Welk dieet werkt echt?
+7
Lise_E
Sorella
Lovely
Puk
Lavendel
Inge
JD
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welk dieet werkt echt?
Ik zou ook weight watchers aanraden. Daar was je toch ooit mee begonnen in zo'n topic? Ik zat daar toen ook, maar het is nogal doodgebloed geloof ik, we hadden er toen allemaal moeite mee op internet kun je aardig wat dingen ervan vinden, via www.wijvallenaf.nl. Daar kun je bekijken hoeveel punten je ongeveer mag eten, er staat een overzicht van veel producten en hun punten-waarde en er staat een calculator waarmee je zelf het aantal punten van iets kan berekenen. Het komt een beetje neer op wat hier al eerder gezegd werd: dingen tegen elkaar afwegen. Of dit of dat, maar niet alles. In principe mag je alles eten, maar je moet het per dag een beetje uitbalanceren. Dus als je een feestje hebt, kun je daar met lunch/diner al rekening mee houden.
Algemene tips die ik heb:
- eet af en toe eens zonder vlees, dat scheelt veel! Witvis en garnalen zijn een goede vervanger (met erg weinig punten).
- Snackgroenten worden vaak genoemd, die smaken lekkerder met een dipsausje. Sausjes als ketchup, chilisaus, salsasaus zijn helemaal niet zo vet, omdat er geen room in zit.
- snack-a-jacks!
- gebruik vaker de oven ipv bakken in de pan. Je hebt geen olie of boter nodig en dat scheelt veel vet (een scheut olie in de wok is zo 4 punten). Vis, aardappeltjes etc en ik snij zelf vaak wat verse groenten (courgette, tomaat, champignons, aubergine, paprika... wat je wil) kruiden erover, evt wat balsamico azijn en dan de oven in, echt heerlijk!
Algemene tips die ik heb:
- eet af en toe eens zonder vlees, dat scheelt veel! Witvis en garnalen zijn een goede vervanger (met erg weinig punten).
- Snackgroenten worden vaak genoemd, die smaken lekkerder met een dipsausje. Sausjes als ketchup, chilisaus, salsasaus zijn helemaal niet zo vet, omdat er geen room in zit.
- snack-a-jacks!
- gebruik vaker de oven ipv bakken in de pan. Je hebt geen olie of boter nodig en dat scheelt veel vet (een scheut olie in de wok is zo 4 punten). Vis, aardappeltjes etc en ik snij zelf vaak wat verse groenten (courgette, tomaat, champignons, aubergine, paprika... wat je wil) kruiden erover, evt wat balsamico azijn en dan de oven in, echt heerlijk!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk dieet werkt nou echt?
» Welk dieet werkt?
» Nagels, wat werkt nou echt?
» Welk dieet?
» Werkt dit echt tegen grijze haren?
» Welk dieet werkt?