroeid met niks anders dan aardappelen, groente (uit blik/pot) en vlees. En zei ook vaak ik lust dit niet.. Maar van mij moest hij gewoon proberen. Net als een klein kind, 'lust ik niet' gaat er bij mij niet in als je nooit geproefd hebt. En hij deed dat gelukkig ook, ik heb nooit apart hoeven koken voor hem.
Ik ben juist opgegroeid in een gezin waar we zelden hetzelfde aten, mijn moeder maakte iedere keer weer verschillende recepten klaar. En ik lust lang niet alles maar ik heb het wel geprobeerd en doe dat nog steeds. Zo heeft mijn man toch al heel veel dingen leren eten, vooral vis was in het begin een probleem nu is hij er dol op! Soms vind hij iets niet zo heel lekker, ik eet mijn witlof graag gekookt en hij eet het liever rauw. Dat is natuurlijk geen probleem, en we eten zo toch hetzelfde.
Maar als jouw vriend vooral de sauzen niet lekker vindt, waarom laat je die dan niet weg, of apart? Ik zag bijvoorbeeld preischotel, ik maak dat nooit met saus klaar. Sauzen zorgen er ook voor dat iets ongezond wordt, dus wellicht voor jou ook beter om dat weg te laten. Misschien lust hij het dan wel?
Laatst aangepast door Tazz op zo 31 jul 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Tazz schreef:Wat vreselijk, ik zou echt afknappen op een man die niks lust en het ook niet wil proberen.
+1, ik zou me echt kapot ergeren.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Tazz schreef:Wat vreselijk, ik zou echt afknappen op een man die niks lust en het ook niet wil proberen.
Ik ook!
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Susan schreef:Tazz schreef:Wat vreselijk, ik zou echt afknappen op een man die niks lust en het ook niet wil proberen.
Ik ook!
Dat deed ik op een gegeven moment ook zeer zeker!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Mijn man was in het begin ook een drama met eten. Hij at alleen maar junkfood en afhaalmaaltijden. En als hij groente at was het een vies potje.
Op een gegeven moment heb ik hem gewoon gezond eten voorgeschoteld. Of hij koos een bepaalde groente uit wat hij wel vers lustte, toen bijv. broccoli. En zo heeft tie steeds wat meer uitgeprobeerd. Hij was van z'n moeder namelijk gewend dat ze de groente tot prut kookte (en dat vind ik niet zo gek dat tie dat niet lust, haha).
En nu... hij is degene die nu altijd kookt en hij kan echt veeeeeeeeeeel beter koken dan ik. Hij is totaal omgeslagen, echt heerlijk!!!
Op een gegeven moment heb ik hem gewoon gezond eten voorgeschoteld. Of hij koos een bepaalde groente uit wat hij wel vers lustte, toen bijv. broccoli. En zo heeft tie steeds wat meer uitgeprobeerd. Hij was van z'n moeder namelijk gewend dat ze de groente tot prut kookte (en dat vind ik niet zo gek dat tie dat niet lust, haha).
En nu... hij is degene die nu altijd kookt en hij kan echt veeeeeeeeeeel beter koken dan ik. Hij is totaal omgeslagen, echt heerlijk!!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Mijn vriend is ook best wel een moeilijke eter, althans hij lust de dingen best maar eet ze liever niet, dus dan laat hij het liggen.
Soms verstop ik heel kinderachtig groenten ergens in, zo maak ik weleens zelf aardappelkroketjes en daar doe ik dan zo'n blikje Mexicaanse mix met mais en paprika en erwten doorheen. Of ik maak een saus van verse tomaten of tomaten uit blik, als ik daar alleen paprika en ui doorheen doe dan eet hij dat ook gewoon op. Zo ook met pizza, daar is hij gek op en dat eet hij wel met groenten en al.
Ik heb ook gemerkt dat zijn aversie vooral is ontstaan door de kookkunsten van zijn moeder (echt niet lekker!) alles tot snot gaar enz. Nu stoom ik broccoli ed meestal gaar en dan vind hij het veel lekkerder. Sperzieboontjes van zijn moeder eet hij niet, maar als ik ze kook met een uitje in het water en een bouillonblokje en na het afgieten een scheutje chilisaus (ok, ook niet echt gezond) dan vind hij het wel lekker. Dus het is een beetje inventief zijn in mijn geval.
Ook vind mijn vriend salades veel lekkerder dan gekookte groenten, dus eten wij wekelijks wel een maaltijd salade van verse spinazie, andijvie, botersla, rucola enz, daar is dan ook heel veel afwisseling in te verzinnen.
Verder heeft hij soms gewoon pech, ik kook ook gewoon wat ik lekker vind, dan eet hij gewoon minder, hij zeurt nooit, maar laat dan inderdaad ook zijn groenten staan. Tja ik ben niet zijn moeder en dan is het gewoon pecht voor hem hoor.
Fruit doen wij vaak 's avonds nog door de yoghurt, nu lekker aardbeien of bessen, frambozen, bramen enz. Dan zit je niet heel bewust fruit te eten maar je krijgt het wel binnen. En nu het aardbeien seizoen is maak ik bijna elk weekend standaard een fruit smoothie met magere yoghurt, een scheutje jus d' orange en flink veel aardbeien, zo lekker!
Soms verstop ik heel kinderachtig groenten ergens in, zo maak ik weleens zelf aardappelkroketjes en daar doe ik dan zo'n blikje Mexicaanse mix met mais en paprika en erwten doorheen. Of ik maak een saus van verse tomaten of tomaten uit blik, als ik daar alleen paprika en ui doorheen doe dan eet hij dat ook gewoon op. Zo ook met pizza, daar is hij gek op en dat eet hij wel met groenten en al.
Ik heb ook gemerkt dat zijn aversie vooral is ontstaan door de kookkunsten van zijn moeder (echt niet lekker!) alles tot snot gaar enz. Nu stoom ik broccoli ed meestal gaar en dan vind hij het veel lekkerder. Sperzieboontjes van zijn moeder eet hij niet, maar als ik ze kook met een uitje in het water en een bouillonblokje en na het afgieten een scheutje chilisaus (ok, ook niet echt gezond) dan vind hij het wel lekker. Dus het is een beetje inventief zijn in mijn geval.
Ook vind mijn vriend salades veel lekkerder dan gekookte groenten, dus eten wij wekelijks wel een maaltijd salade van verse spinazie, andijvie, botersla, rucola enz, daar is dan ook heel veel afwisseling in te verzinnen.
Verder heeft hij soms gewoon pech, ik kook ook gewoon wat ik lekker vind, dan eet hij gewoon minder, hij zeurt nooit, maar laat dan inderdaad ook zijn groenten staan. Tja ik ben niet zijn moeder en dan is het gewoon pecht voor hem hoor.
Fruit doen wij vaak 's avonds nog door de yoghurt, nu lekker aardbeien of bessen, frambozen, bramen enz. Dan zit je niet heel bewust fruit te eten maar je krijgt het wel binnen. En nu het aardbeien seizoen is maak ik bijna elk weekend standaard een fruit smoothie met magere yoghurt, een scheutje jus d' orange en flink veel aardbeien, zo lekker!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Amiami, groenten uit blik/pot is echt niet slecht en bevat net zoveel vitaminen als verse omdat ze vastgehouden worden dmv afsluiting.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Amiami, groenten uit blik/pot is echt niet slecht en bevat net zoveel vitaminen als verse omdat ze vastgehouden worden dmv afsluiting.
Er zit echt onwijs veel zout in potgroente.. (en bij sommige groente ook suikers).. Dat zul je in verse groente niet aantreffen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wijziging voedingspatroon en KDV
» gezond aankomen
» GEZOND!
» Gezond eetpatroon
» Vragenlijstje: hoe gezond eet jij?
» gezond aankomen
» GEZOND!
» Gezond eetpatroon
» Vragenlijstje: hoe gezond eet jij?