Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk dieet werkt?

+8
Niekske
Thunder
Penny Blossom
Caresses
Blond
Curious
girli
-Ieniemienie-
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welk dieet werkt? Empty Welk dieet werkt?

Bericht  -Ieniemienie- ma 19 dec 2011 - 11:05

Ik ben 3 maanden geleden bevallen en was flink wat aangekomen. Nu 3maanden later zit bijna aller er nog aan.
En dus wil ik 2 jan er wat aan gaan doen. Dus ben opzoek naar een goed dieet.

Dus welk dieet hebben jullie gevolgd? Wat hield het in? En hielp het?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet werkt? Empty Re: Welk dieet werkt?

Bericht  girli ma 19 dec 2011 - 11:35

Gezond, regelmatig eten en sporten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 11:37

girli schreef:Gezond, regelmatig eten en sporten.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 11:38

Niets meer aan toe te voegen.

Gast
Gast

Bericht  Curious ma 19 dec 2011 - 12:52

Smikkell schreef:
Niets meer aan toe te voegen.
ik wel, want gezond is nogal vrij te interpreteren vind ik.
Koolhydraatarm en vetarm eten, maar wel genoeg en regelmatig eten!!! Helpend om te zorgen dat je geen honger krijgt zijn het eten van eiwitten. Die helpen ook dat je spieren tijdens je dieet niet afgebroken worden (je moet vet verbranden, niet spieren. Dus genoeg voor deze bouwstenen zorgen).
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 20:19

Ik heb vier jaar geleden Sonja Bakker gedaan. 15 kilo afgevallen, is er niet meer aangekomen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses ma 19 dec 2011 - 20:45

Weight watchers. Tenminste dat was laatst op tv. Toen lieten ze een paar doktoren spreken en die zeiden dat (ook mede door de ervaring van patiënten die heel dik waren en moesten afvallen voor ze een operatie mochten ondergaan).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Penny Blossom ma 19 dec 2011 - 21:07

Streep-je-slank!
Je hoeft er geen rare dingen voor te kopen, het kan gewoon met de producten die in je kast liggen. Je hoeft er niets speciaals voor te laten - het is maar net welke keuzes je maakt.

En bewegen natuurlijk.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Thunder ma 19 dec 2011 - 21:18

Curious schreef:

Koolhydraatarm en vetarm eten, maar wel genoeg en regelmatig eten!!! Helpend om te zorgen dat je geen honger krijgt zijn het eten van eiwitten. Die helpen ook dat je spieren tijdens je dieet niet afgebroken worden (je moet vet verbranden, niet spieren. Dus genoeg voor deze bouwstenen zorgen).
+1

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Niekske ma 19 dec 2011 - 21:42

Caresses schreef:Weight watchers. Tenminste dat was laatst op tv. Toen lieten ze een paar doktoren spreken en die zeiden dat (ook mede door de ervaring van patiënten die heel dik waren en moesten afvallen voor ze een operatie mochten ondergaan).

+1 in feite mag je alles eten, het is alleen een kwestie van een beetje uitbalanceren. Dus niet én vlees én saus én een toetje én nog chips 's avonds op de bank. Je mag een bepaald aantal punten eten per dag en die kun je bijna vrij invullen. Je moet wel een bepaald aantal punten aan vet eten bijvoorbeeld, omdat je lichaam dat ook gewoon nodig heeft. En de meeste groenten en fruit soorten zijn nul punten, daar kun je je weer helemaal vol aan eten smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Rovine ma 19 dec 2011 - 21:54

Caresses schreef:Weight watchers. Tenminste dat was laatst op tv. Toen lieten ze een paar doktoren spreken en die zeiden dat (ook mede door de ervaring van patiënten die heel dik waren en moesten afvallen voor ze een operatie mochten ondergaan).

Ik Watch Weight. Ben nu ruim 3 maanden bezig en de 10 kilo-mijlpaal is bijna in zicht. Nog 1-2 weken te gaan denk ik. Het is eigenlijk ook gezond leren eten en veel bewegen, maar WW biedt daarin wel handvatten. Als ik zelf was gaan klooien was ik te weinig gaan eten (=crashen) en zodra ik honger krijg word ik ontoerekeningsvatbaar en schuif alles wat op mijn pad komt naar binnen. Bij WW zijn de enige keren dat ik honger had geweest toen ik op mijn werk te weinig eten mee van huis genomen had. En een roze koek uit de automaat trekken is dan ook niet echt een optie. Mag wel trouwens, maar ik bewaar dan liever wat punten voor een schaaltje chips in de avond.
Nu ik die 3 maanden bezig ben zit de routine erin dus begin ik kleine aanpassingen te doen. Zo ben ik op dit moment meer eiwitten toe aan het voegen omdat ik vrij regelmatig sport. Volgende stap wordt een zwaarder ontbijt zodat ik daar langer mee doe. Kleine stapjes, geleidelijke veranderingen terwijl ik in die tussentijd wel afval met een gemiddelde van 0,6-0,7 per week.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik over een tijd -wanneer ik mijn streefgewicht behaald heb- genoeg kennis en routine erin heb om gezond te eten. Ik merk nu al verschillen, leer dat een bepaald voedingsmiddel consequenties heeft.

Edit: ik zie dat je recent bevallen bent. Voor vrouwen die borstvoeding geven (mocht je dat doen) hebben ze een aangepast programma.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ugly Betty ma 19 dec 2011 - 21:58

Ik heb zelf veel aan het boek van Amber Albarda gehad, ben er erg enthousiast over.
En dan niet alleen qua gewicht maar ook omdat ik veel meer energie heb door gezonde voeding. Zie www.amberalbarda.nl of lees haar boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:50

Ugly Betty schreef:Ik heb zelf veel aan het boek van Amber Albarda gehad, ben er erg enthousiast over.
En dan niet alleen qua gewicht maar ook omdat ik veel meer energie heb door gezonde voeding. Zie www.amberalbarda.nl of lees haar boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'.

+1! En inderdaad wat minder koolhydraten eten die je vindt in producten zoals brood, pasta, rijst. (als ik ze eet, eet ik altijd de bruine variant, zoals volkoren of boekwijt, of zuurdesembrood, zilvervliesrijst) Je kunt je koolhydraten ook uit andere producten halen zoals groeten, bonen en fruit. En ernaast natuurlijk sporten.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 20 dec 2011 - 3:23

ik geloof niet in diëten...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lieke128 di 20 dec 2011 - 5:56

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je 'dieet' interpreteert! Als je het ziet als een kwelling om zo snel mogelijk kilo's kwijt te raken en dingen niet te mogen, dan geloof ik er ook niet in. Het is dan vaak ook niet vol te houden en frustreert alleen maar, je wordt er in ieder geval niet vrolijker van. Maar als je het ziet als het aanpassen van je levensstijl en er bijvoorbeeld een beetje luchtig in kan stappen, als 'ik ga mijn best doen en alles is meegenomen', heb ik er meer vertrouwen in. Jezelf wel dingen gunnen, maar maat weten te houden, weten wat gezond is en wat niet (en wat je dus veel en wat je soms kan eten). Daarnaast denk ik dat bewegen misschien een nog wel groter aandeel heeft in het afvallen/gezond leven dan het eten (ligt natuurlijk maar net aan je beginsituatie), zonder beweging is het erg moeilijk, denk ik. Al is dit wat ik denk en zal het ook niet voor iedereen gelden. Een 'dieet' blijft ook erg persoonlijk. Misschien is het een idee om, als je echt niet weet waar je moet beginnen, een diëtiste te raadplegen? Al is het maar één consult, dat je weet hoe je het het beste aan kan pakken?

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:29

Carrie schreef:
Ugly Betty schreef:Ik heb zelf veel aan het boek van Amber Albarda gehad, ben er erg enthousiast over.

+1! En inderdaad wat minder koolhydraten eten die je vindt in producten zoals brood, pasta, rijst. (als ik ze eet, eet ik altijd de bruine variant, zoals volkoren of boekwijt, of zuurdesembrood, zilvervliesrijst) Je kunt je koolhydraten ook uit andere producten halen zoals groeten, bonen en fruit. En ernaast natuurlijk sporten.
Dat vind ik geen dieet, dat vind ik een leefwijze. Amber zorgt alleen voor bewustwording en kennis.
Ik ben ook nog steeds erg blij met het boek van Amber trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 21:16

Smikkell schreef:
Carrie schreef:

Dat vind ik geen dieet, dat vind ik een leefwijze. Amber zorgt alleen voor bewustwording en kennis.
Ik ben ook nog steeds erg blij met het boek van Amber trouwens.

True. Ik doe ook niet (meer) aan dieten. Ik denk dat een leefwijze op de lange termijn ook veel beter werkt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: