Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn vriend doet raar in zijn slaap

+3
Fearie
ExpressoB
SoGood
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  SoGood vr 29 jul 2011 - 22:49

Als mijn vriend normaal aan het slapen is, houdt hij ineens zijn adem in en begint dan heel geforceerd in kleine piepende geluidjes uit te ademen. Het zijn ongeveer een stuk of 20 kleine uitademinkjes tot hij weer volledig uitgeademd is. Dit is echt iets van de afgelopen jaren en het wordt eigenlijk steeds erger. Dit gebeurd meer dan een paar keer per nacht, hoevaak weet ik ook niet precies want ik slaap natuurlijk ook. Ik word er wel een paar keer per nacht wakker van want die piepjes zijn niet zacht. Ik val meteen weer in slaap gelukkig dus dat is geen probleem.
Ik dacht eerst aan een soort van apneu maar het is niet echt snurken.. Mijn vriend heeft ook geen overgewicht ofzo. Hij is soms wel vermoeid maar zelf wijdt hij dat aan zijn werk en ik vind dat hij (gemiddeld 5/6 uur per nacht) te weinig slaapt. Zelf zegt hij weinig last te hebben maar als ik hem zo hoor 's nachts lijkt me dat gewoon niet gezond, toch?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  ExpressoB vr 29 jul 2011 - 23:21

Ik zou er toch mee naar een dokter gaan!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Fearie vr 29 jul 2011 - 23:29

Ik zou er ook ff mee naar de dokter gaan, mijn vriend snurkt heel erg en blijkt een apneu te hebben. Overgewicht staat los van een eventueel apneu soms, de KNO-arts heeft bij mijn vriend aangegeven dat het wel gelinkt is, maar het hoeft niet altijd smile
Mijn vriend is ook vermoeid en werkte veel, maar het bleek wel allemaal aan dat apneu te liggen, omdat doordat zijn adem stokt en hij snurkt, zijn lichaam niet voldoende rust kreeg en hij iedere ochtend wakker werd met het idee dat ie een marathon had gelopen (de woorden van de arts smile )

Als zijn adem zo stokt, zou ik het dus zeker even laten checken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Silver vr 29 jul 2011 - 23:41

Is het dan een continue piepende ademhaling? Klinkt het dan alsof ie benauwd is? Ik zou hier toch maar mee naar de ha gaan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  SoGood vr 29 jul 2011 - 23:49

FryskeFlinter schreef:Is het dan een continue piepende ademhaling? Klinkt het dan alsof ie benauwd is? Ik zou hier toch maar mee naar de ha gaan.

Nee, ik zelf heb astma en dat is heel anders. Zijn luchtwegen zijn niet te nauw dus hij heeft het ook niet benauwd. Hij houdt gewoon zelf zijn adem in voor een lange tijd en begint dan geforceerd in etappes uit te ademen. Omdat er zoveel lucht in zijn longen zit maakt dat een piepend geluid.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Silver za 30 jul 2011 - 1:02

Oké, klinkt in ieder geval niet normaal. Heeft hij er zelf geen last van? Wel fijn dat jij hier niet steeds wakker van wordt, dan zou ik echt gek worden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 3:58

Fearie schreef:Ik zou er ook ff mee naar de dokter gaan, mijn vriend snurkt heel erg en blijkt een apneu te hebben. Overgewicht staat los van een eventueel apneu soms, de KNO-arts heeft bij mijn vriend aangegeven dat het wel gelinkt is, maar het hoeft niet altijd smile
Mijn vriend is ook vermoeid en werkte veel, maar het bleek wel allemaal aan dat apneu te liggen, omdat doordat zijn adem stokt en hij snurkt, zijn lichaam niet voldoende rust kreeg en hij iedere ochtend wakker werd met het idee dat ie een marathon had gelopen (de woorden van de arts smile )

Als zijn adem zo stokt, zou ik het dus zeker even laten checken.

En een apneu heeft niet perse altijd iets met snurken te maken. Vraag een doorverwijzing naar een slaappoli..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Lady4 za 30 jul 2011 - 11:50

Klinkt wel als een slaapapneu. Zou de huisarts raadplegen als ik jullie was, want dit geeft jullie beiden weinig rust.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 12:35

Mss kan hij niet zo goed meer ademen als hij ligt. Als je ouder wordt zakt alles een beetje he :P. Daarom gaan veel mensen ook (meer) snurken naar mate ze ouder worden bv. Ik kreeg het vaak benauwd als ik ging liggen en toen bleek dat ik amper lucht kreeg door mijn neus en ben ik daar aan geholpen. Maar als het geen apneu is... Waarom niet dan? Ik bedoel, je zegt hij zijn adem inhoudt... Nou ja, ik doe ook zo veel in mijn slaap, sommige dingen doe ik alleen als ik gestressed ben of alcohol gedronken heb. Zo zijn er genoeg dingen die invloed kunnen hebben op wat ik in mijn slaap doe haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  SoGood za 30 jul 2011 - 20:37

Ik heb er vannacht extra opgelet en dit is niet best. Ik denk niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft. Hij houdt gewoon ineens zelf zijn adem in, hij kan echt wel zelf uitademen want als ik hem een schop geef ofzo Cool dan ademt hij gewoon weer wel gewoon verder. Het lijkt wel een tik, valt dat dan nog wel onder de categorie apneu? Ik heb het er ook al met hem over gehad maar hij denkt dat het allemaal wel meevalt.
Zusje, mijn vriend is een wilde slaper ja, hij doet veel in zijn slaap dus ik denk dat dit ook een onderdeel ervan is. Fijn!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Tazz zo 31 jul 2011 - 9:04

Heel bekend! Ik word er soms ook wakker van omdat hij gewoon niet meer uitademt. Dan lig ik echt te wachten tot hij weer gaat ademen maar meestal duurt dat erg lang en geef ik hem een por geven omdat ik anders bang ben dat hij erin blijft. Ik merk dat mijn dochtertje het af en toe ook doet.

Ik ken iemand die een slaapapneu heeft. Dat is echt heel vervelend, dan moet je de rest van je leven met een zuurstofmasker op slapen!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  SoGood zo 31 jul 2011 - 9:10

Tazz schreef:Heel bekend! Ik word er soms ook wakker van omdat hij gewoon niet meer uitademt. Dan lig ik echt te wachten tot hij weer gaat ademen maar meestal duurt dat erg lang en geef ik hem een por geven omdat ik anders bang ben dat hij erin blijft. Ik merk dat mijn dochtertje het af en toe ook doet.

Ik ken iemand die een slaapapneu heeft. Dat is echt heel vervelend, dan moet je de rest van je leven met een zuurstofmasker op slapen!

Lijkt me doodeng zo'n masker naast je! Ook niet echt bevorderlijk voor je sexleven trouwens..

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Y-101400-00-Puritan-Bennett-Breeze-Nasal-System-with-Headgear-md
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  _Muppit zo 31 jul 2011 - 9:32

SoGood, mijn buurman had ook zoiets. Hij hield een tijd zijn adem in en ademde daarna ook raar uit. Moest een tijdje met een ding op zijn hoofd slapen dat zijn ademhaling registreert. Daarna konden ze er wat aan doen en was het over!

Ik zou het ook even laten checken!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:54

Sogood schreef:Ik heb er vannacht extra opgelet en dit is niet best. Ik denk niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft. Hij houdt gewoon ineens zelf zijn adem in, hij kan echt wel zelf uitademen want als ik hem een schop geef ofzo Cool dan ademt hij gewoon weer wel gewoon verder. Het lijkt wel een tik, valt dat dan nog wel onder de categorie apneu? Ik heb het er ook al met hem over gehad maar hij denkt dat het allemaal wel meevalt.
Zusje, mijn vriend is een wilde slaper ja, hij doet veel in zijn slaap dus ik denk dat dit ook een onderdeel ervan is. Fijn!

Echt even naar de huisarts gaan. En zon masker krijg je niet zomaar. Zien er trouwens ook niet zo uit. Ik sluit elke week meerdere mensen aan voor een slaaponderzoek. Komt bijna altijd iets uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Tazz di 2 aug 2011 - 23:47

Sogood schreef:
Tazz schreef:Heel bekend! Ik word er soms ook wakker van omdat hij gewoon niet meer uitademt. Dan lig ik echt te wachten tot hij weer gaat ademen maar meestal duurt dat erg lang en geef ik hem een por geven omdat ik anders bang ben dat hij erin blijft. Ik merk dat mijn dochtertje het af en toe ook doet.

Ik ken iemand die een slaapapneu heeft. Dat is echt heel vervelend, dan moet je de rest van je leven met een zuurstofmasker op slapen!

Lijkt me doodeng zo'n masker naast je! Ook niet echt bevorderlijk voor je sexleven trouwens..

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Y-101400-00-Puritan-Bennett-Breeze-Nasal-System-with-Headgear-md

Je hebt toch ook geen seks op met dat ding op je hoofd, die zet je dan daarna op, of die doe je van te voren af of je hebt gewoon seks overdag :P

Zo'n masker ziet er trouwens zo uit: Mijn vriend doet raar in zijn slaap 3846984
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend doet raar in zijn slaap Empty Re: Mijn vriend doet raar in zijn slaap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum