Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wijziging voedingspatroon en KDV

+2
SparklingEyes
Tania
6 plaatsers

Ga naar beneden

wijziging voedingspatroon en KDV Empty wijziging voedingspatroon en KDV

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 10:17

Vanmiddag naar het CB geweest, en daar zeiden ze dat ik over moet naar onderstaand:

06.45: 180 cc
09.15: fruit
11.00: 1 1/2 boterham + 120 cc
15.00: sap/rijstwafel/yoghurt
17.30: groente
19.00: 180 cc + 4 rijstebloem

Op het KDV geven ze wel brood, maar geen rijstwafels, yoghurt, soepstengels etc.
Brood eten gaat megalangzaam uiteraard, zijn sinds weekend mee begonnen. Daarnaast vind ik het nog een beetje eng om te geven.

Wil dus liever nog niet dat hij nu al op het KDV brood krijgt. Hoe gingen jullie om met wijziging van voedingspatroon en het KDV? Gewoon direct op KDV zelfde patroon volgen? Of eerst thuis wijzigen, en op den duur (als hij/zij meer gewend is aan e.g. brood) ook op KDV overgaan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

wijziging voedingspatroon en KDV Empty Re: wijziging voedingspatroon en KDV

Bericht  Tania do 24 feb 2011 - 10:22

Ik heb de eerste twee weken geloof ik eerst nog een flesje laten geven in plaats van brood. Maar mijn zoontje ging maar 1 dag per week. Als je kindje vaker gaat zou ik het wel gewoon laten geven, zij hebben neem ik aan wel ervaring met kindjes die net brood krijgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 21:32

Hoezo geven ze op het KDV geen rijstewafel of soepstengel??
Geven ze wel liga? Dan kunnen ze dat geven.

Wij hebben ook eerst nog de fles daar laten geven i.p.v. een boterham tot ze dat goed kon eten.
Dat was ook zo'n 2 weken ongeveer.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes vr 25 feb 2011 - 0:04

ivax schreef:Vanmiddag naar het CB geweest, en daar zeiden ze dat ik over moet naar onderstaand:

06.45: 180 cc
09.15: fruit
11.00: 1 1/2 boterham + 120 cc
15.00: sap/rijstwafel/yoghurt
17.30: groente
19.00: 180 cc + 4 rijstebloem

Op het KDV geven ze wel brood, maar geen rijstwafels, yoghurt, soepstengels etc.
Brood eten gaat megalangzaam uiteraard, zijn sinds weekend mee begonnen. Daarnaast vind ik het nog een beetje eng om te geven.

Wil dus liever nog niet dat hij nu al op het KDV brood krijgt. Hoe gingen jullie om met wijziging van voedingspatroon en het KDV? Gewoon direct op KDV zelfde patroon volgen? Of eerst thuis wijzigen, en op den duur (als hij/zij meer gewend is aan e.g. brood) ook op KDV overgaan?

Mijn haren gaan altijd recht overeind staan als het CB zegt dat iemand iets MOET. Je moet zelf kijken waar je kind het goed mee doet en als hij / zij verder gezond is : top.

Maar goed, even terugkomend op je vraag: ik heb mijn mannetje vrij vlot mee laten gaan in het ritme van het KDV, omdat het voor hen makkelijker was en ik er geen probleem mee had. Hij doet het goed en net wat al gezegd wordt: ze hebben echt wel ervaring met kinderen die net brood krijgen. Bespreek je zorgen anders gewoon even.

zo snel mogelijk overal het zelfde ritme (al is het dan geen soepstengel maar een liga) is wel het prettigste voor kinderen merk ik, maar dat kan per kind verschillen..

Succes d'r mee.. enne.. volg ook een beetje je eigen gevoel!!!!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  meisjesmama vr 25 feb 2011 - 0:18

Helemaal eens met sparklingeyes. Je moet helemaal niets!! Mijn jongste zit nog op een schema van 4 flessen met bijvoeding. Ze is wel laat met bijvoeding maar zij doet het er goed op. Qua eten en schema heb ik waar mogelijk haar wel laten mee eten met de rest. Ik zou ook zeggen ze hebben ervaring genoeg..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan vr 25 feb 2011 - 0:22

Geven ze ook geen soepstengels, rijstwafels en yoghurt als je dat zelf meegeeft?

Yoghurt kun je trouwens op zich ook gewoon na het avondeten geven. Eten ze op het kinderdagverblijf nooit een cracker 's middags?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:49

Als wij J. iets anders willen laten eten dan brood of fruit, dan kunnen we dat gewoon meegeven naar het KDV.

Overigens wil J. absoluut geen brood en gooit het evenhard weer op de grond, dus wacht ik er nog even mee. Net als eten met stukjes erin, en verse groente wil hij echt niet. Je ziet vanzelf wel waar je kindje behoefte aan heeft en wat hij niet wil komt later wel smile

Overigens geven ze bij ons op het KDV het fruit om 15.00 en wijzelf om 10.00/10.30, maar hij eet het bij beide gewoon goed op smile

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 25 feb 2011 - 4:44

Ik zou het broodje ook gewoon gelijk op het kdv laten geven. De leidsters hebben genoeg ervaring met een kindje dat net aan een broodje begint en zo houd hij lekker hetzelfde ritme.
W.b.t het geen hij s'middags krijgt zou ik even met hun overleggen. Ze zullen vast iets hebben wat hij om 15.00 kan krijgen en anders kun je het zelf meegeven.
Zoals al eerder gezegd kan de yoghurt ook na het avondeten. Op het kdv waar ik werk krijgen kinderen 2x op een dag fruit, misschien is dat bij jullie ook zo? Want ik neem aan dat de kinderen s'middags rond 3 uur wel iets krijgen?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie vr 25 feb 2011 - 5:08

Ik ben blij dat ik niet bij jou bij het cb zit, want onze zoon is 8 maanden en die krijgt gewoon 4 flessen en een beetje groente en fruit, die hoeft echt nog niet zoveel te eten.
Ik zou gewoon je eigen ritme aanhouden en niet dat van het kdv, maar ja je moet het natuurlijk zelf weten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 8:05

bedankt voor jullie reacties! Neem ook niet klakkeloos over wat het CB zegt hoor. Heb het beetje verkeerd geformuleerd zie ik nu smile Ze hebben mij al eens adviezen gegeven waar ik netjes over mee heb gepraat, maar ondertussen....Zoals toen hij klein was (najah, ienieminiklein), na de voeding uur in maxi cosi zetten ivm reflux.....toen zat hij nog op 7 voedingen. Al ben ik toen wel in discussie gegaan.

Ik wilde zelf 1 fles eraf, maar wist niet precies hoe en welke. En CB gaf aan dat dat prima kon. Alleen zit ik nu te denken wat ik dan geef, omdat hij aan een beetje sap en paar hapjes rijstwafel niet genoeg heeft. Denk dat ik gewoon bakje yoghurt mee geef voor 15.00 en dan kan ie evt wat sap/water erbij krijgen. En dan tussen de middag gewoon een fles op het KDV en thuis brood+fles. En ipv yoghurt kan ik thuis proberen om 's middags rijstswafel of soepstengel te geven.

Vandaag rijstwafel gegeven, maar hij stopt dat hele ding in zn mond. Heb nu van die bambix (?) dingen, maar gewone naturel rijstwafels (voor volwassenen) zijn ook geschikt neem ik aan?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: