Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mijn goudvis doet raar haha

3 plaatsers

Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty mijn goudvis doet raar haha

Bericht  anne87 zo 4 sep 2011 - 6:10

He allemaal...

Mijn goudvis, i heb er 2..., maar 1 ervan ligt elke keer met zijn buik op de bodem... verder doet ie niet gek ofzo... en ik heb ze nu 3 weken dus oud issie ook nie...

Iemand enig idee wat het betekend alsie elke keer op de vloer ligt??? Dan kan ik er mss wat aan doen... lijkt zo zielig... haha

Liefs, Anne
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:13

Wat voor vis is het?
Heb je hem in warm of in koud water? En dan bedoel ik met of zonder thermostaat.
Wat voor voer geef je?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 6:15

Sorella schreef:Wat voor vis is het?
Heb je hem in warm of in koud water? En dan bedoel ik met of zonder thermostaat.
Wat voor voer geef je?

Zie titel laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:17

Stuiterbal schreef:
Sorella schreef:Wat voor vis is het?
Heb je hem in warm of in koud water? En dan bedoel ik met of zonder thermostaat.
Wat voor voer geef je?

Zie titel laughcry

Ha, je wil niet weten hoeveel mensen niet weten wat de echte naam van de vis is laughcry
Vandaar dat ik het even vraag. Mensen noemen hun sluierstaart een goudvis een hun zwarte sluier een black molly. Heb ook wel eens mensen in de winkel gehad met een agressieve 'gourami' , dat bleek een cichlide te zijn na even doorvragen en later een foto.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  anne87 zo 4 sep 2011 - 6:18

uhm phoe...

Het volgens mij een gewone simpele goudvis...
Ze hebben gewoon koud kraanwater (op advies van die Jumper in arnhem) en een zuurstof pompje.
Ze krijgen om de dag een beetje voer, vlokken van Tetra Goldfish...
We hebben geen termostaat...

Liefs,
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 6:19

Oke.... zoveel verstand heb ik niet van vissen hahahaha. Een goudvis is in mijn ogen zo'n oranje vis toch ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:23

Ik wil je niet als ene debieltje behandelen hoor maar welke van de twee is het:
mijn goudvis doet raar haha 2Q==
mijn goudvis doet raar haha Images?q=tbn:ANd9GcQRyzg0j0orDuhp8x37kxRTLd8u25NZP6tTFBtpiYNE1mETkfUF

En echt koud water uit de kraan? Sowieso moet het water een beetje handwarm zijn (niet lauw, zo'n 23 graden), de grote overgang van water naar kamertemperatuur kan een te grote schok zijn waardoor ze kunnen gaan liggen. En de een kan daar meer last van hebben dan de ander. Is het een bak of een kom?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:24

Stuiterbal schreef:Oke.... zoveel verstand heb ik niet van vissen hahahaha. Een goudvis is in mijn ogen zo'n oranje vis toch ?

Mwah, soort van! Zie mijn plaatjes hierboven Wink En niet alle goudvissen zijn oranje en niet alle oranje vissen zijn goudvissen laughcry

CBL krijgt concurrentie voor de Johan Cruijff Award haha!


Laatst aangepast door Sorella op zo 4 sep 2011 - 6:40; in totaal 1 keer bewerkt
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  anne87 zo 4 sep 2011 - 6:25

Stuiterbal schreef:Oke.... zoveel verstand heb ik niet van vissen hahahaha. Een goudvis is in mijn ogen zo'n oranje vis toch ?

Dat probleem heb ik ook... we dachten leuk vissen... en hebben gewoon gekozen uit een grote bak en op de bak een sticker... Goudvis €2,95 (of zoiets) en we hebben 2 goudvissen gekocht... dus uhm ewoon goudissen denk ik .. oh ik voel me nu echt slecht...
zo iemand die in een opwelling een puppy koopt en hem drie dagen later weer terug brengt lekker on doordacht...
(zo ben ik nie hor! heb ook nog een herder en 2 fretjes hihi) maar goed... goudvissen dus :P
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  anne87 zo 4 sep 2011 - 6:28

Sorella schreef:Ik wil je niet als ene debieltje behandelen hoor maar welke van de twee is het:
mijn goudvis doet raar haha 2Q==
mijn goudvis doet raar haha Images?q=tbn:ANd9GcQRyzg0j0orDuhp8x37kxRTLd8u25NZP6tTFBtpiYNE1mETkfUF

En echt koud water uit de kraan? Sowieso moet het water een beetje handwarm zijn (niet lauw, zo'n 23 graden), de grote overgang van water naar kamertemperatuur kan een te grote schok zijn waardoor ze kunnen gaan liggen. En de een kan daar meer last van hebben dan de ander. Is het een bak of een kom?

De onderste! zeker...
Oh nou die man die zei, gewoon water uit de koude kraan is prima...
Het is een rechthoekige bak een middelmaatje en ze zitten er met 2 in... klein laagje steentjes onder op, pompje, waterplant en een heel klein beeldje van een haai....

anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:39

Oke, hier komt de verkoopster/dierenliefhebber in mij naar boven Wink

Vissen zijn heel gevoelig voor temperatuursveranderingen. Daarom moet je ook zorgvuldig de plek uitzoeken waar de bak komt te staan. Als de bak een paar uur staat verwarmt het water tot aan kamertemperatuur. Als je dan vervolgens de bak verschoont en er koud water indoet is die schok te groot voor de vis en moet hij er echt even van bijkomen. Probeer dit zo veel mogelijk te vermijden want ze kunnen er ziek van worden of zelfs dood aan gaan.
Super dat je een pomp in je bak hebt, is het een zuurstofpomp (dus een pompje die buiten het aquarium staat en met een slangetje en bruissteentje in het aquarium hangt) of is het een filterpomp? Als het een filterpomp is controleer dan even of hij niet te hard stroomt. Als het water er te hard uitgestroomt komt moet de vis heel hard zwemmen om op z'n plaats te blijven/vooruit te komen. Ook even kijken of het niet te langzaam stroomt i.v.m. de zuurstoftoevoer. Als het pompje nou heel hard stroomt hang hem dan zo op dat de luchtuitlaat in de breedte hangt zodat de stroom gebroken wordt door het glas. Is het glas of plastic trouwens?

Kijk ook even hoe je vis eruitziet, staan zijn vinnen mooi rechtop of houd hij ze tegen zich aan? En hoe groot is je bak, als je het niet weet is ongeveer ook goed Wink. Er worden nog zo vaak vissen verkocht in te kleine bakjes. Helaas denken de meeste dierenspeciaalzaken alleen aan het geld dat ze verdienen en niet aan het welzijn van hun dieren.

Je hebt ze sinds gister? Heb je het zakje ook even in de bak gehangen zodat ze kunnen acclimatiseren? En heb je een waterverbeteraar wat kraanwater neutraliseert tot viswater? Ons kraanwater is te hard en zit wat chloor in wat ook slecht is voor vissen.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 6:47

Oh, stom. Zie dat je al drie weken hebt, sorry! Heb je ze in de tussentijd verschoond? En als je een filterpomp heb, heb je die dan al een keer schoongemaakt?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 6:58

Wauw Sorella, jij hebt er verstand van! Very Happy Heb je een opleiding gedaan voor het werken met dieren?

Mijn sluierstaartje is vorige week ook overleden. Al een paar dagen deed ie wat vreemd en uiteindelijk vond ik hem 's ochtends onderin de kom. Ik heb hem er snel uitgehaald, omdat ik het niet echt hygiënisch vind voor de andere vis, en heb hem nog geprobeerd op te lappen, maar hij was echt doodziek.
De kom werd diezelfde dag nog heel vies en er groeide echt alg terwijl je er naar keek. Dus de kom maar goed gereinigd, plantjes weggegooid en de kom opnieuw ingericht voor de weduwe-vis. Die zwemt nu al een paar dagen heel tevreden rond. Niks aan de hand. De kom blijft ook gewoon schoon.
Het verbaast me alleen dat ik het van meerdere personen heb gehoord dat hun goudvissen zijn overleden de afgelopen dagen/weken. Zou het aan het wisselvallige weer kunnen liggen? Iets met temperatuurverschillen en virussen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 7:03

Haha thanks Youandi. Ik heb een standaard cursus gevolgd bij de LOI. Maar het meeste heb ik gewoon op mijn werk geleerd, doe dit al 14 jaar en ik lees me een versuffing over van alles en nog wat en volg via mijn werk ook cursussen. Zo heb ik net een cursus Terraria gedaan, heel leuk. Ik vind het ook leuk om mensen (en daardoor ook de dieren) te helpen met goed advies.

Het zou kunnen dat er wat in het water zit, behandel je het water als je het ververst? Ik heb er zelf niks over gehoord. Sneu voor je sluier, heeft hij een beetje mooie leeftijd bereikt? Wel goed dat je meteen alles ververst hebt!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 7:12

Ik doe er Aquasafe bij, voor het neutraliseren van het water, wanneer ik het water ververs.

Deze sluier is niet echt oud geworden Sad Ik heb dit stel nu een maand of 3, schat ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 7:18

Youandi schreef:Ik doe er Aquasafe bij, voor het neutraliseren van het water, wanneer ik het water ververs.

Deze sluier is niet echt oud geworden Sad Ik heb dit stel nu een maand of 3, schat ik..

Oh ja, aquasafe is prima.
Dat is inderdaad niet oud No Maar je zei dat je ze in een kom hebt he? Dat is ook niet echt een goede leefomgeving voor een vis. Doordat zo'n ding rond is vervormt het glas het beeld heel erg wat veel stress oplevert voor de vis. Ook is het altijd erg klein, zeker voor 2 vissen. Per cm vis heb je zo'n 2 liter water nodig, zelfs in een grote kom red je de 5 liter amper.
Doordat de bovenkant zo smal is komt er ook heel weinig zuurtsof in het water waardoor het eigenlijk na zo'n 24 uur na het verschonen alweer ernstig vervuild is. Zeker na een warm dagje is de kom vrijwel zuurstofloos.
Misschien een ideetje om toch eens over te stappen op een bak? ALs je er dan een zuurstofpompje bij doet (die heb je al vanaf €12,95) dan ben je meteen van het wekelijks verschonen af. Dat hoeft dan nog maar 1 keer per 2 maanden voor de helft verschoond te worden. Vissen zijn dan erg blij en het scheelt jou werk Wink
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 7:22

Nee, ik heb gewoon een glazen rechthoekige bak. Ik noem dat ook altijd 'kom' Wink maar hij is dus niet rond.

Zo'n pompje is inderdaad wel wat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella zo 4 sep 2011 - 7:23

Ah ja, dat kan natuurlijk ook! Hartstikke goed haha! Zo'n pompje is ideaal hoor! 1 keer in de week spoel je het pompje even uit en klaar ben je!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  marjoleinnn ma 5 sep 2011 - 6:19

Kijk, het zal allemaal wel hoor dat al die dingen het beste zijn voor een goudvis of vissen in het algemeen. Maar mijn goudvissen overleefden het echt jaren terwijl ik echt nix bijzonders deed, dus het is echt niet perse nodig. Hebben ook nog nooit echt moeite gehad nadat ik de bak schoongemaakt had enz enz (oke ik doe niet ijskoud water, want als ik het voor mn eigen hand veel te koud vind vind ik het zielig om zo'n visje er dan wel in te stoppen haha).

Is het trouwens al goedgekomen met je goudvis?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Sorella ma 5 sep 2011 - 6:31

marjoleinnn schreef:Kijk, het zal allemaal wel hoor dat al die dingen het beste zijn voor een goudvis of vissen in het algemeen. Maar mijn goudvissen overleefden het echt jaren terwijl ik echt nix bijzonders deed, dus het is echt niet perse nodig. Hebben ook nog nooit echt moeite gehad nadat ik de bak schoongemaakt had enz enz (oke ik doe niet ijskoud water, want als ik het voor mn eigen hand veel te koud vind vind ik het zielig om zo'n visje er dan wel in te stoppen haha).

Is het trouwens al goedgekomen met je goudvis?

Het is ook niet zo dat ze er allemaal standaard dood van gaan. Maar het kan wel. En de dingen die ik noemde zijn ook gewoon beter. Er zijn ook mensen die een goudvis 10 jaar lang in een klein k.u.t. kommetje hebben zwemmen die ze 1x in de 2 weken eens een keertje verschonen en als hij mazzel heeft een keer een plantje krijgt. Ze kunnen er heel oud van worden maar hoe leuk is het leven dat je ze geeft?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het nu met de goudvis is?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn goudvis doet raar haha Empty Re: mijn goudvis doet raar haha

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum