Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

+2
Serena
TukTuk
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:48

Misschien een rare vraag maar kan je suiker spiegel opeens heel erg schommelen. Zit nu niet gelijk aan diabetes te denken want dat lijkt mij een beetje overdreven. Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? 561177

Sinds ik aan de medicatie zit ben ik ongeveer 6 a 7 kilo afgevallen, sporten doe ik nog wel maar een stuk minder. Eten gaat op zich prima maar een stuk minder. Met medicatie krijg ik niet veel op en heb ik weinig honger, sla ik de medicatie het een keer over zoals bv gisteren dan moet ik oppassen dat ik de tafel nog niet op eet, bij wijze van. scratch Heb aan de apotheek gevraagd mijn klachten kwamen door de medicatie maar daar kon het niet aan liggen, ze hebben het voor mij nagekeken.

Ik ben de laatste tijd opeens onzettend misselijk, braakneiging (kan me gelukkig inhouden) buikpijn, hoofdpijn en heb dan het gevoel dat ik flauw ga vallen. Dit heb ik niet elke dag maar een vast patroon zit er niet in, maar het wel een aantal keren gebeurd toen ik alleen was en dat is best wel eng. Nu voel ik mij ook niet lekker, beetje buikpijn, naar gevoel in mijn buik en trillende handen/lichaam, alsof ik alle energie voel wegstromen. Ik heb nog niet gegeten want heb totaal geen honger. Heb wel mijn medicatie ingenomen en drink een kop thee. Ik heb gisteren wel een drukke dag gehad, dus was aan het einde van de dag verschrikkelijk moe.

Ik vraag mij dus af, is mijn suiker raar aan het doen? Of doet mijn bloedruk raar? Heb ik een vitamine gebrek? (denk zelf niet) Of zijn 'drukke' dagen te veel van het goede en krijg ik dit soort klachten. Want heb deze klachten ook al eens gehad op een rustige werkdag alleen werd ik 's avonds helemaal niet lekker. Vandaar dat ik geen vast patroon qua klachten heb.

Ja, ben zeker van plan om naar een arts te gaan, maar wil het nog even aankijken omdat ik deze klachten niet elke dag heb maar ongeveer 3 a 4 keer in de week. Ik probeer ook even een patroon te ondekken maar dat lukt nu niet echt. Embarassed


Laatst aangepast door Cimic op za 5 mei 2012 - 20:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:53

Gebrek aan eetlust heeft op zich toch niet zo veel met je suikerspiegel te maken? Heb je al in je bijsluiter gekeken of het een bijwerking is? Ik zou sowieso met de huisarts overleggen voor een andere vorm van medicatie, want dat de link met de medicatie er ligt lijkt me duidelijk. Over diabetes of bloeddruk zou ik me minder druk maken, dat lijkt me hier niet aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:11

Maple schreef:Gebrek aan eetlust heeft op zich toch niet zo veel met je suikerspiegel te maken? Heb je al in je bijsluiter gekeken of het een bijwerking is? Ik zou sowieso met de huisarts overleggen voor een andere vorm van medicatie, want dat de link met de medicatie er ligt lijkt me duidelijk. Over diabetes of bloeddruk zou ik me minder druk maken, dat lijkt me hier niet aan de orde.

Heb ge-inet, nagevraagd, bijsluiter maar kan niks vinden. Ik slik ritalin en overstappen wil ik niet omdat ik juist heel erg goed reageer op deze medicatie en er blij mee ben. smile Maak mij ook niet druk over diabetes alleen waarom altijd z'n vage klachten waar ik niks mee kan. scratch De bloeddruk kan trouwens wel hoger worden door de medicatie maar dit in het begin een aantal x gecontroleerd en dat was niet te hoog, heb wel altijd een iets lage bloeddruk gehad maar dat was ook geen drama en zeker goed te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:15

Ik herken het wel in combinatie met de medicatie, alleen wel in wat mindere mate, als in, ik heb er wat minder last van. Maar komt misschien ook omdat ik graag wil afvallen en de p.sych liet doorgeschemeren dat ik die medicijnen daar best voor mocht "misbruiken", als in het is een "leuke" bijwerking waar ik niet zoveel mee hoefde te doen.
Vooral als ik in België ben en dus strikt mijn medicatie inneem, heb ik er heel erg last van. Amper eetlust, en als ik 's morgens aankom op school (als ik gefietst hebt, maar ook als ik de auto gepakt heb, maar dan minder) dan voel ik me ook licht in me hoofd, heb het enorm heet, sta gerust dan in een t-shirtje terwijl de rest met dikke truien rondloopt, om vervolgens het na een uur ijskoud te hebben. Sta dan ook vaak te trillen op mijn benen als ik van de fiets afstap.
Ik ben ook een keer bijna flauwgevallen toen ik onder de douche stond, en laatst met het prikken van bloed ook daadwerkelijk flauwgevallen (moest nuchter zijn en ook geen medicatie, dat ging niet zo goed samen, zonder medicatie kan ik makkelijk niks eten tot 12/1 uur smiddags)

Ook het enorme eetlust gevoel als je geen medicatie neemt herken ik.. Heb de afgelopen week niks geslikt, omdat ik veel redbull dronk vanwege de verhuizing en een HONGER dat ik heb.. Pas eergister heb ik de link gelegd met het niet nemen van de medicatie. Vooral ook trek in afwisselend zoet en hartig. Heb dan gerust koekjes en borrelnootjes naast me liggen die ik afwisselend opeet Embarassed

De misselijkheid en braakneigingen herken ik niet heel erg en de hoofdpijnen vooral alleen als de medicatie uitgewerkt raakt 's avonds.

Herken jij trouwens ook dat je wel honger hebt, maar totaal geen trek/eetlust? Dus dat je voelt dat je lichaam eten nodig hebt, maar echt met lange tanden zit te eten en gewoon niks smaakt? Meestal pak ik op die momenten maar een twix ofzo, even een energieboost voor mijn lichaam, en makkelijk weg te eten.

Ik zou als ik jou was even met de p.sych overleggen. Wordt je bloeddruk ook gecontroleerd? Ik heb laatst bloed moeten prikken vanwege de te hoge bloeddruk en toen is er gelijk een hele hoop getest, waaronder glucose. misschien kan jij dat ook eens laten doen?
Want dit is eigenlijk geen doen zoals jij het omschrijft, het is leuk dat de medicatie werkt voor je, maar de bijwerkingen zijn op dit moment wel erg hevig.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:16

Maple schreef:Gebrek aan eetlust heeft op zich toch niet zo veel met je suikerspiegel te maken? Heb je al in je bijsluiter gekeken of het een bijwerking is? Ik zou sowieso met de huisarts overleggen voor een andere vorm van medicatie, want dat de link met de medicatie er ligt lijkt me duidelijk. Over diabetes of bloeddruk zou ik me minder druk maken, dat lijkt me hier niet aan de orde.

Gebrek aan eetlust misschien niet, maar het niet eten als gevolg van de medicatie, en op de momenten dat de medicatie uitgewerkt is of je de medicatie een keertje overslaat, wel een enorme honger hebben en dus wel veel eten, wel lijkt mij?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:17

Kan het trouwens niet zijn dat je nog te hoog zit met je medicatie?

Je slikte de traagwerkende versie toch of niet? Dan zou je juist minder bijwerkignen verwachten dan met de gewone versie.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:28

Mijn medicatie slik ik 9 van de 10 keer netjes, misschien 3 of 4 week vergeten waaronder gisteren maar dat was even bewust. Ben namelijk niet iemand die openbaar pillen slikt Embarassed Ik vraag mij ook echt af? Zie ik spoken door de medicatie of heb ik al langer lichte klachten maar genegeerd? scratch Zit nu even te denken of ik deze klachten ook had voordat ik begon met de medicatie? Want ik zou stiekem erg balen als ik moet stoppen omdat ik bang ben dat ik weer te druk word in mijn hoofd en alles voorbij ga lopen. Ik ga straks ook studeren en deze medcatie geeft mij veel meer rust, concentratie en ruimte.

Ik besef goed dat het geen smarties zijn maar mijn klachten kan ik verdorie nergens terug vinden Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:35

AngelNyn schreef:
Maple schreef:Gebrek aan eetlust heeft op zich toch niet zo veel met je suikerspiegel te maken? Heb je al in je bijsluiter gekeken of het een bijwerking is? Ik zou sowieso met de huisarts overleggen voor een andere vorm van medicatie, want dat de link met de medicatie er ligt lijkt me duidelijk. Over diabetes of bloeddruk zou ik me minder druk maken, dat lijkt me hier niet aan de orde.

Gebrek aan eetlust misschien niet, maar het niet eten als gevolg van de medicatie, en op de momenten dat de medicatie uitgewerkt is of je de medicatie een keertje overslaat, wel een enorme honger hebben en dus wel veel eten, wel lijkt mij?

Weinig eten heeft sowieso een impact op je lijf of je nu wel of geen medicatie slikt. Ik eet wel netjes alleen minder als voorheen, denk bv aan 2 boterhammen i.p.v. 4. Ik ben afgevallen door de smarties, blijf trouwens wel netjes op gewicht steken nu en blijf ook netjes sporten 1 a 2 week in de week om gezonde beweging te krijgen. Vroeger kon ik veel langer en beter sporten maar omdat ik ook veel lichamelijk moe ben ben ik soms echt met momenten energieloos met bijna flauwvallen tot gevolg. Of ik nu sport of niet. Ik probeer voor mijzelf de link de leggen... medicatie--> afvallen---> klachten. Ik heb zeker geen ondergewicht. Maar waarom kan ik dan helemaal niks terug vinden op het net, bijsluiter etc.

Komt het dan niet door de medicatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Serena za 5 mei 2012 - 20:35

Kan het niet zo zijn dat de klachten komen van het weinig eten? Dat je eetlust dus verminderd maar dat je die stoffen daardoor ook tekort komt, dus dat je gewoon meer eet dan je eigenlijk trek in hebt ofzo. verder zou ik gewoon naar de dokter idd gaan.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:47

Ik denk eerlijk gezegd wel dat er wel een link moet zijn naar met je medicatie, vooral omdat dat ook "logischer" lijkt dan dat het maar toevallig is.
Misschien reageert je lichaam gewoon heftig op het feit dat je gewoon een stuk minder eet? Heb je in het verleden wel eens een (crash)dieet gevolgd? Herkende je toen ook die lichamelijke klachten als het gevolg van minder eten?

Ik zie trouwens in de bijsluiter wel die klachten staan:

De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.


Soms


- Hoofdpijn. U kunt deze bijwerking verminderen door het middel bij het eten in te nemen. Raadpleeg uw arts als u hier veel last van heeft. Mogelijk kan de dosering worden verlaagd.
- Moeite met inslapen, slapeloosheid en rusteloosheid. Daarom is het belangrijk de gewone tabletten niet later dan vier uur in de middag te nemen en de tabletten of capsules met verlengde afgifte zo vroeg mogelijk 's ochtends te nemen.
- Nervositeit.

Zelden

- Bij veel mensen neemt de eetlust af, waardoor gewichtsverlies optreedt. Een lastig probleem, vooral bij ADHD, omdat veel kinderen met ADHD al moeilijke eters zijn. U kunt deze bijwerking verminderen door het middel bij het eten in te nemen. Raadpleeg uw arts als het eten echt een probleem gaat worden.
- Duizeligheid. U kunt deze bijwerking verminderen door het middel bij het eten in te nemen. Raadpleeg uw arts als u hier veel last van heeft. Mogelijk kan de dosering worden verlaagd.
- Buikpijn, misselijkheid en braken. Deze bijwerkingen treden vooral in het begin van de behandeling op. Meestal helpt het als u het middel met wat voedsel inneemt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Antibes za 5 mei 2012 - 20:55

Gebrek aan eetlust is een ontzettend bekende bijwerking van ritalin en van concerta al helemaaaaal. De klachten hangen waarschijnlijk samen met het feit dat je hier ook aan toegeeft. Advies is eigenlijk simpel: toch gewoon drie maaltijden per dag eten; ook al heb je geen honger, toch rustig een broodje wegknagen. Je zegt dat je van 4 boterhammen naar twee bent gegaan, nu weet ik niet hoeveel je beweegt, maar erg veel is dat niet. Zeker niet als je sport en je je tussendoortjes waarschijnlijk al eerder aan de wilgen hebt gehangen.


Laatst aangepast door Antibes op za 5 mei 2012 - 20:59; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:56

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer helemaal in z'n gevallen. De klachten die je ook beschrijft komen heel veel in het begin voor. Deze zouden toch moeten verdwijnen? Helemaal als je al 5 a 6 maanden bezig bent en op de juiste dosering zit. Ik merk nu ook dat ik het moeilijk vind om het allemaal te schatten, wil geen zeur of zeikerd zijn. Maar hoofdpijn krijg ik alleen als ik het gevoel heb flauw te vallen de andere klachten ook namelijk. Snap er gewoon geen donder meer van. En ja een arts biedt uitkomst, dat roep ik ook altijd tegen andere mensen. Maar denk dat een gesprek met de medicijnen vertrekker dan beter is. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 21:03

Antibes schreef:Gebrek aan eetlust is een ontzettend bekende bijwerking van ritalin en concerta. De klachten hangen waarschijnlijk samen met het feit dat je hier ook aan toegeeft. Advies is eigenlijk simpel: toch gewoon drie maaltijden per dag eten; ook al heb je geen honger, toch rustig een broodje wegknagen.

Was het maar zo simpel laughcry

Ik denk dat je ook het beste met de p.sych die het voorgeschreven heeft kan bespreken, of eventueel als je nog andere begeleiding krijgt? Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar ik ga 1x in de 2á3 weken naar m'n "coach" , voor gesprekken, tips etc, en 1x in de zoveel maanden naar de p.sych. Dan is het altijd afwisselend telefonisch consult, en een face to face consult, om te bespreken hoe het met de medicatie gaat.
Mijn coach mag geen adviezen geven omtrent de medicatie zelf, zoals 's avonds nog een half pilletje nemen, dat moet altijd in overleg met de p.sych, maar hij kan wel uit ervaring adviezen geven over dit soort dingen. Weet niet of jij dat ook hebt dat je nog coaching / gesprekstherapie er naast krijgt?

Denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat je gelijk moet stoppen, misschien heeft de p.sych goede tips, bijvoorbeeld nog andere medicatie er naast ofzo, of eventueel extra vitamines er bij etc.

Weet niet of het effect heeft trouwens hoor, maar als je bijvoorbeeld een sportdrankje (AA, Extran ofzo) neemt op de momenten dat je je echt zo duizelig voelt etc? Als je dan een verschil merkt weet je iig dat er wel iets met je suikerspiegel is, en ik zou sowieso ook aandringen op bloedonderzoek. Zowel nuchter testen, als met medicatie etc.
Het zou zo onzettend jammer zijn als je er mee moet stoppen omdat je er straks zoveel profijt van kan hebben met je opleiding.

Ken je trouwens niet iemand in je omgeving die zo'n apparaatje heeft om de bloedsuiker te testen? Dan zou je dat ook nog eens kunnen proberen als je je zo slap voelt.


Laatst aangepast door AngelNyn op za 5 mei 2012 - 21:07; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Antibes za 5 mei 2012 - 21:07

Ik heb zelf concerta geslikt, werd er ontzettend mager van en had vergelijkbare klachten, maar ben op een gegeven moment er niet te veel meer aan toe gaan geven en heb mezelf een normaal eetpatroon aangewend (rustig aan, aan het begin had ik het gevoel me kotsmisselijk te eten, maar wende vrij snel. Het kan wel degelijk zo simpel zijn.

En ik ben groot voorstander van "simpele" oplossingen proberen, voor je aan de ingewikkelde begint. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 21:23

Misschien is je suikerspiegel af en toe wat laag? Dat kun je eenvoudig oplossen door Dextro in te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 21:23

Voorbeeld gisteren heb ik een dag gehad met veel zoete dingen, in de middag mijn medicatie overgeslagen en heb daardoor af en toe mijn flauwe momenten gehad. Maar ik heb ook flauw-val momenten als ik netjes eet, medicatie slik, als ik dan iets zoets inneem gaat het beter. Voel mij nu ook iets beter nadat ik een boterham heb gegeten.

Hoe zit dat eigenlijk met je suikerspiegel, medicatie en eten? Misschien als ik weet wat je suikerspiegel doet bij eten en niet eten dat ik een veel betere kijk heb, want daar raak ik soms mee door de war. Dan kan ik mijn momenten ook bijhouden en opschrijven (vergeet ik altijd Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? 394967 ) Probeer even een duidelijk beeld te scheppen. Wil dat een weekje proberen vast te houden, soort van dagboek dan maar en daarna even voorleggen bij de Psych.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 2:57

het hangt er heel erg vanaf wat je eet, Cimic! Als jij als lunch een glas cola, een mars en bijvoorbeeld een boterham met chocopasta eet (ik noem maar iets), dan stijgen je suikers héél snel, maar dalen ook heel snel! Dat komt omdat je dan bijna geen koolhydraten eet (alleen de boterham bevat 8-16 koolhydraten). Je krijgt dan sneller last van een hypo (lage bloedsuikers). Als jij veel langzame koolhydraten eet (denk aan een bord met pasta), ga je langzaam omhoog in de waarden, maar zak je ook heel langzaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 3:45

Dank je Oreo, ik ben sowieso wel van de koolhydraten, eet veel brood altijd al gehad zo ook voor de medicatie. Eenzijdig eten kan zeker wel maar dat deed ik voor de medictie ook. Op zich is mijn eetpatroon niet veranderd alleen mindet door de medicatie. Bedenk me wel ineens dat ik de laatste tijd veel zin heb in zoetigheid en dat heb ik nooit echt gehad. Ook ben ik meer gaan drinken en zit ik vaak op de wc. Geloof ik dronk altijd echt weinig en kom makkelijk op een glas water per dag leven. laughcry Ik ga nu ook geen gekke dingen denken van: ' ow nu heb ik suiker' zou wel raar zijn. Leg de link eerder aan de medicatie. Alleen soms zie ik door de bomen het bos niet meer qua bijwerkingen omdat er naar mijn gevoel standaard bijwerking patroon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 3:49

De trek in zoetigheid, het vele drinken en het vele plassen kunnen wel met je suiker te maken hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 5:22

Waarom ga je niet voor de zekerheid eens bij de huisarts langs en laat je bloed prikken? Kan nooit kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 7:12

Van Ritalin is ontzettend bekend dat het je eetlust mindert. Ik verloor er ook kilo's door. Heb je last van rebounds soms?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Sterre zo 6 mei 2012 - 7:56

Ik heb ook ongeveer een jaar lang concerta geslikt, en herken ook een deel van de klachten die je beschrijft. Sowieso het afvallen en het gebrek aan eetlust, maar ook had ik vaak het gevoel alsof ik veeeeel te veel koffie had gedronken. Vanbinnen voelde ik me dan zo gejaagd, hoge hartslag, en ik denk ook een hoge bloeddruk. Vooral tegen het eind van de middag had ik dat altijd, heel naar! Met name tijdens de laatste paar maanden dat ik het slikte, toen ik ging proberen om het alleen door de week te slikken en in het weekend niet. Daardoor bleef ik last houden van de bijwerkingen en in het weekend had ik rete veel honger en was ik hartstikke moe. Daarom ben ik er mee gestopt, ondanks dat het verder wel goed werkte bij mij.

Mocht je het alsnog niet vertrouwen, dan zou ik inderdaad even langs de dokter gaan.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 7:59

Dat gejaagde gevoel klopt wel. Hoor ik op mijn werk ook wel terug. Het is natuurlijk ook pep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 20:10

Mijn rebound vallen wel mee. Merk wel dat ik drukker in mijn hoofd word en onrustiger. Maar het gevoel van flauwvallen, misselijk, buikpijn en trillen horen weer niet bij de klachten. Er is ook geen pijl op te trekken. Wel heb ik de klachten 2x s avonds gehad. Maar dan was de medicatie ver uitgewerkt. Ga nu ook een dagboekje bijhouden dan krijg ik veel beter beeld. Heb er ook niet elke dag last van. Ga sowieso niet te ernstig denken. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  CCC zo 6 mei 2012 - 21:23

Ik zou wat dextro proberen op zo'n moment, geloof dat je voor een goed effect wel 2 of 3 van die dingen nodig hebt. En ook al heb je geen eetlust, toch optijd eten...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij? Empty Re: Suikerspiegel doet raar, of ik verbeeld het mij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum